Two Worlds [PC]

Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump. Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do drugiej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Two Worlds data premiery gry na PC:

09 maja 2007 ( światowa data premiery )

20 czerwca 2007 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Two Worlds:

Risen
Divinity II: Ego Draconis
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG, TPP, fantasy, polskie, kooperacja, RPG akcji

Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump (twórcy m.in. cyklu strategii czasu rzeczywistego Earth). Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do trzeciej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Fabuła rozpoczyna się od przypomnienia dawnych losów wirtualnego świata, w którym toczy się akcja gry. Owe uniwersum zmieniło się kiedy Aziraal, bóg wojny, został pokonany w olbrzymiej bitwie wieki temu. Hordy Orków straciły swojego przywódcę i były zmuszone do ucieczki w kierunku wyniszczonych terenów na południu. Teraz, tysiące lat później, grobowiec Aziraala w dalszym ciągu jest ukrywany przez innych bogów, którzy nie chcieli by zwykli śmiertelnicy poznali tamtejszy sekret. Tymczasem, pokój zawarty pomiędzy cywilizowanymi rasami a hordą znów zaczyna wisieć na włosku. Kiedy krasnoludy odkryły w kopalni antyczną świątynię, dedykowaną nienazwanemu bóstwu, wszystkie frakcje fantastycznego świata uznały to za trop w poszukiwaniu miejsca pochowania Aziraala. Cicha wojna rozpoczęła się na nowo i wkrótce wywoła świętą krucjatę Orków, którzy nie zgodzą się na bezczeszczenie miejsca pochowania swego ówczesnego lidera. Prawdziwe zagrożenie leży jednak gdzie indziej. Potężna moc rośnie w sile, a z nią przyjdzie strach i zniszczenie. Jej cel jest prosty: tylko jeden z Dwóch Światów przetrwa.

Two Worlds łączy w sobie dynamiczny, nieskomplikowany system walki z poczuciem sporej wolności gracza. Celem developerów było stworzenie produkcji RPG, która przebije inne tytuły dostępne na rynku i zaoferuje miłośnikom zmagań tego typu prawdziwą możliwość wpływania swoimi czynami na cały, wirtualny świat. Nie zabrakło tutaj rozbudowanego, nieliniowego wątku fabularnego, efektownej oprawy wizualnej czy ciekawie zaprezentowanych scen walki. Aby przyciągnąć jak najwięcej graczy, złożoność gry zmienia się w zależności od podejmowanych decyzji. Do wszystkiego należy również doliczyć dość prosty w obsłudze interfejs.

  1. Wolność wyboru podczas gry. Wirtualny świat reaguje na poczynania osób siedzących przed komputerami.
  2. Rozbudowany, nieliniowy wątek fabularny. Gracze mogą stworzyć własną historię dla prowadzonego bohatera.
  3. Niczym nielimitowany system rozwoju bohatera. Gracze mogą eksperymentować z różnymi profesjami i zmieniać swoje wcześniejsze wybory przy pomocy tzw. „zmieniaczy kariery”.
  4. Unikalny system magii. Adepci czarów mają możliwość tworzenia własnych zaklęć.
  5. Możliwość podróżowania na grzbiecie wierzchowca.
  6. Dostęp do rozmaitych pułapek czy zastawianie sideł, co tylko urozmaica rozgrywkę.
  7. Spektakularne i dynamiczne układy choreograficzne podczas walk. System walki jest intuicyjny, wymusza myślenie taktyczne i oferuje sekwencje znane z filmów.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 DVD  
Ocena gry 8.2 / 10 na podstawie 4398 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 99 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Procesor Intel Core 2 Duo 2.13 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce 6600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista

Two Worlds - recenzja gry

Two Worlds - recenzja gry (PC)

"Questy. Jest ich dużo, wręcz mnóstwo. Mało który wymaga jednak od nas czegoś więcej, niż pokonania kilku potworów bądź porozmawiania z określoną osobą. Szare komórki nie idą na szczęście całkiem w odstawkę, jako że gra pozbawiona jest aż tak szczegółowych wskaźników na mapie, jakie prezentował Oblivion. Musimy więc przynajmniej przeczytać opis misji, wyłowić jakieś kluczowe informacje, w porywach do samodzielnego poszukania opisywanej lokacji. Nie jesteśmy prowadzeni za rękę, co nierzadko łączy się z pewną zauważalną swobodą w podejściu do wykonywanego zadania. Jest to miłe, ale ogólna prostota gry odcina nas od rozwiązań prawdziwie ambitnych. Jeśli naszym zadaniem jest oczyszczenie cmentarzyska z zombich, to czy naprawdę ma znaczenie sposób, w jaki się ich pozbędziemy? Tak sobie."  więcej

Two Worlds Trailer amerykański

Two Worlds Trailer amerykański [1:00]

komentarze czytelników (763)


Crasher2k  2013-05-28 - 18:31

Ja już nie wiem co myśleć, naprawdę gra mi się podobała (miałem z CDA ale przypadkiem usunąłem a płyta znikła niespodziewianie ;d ). Widziałem w "Top 100 Worst Games" i tam był właśnie Two Worlds, podobno ma okropne bugi, i uwaga, JEST KRÓTKA! To jakiś Absurd...

Aspirre  2013-07-12 - 15:10

Ludzie przecież ta gra to istna tragedia... 2/10

Shnikiel  2013-08-02 - 09:51

Gra świetna, ale czuje się rozczarowany gdyż jest LINIOWA miało być świetnie a stało się to samo co z Fable. Jednak jest fantastyczna mimo to! 8/10

Crod4312  2013-08-09 - 19:53

Czy tylko mi kraina orków w tej grze kojarzyła się z Mordorem z Władcy Pierścieni?Bo według mnie trochę wzorowali tą część świata na podstawie filmu,książki The Lord of the Rings.

pepkol  2013-08-27 - 13:00

tydień temu dostałem od wujka Two WORS i dzśiaj przeszłem

Blavot  2013-12-27 - 13:03

Gra świetna, polecam.

6.5

sebogothic  2014-02-27 - 10:00

Jeśli chodzi o sprawy techniczne to grafika prezentuje się ładnie (grałem z lekko ulepszoną grafiką, za radą w CDA. Wystarczyło dodać niewielki plik tekstowy by znacznie poprawić grafikę, choć nadal nie przebija ona Obliviona, czy Gothica 3, które wyszły mniej więcej w tym samym okresie. Zbroje i bronie są ładne i ciekawie zaprojektowane. Najsłabszym jej punktem są modele postaci, które nie są wykonane zbyt starannie, a twarze często się powtarzają, no i roślinność, która już w bliskiej odległości zamienia się w bitmapy. Należy też wspomnieć, że filmiki na silniku gry są brzydkie i w niskiej rozdzielczości, dobrze, że jest ich niewiele. Obszar po którym się poruszamy jest dość duży i różnorodny. Jest pustynia, jest lodowiec, góry, niziny, lasy, mroczne ziemie orków na różnorodność nie można więc narzekać. Inną sprawą jest fakt, że warto poruszać się tylko wśród ścieżek zaznaczonych na mapie, bo poza nimi nie ma nic ciekawego. Ja "odkryłem" wszystkie ścieżki, poruszałem się też trochę poza nimi. Świat jest duży, twórcy więc nie musieli na każdym kroku czegoś upychać. Nie ma się więc nastawiać na eksplorację rodem z Gothiców gdzie w każdym niemal zakamarku jest coś ciekawego. Jest w ...

8.0

Subversive  2014-04-08 - 19:22

Fabuła momentami przyprawiała mnie o pytanie: "czy chcę poznać co będzie dalej". Kiedy dotarłem do finałowej walki stwierdziłem: "Było warto". Dlaczego ? Mało która gra ma taki dobry podkład muzyczny w finale. Po prostu ten kawałek pasuje tam idealnie. I to jest to co głównie zapamiętałem z gry ;-) Reszta OK - bez większy wad i zalet.

roberto8316  2014-04-27 - 10:25

Po przejściu takich tytułów jak seria Risen czy wiedzmin odpaliłem sobie Two Worlds i..się zawiodłem:/Nie mam nic przeciwko grafice ale animacja postaci w przerywnikach filmowych oraz ogólna mechanika gry to jakiś absurd!Jazda koniem oraz walka postacią to masakra!Gra ma dużo bugów!Na plus zasługuje ogromny świat(choć dla niektórych graczy może to byc minusem),tworzenie mikstur.Gdybym w to zgrał kiedy ta gra miała premierę to może inaczej bym na to spojrzał natomiast za Two worlds 2 nie biorę się ponieważ nie zrozumiem jej bez przejścia jedynki.

misiek891  2014-06-07 - 09:54

Ale gadacie głupoty ja tam gre przeszedłem hm chyba ze 20 razy i na najwyższym i na najniższym poziomie i grało mi się wyśmienicie,nie ukrywam jazda koniem do najlepszych nie należy ale samo wybijanie stworków ulepszanie skilli,ekwipunku jest bardzo fajne,grafika też nie taka tragedia ja bym jej dał 8/10 optymalka dobra,animacje to były początki motion-capture tak że wyluzujcie w 2 jest już znacznie lepiej,co do fabuły z początku jest drętwa jednak z czasem bynajmniej ja chciałem dowiedziec się co będzie jak zrobię to lub tamto,gra ma 2 zakończenia chodz nie są zbyt różniące ale zawsze są,ogromny świat i masa zadań sprawiają że gra nie jest jak obecne na 10 h ale na conajmniej 50h zabawy jak nie lepiej,tworzenie mikstur mi się ogromnie podoba bo można sobie zrobic postać jaką sie chce, poza tym jest patch chyba 1.6 który naprawia praktycznie wszelakie bugi , ja grze daje 9/10

Mariusz1726  2014-08-13 - 12:21

Jeżeli komuś sie tnie ta gra to wystarczy zmniejszyć odległość renderowania trawy i cienie powinno wtedy chodzić płynnie

Rasputin Fungus  2014-09-06 - 12:03

Gra gora na 6, podroba gothica 3 tylko ze na polskim poziomie:P

Irek22  2014-09-06 - 12:52

Heh, od ostatniego mojego wpisu w tym wątku minęło niemal 5 lat i nadal nie mogę się przełamać, by dłużej pograć w tę grę, o jej ukończeniu nie wspominając. Od tamtego momentu zainstalowałem Two Worlds ze 2-3 razy. Jednak za każdym razem przeszedłem protagonistą maksymalnie do pierwszej wiochy i momentalnie odechciewało mi się grać w ten tytuł (no i oczywiście za każdym razem leciał z dysku).

sebogothic  2014-12-21 - 11:57

@Irek22 - Też do gry miałem kilka podejść, ale koniec końców kilka lat temu ją ukończyłem. Nie jest to żadna rewelacja, ale pograć można. Mi najbardziej brakowało wiarygodności tego świata, bo pomimo całkiem sporych rozmiarów nie sprawia wrażenia, że żyje i jest wiarygodny. Widać, że zabrakło czasu i pomysłów na jego wypełnienie. Gdzieś w górach jest osada krasnoludów z którymi nic nie można zrobić poza zabiciem. Konflikt pomiędzy dwoma rodami w tej pierwszej krainie też nie jest zbyt wiarygodny. Ogólnie równie dobrze żadnej fabuły mogłoby nie być. W takim Gothicu stopniowo byliśmy wprowadzani w fabułę, poznawaliśmy świat i uniwersum, w Two Worldsie wszystko dzieje się tak nagle, bez ceregieli. Ukończyłem raz i na pewno już do Two Worldsa nie wrócę. Nie ma co się siłować, bo jest wiele innych, lepszych gier. Jeśli nie grałeś w "dwójkę" to polecam, bo choć nadal fabularnie nie jest jakoś rewelacyjnie, a świat nie dorównuje wiarygodnością temu z Gothica, ale jest na pewno dużo lepiej niż w "jedynce". Jako, że fabuła w TW1 była marna to nic nie stracisz. Do TW2 wyszedł dodatek, który także polecam, bo fabularnie jest to najlepsza gra z serii, ale żeby ją docenić trzeba go ukończyć. : ...

4.0

Zdzichsiu  2014-12-30 - 20:33

Jakoś nie mogę się przekonać do tej serii. Zarówno część pierwsza, jak i druga niezbyt mi się spodobały. Jest wiele lepszych gier cRPG.

N1GHTY12  2015-01-01 - 10:31

Według mnie jest to jedna z najlepszych gier RPG. Była to moja pierwsza styczność z takimi grami i naprawdę się przekonałem do takich gier. Bardzo gorąco polecam, a szczególnie kiedy zaczynacie przygodę z grami RPG.

motoba  2015-01-01 - 19:16

ZA rejestrację tu http://www.dlh.net/de/register można dostać klucz steam do gry za darmo plus parę innych kluczy, btw niektóre cwane sukinkoty sprzedają te klucze na allegro...

MisterMistrz  2015-04-09 - 10:35

Gra jest warta uwagi, ale do ideału trochę jej brakuje.

MisterMistrz  2015-04-16 - 16:30

Ogólnie jest warta zagrania.

8.0

tomas1395  2015-07-08 - 17:31

OK