Recenzja gry 19 maja 2017, 15:00

autor: Czarny Wilk

Bez umiaru pożre gry oraz filmy, nie pogardzi też soczystym komiksem albo dobrze upieczonym serialem.

Recenzja gry Injustice 2 – kiedy bijatyka spotyka RPG

Injustice 2 naprawia błędy poprzedniej części, wprowadza nowatorskie pomysły i łączy przystępność z głębią systemu walki. W efekcie uzyskujemy pozycję wartą zainteresowania dla każdego fana bijatyk.

Recenzja powstała na bazie wersji PS4.

PLUSY:
  1. świetny system walki, usprawniony względem „jedynki”;
  2. dobrze zachowane proporcje między przystępnością a głębią;
  3. odważniejszy i bardziej komiksowy dobór nowych postaci;
  4. erpegowe zbieranie ekwipunku;
  5. dobra kampania fabularna;
  6. dopracowany kod sieciowy;
  7. ładna oprawa wizualna.
MINUSY:
  1. brak wielu postaci dostępnych poprzednio;
  2. brak trybu Star Labs.

Wydane przed czterema laty Injustice: Gods Among Us okazało się jak najbardziej udanym przedstawicielem gatunku bijatyk, choć swego potencjału nie wykorzystało w pełni. Tryb fabularny rozmienił na drobne interesującą i doskonale rozwiniętą w komiksowych prologach koncepcję dystopicznego uniwersum, w którym traumatyczne wydarzenia doprowadziły Supermana do drastycznej zmiany światopoglądu i w efekcie przejęcia władzy nad naszym globem. Rozgrywka natomiast, mimo wielu innowacyjnych pomysłów i solidnej realizacji, nie zdołała przykuć do siebie na dłużej najbardziej zagorzałych fanów gatunku i powtórzyć sukcesu Mortal Kombat z 2011 roku.

Na szczęście spece z NetherRealm Studios nie odpuścili po jednym podejściu i dokładnie przeanalizowali, co się udało, a co warto by dopracować. W efekcie Injustice 2 zachowało najważniejsze zalety poprzedniej gry, jednocześnie pozbywając się jej największych wad. A jakby tego było mało, autorzy zdecydowali się na wyjątkowy eksperyment – wrzucenie w gatunkowe ramy mechanizmów typowych dla gier fabularnych, co zapewniło delikatny powiew świeżości.

Recenzja gry Injustice 2 – kiedy bijatyka spotyka RPG - ilustracja #1
Wśród powracających postaci nie mogło zabraknąć ulubienicy tłumów – Harley Quinn

Starzy bogowie

Każdy, kto grał w poprzednią superbohaterską bijatykę twórców Mortal Kombat, w Injustice 2 odnajdzie się natychmiast – wszystkie charakterystyczne mechanizmy systemu walki zostały zachowane. Ponownie wygranie jednej rundy nie powoduje pełnej regeneracji energii zwycięzcy, a dla rozgrywki olbrzymie znaczenie ma kontrola paska ciosów specjalnych, umożliwiającego między innymi wyprowadzanie ekstremalnie potężnych i uroczo przesadzonych superataków.

Powracają aktywowane w trakcie walki sytuacje, w których poszczególni gracze poświęcają określoną część wspomnianego paska ataków, a kto zużyje go więcej, ten albo zadaje spore obrażenia, albo regeneruje własną energię. Każda z postaci ma też podpięty pod przycisk „kółko” na padzie charakterystyczny dla swojego stylu gry cios bądź wzmocnienie. A przy tych wszystkich unikatowych rozwiązaniach w produkcji nadal bardzo silnie czuć ducha serii spod znaku smoka – dynamika starć, sposób łączenia ciosów w sekwencje czy patenty na wyprowadzanie ataków specjalnych to dokładnie ta sama bajka co w „Mortalu”.

Recenzja gry Injustice 2 – kiedy bijatyka spotyka RPG - ilustracja #2
Samouczek zrealizowano naprawdę porządnie, pozwala na zapoznanie się ze wszystkimi aspektami systemu walki w bardzo przystępny sposób.

Diabeł oczywiście tkwi w szczegółach i choć jest jeszcze zbyt wcześnie, by wyrokować, czy Injustice 2 przekona do siebie starych wyjadaczy, to właśnie dzięki tym drobnym zmianom jest na bardzo dobrej do tego drodze. Pomniejsze segmenty paska ruchów specjalnych można teraz przeznaczać na nowy rodzaj uników albo na przerywanie kombosów w powietrzu, dzięki czemu żonglowanie czy „spamowanie” atakami dystansowymi nie jest już w stanie tak bardzo napsuć nam krwi. Korzystanie z interaktywnych elementów otoczenia stało się też znacznie mniej skuteczną metodą ataku, gdyż ciosy tego typu da się teraz w większości przypadków zablokować – a jeśli nie, ich wykonanie trwa dość długo, wystawiając zawodnika na obrażenia.

Recenzja gry Injustice 2 – kiedy bijatyka spotyka RPG - ilustracja #3

Tuż przed premierą pierwszej odsłony gry DC Comics zaczęło wydawać tworzony przez Toma Taylora komiksowy prolog, z którego mogliśmy dowiedzieć się, jak dokładnie powstał dystopiczny świat znany z gry. Na tle wielu innych tego typu inicjatyw komiksowe Injustice wyróżniało się jakością – była to naprawdę dobrze napisana historia, w której upadek Supermana następował powoli i w sposób wiarygodny, a kolejne etapy konfliktu eskalowały stopniowo.

Opowieść okazała się na tyle dobra, że choć jej zwieńczenie przedstawione w grze komputerowej sprawiło spory zawód, komiksy kontynuowały wątek i w sumie doczekały się pięciu serii – każdej opowiadającej o kolejnym roku narodzin reżimu. Aktualnie ten sam scenarzysta pracuje nad następnymi numerami Injustice 2, które z kolei wypełnią pięcioletnią lukę między pierwszą a drugą częścią gry.

Recenzja gry Arms – bijatyka według Nintendo
Recenzja gry Arms – bijatyka według Nintendo

Recenzja gry

Początkowo Arms robi wrażenie trochę bardziej przekombinowanej gry ruchowej rodem z Wii Sports czy Sports Champions, by przy bliższym poznaniu okazać się zaskakująco świeżą i ciekawą bijatyką.

Recenzja gry Tekken 7 – to nie jest tryumfalny powrót króla
Recenzja gry Tekken 7 – to nie jest tryumfalny powrót króla

Recenzja gry

Walki w Tekkenie 7 są tak samo przyjemne jak zawsze. I to najlepsze, co można powiedzieć o tej bijatyce. Niestety, cała otoczka towarzysząca starciom wypada blado – nie tylko na tle konkurencji, ale też poprzednich odsłon cyklu.

Recenzja gry Dragon Ball: Xenoverse 2 - za mało nowości
Recenzja gry Dragon Ball: Xenoverse 2 - za mało nowości

Recenzja gry

Druga odsłona serii Dragon Ball: Xenoverse stawia na sprawdzone wcześniej rozwiązania, ale trudno uznać to za pozytyw. Od sequela takiej gry oczekujemy zdecydowanie więcej.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.05.2017 16:03
5
Dragoon84
24
Chorąży

"brak wielu postaci dostępnych poprzednio"

A co za problem dodać je w ładnym, płatnym DLC :P

post wyedytowany przez Dragoon84 2017-05-19 16:21:23
19.05.2017 16:10
odpowiedz
1 odpowiedź
grand21
4
Junior

Nie 'Killer Frosta' tylko 'Killer Frost'. To ona.

19.05.2017 16:22
Czarny Wilk
53
Bo jestem czarny

True, płeć biednej panny Lincoln się zagubiła przy korekcie ;) Zaraz powinno być zmienione.

19.05.2017 16:41
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Nerka
78
Generał

Jak mogli nie dać Shazama?Black Adam jest?

19.05.2017 16:43
6
alchemiakr
33
Konsul

Shazma pewnie dostaniesz za miesiąc za jedyna $5.

19.05.2017 16:54
3
Czarny Wilk
53
Bo jestem czarny

Black Adam jest. Brak Shazama można by tłumaczyć tym, co się z nim stało w "jedynce", gdyby nie to, że kompletnie nie przeszkodziło to devom we wrzuceniu do gry Jokera.

19.05.2017 20:14
topyrz
44
pogodnik duchnik

@alchemiakr
Shazma pewnie dostaniesz za miesiąc za jedyna $5.

Jeżeli gra jest dobra, to nawet DLC nie bolą tak bardzo, oby jeszcze wycenione adekwatnie do zawartości.

19.05.2017 17:13
1
odpowiedz
giermuś1972
70
Ultra_Violence

"kiedy bijatyka spotyka RPG"
Uf, na widok takich upiornych rzeczy, dostaję mdłości.

19.05.2017 18:32
2
odpowiedz
pasza ceo
11
Legionista

Witam. Zróbcie turniej Injustice 2 w redakcji ponieważ naprawdę przyjemnie się to oglądało poprzednio przy jedynce . Proponuje jeszcze aby podzielić go na dwa etapy. W pierwszym tak jak poprzednio losujcie postacie którymi będziecie walczyć i zobaczymy kto wygra natomiast w drugim niech każdy wybierze bohatera z którym czuje się najlepiej i zobaczymy kto wtedy będzie zwycięzcą. Pozdrawiam

post wyedytowany przez pasza ceo 2017-05-19 18:38:38
19.05.2017 18:59
odpowiedz
krzychupl1818
4
Legionista
8.5

Pokochałem Injustice 2 od pierwszego wejrzenia. Zagrałem również w mobilną wersje która wyszła jakiś czas temu i gram w nią do teraz. Grałem w wersje PS4 PCtowej wersji nie sprawdzałem ale mam nadzieje że jest lepsza niż wersja Mortal Kombat X. Grafika jest bardzo ładna chodź czasami wystepują małe błędy. Dźwięk jest również dobry i co do ścieżki dźwiękowej nie mam żadnych zastrzeżeń. Postaci jest mniej niż w pierwszym Injustice ale nie wpływa to na grywalność. Sterowanie na padzie jest naprawde fajne i nie miałem z nim problemu. Podsumowując jest to naprawde dobra bijatyka która wciąga. Polecam również wersje mobilną

19.05.2017 18:59
odpowiedz
4 odpowiedzi
Mastyl
160
Za godzinę pod Jubilatem

Wygląda na to, że ta Injustice, w która gram ,to znaczy na Androidz,e mimo podobnej grafiki, to osobna gra z inną mechaniką. W wersji mobilnej musimy odblokowywać postaci... w wersji "dużej" już je na starcie mamy.

19.05.2017 20:12
2
topyrz
44
pogodnik duchnik

Co ma mechanika do zdobywania nowych charakterów?

20.05.2017 10:59
Mastyl
160
Za godzinę pod Jubilatem

No sporo, gra polega głownie na zdobywaniu postaci a nie po prostu przechodzeniu nimi. Różnic jest też więcej, np to jak działa ekwipunek. W wersji mobilnej trzeba zdobywać komplety...

20.05.2017 11:12
Czarny Wilk
53
Bo jestem czarny

W Injustice 2 na mobilkach nie grałem, ale generalnie to wszystkie wcześniejsze mobilne wersje bijatyk NetherRealm były kompletnie innymi grami od ich "zwykłych" odpowiedników.

20.05.2017 21:31
Mastyl
160
Za godzinę pod Jubilatem

Innymi, co nie znaczy że złymi. To nadal efektowne i rozbudowane bijatyki.

Chociaż dynamiką troszkę bije je Marvel: Contest of Champions na Andka / IOSa.

19.05.2017 23:51
odpowiedz
Happy Guy
1
Junior

Gra jest rewelacyjna ! Netherrealm studios to mistrzowie gatunku !
Dopracowani bohaterowie, areny ba nawet fabula jest interesujaca. No i najwazniejsze - system ekwipunku swietny pomysl i swiezy powiew dla gatunu.

Zapraszam na moj film:

[link]

20.05.2017 10:56
odpowiedz
PePe PL
88
Pretorianin
8.5

Gierka spoko, chociaż trochę zbyt podobna do jedynki w temacie movementu. Dalej jest taki sztywny i dziwny. Mógłby być bardziej zbliżony do MK.

21.05.2017 14:13
odpowiedz
PePe PL
88
Pretorianin

Btw dalej bardzo mocno granie niektórymi postaciami opiera się na lekkim spamie.

20.06.2017 19:35
odpowiedz
Nolifer
95
The Highest

Ostatnio fani bijatyk mają w czym przebierać, kolejna świetna pozycja do ogrania. :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze