Wiedźmin 3 – wysokie wymagania, różnice między platformami. Przepytaliśmy Adama Badowskiego, szefa CD Projekt RED

O fabule i zawartości świata w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon napisaliśmy naprawdę sporo. Rozmawiając z Adamem Badowskim, szefem studia CD Projekt RED, postanowiliśmy się skupić na kwestiach technicznych oraz tych związanych z samym procesem tworzenia gry.

26 stycznia 2015Łukasz Malik (gry-online.pl)

Czy znacie już jasny sposób na rozwiązanie tematu zapisów stanu gry z poprzednich odsłon na wszystkich platformach? Planujecie coś w stylu z Dragon Age: Keep, czy inne rozstrzygnięcie?

Jeżeli chodzi o konsole, można kontynuować grę przyznając się do pewnych faktów, ale staraliśmy się to zrobić inaczej niż w Dragon Age: Keep, a wykorzystać samą grę i dialogi między postaciami, żeby dokonać tych wyborów.

Czyli będzie to płynnie wplecione w rozgrywkę?

Tak, do prologu. Gdy dotrzemy do Wyzimy, gracz opowiada o swoich poprzednich decyzjach. Nie jest to „tabelka do wypełnienia”, ale nie chciałbym zdradzać w tym momencie więcej szczegółów. Warto tylko podkreślić, że jest to element opcjonalny.

W przypadku PC będzie można zaimportować save'y? Czy dla osób, które nie zachowały swoich zapisów stanu gry, rozwiązanie, o którym opowiadałeś wcześniej będzie również dostępne?

Tak, na PC można skorzystać z obydwu opcji.

Przy okazji Wiedźmina 3 niewiele mówiliście o sprawach technicznych. Zacytuję twoją wypowiedź dla Game Industry z marca 2013: „PC pozwala na więcej w tym momencie, ale next-geny go doganiają, w przyszłości będzie łatwiej zunifikować wymagania”. Uważasz, że ta przyszłość już nadeszła?

Myślę, że tak. Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny. Tworzenie tytułu ekskluzywnego pozwala na wyciśnięcie znacznie więcej z danej maszyny.

Wiedźmin 3 jest bogatą produkcją, mamy mnóstwo nieszablonowych postaci, kilka tysięcy głów, dodajmy do tego zamki, dwa duże miasta oraz ogrom świata, który trzeba wypełnić. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby gra wyglądała rewelacyjnie. I to nie jest zależne od platformy... Na PC moglibyśmy podnieść rozdzielczość, bo sprzęt jest mocniejszy, ale nie byłoby nas stać w tym czasie na zrobienie czegoś nowego, np. na przepisanie silnika renderującego, który byłby w stanie wyświetlić tak dużą ilość trójkątów. Może gra wyglądałaby bardziej gładko, gdybyśmy mieli lightmapy wnętrz, ale nie dalibyśmy rady jednocześnie zrobić dynamicznego oświetlenia w otwartym świecie. Zjedlibyśmy całą pamięć, nawet na pecetach.

Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne. Różnice wynikają z tego, że np. GPU jest inaczej sparametryzowane na poszczególnych konsolach, co może powodować różnice np. w temperaturze barw.

A jak pecetowe ultra będzie się miało do konsol?

Będzie można znaleźć pewne małe różnice, np. we włosach Nvidii, ale one są bardzo wymagające graficznie, więc trzeba mieć mocną maszynę. To trochę niepolityczne, co powiem, ale w przyszłości będzie można włączyć tryb ubersamplingu, który przy premierze Wiedźmina 2 zabijał ten tytuł i teraz też zabije, więc nie chcemy tego na razie odblokowywać. Gra wygląda lepiej, ale ma absurdalne wymagania.

A wszystkie modele i tekstury są takie same?

Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia.

Na platformach, na których jest mniej pamięci inaczej nią zarządzamy. Ładują się mniej złożone modele, wszystko zależy od tego, co dzieje się na ekranie w danym momencie. Reasumując, jest niewiele różnic pomiędzy PC, PlayStation 4 a Xboksem One, raczej rozwiązują pewne błędy niż zmieniają konfigurację.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Starsza Krew (PL)

Wiedźmin 3: Dziki Gon Starsza Krew (PL) [1:26]

Czy obserwowałeś komentarze pod zwiastunem Wiedźmina 3 z VGA, pod którym część komentujących narzekało na pogorszenie jakości grafiki względem pierwszych materiałów?

Tak, oczywiście...

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon