Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Total War: Warhammer II PC

Total War: Warhammer II to wydana na pecety gra, w której tryb strategiczny rozgrywany jest w turach, a taktyczne bitwy prowadzone są w czasie rzeczywistym. W porównaniu z poprzednią częścią, produkcja przenosi akcję na inne kontynenty i oferuje cztery nowe grywalne frakcje oraz znacznie zmienioną strukturę kampanii.

Strategiczne, fantasy, RTS, turowe, Warhammer.

Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356660Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356659Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356658Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356657Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356656Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356655Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356654Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-28 - 356653Total War: Warhammer II - screen - 2017-09-01 - 354596

Creative Assembly | producent

SEGA | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Total War: Warhammer II | PC

28września2017

28września2017

premiera PL

28września2017

Steam

PC Windows
Okładka Total War: Warhammer II (PC)
Total War: Warhammer II

Total War: Warhammer II to opracowana z myślą o platformie PC Windows strategia w klimatach fantasy. Jest to kontynuacja wydanej w 2016 roku gry Total War: Warhammer; obie produkcje wyszły spod rąk pracowników studia Creative Assembly i są pierwszymi grami z serii, które nie zostały osadzone w historycznych realiach.

Fabuła

Zgodnie z tytułem, gra ponownie przenosi nas do ponurego uniwersum fantasy marki Warhammer. Tym razem jednak akcja nie toczy się na znanym z poprzedniej odsłony Starym Świecie. Zamiast tego udajemy się na zachód, aby prowadzić wojnę na czterech kontynentach, nazwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria.

Kampania ukazuje konflikt, jaki toczą między sobą cztery grywalne rasy: elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni (szczuroludzie). Rywalizują one o kontrolę nad Wielkim Wirem, od tysiącleci wiszącym nad ojczyzną elfów, Ulthuanem.

Mechanika

Wydane na platformę PC Windows Total War: Warhammer II zbudowano na fundamentach serii Total War. Dostajemy więc strategię, w której rozgrywka podzielona jest na dwie płaszczyzny. Na mapie strategicznej bawimy się w trybie turowym, dowodząc całą frakcją, przemieszczając armie, zarządzając gospodarką, rozbudowując miasta i rozwijając technologie. Natomiast bitwy toczone są w czasie rzeczywistym. Podczas nich obejmujemy dowództwo nad tysiącami jednostek i musimy sprawnie wykorzystywać formacje, zdolności postaci oraz ukształtowanie terenu.

Gra oferuje również sporo zmian względem poprzedniej odsłony. Największą są oczywiście cztery nowe frakcje, z których każda posiada unikalne mechaniki, jednostki oraz bohaterów. Mocno odmienna jest także struktura kampanii, obracająca się wokół rywalizacji o kontrolę nad Wielkim Wirem. Poprzez wykonywanie szeregu różnych rytuałów rasy mogą próbować wzmocnić lub rozproszyć Wir, co nakierowuje zabawę na wypełnianie konkretnych celów i próby pokrzyżowania planów rywali.

Kwestie techniczne

Grę zbudowano na unowocześnionej wersji silnika Warscape, który wykorzystywany był także we wcześniejszej odsłonie.

Ciekawym elementem produkcji jest współpraca między dwiema częściami serii. Posiadacze obu tytułów mogą pobrać gigantyczną mapę, stanowiącą połączenie terenów dostępnych w każdym z nich i mają okazję rozegrać kampanię w epickiej skali, kierując dowolną frakcją z „jedynki” lub „dwójki”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 36 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 117 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Total War: Warhammer II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Total War: Warhammer II

Rekomendowane: Intel Core i5-4570 3.20 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 270X lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Total War: Warhammer II – Nowy Świat, stary Warhammer

