T-72: Bałkany w Ogniu [PC]

T-72 Balkans on Fire. T-72 Balkans on Fire to symulator czołgu stworzony przez rosyjskie studio developerskie Crazy House. Akcja gry umieszczona została w dość krwawym okresie wojny domowej w Jugosławii między 1991 a 1995.

wersja językowa:
pełna polska wersja

T-72: Bałkany w Ogniu data premiery gry na PC:

08 lipca 2005 ( światowa data premiery )

26 lipca 2006 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do T-72 Balkans on Fire:

WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger
Steel Armor: Blaze of War
Panzer Elite

symulatory, czołgi, współczesne konflikty

T-72 Balkans on Fire to symulator czołgu stworzony przez rosyjskie studio developerskie Crazy House.Akcja gry umieszczona została w dość krwawym okresie wojny domowej w Jugosławii między 1991 a 1995, a gracze wcielają się w postać rosyjskiego ochotnika - dowódcy czołgu. Oprócz kontroli nad czołgiem, co stanowi główny aspekt rozgrywki, gracz ma również możliwość kierowania innymi jednostkami (wozy pancerne, pojazdy, piechota) dzięki wykorzystaniu szeregu komend i użyciu mapy nawigacyjnej.

Pancerne bestie, za sterami których zasiadamy, to jedne z najlepszych maszyn wyprodukowanych przez Matuszkę Rosję - tytułowy T-72B, T-55A oraz T-34/85. Na polu walki spotykamy również inne jednostki, jak czołgi Leopard 1A4 MBT i M50 Super Sherman, działo samobieżne SU-100, transporter opancerzony BRDM-2, helikopter Mi-8, artylerie BZO B-11 i PTO 2A45M Sprut-B czy cysternę KrAZ 265. Gra oferuje duże możliwości konfiguracji i sporą elastyczność ustawień realizmu rozgrywki, dzięki czemu doskonale nadaje się zarówno dla nowicjuszy jak i zaawansowanych graczy.

Autorzy przygotowali dla nas kampanię składającą się z 18 misji, w której wcielamy się we wspomnianego rosyjskiego dowódcę czołgu, walczącego po serbskiej stronie. W grze znajdują się także misje solowe oraz mapy dla rozgrywek wieloosobowych poprzez LAN i Internet. Dla prawdziwych fanów przygotowano również edytor misji, z którego korzystali twórcy gry przy jej produkcji. Oprócz tego T-72 Balkans on Fire oferuje:

  1. Potężny silnik graficzny oraz fizyczny, tworzące w połączeniu znakomite efekty graficzne oraz wysoki realizm rozgrywki.
  2. Możliwość obsługi poszczególnych stanowisk czołgu - dowódca, strzelec, mechanik.
  3. Szczegółowy model systemów kontroli uzbrojenia.
  4. Ponad 70 rodzajów budynków i instalacji, jakie widzimy na polu boju.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 8   Nośnik: 2 CD  
Ocena gry 7.3 / 10 na podstawie 226 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 79,99 PLN

wymagania sprzętowe:

Pentium 4 2.8 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP

T-72: Bałkany w Ogniu - recenzja gry

T-72: Bałkany w Ogniu - recenzja gry (PC)

"Wsiadamy więc do czołgu. Ukryci za pancerzem możemy zająć pozycję kierowcy, działonowego lub dowódcy, do nas należy też obsługa karabinów maszynowych. W każdej chwili wolno, a nawet trzeba przemieszczać się pomiędzy nimi, każdy z nich ma oddany do użytku inny sprzęt, inne zadania do wykonania. Opisywanie poszczególnych czynności, które musimy wykonać na każdym z tych stanowisk, zajęłoby więcej miejsca, niż jest przeznaczone na ten tekst. Zresztą łatwo domyśleć się, co nas czeka, prawda?"  więcej

komentarze czytelników


Vasago  2005-07-13 - 09:48

Czemu?

Chupacabra  2005-07-13 - 17:50

janiedlugo mam miec te giere:) Juz sie nie moge doczekac , ciekawe,czy beda jakies pacyfikacje wiosek itp sprawy?

gladius  2005-07-13 - 17:52

Czytałem gdzieś wrażenia z gry - podobno sterowanie jest bardzo skomplikowane.

Torn  2005-08-14 - 03:21

po 3min opanowałem je... radze zmienić źródło informacji ;)

tedorrr  2005-08-14 - 13:51

Zły opis!!!!

KraVeN  2005-08-14 - 13:57

sterowanie spoko ale jedyny minus dla mnie to ze w niektorych misjach w kampani jestes sam np: na 5 tankow troche przesada zeby w real world tak bylo (tak mi sie przynajmniej wydaje)

van-goog  2007-02-10 - 15:10

Nie zła ta gra.

Patison47  2007-02-14 - 14:22

Będzie w nowym CDA.

Kuba6681  2007-02-22 - 17:15

Gra jest fajna ale musze sie nauczyc sterowania

bartek234  2007-02-24 - 10:00

Grałem,fajna :D troche trudno sie steruje :P

Adi_28  2007-03-31 - 11:45

Na poczatku w sterowaniu nie moglem sie odnalezc ale potem bylo juz tylko lepiej Pozdro

K4cz0r93  2007-08-28 - 19:10

To jest bardziej symulator czołgu [jak stary, dobry Panzer Elite], czy jak symulator-zręcznościowy jak Panzer Elite Action: Pola Chwały ?

EG2008_66469854  2008-03-02 - 10:59

Jest w CyberMyszy za 9,99 zł.

Adrian Werner  2008-03-02 - 11:04

@K4cz0r93 To zdecydowanie symulator

wueska125  2009-11-29 - 11:31

Super przeszłem całą

ferdek kiepski  2010-07-16 - 18:06

LUDZIE-MYŚLAŁEM ŻE TO BĘDZIE SUPER GRA,A TO JEST NORMALNIE DZIADOSTWO.TA GRAFIKA STEROWANIE TYM NIBY CZOŁGIEM,SZKODA SŁÓW I PISANIA,NIEPOTRZEBNIE TYLKO ZMARNOWAŁEM CZAS NA ŚCIĄGNIĘCIE TEJ GRY-NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!

rottensun  2011-06-30 - 11:14

symulator może to nie jest ale zręcznościówka tez nie... chcecie symulator polecam t-34 vs tiger albo steel fury z takich nowszych.

rottensun  2011-08-09 - 08:11

a niebawem premiera steel armor a gry-online.pl alej milczy na ten temat.. szkoda i.... wstyd troche

bananka18  2013-10-13 - 13:49

gra bardzo fajna - polecam moja ocena - 9 / 10

bananka18  2013-10-21 - 21:24

gra super szkoda tylko że t 34 vs tiger jest nie fajne