Data wydania: 5 stycznia 2010
Trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, której fabułę zainspirowały wydarzenia opisane w Apokalipsie św. Jana. Tytuł został opracowany przez studio Vigil Games, pod przewodnictwem popularnego autora komiksów, Joe Madureiry. W grze wcielamy się w postać jednego z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy, który po przybyciu na Ziemię dowiaduje się, że został zdradzony.
GRYOnline
Gracze
Steam
Darksiders: Wrath of War jest rozbudowaną grą akcji z elementami gatunku cRPG. Jej wykonawcą jest studio Vigil Games założone przez słynnego Joe’go Madureirę – autora tak znanych serii komiksów jak X-men, The Ultimates czy Battle Chasers.
Fabuła nawiązuje do treści Apokalipsy św. Jana. Wcielamy się w Wojnę, jednego z zapowiedzianych przez ewangelistę Czterech Jeźdźców. Przybywa on na Ziemię, by dokonać jej zniszczenia, ale okazuje się, że został podstępnie zdradzony. W konsekwencji nasz bohater utracił większość swoich mocy. Jakby tego było mało, staje się celem piekielnych i niebiańskich ataków. Osamotniony Wojna wraca na Ziemię i wyrusza, by odzyskać zdolności, odnaleźć zaginionego rumaka i odkryć tajemnicę zdrady.
Akcja dzieje się wprawdzie w niedalekiej przyszłości, ale walczy się klasycznym „slasherowym” arsenałem m.in. mieczem i olbrzymią kosą. Lista jest długa, a dochodzą do niej jeszcze samochody czy jakieś większe przedmioty – heros może je chwycić i rzucić nimi w oponentów. Warto wspomnieć, że autorzy przewidzieli rozliczne ulepszenia. Oprócz standardowych rodzajów broni wraz z postępami stopniowo odzyskujemy dostęp do naszych nadnaturalnych mocy, które bardzo podgrzewają atmosferę.
Rozgrywka opiera się na bieganiu po zróżnicowanych lokacjach i pokonywaniu hord przeciwników, przy czym świat ma otwartą formę i można wracać do już raz oczyszczonych terenów. Prawie bez przerwy jesteśmy w wirze walki, ale od czasu do czasu pojawiają się zadania, przy których trzeba wysilić szare komórki. Grafika w Darksiders: Wrath of War utrzymana jest w unikalnym stylu zapewnionym przez Joe’go Madureirę.
Autor opisu gry: Artur Falkowski
Platformy:
PlayStation 3 5 stycznia 2010Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 5 stycznia 2010Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 23 września 2010Polskie napisy
7GIER
Darksiders to seria przygodowych gier akcji z elementami RPG oraz perspektywą trzecioosobową. Cykl zapoczątkowało studio Vigil Games, którego jednym z założycieli był znany autor komiksów Joe Madureira (X-Men, Battle Chasers). Począwszy od części trzeciej, rolę dewelopera głównych odsłon cyklu pełni Gunfire Games, którego szeregi zasiliło wielu pracowników zamkniętego Vigil Games. Natomiast za produkcję spin-offu Darksiders Genesis odpowiedzialne jest studio Airship Syndicate, które również zostało założone przez deweloperów z Vigil Games, a przewodził mu nie kto inny, jak Joe Madureira. Kwestiami wydawniczymi początkowo zajmował się koncern THQ Inc., a po jego bankructwie w roku 2012 funkcję tę przejęło THQ Nordic (wcześniej znane jako Nordic Games).
Recenzja GRYOnline
W dziewięć miesięcy po premierze na konsolach Darksiders wreszcie zawitało na PC. Czy warto było tak długo czekać?
Recenzja GRYOnline
Jak kopiować to od najlepszych. Świetnym przykładem na to jest Darksiders, czyli największa pozytywna niespodzianka tegorocznej zimy.
Aktualizacja: 17 sierpnia 2018
Poradnik do gry Darksiders zawiera przede wszystkim kompletny opis przejścia wszystkich etapów. Znalazły się tu także wskazówki dotyczące walki z większością przeciwników, a także szczegółowe taktyki wykorzystywane w potyczkach z bossami.
23 lipca 2017
Obok wielkich nurtów fantasy i science-fiction dumnym krokiem podąża od jakiegoś czasu trzeci zawodnik – postapokalipsa. Jej wpływy są silne zwłaszcza na polu gier wideo, więc postanowiliśmy wyłonić ciekawe tytuły osadzone w świecie po zagładzie.
5 maja 2010
Najpierw dokonał inwazji na konsole, teraz uderzy w pecety. O tym co potrafi Wojna, jeden z Jeźdźców Apokalipsy, posiadacze „blaszaków” przekonają się już za niespełna dwa miesiące.
30 grudnia 2009
Zima w pełni, ale w świecie gier wielkimi krokami zbliża się naprawdę gorący okres. W ciągu najbliższych trzech miesięcy do sklepów trafi bowiem mnóstwo znakomitych produkcji. Przedstawiamy najciekawsze z nich.
Kiedy THQ Nordic zapowiedziało Darksiders 4, serce zabiło mi żywiej. Wraca mój ulubiony cykl slasherów action-adventure o komiksowej apokalipsie – z czego tu się nie cieszyć? A potem zacząłem się zastanawiać i obawiać, czy nie podzieli losu Legacy of Kain.
opinie
Hubert Sosnowski
13 września 2025 12:00
W serwisie YouTube opublikowano długi film dokumentalny autorstwa ekipy Gameumentary. Ucieszą się z niego fani serii Darksiders, gdyż obraz traktuje właśnie o tym cyklu.
gry
Kamil Zwijacz
27 marca 2018 20:17
Ukazało się pecetowe wydanie Darksiders Warmastered Edition. Remaster został udostępniony za darmo posiadaczom pierwowzoru, a dla pozostałych graczy przygotowano promocję, w której cena odświeżonej wersji została czasowo obniżona o 80% z okazji premiery.
gry
Adrian Werner
30 listopada 2016 12:55
Firma Nordic Games zapowiedziała Darksiders: Warmastered Edition, czyli odświeżoną wersję popularnej przygodowej gry akcji z 2010 roku. Nowa edycja powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Wii U.
gry
Adrian Werner
28 lipca 2016 10:01
Lars Wingefors, szef firmy Nordic Games, wyjawił podczas rozmowy z redaktorem magazynu MCV, że 50 mln dolarów wydane przez THQ na produkcję Darksiders II to "niedorzeczna" kwota. Obecny właściciel marki stworzyłby produkt tej samej klasy za mniejsze pieniądze.
gry
Kamil Zwijacz
22 września 2014 11:13
Aukcja aktywów THQ dobiegła końca. Wśród zwycięzców licytacji znalazła się m.in. firma Sega, która kupiła studio Relic i serię Company of Heroes oraz niemieckie Koch Media, które nabyło zespół Volition i cykl Saints Row. Niestety, nie było chętnych na znane z Darksiders studio Vigil, co oznacza koniec tego dewelopera.
gry
Adrian Werner
24 stycznia 2013 06:10
Firma THQ, wydawca gry Darksiders II, poinformowała że premiera gry odbędzie się latem 2012 roku. Ponadto, ujawniono plany związane z wydaniem tytułu na platformę Wii U. W sieci pojawił się także nowy zwiastun.
gry
Kamil Jędrasiak
12 grudnia 2011 13:54
Gra o tytule Darksiders – pełne akcji przygody Wojny, jednego z Czterech Jeźdźców Apokalipsy – należy do grona najciekawszych produkcji ubiegłego roku. Jeśli dotąd nie daliście jej szansy, to właśnie nadarzyła się ku temu świetna okazja. Wszystko za sprawą 75% obniżki ceny, zaproponowanej przez zarządców platformy Steam.
gry
Piotr Doroń
18 marca 2011 08:54
Podczas konferencji IGDA, zorganizowanej w ubiegłym tygodniu w San Francisco, Danny Bilson z firmy THQ podjął temat kontynuacji przygodowej gry akcji Darksiders. Z ujawnionych przez niego informacji wynika, że rola głównego bohatera nie przypadnie tym razem Wojnie.
gry
Piotr Doroń
9 listopada 2010 11:40
W ubiegłym tygodniu na polskim rynku ukazała się jedna z najlepszych gier strategicznych tego roku – piąta odsłona serii Civilization. Prócz niej na sklepowych półkach zagościły też m.in. dodatki do King’s Bounty, druga część Dead Rising oraz pecetowe Darksiders.
gry
Marek Grochowski
27 września 2010 08:20
Popularne pliki do pobrania do gry Darksiders.
trainer Darksiders - +10 Trainer - 7 października 2010
trainer Darksiders - +6 Trainer #3 - 4 października 2011
trainer Darksiders - +8 Trainer - 30 września 2010
trainer Darksiders - Unlocker - 11 lutego 2011
trainer Darksiders - +8 Trainer #2 - 7 października 2010
trainer Darksiders - +6 Trainer #2 - 30 września 2010
trainer Darksiders - +4 Trainer - 4 października 2011
trainer Darksiders - +6 Trainer - 30 września 2010
mod Darksiders - Ultimate New Game Save - 3 lutego 2022
Wymagania sprzętowe gry Darksiders:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.13 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce GTS 240 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3288 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 8241 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Chwistek
Recenzent GRYOnline.pl
2010.10.12
W dziewięć miesięcy po premierze na konsolach Darksiders wreszcie zawitało na PC. Czy warto było tak długo czekać?
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2010.01.26
Jak kopiować to od najlepszych. Świetnym przykładem na to jest Darksiders, czyli największa pozytywna niespodzianka tegorocznej zimy.
ogórekdamian
Ekspert
2018.07.05
Świetna gra, fajne zagadki, ciekawa fabuła, przyjemny system walki, ładna oprawa graficzna, genialny voice acting. Na minus muszę zaliczyć, toporną reakcję na skok nad przepaścią, ileż to razy zginąłem, bo ten kołek nie potrafi się wybić, kiedy naciskam przyciski, tylko z opóźnieniem, masakra. Czasami pojawiały się również problemy z kamerą. Ogólnie gra warta ogrania.
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
+++ Bardzo ciekawy główny bohater ++ Długi slasher ++ Ciekawa, pełna zwrotów akcji fabuła ++ Bossowie zapadający w pamięć ++ Ciekawe postaci + Ciekawe zagadki + Interesujące bronie - - Gra nie stawia przed graczem wyzwania nawet na najwyższym poziomie trudności - Brak rozbudowanych QTE - Niedokładnie nałożone tekstury - Długo ładujące się menu podzielone na dwa okna
T20
Ekspert
2016.08.19
Nie udało mi się ukończyć tej gry z prostej przyczyny.NUDA i powtarzalność.Gdzieś tak do połowy była niesamowita zabawa, a potem to już totalna sieka i ciągłe powtarzanie tego samego.Fabuła też niezbyt powalająca. Po tak wysokiej ocenie spodziewałam się czegoś lepszego.Nie przepadam za slasherami, ale Dante's Inferno pochłonęło mnie bez reszty, natomiast tutaj całą rozgrywkę zabiła konieczność powtarzania tego samego.
arkadius2
Ekspert
2016.08.14
Niewątpliwie gra b.dobra lecz nie pozbawiona błędów, pomijam tu takie zgrzyty jak złe ustawienie kamery po namierzeniu przeciwnika bo to na szczęście zdarza się bardzo rzadko, ale kilka dupereli jednak irytuje - balans między zagadkami a walką na niektórych poziomach (chociażby Czarny Tron o czym wspomina Emodziad kilka postów wyżej), niepotrzebne przedłużanie gry (zbieranie kawałków Miecza Armagedonu -- no po co to ?? po co ?) czy zbyt długie animacje "finisherów" przez które nie raz można głupio zginąć. Co do poziomu trudności gry to chyba nie jest źle, ogólnie mam dwie lewe ręce ale i mi udało się ukończyć grę na "normalu" zatrzymując się dłużej tylko na jednej walce w Czarnym Tronie, i to nie na bosie bo ci akurat są dość łatwi do ubicia.
Norbert Szamota
GRYOnline.pl Team
2015.10.12
Darksiders znakomicie rozpoczęło nową serię i wprowadziło w świat gier dysponujące sporym potencjałem postacie. To wielki hit, wart uwagi każdego miłośnika długich przygód i szlachtowania demonów.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2010.10.20
Grając w Darksiders przelałem ponad 15 tysięcy litrów krwi demonów. I była to piekielnie satysfakcjonująca praca.
Zuzanna Domeradzka
GRYOnline.pl Team
2022.07.25
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
Butryk89
Ekspert
2016.03.23
zvr
Ekspert
2016.03.21
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Maxley Konsul
Całość ukończyłem na Apokalipsie przy użyciu pada do Xbox'a 360 i zajęło mi to 27h. Gra zakupiona na Steam.
Debiutancka gra nieistniejącego już Virgil Games to przyjemne połączenie slashera, platformówki i gry logicznej, choć nie doskonała.
Gra jest za łatwa. Prolog i pierwsze epizody z grą zdecydowanie pokazują, że wybór poziomu trudności Apokalipsa to mógł być marny pomysł, ale im dalej w las tym gra staje się łatwiejsza. Można by bez cienia przesady rzec, że w tej grze poziom trudności zamiast rosnąć, maleje.
Dopiero bossowie i walki z grupami wrogów pod koniec mogą przypomnieć, że gramy na Apokalipsie. Niestety bossowie choć silniejsi od przeciętnego mobka również są łatwymi przeciwnikami. Styks i Abbadon to przykład, że boss to nie tylko badassowy wygląd, ale również trudności jego pokonania.
Gra wygląda bardzo ładnie i kompletnie nie czuć, że mamy doczynienia z ośmioletnim produktem. Postacie i wrogowie mają fajny komiksowy styl i tylko ząbkowatość otoczenia psuje ten "ładny" świat.
A skąd ta ząbkowatość? A stąd, że opcje graficzne gry są równie mnogie co na konsoli. Można jedynie zmienić rozdzielczość i jasność. Bieeeeda.
Dubbing jest rewelacyjny. Każda postać brzmi lepiej niż należy i jest to jeden z najlepszych aspektów Darksiders.
Ścieżka dźwiękowa jest zaś wyjątkowo miałka. Żaden z utworów nie wpadł mi w ucho. Tylko utwory z menu oraz z Wężowych tuneli zdołały przedostać się do mojej świadomości. Niestety nie ma tu nic czego chciałbym słuchać więcej niż raz.
Fabularnie gra potrafi zaskoczyć. Jest nawet kilka zwrotów akcji. Choć fabuła występuje głw. na początku i pod koniec. Środek to zdecydowanie należy do eksterminacji potworów.
Bohaterowie mają wiarygodne motywacje, a oni sami zostali dobrze przedstawieni podczas przyjemnych w oglądaniu przerywników.
Zgodzę się, że grę tę można ukończyć maszując tylko jeden przycisk-sam tak robiłem. Tylko etapy logiczne i platformowe sprawiają, że będziemy potrzebować czegoś więcej niż przycisku kierunku i ataku. Gra ma znacznie więcej do zaoferowanie w kwestii walki, ale osobiście zadowoliłem się bronią podstawową i umiejętnością wzmocnienia pancerza.
Świat gry to zlepek lokacji mniej lub bardziej korytarzowych. Metroidvania w czystej postaci. Będą powody do cofania się do odwiedzonych wcześniej lokacji, ale fabularnie tylko raz. Drugi raz to przedmioty schowane za przeszkodamy, których wcześniej nie mogliśmy pokonać. Ale na szczęście gra jest różnorodna stylistycznie więc backtraking nie jest boleśnie odczuwalny.
Optymalizacja jest dobra i gra tylko kilka razy złapał u mnie zwiechę, choć zdarzyło jej się dwukrotnie przestać działać.
Ale żadnych problemów nie odczułem podczas walki oraz fragmentów zręcznościowych, więc te "wpadki" można wybaczyć.
Nie wiem jednak czy gra nie posiada problemu z systemem trofeów. Nie dostałem trofeum za zakupienie kosy, pokonanie ostatniego bossa, zabicie 10 wrogów 1 użyciem pewnego zaklęcia itp. Nawet za ukończenie gry nic!
Gra ma swoje problemy, ale najgorszym z nich jest poczucie nudy, które wkrada się w połowie. Fabuła traci na prędkości, a gra sama w sobie jest dokładnie tym samym. Tu dochodzę do wniosku, że system walki choć prosty i przyjemny to jednak zbyt mało ciekawy i nie stwarza odpowiedniej ilości frajdy.
Są jeszcze etapy logiczne i platformowe. Zagadki nie są trudne, bo to nie Portal, ale nie są też prostackie. Z etapami platformowymi jest dokładnie tak samo.
Reasumując:Darksiders to udana produkcja o wyjątkowym świecie i wyrazistych bohaterach. Z prostym i niestety mało satysfakcjonującym systemem walki, ale z lepszymi zagadkami.
Ponoć jest to zlepek pomysłów z różnych gier, ale ja nie odczuwałem tego jako minus. Bo ten zlepek to naprawdę dobry kawał kodu, który wart jest sprawdzenia.
Grałem i polecam.
wafel_15_84 Konsul
Dlaczego w tej grze grając na sprzęcie który przewyższa wymagania rekomendowane klatki skaczą między 30-60 fps,to wku**ia nieludzko
rafalgames Centurion
Dobra gra, taka typowa rozwalanka coś jak x men origins volverine. Grafika dobra, rozgrywka też. Z czasem problemy są z bossami i jest to wkurzające.Ja miałem bldedy typu save, glitche, oraz błędy kamery co utrudniało grę. Ogólnie polecam część pierwsza oraz druga.