ocena redakcji
8.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

The Sims 3: Nie z tego świata - recenzja dodatku z wampirami i zombie

Fakt wydania nowego dodatku do The Sims 3 raczej nikogo nie zaskakuje. Maniacy serii od EA nie powinni być jednak zdziwieni, gdy ujrzą zombie wychodzące z piwnicy. A to dopiero początek anormalnych zdarzeń Nie z tego świata.

14 września 2012 8.0/10
• strony :12

Wampirza wycieczka w środku nocy to doskonały pomysł!

1
2
3
4
5
6
7
8
PLUSY:
  • nowa lokacja – Moonlight Falls;
  • magia i alchemia;
  • spora liczba ścieżek rozwoju;
  • zestaw nowych przedmiotów;
  • kilkadziesiąt godzin przedniej zabawy.
MINUSY:
  • pierwsze dwa dni po pełni nie należą do najciekawszych;
  • drobniutkie błędy techniczne.

Mimo iż od premiery The Sims 3 minęły całe trzy lata, twórcy wciąż pracują w pocie czoła, by maniakom tej jedynej w swoim rodzaju symulacji życia nie zabrakło motywacji do aktywnego prowadzenia swojej wirtualnej rodziny. Mieliśmy już okazję zaopiekować się zwierzątkami czy zostać gwiazdą estrady – teraz, jak głosi podtytuł najnowszego dodatku, pora na coś nie z tego świata. Na szczęście nie uświadczymy tu ufoludków, lądowań statków kosmicznych czy tajemniczych kręgów – do akcji wkraczają bowiem nieumarli!

Po wydaniu dodatku Po zmroku wielu fanów serii zwróciło uwagę na bodaj najciekawszą rzecz, na którą pozwalało wspomniane rozszerzenie – możliwość przemiany naszego Sima w wampira spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy, choć wedle założeń miał być to tylko niewiele znaczący szczegół. Nie z tego świata stanowi twórcze rozwinięcie tego oryginalnego konceptu.

A zombie zombie zombie, czyli przyziemne sprawy nie z tego świata

Najnowszy dodatek pozwala nam zrzucić (przynajmniej na jakiś czas) ludzką skórę i przeobrazić się w postać, z którą raczej nie chcielibyśmy spotkać się na jawie. Zastęp piątki nietypowych bohaterów otwiera najbardziej przyziemny duet – czarodziej i wróżka, a dokonując kolejnych wyborów, można odnieść wrażenie, że robi się trochę mniej życiowo – i to dosłownie rzecz ujmując. Twórcy pozwalają bowiem na wcielenie się w szalejącego w okolicach domostw zombiaka, ducha nawiedzającego smacznie śpiących obywateli, wilkołaka, którego skowyt przy pełnym blasku księżyca zwiastuje, że nadchodząca nocka będzie obfitować w ciekawe wydarzenia i – rzecz jasna – w wampira. Oczywiście podczas kreacji wybranego Sima nie zabrakło bogatego zestawu szczegółów odróżniających reprezentanta danej rasy od reszty postaci, co sprawi, że na ulicy nie spotkamy drugiego takiego samego potężnego czarodzieja – to już jednak od wielu lat znak rozpoznawczy tej serii.

Jak przystało na pełnoprawne rozszerzenie, również Nie z tego świata przynosi zupełnie nową, klimatyczną lokację o wdzięcznej nazwie Moonlight Falls. To dość sporych rozmiarów miasteczko o niezbyt gęstej zabudowie, choć z kilkoma ważnymi punktami, stanowiącymi nie tylko podstawę egzystencji naszych odmieńców, ale i będącymi miejscami, w których tętni nocne „życie towarzyskie”. Architektura budynków oraz rzeźba terenu dość mocno przywodzą na myśl wielkie kinowe hity ostatnich lat, utrzymane w podobnej stylistyce, z sagą Zmierzch na czele, zatem czeka nas mnóstwo okazji, by umilić sobie wolny czas, np. nękając sąsiada atakiem z piwnicy.

Styl rozgrywki zależy już tylko i wyłącznie od naszych preferencji – każda postać posiada mnóstwo oddzielnych cech wykorzystywanych w zupełnie odmiennych okolicznościach. Tak naprawdę jedyną nową umiejętnością, którą możemy zgłębiać i poznawać jej tajniki, okazuje się Alchemia. Dzięki niej, wertując stosy starożytnych ksiąg i wytrwale wypróbowując nowe rozwiązania, z czasem zyskujemy dostęp do coraz ciekawszych przepisów. O ile rozpoczynamy od prostych eliksirów, pozwalających przetrwać bezsenną noc czy łagodzących apetyt, tak kolejne poziomy otwierają dostęp do substancji rozbudzającej płomienne uczucie lub zamieniającej wybranego delikwenta w zombie. Podobne efekty uzyskamy też, gdy uda nam się w zadowalającym stopniu opanować magiczne sztuczki. Czary rzucane przez czarodziejów i wiedźmy nierzadko stanowią jedyną pomoc w starciu z inwazją zombie, jak również niejednokrotnie wykorzystywane są do celów towarzyskich, np. podczas próby udowodnienia racji szefowi. Oczywiście jakość i skuteczność rzucanych zaklęć zależy także od sprzętu, jakim się posługujemy – w menu kupowania odnajdziemy kilkanaście modeli różdżek, z których każda posiada odmienne cechy faworyzujące dany typ magicznych mocy. Trochę blado na tym polu wypadają wróżki, które zostały przedstawione bardziej jako kochliwe imprezowiczki, płatające drobne figle i roztaczające wokół siebie pozytywną aurę.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry This War of Mine - survival na wojnie z perspektywy cywila

Recenzja gry This War of Mine - survival na wojnie z perspektywy cywila

This War of Mine to ciężka, bezlitosna i nade wszystko przygnębiająca walka o przetrwanie, zmuszająca do decyzji, o które sami byście siebie nie podejrzewali.   recenzja gry

Recenzja gry The Sims 4 - niezłe nowości w cieniu wyraźnych braków

Recenzja gry The Sims 4 - niezłe nowości w cieniu wyraźnych braków

Gra The Sims 4 w pewnym sensie spełnia oczekiwania fanów serii, bo oferuje kilka interesujących nowości. Trudno jednak paść na kolana przed deweloperami, skoro produkt wykazuje też ewidentne braki i niedoróbki.  recenzja gry

The Sims 3 - recenzja gry

The Sims 3 - recenzja gry

Po blisko pięciu latach od premiery drugiej części i wielu, wielu dodatkach do niej, na sklepowe półki trafia gra The Sims 3. Czy jest równie dobra jak poprzedniczka?  recenzja gry

gra The Sims 3: Nie z tego świata

The Sims 3: Nie z tego świata

The Sims 3: Supernatural

inne

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-05 - 246313The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-05 - 246312The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-05 - 246311The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-05 - 246310The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246155The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246154The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246153The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246152The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246151The Sims 3: Nie z tego świata - screen - 2012-09-03 - 246150

komentarze czytelników


Emil1818  2012-09-14 - 10:56

Dla fanek i fanów Zmierzchu pozycja obowiązkowa xD

scorpion34  2012-09-14 - 11:47

ja juz rzygam tymi zombiakami, ktos to wymyslil drugi podchwycil i leci tasiemiec pelen kałowych pomysłów czy to w grach czy filmach itd

juz_sam_nie_wiem  2012-09-14 - 12:26

http://www.youtube.com/watch?v=44DqUFS2W3Q

pawlix90  2012-09-14 - 13:51

Proszę was. Simsy i zombie ? tego jeszcze nie było ( i dobrze). Od czasu do czasu pogram sobie w simy ale żeby dodawać do nich zombie o.0 ? jakoś mi to nie pasuje .. Rodzina zombie gra w karty z rodzina ludzi :p nice

Tuminure  2012-09-14 - 13:56

Proszę was. Simsy i zombie ? tego jeszcze nie było http://pl.sims.wikia.com/wiki/Zombie Było. Było w pierwszym dodatku, do pierwszych simsów. Czyli 12 lat temu.

Stra Moldas  2012-09-15 - 00:05

Dla mnie to najbardziej rozczarowujący dodatek do The Sims 3. Elementy fantastyczne w takim stężeniu w symulacji życia to moim zdaniem przesada, w końcu ma to być w miarę realistyczne z nutką humoru - a takie "coś" raczej temu nie pomaga, a wręcz szkodzi. Czekam na "Cztery pory roku".

Yaboll  2012-09-15 - 01:23

Stra Moldas > Ta seria po prostu się już wyczerpuje i wypala, a jej twórcy nie są już w stanie zaproponować graczom czegoś nowego. I z tąd te dziwne pomysły. Ten dodatek jak na coś gdzie mamy czarownice, zombie, wapiry i inne mroczne stwory z zaświatów jest za bardzo humorzasty.

Yaboll  2012-09-15 - 01:28

Tuminure> 12 lat temu to wyszły pierwsze Simsy. Ten dodatek gdzie były zombie czary i inne takie bodajże był ostatnim dodatkiem do pierwszej części a więc było to gdzieś 8 albo 9 lat temu.

Stra Moldas  2012-09-15 - 08:00

Yaboll -> Ja się nie zgodzę, bo np. Kariera była świetnym dodatkiem. I nowym pomysłem. Tak samo czekam na powtórzone "Cztery pory roku", ale w nowych, ciekawych realiach trójki. A ten dodatek pełen dziwactw trochę zaburza pewną koncepcję ciekawej gry ze szczyptą humoru - stawiając na fantastykę w czystej postaci.

Tuminure  2012-09-15 - 09:54

Tuminure> 12 lat temu to wyszły pierwsze Simsy. Ten dodatek gdzie były zombie czary i inne takie bodajże był ostatnim dodatkiem do pierwszej części a więc było to gdzieś 8 albo 9 lat temu. Mówię o dodatku Światowe Życie (Livin large). Dodatek ten wyszedł w sierpniu/wrześniu 2000 roku. "Living Sims can plead with the Reaper to save that particular Sim, which will result in three possible outcomes: death, resurrection, or a zombie." http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sims:_Livin_Large Zresztą wystarczy spojrzeć na okładkę, gdzie na samej górze mamy zombiaka.

Nolifer  2012-09-28 - 00:34

Nawet w simsach są zombiaki. Ciekawi mnie ile jeszcze będzie dodatków.