ocena redakcji
8.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Dungeon Siege III - recenzja gry

Siekanie i rąbanie w serii Dungeon Siege jeszcze nigdy nie było tak erpegowe. Pytanie, jak przyjmą to fani poprzednich odsłon cyklu?

24 czerwca 2011Czarny (gry-online.pl) 8.0/10
• strony: 123

Rynek „diabloklonów” przeżywa ostatnio swój renesans – ostatnio mamy do czynienia z prawdziwym wysypem mniej lub bardziej udanych przedstawicieli tego gatunku. Wiele firm chciałoby zarobić na tym trendzie – trudno się więc dziwić wskrzeszeniu marki Dungeon Siege przez studio Obsidian Entertaiment. Twórcy gry poszli jednak trochę pod prąd, nie serwując kolejnej typowej siekaniny, a tworząc coś zupełnie unikatowego. Niestety, jak to z rzeczami wyjątkowymi bywa, znajdują one zarówno gorących orędowników, jak i zaciekłych wrogów. Tak jest i tym razem.

Dungeon Siege III zdecydowanie odbiega od swoich poprzedników, jak i od reszty konkurentów. Autorzy pokusili się o połączenie klasycznej, „siekanko-rąbankowej” rozgrywki z elementami typowymi dla gier RPG, a nawet slasherów. „Trójka” gwarantuje zagony przeciwników, masę ciekawych lokacji oraz kilku bohaterów, których rozwój jest zdecydowanie nastawiony na walkę. Nie jest to jednak cała treść gry – do tego dochodzi naprawdę spora ilość dialogów oraz możliwość wykonania niektórych zadań na kilka różnych sposobów (w tym, uwaga, bez użycia przemocy!). Wisienką na torcie jest system walki – bardzo zręcznościowy, oparty na stosowaniu różnych sekwencji ciosów i umiejętności. Koniec z prostym klikaniem na przeciwniku, teraz liczą się kombosy!

Wszystko to sprawia, że ortodoksyjni fani gatunku zapewne przyjmą najnowsze Dungeon Siege ze sporą rezerwą albo wręcz wrogością. Widać to już na forach internetowych – gracze wyraźnie podzielili się na zwolenników nowych rozwiązań oraz ich zdecydowanych przeciwników.

Bossowie bywają duzi – te dwie małe kropki to nasi bohaterowie.

Przygodę rozpoczynamy w krainie Ehb, znanej z poprzednich części cyklu. Historia zaczyna się dość sztampowo: świat chyli się ku upadkowi, z powodu wyniszczającej wojny domowej, w której stawką są losy całego królestwa. Po jednej stronie znajdują się religijni fanatycy, wiedzeni przez swoją świętą, po drugiej zaś rodzina królewska. W sam środek tej walki wpakował się Dziesiąty Legion, oskarżony o zamordowanie poprzedniego króla – a co za tym idzie, spowodowanie konfliktu. Właśnie w szeregi tej organizacji trafia postać gracza – jej pierwszorzędnym celem ma być oczyszczenie honoru legionu oraz odnalezienie pozostałych jego członków.

Powyższy opis jest bardzo szablonowy – w oczy szczególnie rzuca się podobieństwo do historii opowiedzianej w Dragon Age: Origins. Na szczęście szybko przekonujemy się, że Obsidian Entertaiment przygotował coś znacznie lepszego niż fabuła wykreowana przez BioWare – intryga posiada wiele zwrotów akcji, z których niejeden potrafi nielicho zaskoczyć. Pozornie czarno-biały świat okazuje się znacznie bardziej złożony, a nasza rola w wydarzeniach dużo ciekawsza, niż mogłoby się wydawać. Co więcej, podobnie jak w grach RPG, podejmujemy wiele decyzji, które mają znaczenie nie tylko dla następujących później wydarzeń, ale i dla przyszłości świata w ogóle. Czasami są to wybory wielkiej miary (jak oszczędzenie ważnego wroga lub zabicie go), innym razem niewielkie (stłumienie strajku, bądź przyłączenie się do związku zawodowego).

Widać tu znaczne odstępstwo od produkcji w stylu Diablo – jednym się to spodoba, innym nie. Ze swojej strony mogę napisać, że dość duża liczba dialogów oraz naprawdę ciekawa fabuła to, jak dla mnie, ogromne zalety Dungeon Siege III.

W grze możemy pokierować losami jednej z czterech postaci – należy zapomnieć o samodzielnym kreowaniu bohatera. Wbrew pozorom jest to rozwiązanie jak najbardziej trafione – wszyscy herosi są bardzo zróżnicowani, dysponują typowymi tylko dla siebie umiejętnościami, posiadają też własne historie oraz osobowości. I tak: do wyboru oddano nam szalonego technika Reinharta Manksa (pełniącego rolę maga), lubującą się w broni palnej Katarinę, honorowego wojownika Lucasa oraz tajemniczą archontkę Anjali. Granie każdym z nich to przygoda nieco innego sortu – wszyscy mają swoje silne oraz słabe strony, sterowanie nimi również jest odmienne. Każdy gracz powinien znaleźć tu coś dla siebie.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Deus Ex: Rozłam ludzkości - gorszy bliźniak Buntu ludzkości

Recenzja gry Deus Ex: Rozłam ludzkości - gorszy bliźniak Buntu ludzkości

Stworzenie sequela przewyższającego pierwowzór to niezwykle trudne zadanie. W przypadku Rozłamu ludzkości udało się to częściowo. O ile do rozgrywki trudno się przyczepić, tak warstwa fabularna pozostawia nieco do życzenia.  recenzja gry

Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Wiedźmin 2 był grą od początku szykowaną z myślą o komputerach PC. W przypadku Wiedźmina 3 twórcy przyznają, że multiplatformowość zmusiła ich do kompromisów, nie oznacza to jednak, że Dziki Gon na PC jest portem przygotowanym na kolanie. Przeciwnie.  recenzja gry

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Dungeon Siege III w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

7.0

ocena czytelników

1127 ocen czytelników

8.4

oczekiwania przed premierą

478 głosów czytelników

Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215762Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215761Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215760Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215759Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215758Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215757Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215756Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215755Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215754Dungeon Siege III - screen - 2011-08-02 - 215753
Metin2

Metin2

Zagraj za Darmo!

BiteFight

BiteFight

Zagraj za Darmo!

Royal Quest - Edycja Premium  - PC - 45,90 zł

kup w sklepie

PC 45,90 zł

The Banner Saga - Edycja Kolekcjonerska - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

World of Warcraft: Legion - PC - 169,90 zł

kup w sklepie

PC 169,90 zł

Komentarze Czytelników (86)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
25.06.2011 22:02
odpowiedz
Tuminure
81
Senator

duży plus i okejka :)

WTF? Tracę wiarę w ludzkość czytając takie coś.

Wybacz ale "okejka" to dość stare powiedzenie i wcale nie jest sweet, dżezi czy zajefajne.

26.06.2011 10:21
odpowiedz
Sitek
21
Legionista

->Konradus91-> "gry na PC muszą mieć dobrą sterowność i to TYLKO klawiatura+mysz." mam tylko PC a na padzie śmigam od wielu lat - pomaga np. przy hot seat w grach z serii FIFA czy LEGO. Okazja żeby pośmigać w h'n's-a na padzie ucieszyła mnie bardzo mocno ^^ wiesz, PC to nie tylko klawa i mysz... Jest dużo kontrolerów i nie stworzono ich po to byś cierpiał, ale miał jeszcze większą frajdę. Po wczorajszych kilku godzinach z DS3 zastanawiałem się dlaczego wszystkie sleszerki nie są na pada!!!!

26.06.2011 11:34
odpowiedz
Irek22
73
Legend

Zagrałem w demo i mi wystarczy. Pełną wersję przejdę, gdy dodadzą ją za 3-4 lata do CD-Action.