Recenzja 26 września 2017, 15:34

Każda z czterech głównych frakcji dostała własny kontynent. I tak jaszczuroludzie dominują w południowej części mapy, rywalizując ze głównie ze skavenami, zaś elfy – mroczne i wysokiego roku – najsilniejsze są na północy (choć te ostatnie mają opcję rozpoczęcia kampanii na południu, na wyspie koło Lustrii). Takie rozrzucenie oponentów powoduje, że z głównymi rywalami w wyścigu o przejęcie kontroli nad wirem rzadko walczymy bezpośrednio – w zwycięskiej kampanii jaszczuroludzi, w trakcie której opanowałem większość południowych obszarów mapy (po obu stronach morza), praktycznie nie potykałem się z elfami. Owszem, w czasie gdy odprawiamy jeden z pięciu rytuałów (trwają one po 10 tur, a w ich trakcie musimy bronić się przed inwazją armii Chaosu), można podejmować zbrojne interwencje – z udziałem z góry opłaconych armii, dowodzonych przez sztuczną inteligencję, ale to najczęściej tyle.

Komentarze Czytelników (104)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
02.10.2017 15:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
106
Alekde

Sunbeach81 - na DX11 działa lepiej, nie wiem czy lepiej wygląda na DX12, ale w ustawieniach wszystko w prawo :) + 4K gra urywa głowę, jak na strategię to w ogóle już WH1 wyglądał po modach super, ale tutaj to wow - screeny moje są na moim koncie steam. A za moment włączą warsztat to dopiero będzie się działo :)

Rumcykcyk - jest o wiele trudniej, ciężko będzie zdobyć wszystkie aczki, na b. wysokim praktycznie kończyłem grać w ok. 50 tury, zajechany przez innych -> o wyścigu nie ma w ogóle mowy. Na wysokim skończyłem wysokimi elfami po 60 godzinach. Zabrałem się właśnie za mroczne elfy.

ivo - nie, u mnie na M2 gra ładuje się kilka sekund, tak samo zresztą jak w WH1

Niesamowita, nie mam czasu nawet wejść na forum :)

03.10.2017 13:50
odpowiedz
1 odpowiedź
Pako22
32
Centurion

Jakby ktoś chciał to zrobiłem mod na 50% większą liczbę jednostek w oddziale. Jak ktoś ma mocnego kompa to polecam! Plik wrzuciłem do działu modów na TWC - "Bigger unit size mod". Nie wrzucam tu linku, bo chyba sprzeczne z regulaminem...

03.10.2017 18:30
odpowiedz
Pako22
32
Centurion
9.5

Zrobiłem też mały modzik na kamerkę. Teraz można zjechać do gleby i podziwiać swoje piękne oddziały z nowej perspektywy :)
Pliki na TWC w dziale "Battle Map Modification".
Gra jest przekozacka i naprawdę niewiele brakuje do pełni szczęścia. Gram jaszczurami i jeżeli klimat grania innymi rasami będzie zbliżony to będę mega szczęśliwy. Dawno mnie tak Total War nie wciągnął, a gram od Shoguna 1 :D Mimo tego iż uwielbiam historię, to uważam, że Warhammer to najlepsze co spotkało serię Total War. Nie mogę się doczekać połączonej mapy!

03.10.2017 23:23
odpowiedz
szopen469
25
Chorąży
1.0

Minęło już kilka dni od premiery a produkcja jest niegrywalna. ładowanie po bitwie ponad 5min? Niemożność grupowania armi (interfejs ucieka)
Chyba niewiele się po rome II nauczyli :/

04.10.2017 02:01
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
106
Alekde

Pako22 - dzięki za mody - w czwartek ok. 18 będzie już dostępny warsztat to dopiero będzie się działo :) Mam już połowę aczków :) Skończyłem wysokim elfami i jestem w połowie mrocznymi, potem jaszczuroludzie i skaveni :) a potem legendarny poziom, ale będzie to szło opornie, na b. wysokim przy 50 turze praktycznie zjazd na wysokim jakoś daje radę ale kwestia wprawy, jak się pozna dobrze mapę to będzie dużo łatwiej.

Graficznie bez modów i tak wygląda wspaniale :)

04.10.2017 02:02
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

1.

04.10.2017 02:03
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

3.

04.10.2017 02:04
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

4.

04.10.2017 02:05
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

5.

04.10.2017 02:05
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

6.

04.10.2017 02:06
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

7.

04.10.2017 19:26
odpowiedz
marcinpyc
2
Junior
8.0

Mariaż serii Total War i Warhammer był moim zdaniem świetną decyzją. Jedynka była solidnym powiewem świeżości dla serii TW a z tego co już zdążyłem ograć, dwójka tylko pogłębi ten proces. Swoją drogą wiele ras ze świata Warhammera jest inspirowanych prawdziwymi nacjami i szerzej, historią. Jeśli ktoś ma ochotę to zapraszam do obejrzenia filmu na ten temat, który przygotowałem: [link] Zapraszam Was serdecznie! ;)

04.10.2017 21:38
odpowiedz
Zawodowiec_M
79
Konsul

Alex spróbuj Reshade - wyostrza tekstury i nakłada inne efekty zależnie od gustu. Można się pobawić i ustawić grę pod siebie. Wtedy pokaż screeny :D

05.10.2017 01:17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Pako22
32
Centurion

A.l.e.X
Zrobiłem następny modzik. Tym razem na dłuższe bitwy :) Takie zmiany wprowadziłem :
* 50% increased unit size for every unit in the game
* 20% increased HP for every 1person/1vehicle unit
* 10% reduced run speed for ALL units
* 5% reduced walk speed
* ~25% reduced melee hit chance
* 10% reduced all projectile damage (for compensate reduced movement)
* 5% longer reload time for all ranged unit
* reworked morale (for example more impactfull now is attacking from behind)
* reworked fatigue to keep up with longer battle
* towers in siege battle have range reduced to 400, longer reload time and less accuracy

Pliczek na TWC standardowo, ale niedługo będę otwierał warsztat na steam ;)

post wyedytowany przez Pako22 2017-10-05 01:18:21
05.10.2017 14:33
odpowiedz
1 odpowiedź
AyenoKanno
125
SomeoneElse

A ja mam problem z tą grą, w sumie od pierwszej części.
W ustawieniach mogę zaznaczyć DX12. Po zaznaczeniu i zatwierdzeniu komunikat mówi, że mam zrestartować grę. Robię to, w launcherze gry nie mogę zaznaczyć opcji dx12 i gra cały czas działa na 11stce. Launcher twierdzi, że moje sterowniki są nieaktualne ale mam poaktualizowane wszystkie.

Pacjent - Lenovo Legion Y520, i5, GTX 1050ti 4GB i 8GB DDR4

Jakieś pomysły?

05.10.2017 17:01
odpowiedz
1 odpowiedź
Zawodowiec_M
79
Konsul

Ten modzik to taki trochę Radious Longer Battles. Może to Ty? :D

05.10.2017 17:10
odpowiedz
1 odpowiedź
Drackula
171
Bloody Rider

Pako, zapunktujesz jesli porobisz jakies proste poradniki odnosnie modowania. Mysle ze sporo ludzi chetnie by tej zabawy skosztowalo, ale moze nie wiedza od czego zaczac.

05.10.2017 17:22
odpowiedz
Wismerin
62
Generał

Macie jakieś porady do gry Skavenami? Skończyłem kampanię Wysokich Elfów i postanowiłem przerzucić się teraz na szczuroludzi. Z tego co widzę rozgrywka zmieniła się diametralnie, co prawda region klanu Mors jest dość spokojny ale jednostki mają tak szalenie słabe, że nie wiem jak będę walczył w późniejszych etapach rozgrywki. Prowadząc wojnę z jaszczurkami bez dodatkowej armii nie mam nawet co do nich podchodzić.

