Data wydania: 9 maja 2007
Osadzone w realiach fantasy trzecioosobowe RPG akcji, za którego powstaniem stoją twórcy z krakowskiego studia Reality Pump, znanego głównie z cyklu strategii RTS Earth. Akcja gry toczy się w krainie Antaloor, gdzie po wielu latach pokoju odnaleziono tajemniczą świątynię, będącą prawdopodobnie miejscem pochówku boga wojny Aziraala.
GRYOnline
Gracze
Steam
Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump (twórcy m.in. cyklu strategii czasu rzeczywistego Earth). Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do trzeciej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Fabuła rozpoczyna się od przypomnienia dawnych losów wirtualnego świata, w którym toczy się akcja gry. Owe uniwersum zmieniło się kiedy Aziraal, bóg wojny, został pokonany w olbrzymiej bitwie wieki temu. Hordy Orków straciły swojego przywódcę i były zmuszone do ucieczki w kierunku wyniszczonych terenów na południu. Teraz, tysiące lat później, grobowiec Aziraala w dalszym ciągu jest ukrywany przez innych bogów, którzy nie chcieli by zwykli śmiertelnicy poznali tamtejszy sekret. Tymczasem, pokój zawarty pomiędzy cywilizowanymi rasami a hordą znów zaczyna wisieć na włosku. Kiedy krasnoludy odkryły w kopalni antyczną świątynię, dedykowaną nienazwanemu bóstwu, wszystkie frakcje fantastycznego świata uznały to za trop w poszukiwaniu miejsca pochowania Aziraala. Cicha wojna rozpoczęła się na nowo i wkrótce wywoła świętą krucjatę Orków, którzy nie zgodzą się na bezczeszczenie miejsca pochowania swego ówczesnego lidera. Prawdziwe zagrożenie leży jednak gdzie indziej. Potężna moc rośnie w sile, a z nią przyjdzie strach i zniszczenie. Jej cel jest prosty: tylko jeden z Dwóch Światów przetrwa.
Two Worlds łączy w sobie dynamiczny, nieskomplikowany system walki z poczuciem sporej wolności gracza. Celem developerów było stworzenie produkcji RPG, która przebije inne tytuły dostępne na rynku i zaoferuje miłośnikom zmagań tego typu prawdziwą możliwość wpływania swoimi czynami na cały, wirtualny świat. Nie zabrakło tutaj rozbudowanego, nieliniowego wątku fabularnego, efektownej oprawy wizualnej czy ciekawie zaprezentowanych scen walki. Aby przyciągnąć jak najwięcej graczy, złożoność gry zmienia się w zależności od podejmowanych decyzji. Do wszystkiego należy również doliczyć dość prosty w obsłudze interfejs.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PC Windows 9 maja 2007
Xbox 360 23 sierpnia 2007
Producent: Reality Pump
Wydawca: SouthPeak Interactive
4GRY
Osadzona w fantastycznym uniwersum seria gier RPG akcji. Cykl stworzyło krakowskie studio Reality Pump, znane między innymi z takich produkcji, jak Polanie, World War III: Black Gold oraz Earth.
Recenzja GRYOnline
„Gothlivion” – czytamy na pudełku angielskiego wydania Two Worlds. Co skłoniło autora do wygłoszenia tak odważnego sloganu? Czy dzieło krakowskiego studia Reality Pump naprawdę godne jest przyrównania do dwóch z trzech wielkich cRPG zeszłego roku?
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
Poradnik do polskiego cRPG Two Worlds zawiera opis głównego wątku oraz wszystkich sub-questów, w zestawie ze szczegółowymi instrukcjami oraz mapkami, ponadto znajdziecie w nim mapę świata oraz listę nauczycieli wszystkich umiejętności.
20 kwietnia 2009
Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.
28 kwietnia 2006
Jeden z najlepiej zapowiadających się erpegów powstaje w Polsce. Przyjrzyjmy się dokładniej, czego możemy się po nim spodziewać. A jest tego trochę.
Choć nie wskazują na to ostatnie projekty polskiego studia Reality Pump, w jego portfolio dominują strategie czasu rzeczywistego. Sprawdźmy, jakie RTS-y dostarczyli krakowscy deweloperzy, którym zawdzięczamy rodzime wariacje na temat Warcrafta oraz Command & Conquer.
opinie
Krystian Pieniążek
24 stycznia 2024 11:40
Deweloperzy z krakowskiego studia Reality Pump nie spoczywają na laurach i na warsztacie mają już trzy świeże projekty. Poza kolejną odsłoną cyklu Two Worlds, nad którą prace trwają już od jakiegoś czasu, niebawem powinniśmy poznać szczegóły dotyczące nowej strategii turowej przeznaczonej na urządzenia mobilne (smartfony i tablety), a także tajemniczej gry akcji z kobietą w roli głównej.
gry
Aleksander Kaczmarek
27 marca 2012 14:08
W serwisie dystrybucji Steam rozpoczął się drugi dzień jesiennej promocji, w ramach której oferowanych jest wiele interesujących gier w niższej cenie. Tym razem do najciekawszych propozycji zaliczyć można m.in. Fallout: New Vegas, Sniper: Ghost Warrior, czy serie Total War oraz Two Worlds.
gry
Marcin Skierski
24 listopada 2011 19:55
Seria Two Worlds to jedna z najpopularniejszych marek stworzonych w naszym kraju. Podczas niedawnego zamieszania związanego z niezadowoleniem Topware z niektórych recenzji dowiedzieliśmy się, że trwają już prace nad kolejną odsłoną cyklu.
gry
Adrian Werner
20 lutego 2011 10:36
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o promocjach związanych z dodatkiem EQII: Sentinel’s Fate, becie nowej gry twórcy Counter Strike’a, nowym wyścigowym MMO, OnLive w Europie, wynikach finansowych Konami, a także nowej, taniej serii na PSP. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
14 maja 2010 14:09
Na niedawnej konferencji CD Projektu odbył się pokaz gry Two Worlds II. Okazuje się, że któryś z uczestników nagrał jej fragment, po czym udostępnił szerokiej publiczności.
gry
Adrian Werner
6 kwietnia 2010 11:29
Na serwisie All Games Beta pojawiły się nowe screeny z Two Worlds II - nadchodzącej produkcji RPG autorstwa rodzimego studia Reality Pump.
gry
Adrian Werner
15 lutego 2010 10:20
Koniec zimy (przynajmniej tej kalendarzowej) przyniósł nam wysyp gier na rozmaite platformy, i to nie tylko wśród tytułów premierowych, ale również w segmencie reedycji.
gry
Marek Grochowski
23 marca 2009 08:56
Wydawca Two Worlds - SouthPeak Games, wczoraj zapowiedział, że stworzony przez nasze rodzimego studio cRPG doczeka się reedycji nazwanej Epic Edition. Będzie ona kompilacją podstawowej wersji gry oraz dwóch dodatków, których do tej pory się doczekała - Tainted Blood i Curse of Souls. Wydanie to dotyczy jedynie pecetowej wersji Two Worlds i ukaże się już w sierpniu, w cenie 19,99 USD.
gry
Dorota Drużko
12 lipca 2008 14:15
Jak do tej pory dzieło polskiego developera Reality Pump – gra cRPG Two Worlds – doczekało się dwóch rozszerzeń w wersji na konsolę Xbox 360 udostępnionych w usłudze Xbox Live Marketplace, tj. Tainted Blood i Curse of Souls. oba w cenie 600 punktów MS. Miłą informacją dla pecetowych fanów tej produkcji jest to, że pierwszy z nich również pojawi się na PC i będzie darmowy.
gry
Filip Grabski
25 kwietnia 2008 09:42
Popularne pliki do pobrania do gry Two Worlds.
demo Two Worlds - ENG/PL - 22 sierpnia 2007
patch Two Worlds - v.1.0 - v.1.6 ENG/PL - 20 listopada 2007
patch Two Worlds - v.1.5 - v.1.6 ENG/PL - 20 listopada 2007
patch Two Worlds - v.1.6 - v.1.7 ENG - 2 maja 2008
trainer Two Worlds - v1.7 +8 Trainer #2 - 13 września 2011
trainer Two Worlds - +8 Trainer - 18 maja 2009
patch Two Worlds - v.1.0 - v.1.7b ENG - 11 maja 2009
mod Two Worlds - Two Worlds Control Panel - 17 grudnia 2016
trainer Two Worlds - + 8 trainer - 18 maja 2007
patch Two Worlds - v.1.0 - v.1.7 ENG - 9 maja 2008
Wymagania sprzętowe gry Two Worlds:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Intel Core 2 Duo 2.13 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce 6600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5301 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2519 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2007.06.22
„Gothlivion” – czytamy na pudełku angielskiego wydania Two Worlds. Co skłoniło autora do wygłoszenia tak odważnego sloganu? Czy dzieło krakowskiego studia Reality Pump naprawdę godne jest przyrównania do dwóch z trzech wielkich cRPG zeszłego roku?
MadtPL
Ekspert
2021.01.16
Gra robi naprawdę kiepskie pierwsze wrażenie, ale z czasem jest lepiej. Nie da się jednak ukryć, że to budżetowy miks Obliviona i Gothica z fedeksowymi questami. Mimo przeciętności wciągnął mnie dzięki mechanikom i lootowi, który chce się ulepszać.
Seba01
Ekspert
2023.03.29
Orzech
Ekspert
2022.09.08
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.30
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
kęsik
Ekspert
2016.03.18
boy3 Legend
Hej, to znowu ja
Postanowiłem jednak zainstalować i zagrać w two worlds, kończę gothica 3 i się zastanawiam jakim buildem grać
Czy walka mieczem jest grywalna? Czy polecacie na pierwszy raz grać łukiem czy magią?
Jigger Junior
Gra posiada kilka fajnych elementów rozgrywki tj. ciekawy system czarów oparty na kartach-znajdzkach, ulepszanie broni przez wazenie mikstur. Świat przedstawiony jest niespójny. Twórcy połasili się umieścić na kontynencie góry ,doliny, jest wybrzeże morskie, jest duza rzeka, jest pustynia, sa spalone przez Orki pustkowia, piaszczysta pustynia nawiązująca wyglądem i architektura do starożytnego Egiptu , jest tropikalny las bambusowy a nawet lodowiec. Jest kilka dużych miast, są wsie, osady, jaskinie, lochy,jeziora ogólnie rzecz biorą masa lokacji. Czytając to można odnieść wrażenie ze świat jest bardzo duży. I faktycznie jak na grę z 2007 roku taki jest jednak wrazenie z rozgrywki psują dwie bardzo ważne rzeczy. Pierwsza rzecz to panujaca wszedzie pustka. Połacie terenu są duże jednak nie ma w nich absolutnie nic wartego uwagi. Questów jest jak na lekarstwo, rzadko zdarza się aby od napotkanej postaci dostac więcej niż dwa zadania. Ponad to zadania nie są zbyt skomplikowane i zwykle ograniczają się do : idz do punktu A ,zabij napotkanych przeciwników , zabierz artefakt B i zanieś spowrotem do zleceniodawcy. Jedynym wyzwaniem moze byc rozpoczynanie pewnych zadan na zbyt niskim poziomie bez dobrej zbroji lub broni, ale to ogólnie cecha gier RPG wiec trudno tu mówic o jakimś wyjątkowym wyzwaniu lub skomplikowaniu rozgrywki. Podczas wędrówki przez świat często spotykamy rózne potwory. Problem jest taki że potrafią się one respawnować na oczach gracza. Napotkane obozowiska potworów lub bandytów można jedynie wytłuc. Nie ma innej możliwości. Drugą z rzeczy psujących rozgrywkę to pomimo tego relatywnie dużego świata niektóre lokacje mozna pokonać pieszo w około minutę. Jazda konno skraca ten czas do 20 sekund. Duża pustynia przez którą przelecisz jak pociąg ekspresowy przez mała wieś. Graficznie jest nie równie. Jak na 2007 rok , woda wygląda realistycznie. Sky Box daje rade. Dystans renderowania jest nie równy. Widać odległe budynki i drzewa, a przed nosem potrafi zrenderować się skała wielkości domu. Fatalna optymalizacja- gra z 2007 roku potrafi zaciać się i wypluwać ledwo 17 FPS w losowych momentach i lokacjach na high endowym sprzęcie z 2022 r....Głosy postaci są sztywne, twarze NPC-ów są powtarzalne. Fabuła gry jest dość banalna, nie wciąga, nie przekonuje że stanowi coś więcej niż najbardziej generyczna saga wsadzona w typowo erpegowy świat fantasy. Większości imion występujących bohaterów nie pamiętamy, nie zbudowana jest tu żadna konkretna historia która pokazywałaby wielowymiarowość osób. Napotkane postaci traktuje się zatem jako losowych npc-ów. Linie dialogowe są proste i do rozwiązania zadania zwykle prowadzi jedna ścieżka dialogowa. Reszta linii dialogowych próbuję wyjaśniać problemy napotkanych postaci, czy mitologie świata jednak robi to nie udolnie. I w sposób nie zachęcający do głębszego poznania tego w czym się obecnie znajdujemy. Ocena 6 tylko ze względu na sentyment do grania TWO WORLDS kiedy byłem mały.
boy3 Legend
Próbowałem grać w Two Worlds, ale niestety jazda koniem i walka wręcz to jakaś padaka ;D Dodatkowo nie można używać teleportów będąc na koniu, nie wiem co za dureń wpadł tam na taki pomysł ... Przez co gra mnie totalnie zniechęciła do siebie
Chriso25 Generał
Po latach przymierzam sie jeszcze raz do zagrania w Two Words. Z tego co pamietam to byla bardzo drewniana gra o wiele bardziej drewniana niz seria Gothic ale Gothicowi tak do piet nie dorastala po mimo kilku fajnych patentow.
Ogolnia gra wymagala jeszcze co najmniej z rok pracy to moze bylaby duzo lepsza a tak to szkoda potencjalu bo wyszla troche kupa ktora mimo wszystko mozna ograc,.
Mam dwa kompy. Na Windows 7 okazuje sie ze nie dziala myszka w grze wiec za cholere nie idzie nawet oryginalnego klucza wpisac jaki jest na pudelku z gra.
Drugie podjescie bylo takie za majac oryginalny nosnik postanowilem pobrac sobie wersje GOG z nadzieja ze problem z kompatybilnoscia z systemami nowszymi niz Vista bedzie rozwiazany ale w tej wersji tez mysz nie dzialala.
Dopiero na systemie Windows 10 wersja GOG z wlaczona o dziwo kompatybilnoscia z Windows 8 myszka zaczela dzialac poprawnie.
Grafika w 4K wyglada przyzwoicie ale chyba zjade do 1440p bo interfesj jest slabo skalowany i zbyt maly aby swobodnie sie po nim poruszac w tak wysokiej rozdzielcozsci.