Jakieś takie to bez klimatu i jak na h&s strasznie wolne. Na siłę próbowali zrobić z tego coś podobnego do Fable II/III (broń palna, mundury). I faktycznie mam wrażenie, że tak mogłoby wyglądać Fable w rzucie izometrycznym. Tyle tylko, że Fable (przynajmniej II, nie mówiąc już o I) chociaż ma klimat, a w demie DS III klimatu nie wyczułem ani trochę.
Próbowali też na siłę zrobić z tego coś na kształt Mass Effecta (po uj tak rozbudowane dialogi w h&s?!), ale im nie wyszło, przez co dostaliśmy grę, która nie wiadomo czym ma być, bo jeśli ma być h&s to jego mechanika leży i kwiczy, a jeśli ma to być RPG to... jego mechanika też leży i kwiczy. Aż dziw bierze, że nie próbowali wcisnąć czegoś z CoD - w końcu nastała taka debilna moda wśród twórców, żeby naśladować albo Gears of War, albo Mass Effect, albo Call of Duty...
Sterowanie aż tak tragiczne nie jest, jak myślałem po niektórych komentarzach i da się grać, ale do komfortowego grania tej grze daleko, sterowanie jest bardzo niewygodne. Do tego zła, frustrująca i upierdliwa praca kamery. Ja się pytam: po uj zmieniać coś, co się sprawdziło?! Po uj na siłę wymyślać coś nowego, skoro jest to rozwiązanie złe, niewygodne i frustrujące?!
Dialogi i głosy są strasznie drętwe.
Lokacje (w demie) bez polotu i pustawe.
Jedyne co mi się podoba to ręcznie rysowane ikonki...

Pozostaje czekać na Diablo III. A tymczasem wolę wrócić do rewelacyjnego DS I - taniej (zwłaszcza, że już mam) i dużo więcej frajdy.

26.06.2011 14:22
odpowiedz
Fabo
55
Centurion

no, przeszedlem dzis o 1:30 w nocy czasu polskiego. gdy DS1 bylo dla mnie mocnym uderzeniem, a w DS2 jeszcze gralem 2 lata temu, tak DS3... jest krotko mowiac- kiepskie. krotka, liniowa, tak naprawde nie ma za wielu questow, malo charyzmatyczne postaci, brak zestawow/setow tworzonych z itemow, a i grafika pozostawia wiele do zyczenia.
gra jest do przejscia na jeden raz. dlaczego? a to proste- bo mozna miec sojusznikow za postacie, ktore mozna wybrac na poczatku gry. takze widzialem juz wszystkie umiejetnosci postaci na najwyzszych levelach [sam doszedlem do 26 lvl]. przejscie zajelo mi 2 dni. w sumie gralem jakies 10-12 godzin, nie wiecej. gdy w DS2 zagrywalem sie setki godzin, tak DS3 juz usnalem, a pudelko odlozylem na półkę... smutne toto, ale prawdziwe. watpie, bym wrocil do tej gry... moze jak wyjdzie dodatek, to jedyna opcja, bym pogral kilka godzin.
Ocena: 5.5/10.

ah, mala dygresja- zdziwil mnie 1szy screen- daliscie finalowego bossa :)
pozdr.

26.06.2011 14:58
odpowiedz
Orzech1964
10
Chorąży

9 godzinek na ukończenie, czasami masakrycznie trudna szczególnie ten " zdeformowany" stworzyciel w tym ogrodzie ;D czasem wkurzająca kamera no ale gra i tak warta zagrania :P

26.06.2011 18:47
odpowiedz
Funkcjonariusz
18
Legionista

Ocena zdecydowanie zawyżona, gra nie zasługuje na więcej niż 5,5-6,0/10.

Moje odczucia:

1. Kompletny brak grywalności.
Nie byłem nawet w stanie zmusić się do ukończenia dema. Jak to jest, że naprawdę dobry h'n's zmienił się w konsolowo-padową napieprzankę? Po to znajduję nową zbroję tarczę/etc. żeby móc stać w miejscu i przyjmować ciosy jako wojownik, a nie bawić się w jakąś turlankę. Kompletnie zaginął tutaj sens hackandslashów. GDZIE SĄ STATYSTYKI? GDZIE JEST DRUŻYNA? GDZIE JEST TAKTYKA? GDZIE JEST FUN? Nie ma. SĄ KOMBOSY!!!!1111!