05.10.2017 18:33
odpowiedz
Zawodowiec_M
79
Konsul

Tu jest narzędzie do modowania PFM. Są tam tabelki. Tutoriale są na stronie twc. Dobrej zabawy :)

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?730823-PFM-4-1-2-Warhammer-support-also-5-0-preliminary-WH2-support

05.10.2017 20:02
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zawodowiec_M
79
Konsul

Skończyłem wysokimi elfami na b. wysokim poziomie + wszystkie achivementy dla tej rasy. ok. 230 tur. Polecam grać morską straż z tarczami :D

05.10.2017 23:44
odpowiedz
4 odpowiedzi
Pako22
32
Centurion

Zapraszam do pobrania i sprawdzenia mojego moda. Poprawia on walkę, która jest teraz bardziej taktyczna. Bitwy trwają dłużej, więcej czasu na manewry wojsk i jednostki nie wpadają tak łatwo w panikę. Do tego usunąłem to upierdliwe uciekanie i powracanie jednostek po kilka razy w jednej bitwie. Teraz jednostki wrócą maksymalnie 2 razy (chyba ze za 1 razem podczas ucieczki stracą za dużo jednostek).
Link do mojego pliku na steam:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1159189172

06.10.2017 14:40
odpowiedz
Rumcykcyk
39
Pan Kopiuj Wklej

Fajne mody Pako22 ale jednak odpuszczę, wole standardowe ustawienie z tego względu, że często toczę 3-4 duże bitwy pod rząd + planowanie, dowodzenie to i tak trwa dosyć długo.

@Wismerin co do Skavenów to zauważyłem że mają silne maszyny oblężnicze, ostatnio broniłem się przed 2x20 odzdziałów, mieli 2 działka i mimo że grałem mocno defensywnie stojąc na wzgórzu to mnie okładali pociskami nieatakując oddziałami, straciłem w 6 elitarnych jednostkach 50% i musiałem sam ruszyć d.... mimo że przeciwnik musiał zaatakować bo by mnie zmasakrowali.

06.10.2017 14:59
odpowiedz
Wismerin
62
Generał

Grając elfami też to zauważyłem szczególnie podczas oblężeń gdy ich machiny masakrowały moje jednostki na murach. Jak na razie za mną 50 tur, dopiero testuję możliwości ich jednostek i staram się mieć w mojej armii po jednej z każdego typu. Na pewno tą rasą trzeba mocno kombinować no i bez dodatkowej armii nie ma co podchodzić do walki, całe szczęście, że koszty utrzymania ich są malutkie i w miarę szybko można uzupełniać oddziały.

Całkowicie nie widzę walki przeciwko chaosowi tak więc olewam całkowicie pogoń za wirem i liczę na to, że uda mi się podbić pozostałe 3 rasy zanim dojdą do ostatnich rytuałów.

06.10.2017 17:52
odpowiedz
Pako22
32
Centurion

Jak ktoś nie ma topowego kompa to wrzucam mod na poprawę walki, ale bez zwiększania liczebności oddziałów:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1159689183

08.10.2017 21:40
odpowiedz
Zawodowiec_M
79
Konsul

Jak ktoś ma ochotę to polecam uwadze taki oto modzik mojego autorstwa do W1 i W2:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/8369/
https://sfx.thelazy.net/games/preset/8370/

Wydaje mi się bardziej klimatyczny niż podstawowa gra.

post wyedytowany przez Zawodowiec_M 2017-10-08 21:41:39
09.10.2017 18:25
odpowiedz
Rumcykcyk
39
Pan Kopiuj Wklej

Skavenów zostawiłem na koniec i jestem trochę rozczarowany. Na początek budynki i spaczenie jest w dziwny sposób zrobione bo myślałem że to będzie coś na wzór chaosu albo wampirów a tutaj część budynków daje spaczenie inne niwelują koniec końców nie ma tego spaczenia.
Jednostki mega słabe o ile w zasadzce mamy mega przewagę i miło patrzeć jak nasi wojacy cisną wroga to twarzą w twarz albo oblężenia idą im mega kiepsko. Trafimy na kilka elitarnych wojaków np straż feniksa albo inny odpowiednik tego typu i robią nam masakrę mimo że mamy szturmszczury. Myślałem że bestie będą mocne ale szczuroogry są słabiutkie a działka ręczne coś na wzór krasnoludów mało praktyczne bo w zgiełku wojennym ciężko je ustawić, na pewno nie mogą być za naszymi plecami bo zabijają swoich.
Szkoda że najciekawsze frakcja jest mega słaba.

15.10.2017 16:56
odpowiedz
DarkStar
145
magister inzynier
10

Pierwsza kampania wysokimi elfami skończona na hardzie:) Właściwie to został mi jeszcze ostatni rytuał, ale nie chce mi się go kończyć.

Rozgrywka była całkiem fajna do 100 tury, czyli do zdobycia całego Ulthuanu. Potem inwazja na Dark Elves, z rozpędu padli Lizardmen.

Teraz szykuję się na skavenów, który klan polecacie?

15.10.2017 20:31
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

DarkStar - jakoś wam wyjątkowo dobrze idzie na b. wysokim, chyba że to był wysoki, bo na wysokim mam skończone wszystko, niestety na b. wysokim za co są aczki mam niemiłosierne najazdy z każdej strony. Poza tym jak skończysz rytuał możesz grać dalej i masz możliwość zdobycia pozostałych aczków. Rozgrywka nawet w obrębie własnej rasy : proponuje tym razem zagrać Teclisem, a zobaczysz że gra się zupełnie inaczej nie tylko ze względu na inne miejsce otwarcia, co na postawienie nacisku na zupełnie innego lorda i taktykę gry.

Nie wiem czy wiecie jest już pełny roster na Mortal Empires / nie będzie tylko Norsci na początku.

Rumcykcyk - jednostki są słabe to fakt ale masz po pierwsze olbrzymią przewagę liczebną, po drugie najlepszą artylerię chyba poza krasnoludzką w całej grze. Jednostki chemiczne niszczą żywe jednostki w zastraszającym tempie.

17.10.2017 16:50
odpowiedz
Pako22
32
Centurion

Mam modzik dla tych co nie lubią żółtych "Czarnych Orków" :) Zmiany tylko wizualne, nie grzebane w statystykach. Współpracuje z każdym modem, savegame.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1171593312

post wyedytowany przez Pako22 2017-10-17 16:50:35
25.10.2017 23:04
odpowiedz
michal2010
18
Legionista
8.0

Niby spoko ale 1 duzo lepsza. Total Wary to jedyna gra do ktorej mnie jeszcze ciagnie. Kampania Vortexu jest za dluga. Ta gra daje fun tak do 120-140 max tury. Poniewaz jakos nie bylem w stanie grac niczym co nie przypomina ludzi jedyna opcja byly dobre Elfy. Kampania Tirona czy jak on tam sie nazywa okreslona jest przez sama gre jako "latwa" i poziom VH/ VH nic tutaj nie zmienia. Mozliwe ze innymi frakcjami mozna z tego wykrzesac jakas nowa zabawe - ale ta cala "2 czesc" to powinien byc po prostu dodatek do czesci 1 a mowienie tutaj o "drugiej czesci" to troche nieporozumienie. Rozgrywka Wysokimi Elfami jest przenudnawa bo maja jedna niesamowita jednostke - Straz Morska Lotharenu. Jak ktos pamieta jeszcze Medieval 1 to byla tam taka jednostka jak Chivalric sergeants (jedna z lepszych w ogole). No wiec Straz Morska Lotharenu to tacy Chivalric sergeants tyle ze dodatkowo z zajebistymi łukami i z tarczami chroniacymi przed ostrzalem. O ile w Warhammerze 1 trzeba bylo myslec o jakims mixowaniu jednostek tutaj mozna po prostu robic armie zlozone z samej gwardii morskiej + 2 balisty i na czas kazdej bitwy zajmowac sie po prostu czyms innym po ustawieniu tych jednostek w 2 rzedy. O ile AI nie ma zadnej artylerii to w wiekszosci jednostki AI nawet nie dochodza do naszych linii. Jak ma artylerie to co najwyzej trzeba ustawic nasze balisty na jego artylerie i dopiero pozniej zajac sie czyms innym. Warhammer 2 to nadal bardzo dobra gra, ale lepiej zakupic jedynke ktora jest chyba najlepszym total warem w historii bo dwojka nie wnosi niczego nowego. Chyba ze 2 potraktowac po prostu jako nowa mape.

post wyedytowany przez michal2010 2017-10-25 23:05:53
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze