ocena redakcji
7.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry Sang-Froid - hybrydy strategii i RPG

Kanada w XIX wieku była śmiertelnie niebezpiecznym miejscem. W Sang-Froid: Tales of Werewolves bronimy się przed wilkołakami, wendigo a nawet samym Diabłem. Czy taka mieszanka jest piekielnie dobra?

9 kwietnia 2013 7.0/10
• strony :12

Większość wrogów pokonuje się toporem i dzięki pułapkom, ale muszkiety też są przydatne.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PLUSY:
  • świetna oprawa muzyczna;
  • ciekawe założenia zabawy;
  • złożona, taktyczno-zręcznościowa mechanika rozgrywki;
  • w małych dawkach potrafi cieszyć.
MINUSY:
  • fabuła i sposób jej przedstawienia;
  • niewielkie zróżnicowanie rozgrywki;
  • w większych dawkach zaczyna nużyć;
  • grafika i wymagania sprzętowe.

„Gra indie” – to ostatnio bardzo wygodna łatka, przypinana wszystkim projektom, które nie zostały stworzone przez potentatów branży. Nazwać tak można zarówno prawdziwe artystyczne cudeńka, jak i najzwyklejsze prowizorki. Obok tytułów wybijających się pod względem formy i przekazu (i dlatego niewydanych przez duże konsorcja) nietrudno znaleźć gry dość przeciętne, które nie załapały się do głównego nurtu z powodu swoich oczywistych ograniczeń. Sang-Froid, mimo bardzo wysokich aspiracji, należy do tej drugiej grupy. A szkoda, bo kanadyjska opowieść o wilkołakach miała naprawdę spory potencjał.

Zachowaj zimną krew

Rozgrywka to jeden wielki miszmasz. Najwięcej zawiera elementów typowych dla gatunku tower defence, ale całość obleczono w wyraźnie zręcznościową formę i dodano nieco erpegowego blichtru. Mieszanka to iście wybuchowa, niestety, wcale nie oryginalna – w zasadzie jest to wariacja na temat tego, co widzieliśmy w obu częściach Orcs Must Die! W odróżnieniu jednak od tego pociesznego i bardzo dynamicznego tytułu Sang-Froid próbuje być poważny i skupia się raczej na taktyce niż radosnej rozwałce. Oznacza to, że chociaż założenia obu pozycji są dokładnie takie same (ochrona wyznaczonych punktów przed potworami), to jednak całkiem wiele je dzieli.

Przestraszonych przeciwników można łatwo zastrzelić. - 2013-04-09
Przestraszonych przeciwników można łatwo zastrzelić.

W grze wcielamy się w jednego z dwóch braci – krzepkich Irlandczyków mieszkających pośród kanadyjskiej głuszy. Początkowo różnice między nimi wydają się zasadnicze: Jack jest szybkim, ale niezbyt odpornym traperem, a Josy potężnym drwalem o niespotykanej sile (są trochę jak Asterix i Obelix). Nie należy się jednak nastawiać na cuda w tej kwestii: bohatera wybieramy tylko raz na początku rozgrywki, a obaj bracia dysponują dokładnie takimi samymi umiejętnościami. Ich odmienność nie jest więc szczególnie istotna i sprowadza się głównie do tego, na jakim poziomie trudności chcielibyśmy grać.

Fabuła to zdecydowanie najgorszy element gry. Nie chodzi nawet o to, że jest nieskładna, naiwna i infantylna, ale przede wszystkim o sposób jej przedstawienia. Praktycznie co chwilę jesteśmy zarzucani kolejnymi przerywnikami o wyjątkowo miernym poziomie wykonania, na których statyczne postacie przybierają jedną z kilku póz i wygłaszają drętwe tyrady. Całość jest naprawdę tragikomiczna: kiepskie animacje nieustannie odrywają nas od właściwiej zabawy, która równocześnie próbuje być i poważna, i zawierać elementy humorystyczne. W jednej scenie wyrywa się ludziom serca, a w drugiej żartuje z głupoty Josy’ego. Istna paranoja.

Na późniejszym etapie gry wilki nie stanowią dużego zagrożenia. - 2013-04-09
Na późniejszym etapie gry wilki nie stanowią dużego zagrożenia.

Na szczęście Sang-Froid nie jest przygodówką i nie bazuje na samej tylko opowieści. Chociaż fabuła atakuje nas z każdego kąta, to jednak da się ją jakoś strawić i przejść do dania głównego – czyli walki z wilkołakami. Ta odbywa się na dwóch poziomach, wyznaczanych przez pory dnia. Kiedy świeci słońce, możemy robić zakupy, zastawiać pułapki i planować obronę. Dopiero po nastaniu zmierzchu przechodzimy do realizacji naszych zamierzeń, czyli potykamy się z kolejnymi falami potworów i staramy zapędzić je do przygotowanych wcześniej zasadzek.

Recenzja gry Sang-Froid - hybrydy strategii i RPG - ilustracja #3

Fabułę Sang-Froida współtworzył kanadyjski pisarz fantasy – Bryan Perro – znany głównie z serii Amos Daragon. Dwunastotomowy cykl skierowany jest do młodszych odbiorców, a jego główny bohater to chłopiec odkrywający swoje zapomniane dziedzictwo. Przygody tytułowego Powiernika Maski są w Polsce trudno dostępne, natomiast w kraju autora cieszą się sporą popularnością.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Destiny - co jest nie halo w nowej grze twórców Halo?

Recenzja gry Destiny - co jest nie halo w nowej grze twórców Halo?

Destiny była jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku, a teraz wiemy też, że okazała się niebywałym sukcesem. To też jedna z tych gier, za którą niektórzy żądają zwrotu pieniędzy, zarzucając twórcom wprowadzenie w błąd. Jak wygląda prawda?  recenzja gry

Grand Theft Auto IV - recenzja gry

Grand Theft Auto IV - recenzja gry

Tej gry po prostu nie trzeba przedstawiać. Konsolowy hit nareszcie trafia na komputery stacjonarne, niosąc ze sobą zarówno mnóstwo frajdy, jak i sporo uchybień.  recenzja gry

Recenzja gry Dead Rising 3 na PC - rozgrzewka przed Dying Light

Recenzja gry Dead Rising 3 na PC - rozgrzewka przed Dying Light

Moda na żywe trupy nie chce przeminąć, a najbliższe miesiące będą należeć do zombi spod szyldu Dead Island 2 i Dying Light. Na rozgrzewkę proponujemy jednak Dead Rising 3, który po zainfekowaniu Xboksa One trafia w końcu także na komputery PC.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249214Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249213Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249212Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249211Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249210Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249209Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249208Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249207Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-10-12 - 249206Sang-Froid: Tales of Werewolves - screen - 2012-07-05 - 242230

komentarze czytelników


thc19905  2013-04-09 - 17:47

Kosmo333  2013-04-09 - 23:26

thc19905 - naucz się pisać poprawnie po polsku :/

Harry M  2013-04-10 - 15:15

Fajna gierka.

dfshdfgvdgfd  2013-04-12 - 14:16

Akurat fabuła, cutscenki są w tej grze bardzo dobre. Są idealnie zrobione pod styl gry. A diabeł-ksiądz to coś genialnego :D.

JacobGarvin  2013-04-21 - 15:36

Zdecydowanie zaniżyliście ocenę tej produkcji. Jak dla mnie 8.5

Nolifer  2013-04-23 - 00:26

Ciekawa i nie reklamowana propozycja ...