2. Konsolowość
Aż bije z ekranu, co zresztą zauważają chyba wszyscy grający. Sterowanie co prawda nie dało mi się strasznie we znaki, ale do dobrego mu daleko. Nawiększe zastrzeżenia mam do ekranów zmiany broni, wykupywania skillów itd. Czy w wersji PC nie dało się tego zrobić lepiej? Dlaczego zmiana czegokolwiek musi tyle trwać? Po parunastu minutach odechciało mi się podnosić z ziemi nowych itemów (a co dopiero szukać ich po skrzynkach!) przez wstręt do tych okienek. Gdybym był złośliwy, powiedziałbym że gra "zyskuje" na tym ~1H potrzebne na ukończenie!

3. Dźwięk
Jaki dźwięk? Jaka muzyka? Temat muzyczny z jedynki pamiętam od kiedy zagrałem w demo, mógłbym zanucić obudzony o 3 nad ranem. Tutaj nawet nie pamiętam czy coś grało czy nie.

4. Grafika
Nie wymaga chyba komentarza, ja rozumiem że wygląd gry to nie wszystko, ale bez przesady. Fajnie byłoby, gdyby oprawa graficzna trzymała równy poziom. Naprawdę byłoby fajnie. Ale nie jest.

Zginęła gdzieś cała epickość przygody, tak mocno odczuwalna w jedynce. Nawet mniej lubiana przez graczy druga część potrafiła przykuć do monitora, opowiedzieć ciekawą historię. No i przede wszystkim w poprzednich odsłonach coś się DZIAŁO. W tej - przepraszam, ale w moim odczuciu nie dzieje się nic. Nawet gdyby ktoś tę grę dla mnie ściągnął i zainstalował, po prostu nie chciałoby mi się w to grać. Płacić za to? Panowie i Panie, proszę, szanujmy się.

26.06.2011 19:19
odpowiedz
yakuz
111
YUM YUM

^ ogolnie, chyba pomylil pan gry. :P

GDZIE SĄ STATYSTYKI?

w menu.

GDZIE JEST DRUŻYNA?

w baldurs gate.

GDZIE JEST TAKTYKA?

w jagged alliance.

GDZIE JEST FUN?

w counter stike po lanie (grajac z wujostwem).

szanujmy się

powiedzial czlek, co wystawil ocene grze grajac w (nieskonczone) demo. :>

26.06.2011 19:32
odpowiedz
Funkcjonariusz
18
Legionista

Wybacz, ale skoro nawet demo (które zwykle przedstawia co bardziej emocjonujące elementy gry) nie jest w stanie zainteresować mnie na tyle, aby je ukończyć, to znaczy że coś jest z grą nie tak.

Chciałbym też zauważyć, że wszystkie elementy które wymieniłem DUŻYMI LITERAMI były obecne w poprzednich częściach gry. Co się z nimi stało?

26.06.2011 19:48
odpowiedz
yakuz
111
YUM YUM

no przeciez masz statystyki przedmiotow i wszystkiego w menu (jak grasz na padzie to select), taktyki w czasie walki jest wiecej niz w 2, bo tutaj sie trzeba ruszac i turlac zeby zregenerowac zdrowie i unikac ciosow, ogolnie mam wrazenie ze jest trudniejsza.

i tak 3 jest imho lepsza od 2, do 1 niestety sie nie umywa ale tamto to byl hit na owe czasy. :P

26.06.2011 19:55
odpowiedz
Funkcjonariusz
18
Legionista

Owszem, jest trudniejsza ale w zupełnie inny sposób - zręcznościowy. Właśnie o to mi chodzi, ta gra to jużnie jest Dungeon Siege.
A taktyki w czasie walki nie ma, są tylko ataki i uniki/ucieczka. Nawet jak jesteś słabszy i tak pokonasz wrogów jeżeli dobrze ogarniasz pada/klawiature. O wiele bardziej odpowiadał mi styl gry poprzedniczek - exp + itemy = win, jeżeli dobrze nie przykoksałeś to z wrogami się nie pobiłeś. Na moje to jest właśnie definicja h&s...

26.06.2011 20:26
odpowiedz
Touro
34
Centurion

Świetna gra, podobał mi się DSII, podoba mi się i trójeczka. Jedynie kamerę trzeba ogarnąć na klawie + mysz, co w brew pozorom nie jest aż takie trudne jak tu nie co niektórzy sugerują. Ocena jak najbardziej zasłużona.

Ocena zdecydowanie zawyżona, gra nie zasługuje na więcej niż 5,5-6,0/10.

Moje odczucia:

1. Kompletny brak grywalności.
Nie byłem nawet w stanie zmusić się do ukończenia dema.

Nie mam pytań. :) Rozbawiłeś mnie tym postem.

26.06.2011 21:01
odpowiedz
Funkcjonariusz
18
Legionista

Cieszę się, mnie natomiast rozbawiła recenzja ;)

26.06.2011 22:40
odpowiedz
tybet2
75
Generał

taktyki w czasie walki jest wiecej niz w 2, bo tutaj sie trzeba ruszac i turlac zeby zregenerowac zdrowie i unikac ciosow

Mam nadzieję, że specjalnie sobie żartujesz

26.06.2011 23:04
odpowiedz
Theddas
103
Mighty Pirate

Pogralem w demo DS3 na PS3 i mnie nie zachwycilo, a szkoda.

Rozwazam zamiast DS3 zakup Dungeon Hunter: Alliance - czy ktos to gral w obie moglby te dwie gry porownac?

27.06.2011 09:55
odpowiedz
Rapez
28
Centurion

Ukonczylem gre poraz drugi, tym razem Katerina, wczesniej wojakiem, szczerze 3/10, to juz Loki byl lepszy, co do sterowania nie mam zastrzezen a gralem mysz i klawka, nic trudnego ale gra to nieporozumienie, lata 90-e sie klaniaja, pod koniec gry nie masz na co wydawac punktow/talentow i walisz na zdolnosc ktorej wogole nie uzyjesz ale TRZEBA ! cos kliknac, totatalny bezsens, a miasta tak wielkie ze biegniesz jakims mostem przez 5 min do jedynego sklepu w ktorym i tak nic nie ma , naprawde nie mam pojecia jak mozna bylo dac 8/10 ? A jak znam zycie to Diablo III dostanie 9/10 a to niebo i ziemia.

27.06.2011 11:10
odpowiedz
kamiloss
69
Konsul

to juz Loki byl lepszy

Sorry, ale każda gra hns jest lepsza od Lokiego ;) No może poza Mythosem :P

Mnie śmieszą te zarzuty dla DS 3 - dla mnie ocena jest jak najbardziej zasłużona - tzn 8,5 jak najbardziej jest dobrą oceną dla tej gry.

Poza tym zanim jeszcze wyjdzie Diablo 3 nie zapominajmy o 3 hnsach które są w produkcji:

Path of Exile - które jest bardzo podobne do Diablo i jest bardzo mroczne i przyjemne
Grim Dawn - gra twórców Titan Questa
Torchlight 2 - który raczej nie wniesie nic nowego podobnie jak pierwsza część.

27.06.2011 12:39
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

kamiloss Loki jest świetnym h&s. Jedyną bolączką tej gry jest źle zoptymalizowany engine. Za to grywalność (czytaj walki a nie turlanie się i unikacie ciosów :/ na pewno większą niż DS3.

27.06.2011 12:46
odpowiedz
kamiloss
69
Konsul

Szczerze to mnie znudził Loki po około 10 godzinach. I nie tylko mnie.

27.06.2011 13:04
odpowiedz
babuniamegazorda
0
Pretorianin

Po DNF jedziecie a takiemu niegrywalnemu badziewiu dajecie 8. Żałosne.

27.06.2011 22:21
odpowiedz
usagione
1
Junior

ejka, jak wygląda sprawa w kooperacji w trybie kanapowym. drop in/drop out? Przedmioty posiadane przez drugą postać są "zapamiętywane"? ogólnie warto dla coopa kupić DSIII?

29.06.2011 08:37
odpowiedz
Konradus91
30
Pretorianin

Zagralem w DS3 i zmienilem swoje zdanie o tej grze. Nalezy tu pamietac, iż gra nie oferuje niczego nowego - kulki żyć i many jak w diablo 3, dialogi jak w Dragon Age... Ale jednak przed premierą d3 warto zagrać, bo zapewni kilkanaście godzin rozrywki. 7,5/10

29.06.2011 23:19
odpowiedz
sekret_mnicha
163
fsm

Pograłem dwie godzinki. Pomijając fatalne, wymagające przyzwyczajenia sterowanie, to DSIII wydaje się bardzo sympatyczną, ładną i wciągającą grą. Na pewno zagram do końca.

30.06.2011 00:08
odpowiedz
Vermin83
17
Legionista

Co wy macie do tego sterowania? Autentycznie nie kumam. Mi osobiście ani razu nie sprawiło ono problemu na żadnym z poziomów trudności.

Inna sprawa, ze gierka stawia jakieś wyzwanie dopiero na najwyższym poziomie trudności, bo na normalu jest prosta jak barszcz (z wyjątkiem kilku bosów), zwłaszcza jak gramy wojownikiem. Trochę go przegięli.

30.06.2011 23:08
odpowiedz
Bukaj II
2
Junior

Drogi Czarny widzę, że bardzo łatwo cie zadowolić a to nie jest najlepsza cecha u recenzenta (bez urazy). Odniosę się tylko do podanych przez ciebie plusów i minusów bo na moje pełne odczucia braknie tu miejsca. zgadzam się, że gra wciąga i ma przyjemną oprawę jednak nie zauważyłem wielu elementów RPG bo to, że postacie zdobywają poziomy i się rozwijają według mnie to dawno już przestała być domena RPG'ów a wczucie się w role co jest podstawowym elementem wyżej wymienionego gatunku jest niemożliwe z prozaicznego powodu bohaterów jest 4-ech i to narzuconych z góry. Mimo że postacie są ciekawe i nieźle przemyślanie niemożna ich samodzielnie skonfigurować; co do fabuły to faktycznie jest ciekawa i spokojnie mogła by być niezłym zadaniem pobocznym w jakiejś grze. Zręcznościowe sterowanie jest według mnie piękną nazwą na system w którym przy walce na odległość klikamy przeciwnika a trafiamy w beczkę pół ekranu od niego lub musimy zrobić unik żeby zmienić cel ostrzału. co do trudności to główny powód opisałem wyżej ale dochodzą też kłopoty z kamerą (kilka razy zginąłem bo na ekranie miałem tylko swoją postać i jakąś ścianę i nie zdążyłem na czas obrócić kamery [irytujące :) ]). jeżeli mowa o przełączaniu postaci to nie przypominam sobie żeby w którejś z poprzednich części lub w podobnej grze była taka możliwość jednak przyznaje ci racje tu powinno być coś takiego i na koniec gra "trochę krótka" taaak trochę BARDZOkrótka po przejściu miałem takie wrażenie jak bym w Diablo 2 pokonał Andariel z resztą mniej więcej tyle zajmuje cała gra (ok co do czasu troszkę przesadziłem ale nie dużo).
Podsumowując w grę warto zagrać ale kupić ją należy jak trochę stanieje tak do 20 no może 30 zł :)

30.06.2011 23:43
odpowiedz
Konradus91
30
Pretorianin

Bukaj, gram w diablo 2 od 2005 roku po dzień dzisiejszy i dojście do Andi do dla mnie godzina gry - a na DS3 przeznaczyłem 4 dni, grając wielogodzinne sesje.

Nie, nie jest to RPG - bo grając każdą postacią mamy inny główny wątek fabularny - zaś w RPG nie ma być różnorodności fabularnej, ma być bezimienny, niemy bohater i tyle! :) ( Tu takie tyci tyci odwołanie do Ghotica bądź Risen, choć Risen równie dobry co DS3)

Cóż, pod względem fabularnym i questowym DIABLO 3 ma bardzo dużo do udowodnienia - i moim zdaniem pod względem graficznym, jak i fabularnym polegnie na tym polu na rzecz DS3. Ale czas pokaże - bo znając życie, Diablo 3 w chwili premiery będzie się mierzyć ze znacznie mocniejszym konkurentem.

01.07.2011 19:58
odpowiedz
Bukaj II
2
Junior

Konradus, sam przyznałeś że masz doświadczenie w d2 jak siadłeś nad nim pierwszy raz nie wmówisz mi że doszedłeś do Andzi w godzinę, a ja piszę o pierwszych dniach gry.

Co do DS3 mój łączny czas spędzony w grze według Steam'a to 18 godzin a grę przeszedłem dwukrotnie na poziomie normalnym i trudnym.

Jak bym pograł w DS3 przez 6 lat to prawdopodobnie przeszedł bym go w 2 może 3 godziny.

Co do RPG -tak wiem, że to nie eRPeG DS nigdy nim nie był zastanawiałem się tylko dlaczego od pewnego czasu wszyscy na siłę wyszukują w grach "elementów RPG".

"zaś w RPG nie ma być różnorodności fabularnej, ma być bezimienny, niemy bohater i tyle" nie w RPG ma być wolność wyboru; wyposażenie postaci odpowiadające graczowi a nie taka jak w Commandos 1 dana postać może używać jednego (w ds3 dwóch) rodzajów broni, sposób działania, zachowanie i jak pisałem wcześniej wcielanie się w postać (odrywanie roli) Role Playing Game, zaś różnorodność fabularną ma stworzyć sam grach w postępach gry tak jak w Fallout 1-NV . Żadnego z powyższych elementów nie znalazłem w DS3.

Z twoim ostatnim zdaniem zgadzam się w pełni ale znajduje jeszcze jeden podstawowy argument na rzecz D3 mianowicie zapewni ono dużo Dużo DUŻO dłuższą rozrywkę a co za tym idzie więcej rozrywki, bo przecież nie kupujemy gier dla samego grania i zachwycania się grafiką (bo po prostu grać to można w cokolwiek np w chińczyka a ładną grafe zobaczyć w kinie lub na DVD czy BD w postaci efektów specjalnych) tylko właśnie dla przyjemnego spędzenia czasu w trakcie rozgrywki. więc cena powinna być adekwatna do ilości i jakości rozrywki którą otrzymujemy w tym przypadku jakość jest dobra mimo paru wad niestety ilość stanowczo za mała jak na tą cenę.

Na poparcie tego co napisałem sam przyznałeś, że przez kilka bitych lat i pewnie grasz nadal bo wcale tego nie wykluczam; a teraz zastanów się ile razy jeszcze przejdziesz DS3 i czy da ci to kilka lat dobrej zabawy czy wrócisz do tej gry z sentymentu czy może za parę tygodni wyląduje ona za w jakiejś szafce czy pudełku? Po takim porównaniu prawdopodobnie zrozumiesz co miałem na myśli poprzednio gdy pisałem o cenie gry.

01.07.2011 20:56
odpowiedz
Konradus91
30
Pretorianin

No niestety DS 3 już wylądował na półce, choć przyznam, że jeżeli by oferował multiplayer'a pokroju d2, z pewnością zająłby jego miejsce. Niestety, ale to się nie stało - a najbliżej tego był Sacred 1, gdyby nie pustki na serwerze.

05.07.2011 11:58
odpowiedz
Nolifer
84
The Highest

20h i trochę krótka , hmm jak na dzisiejsze czasy to jest dosyć dużo i już nawet nie liczy się gatunek , tylko ogólnie .

08.07.2011 16:14
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

Około 20 godzin zajmuje przejście gry z zaliczoną większością zadań pobocznych (teraz przechodziłem robiąc wszystkie - wynik to 24 godziny).

@ Bukaj

No bez jaj, doszukać się elementów RPG w DS 3 naprawdę nie jest trudno :). Poza tym, skoro twierdzisz, że narzucenie postaci to element wykluczający grę z grona RPG, to chciałbym Ci tylko przypomnieć oba Baldur's Gate i Gothica :).

20.12.2014 16:08
odpowiedz
gradziel
7
Legionista

Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda gra zapraszam na mój kanał youtube - robię gameplaya na poziomie hardcore. Muszę przyznać, że gra mi się świetnie, czasem jednak poziom trudności trochę słabo zbalansowany (można zatrzymać się na jednym bossie na dłuuugo). Kanał youtube trzeba wpisać 4oldschoolgamers albo "dungeon siege III

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze