Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

H1Z1 PC

H1Z1: King of the Kill

Rozgrywająca się w realiach epidemii zombie strzelanina MMO z elementami survivalu. Tytuł stanowi jedną z dwóch alternatywnych wersji survivalowego sandboksa, znanego wcześniej pod nazwą H1Z1 i w odróżnieniu od pierwotnej koncepcji tejże gry skupia się w szczególności na dynamicznej akcji oraz rywalizacji graczy w trybie PvP.

Akcji, FPP, TPP, zombie, PvP, postapokalipsa, FPS, survival, TPS, MMO, strzelanki, Battle Royale.

H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330289H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330288H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330287H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330286H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330285H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330284H1Z1 - screen - 2016-09-02 - 330283H1Z1 - screen - 2016-02-18 - 316129H1Z1 - screen - 2016-02-18 - 316128

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry H1Z1 | PC

18lutego2016

wczesny dostęp

2018

2018

Steam

PC Windows
Okładka H1Z1 (PC)
H1Z1

H1Z1: King of the Kill to nastawiona na rywalizację w trybie PvP strzelanina MMO z elementami survivalu, rozgrywająca się w realiach epidemii zombie. Wydana na platformie PC Windows i opracowana przez ekipę studia Daybreak Game Company (dawne Sony Online Entertainment) produkcja jest jedną z dwu alternatywnych wersji survivalowego sandboksa, znanego wcześniej pod nazwą H1Z1, który przez ponad rok dystrybuowany był na platformie Steam w ramach tzw. wczesnego dostępu i w tym czasie zyskał spore grono zwolenników.

W ramach kolejnych aktualizacji, wprowadzających do rozgrywki m.in. tryb rywalizacji PvP o nazwie Battle Royale, deweloperzy odnotowali wyraźny podział graczy na dwie grupy, gustujące w dwóch odrębnych aspektach rozgrywki. W związku z tym postanowiono podzielić finalny produkt na dwie niezależne gry, rozwijane przez osobne zespoły deweloperskie. W odróżnieniu od H1Z1: Just Survivekoncentrującej się na aspekcie eksploracyjnym i survivalowym (a więc pierwotnej esencji H1Z1), opisywana produkcja skupia się bardziej na akcji oraz czystej rywalizacji graczy, uzupełnionej pewnymi elementami survivalu.

Fabuła

Fabuła H1Z1: King of the Kill osadzona została w świecie znanym z pierwotnej wersji H1Z1 tzn. na terenie bliżej nieokreślonego miasteczka w Stanach Zjednoczonych oraz na jego rozległych rubieżach. Akcja gry zaczyna się kilkanaście lat po wykryciu tytułowego wirusa, który zamienił większość populacji w krwiożercze zombie. Ci, którzy przetrwali apokalipsę zmuszeni są zarówno do nieustannej walki z hordami żywych trupów, jak i ciągłego poszukiwania mocno ograniczonych zasobów, niezbędnych do przeżycia w nieprzyjaznym środowisku. Jak łatwo się domyśleć, to właśnie owe zasoby stanowią też główny powód niekończącej się rywalizacji pomiędzy graczami.

Mechanika

Mechanika rozgrywki w H1Z1: King of the Kill w dość wyraźny sposób odbiega od pierwotnej koncepcji H1Z1 (rozwiniętej finalnie w H1Z1: Just Survive). Mamy więc do czynienia z utrzymaną w podobnym klimacie grą MMO, która jednak w odróżnieniu od pierwowzoru nie koncentruje się na eksploracji, poszukiwaniu zasobów i współpracy graczy w konfrontacji z zastępami zombie. I choć całość korzysta z wielu rozwiązań poprzedniczki, takich jak otwarty świat, podobna mechanika poruszania się oraz walki, to kładzie jednocześnie szczególny nacisk na znacznie szybszą i dynamiczniejszą akcję oraz rywalizację graczy w jednym z kilku dostępnych trybów PvP, na czele ze znanym z H1Z1 trybem Battle Royale. Podczas rozgrywki pojawiają się także elementy survivalowe: przed rozpoczęciem zmagań gracze otrzymują trochę czasu na zebranie surowców i wytworzenie sprzętu, za pomocą którego będą następnie walczyć z przeciwnikami. W przeciwieństwie do gry macierzystej, elementy te zostały jednak zepchnięte na margines.

Kwestie techniczne

Wydana na platformie PC Windows gra H1Z1: King of the Kill – podobnie jak bliźniacza H1Z1: Just Survive (oraz pierwotna wersja H1Z1) wykorzystuje możliwości autorskiego silnika Forgelight, napędzającego też m.in. takie produkcje, jak PlanetSide 2, Landmark i EverQuest Next. I choć pierwotnie oba tytuły bazowały na tych samych elementach, modelach, animacjach itp. z czasem każdy z nich wzbogacił się o swoje własne unikalne cechy, za których tworzenie i rozwijanie odpowiadały dwa niezależne zespoły deweloperskie.

Dodatkowe informacje

Mimo że przed oficjalnym podziałem H1Z1 na dwie niezależne produkcje, spora część osób grających w wersję „early access” posiadała już liczny ekwipunek – w tym ten zakupiony za realną gotówkę dzięki obecnym w grze mikropłatnościom – twórcy ze studia Daybreak Game Company zadbali o to, aby cała operacja odbyła się bez uszczerbku dla graczy. Wszyscy posiadający w swojej bibliotece Steam pierwotną wersję H1Z1, w dniu 17 lutego 2016 roku otrzymali bezpłatnie zarówno H1Z1: King of the Kill, jak i H1Z1: Just Survive. Jednocześnie posiadany przez graczy ekwipunek został zdublowany i przeniesiony bez zmian do obu ww. gier.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 7.5 / 10 na podstawie 104 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe H1Z1

18+

Wymagania sprzętowe H1Z1

Rekomendowane: Intel Core i5 3.5 GHz/AMD Phenom II X6 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560/Radeon HD 6970 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 275 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Gwint przechodzi do etapu publicznej bety - Sieciowe Wieści (26/05/2017)
Gwint przechodzi do etapu publicznej bety - Sieciowe Wieści (26/05/2017)

wiadomość26 maja 2017

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o publicznych beta-testach gier Gwint i Worlds Adrift, prawdopodobnym zakończeniu fazy Early Access gry Rust, rocznicowym evencie w Overwatch oraz sporej aktualizacji gry H1Z1: King of the Kill. Zapraszamy!

H1Z1: King of the Kill przejmuje rządy. Top 10 Steam (15 - 21 stycznia)
H1Z1: King of the Kill przejmuje rządy. Top 10 Steam (15 - 21 stycznia)

wiadomość23 stycznia 2017

H1Z1: King of the Kill w minionym tygodniu przyćmiło Grand Theft Auto V, stając się najchętniej kupowanym tytułem na Steamie - najpopularniejszej platformie cyfrowej dystrybucji.

Wieści ze świata (WWE 2K17, H1Z1: King of the Kill) 31/8/2016
Wieści ze świata (WWE 2K17, H1Z1: King of the Kill) 31/8/2016

wiadomość31 sierpnia 2016

Dziś piszemy o pełnej liście grywalnych zawodników w WWE 2K17 oraz o terminie premiery (wyjścia z programu Steam Early Access) gry H1Z1: King of the Kill na PC. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

H1Z1 zostanie podzielone na dwie gry, jedna z nich trafi latem na PC i konsole
H1Z1 zostanie podzielone na dwie gry, jedna z nich trafi latem na PC i konsole

wiadomość6 lutego 2016

Daybreak Game Company ogłosiło podział gry survivalowej H1Z1 na dwie odrębne produkcje: Just Survive i King of the Kill. Pierwsza z nich będzie koncentrowała się na rozgrywce sandboksowej, a druga rozwinie tryb rywalizacyjny Battle Royale. Co więcej, King of the Kill latem doczeka się premiery na pecetach i konsolach.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
29.04.2016 04:06
sfoqs
17
Legionista
8.5

https://www.youtube.com/watch?v=7mCQWXj-pP0
H1Z1 to jedna z lepszych gier survivalowych, jeżeli chcecie więcej, to zapraszam :)

03.08.2016 19:55
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Nymph
1
Junior

Recenzja do H1Z1: King Of The Kill Cz.1

Dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie grał w strzelanki, a bronią posługiwał się jedynie w „Kurce Wodnej” w swym wyobrażeniu już jakieś sto lat temu i „Max Payne’ie” przed kilkunastoma laty, gra H1Z1: King Of The Kill dostarczyła mi mnóstwa różnych emocji i to nie tylko tych związanych z samym strzelaniem.
Samej fabuły w grze jest niewiele, około stu graczy loguje się do trybu Battle Royale i wszyscy lądują w pudełku przeznaczenia. Dla ludzi o wrażliwym słuchu dobra rada – warto wyciszyć głos w tym momencie, ponieważ zbieranina stu ludzi z różnych krajów (w dużej zależności od serwera), gdzie każdy chce się popisać swoim głosem, krzykiem, śpiewaniem lub po prostu trollowaniem jest wprost nie do zniesienia dla uszu. Oprócz tego ludzie skaczą, turlają się, biją, biegają z podniesionymi rękami lub przyklaskują innym wesoło za najlepsze wygłupy. Niejednokrotnie ponad połowa graczy robi to samo, czyli biegają w wężyku z podniesionymi rękami, wszyscy jeden za drugim turlają się wokół placu lub kucają i wstają na zmianę – to jest naprawdę niesamowity widok. Czas spędzany w pudełku jest to czas na przebranie się (a jakże!) oraz oczekiwanie na komplet graczy, aby ruszyć do krwawej walki przeciwko sobie. Na początku gracz ma na sobie mocno pobrudzoną i podartą koszulkę, spodnie, bandanę i okulary, ale jednak najgorsze co mnie spotkało w tym momencie trybu, to najokropniejsze na świecie sandałko – klapersy mlaszczące przy każdym kroku. Zostały wprowadzone niedawno zamiast zwykłych butów. Być może zapewniają cichsze poruszanie się i same „Kuboty” pewnie by się ich nie powstydziły, ale mlaszczenie zamiast tupania wcale nie sprawia, że czuję się bezpieczniej a wręcz mnie to odrzuca. Na początku wolałam je po prostu zrzucić ze stóp i biegać boso, ale z każdym kolejnym battle royalem człowiek się przyzwyczaja, a jeśli znajdzie już we właściwej grze buty – zwykłe lub conversy, zaczyna nawet tęsknić za tym przeobrzydliwym mlaskaniem. Gracze posiadający ciuchy, a właściwie skiny na ubrania w swoim osobistym ekwipunku mogą się poprzebierać. Często w battle royalach, w których się gra w teamach 2 lub 5-cio osobowych jedna osoba robi wszystkim ten sam skin. Wtedy należy uważać na ciuszkowych złodziejaszków podczas przekazywania sobie ciuchów, bo w innym wypadku możemy wylądować na arenie w samych majtkach lub staniku, w zależności od płci naszej postaci. Może to być nawet zabawne i godne spojrzeń, lecz miejsce na pierwszy loot zostanie mocno ograniczone, bo przecież można w spodniach lub koszulce trzymać drobne naboje czy bandaże, lecz w momencie odnalezienia plecaka na arenie problem się rozwiązuje. Same skiny można zdobyć ze skrzynek. O ile skrzynki możemy dostać podczas rozgrywek za darmo lub kupić za grosze na rynku steam, to klucze jednak w moim przekonaniu są ciut za drogie.
I stało się, czas minął, komplet graczy się przelogowuje na właściwą arenę. Mapa jest ogromna, składa się z dużych kwadratów, na mapie każdy jest oznaczony liczbą i cyfrą. Wygląda to podobnie jak w grze statki; z jednej strony są liczby od 1 do 10, a prostopadle z drugiej od A do J. Każdy z graczy jest wysoko na niebie niczym tuż po wypchnięciu z odrzutowca – wypchnięciu, bo przecież któż by chciał samowolnie zeskoczyć ze spadochronem licząc na szczęście bądź łagodną śmierć. Z boku ekranu cały czas widnieje nasza pozycja na mapie, na przykład E4. Wspominam moje pierwsze chwile w grze z łezką w oku. Po wylądowaniu skryłam się szybko w wysokich krzakach. Na szczęście z moim towarzyszem rozmawialiśmy na komunikatorze głosowym. Zewsząd słychać było strzały, czasem odgłos jadącego samochodu, a ja spanikowana bez broni bałam się wychylić nos poza dzikie jeżyny, przez które tak naprawdę nic nie widziałam.
– Gdzie jesteś?! – pytał.
- E4 – odparłam.
- Ale gdzie?!
- Nie wiem. Boję się ruszyć, bo mnie ktoś zobaczy!
- Idę po ciebie!
Po długim czasie w końcu mnie odnalazł. Poczułam się ciut bezpieczniej, ale wciąż byłam bezbronna. Rzucił mi kask i jakiś mały pistolet. Do obrony i co najwyżej zastraszenia, bo przecież zanim mnie odnalazł, inni gracze już pewnie zgarnęli ze cztery AR-ki i AK-acza. Chodź – krzyknął i pobiegliśmy do pobliskiego domku. Oczywiście domek był zlootowany, wyszłam za jego próg i wtedy to usłyszałam. Odgłos wypuszczanego śmiertelnie trującego gazu. Poczułam się tak jakby to była najprawdziwsza prawda. Ten dźwięk naprawdę pobudził moją i tak już wybujałą wyobraźnię. Idzie gaz, a my nie jesteśmy bezpieczni. Co rusz pojawiał się napis, że ktoś udusił się w gazie. Biegłam za moim towarzyszem zastanawiając się jak to wygląda. Sama nie wiem co było gorsze – spotkanie innych graczy czy ucieczka przed gazem. Po prostu walka o przetrwanie. Chowaliśmy się na skraju gazu w budynkach lub campingach i czekaliśmy. Ja z cały czas wycelowanym shot-gunem w drzwi na wypadek, gdyby ktoś chciał nas zabić. Dzięki temu często lądowaliśmy w pierwszej dziesiątce, ale trzeba przyznać, że sami odcinaliśmy się od dynamiki tej gry. Wyskakiwaliśmy na wroga wtedy, kiedy już naprawdę musieliśmy, a każdy trafiony strzał wprawiał mnie w wyśmienity nastrój, bo przecież trafić w cel tak odległy, na dodatek poruszający się było dla mnie nie lada wyzwaniem. Nie mówiąc już o tym, że kogoś zabiłam, wtedy świetny nastrój utrzymywał mi się nawet do końca dnia. Długo przyszło mi oswajać się z tą grą, a sama gra ma wymagania duże, więc z okazji lagów taki ostrożny tryb gry nam odpowiadał. Jestem bardzo roztargnioną osobą i przez moją początkową bojaźliwość battle royale mogły się źle skończyć. Pamiętam, kiedy stałam w domku i nagle się odwracam – a tam w drzwiach ktoś stoi! Wypuściłam kulkę. Trafiłam w nogę. I całe szczęście, bo od razu usłyszałam krzyk mojego towarzysza na Team Speaku. Był równie przestraszony tym że go postrzeliłam, jak ja. Jednak już po chwili się śmiał, że jeśli tak celuję we wrogów, to się nie dziwi że nikogo nie mogę zabić. Bardzo śmieszne. Wrogiem takiego trybu przetrwania jaki sobie narzuciliśmy były bomby. Zrzucane prosto z nieba, a raczej z samolotów, najczęściej towarzyszące zrzutom. Od samych zrzutów staraliśmy się trzymać z daleka, bo wszyscy się na nie rzucali. Można w nich znaleźć snajperkę. I złożyć wroga jednym strzałem. Mimo tego bomby i tak nas dosięgały czy pod gołym niebem czy w wyszukanej kryjówce. Często zostawało nam po kilka punktów życia. Gdzie byśmy nie byli. Przynajmniej raz na rozgrywkę spadały na nas bomby. Czy to ja je przyciągam? Czy to gra się mści?
Czas mijał, a lagi zaczęły znikać. Gra zaczęła się poprawiać mimo ciągłych bugów. Bugi, które są denerwujące, ale i śmieszne. Z ciszą na ustach wpatrujemy się w lecący pod niebem samochód lub sami czasem dryfujemy. Niejednokrotnie nic się nie da zrobić i trzeba się wylogować z gry. System strzelania jest dla mnie bardzo trudny, nie mam pojęcia jak ktoś kogo ledwo widzę może władować we mnie pół magazynka bez jednego chybienia. I tak zrobiłam duże postępy. Oswoiłam się z grą, zaczęłam trafiać a poźniej zabijać. I wtedy przestalo nam to wystarczac. Chcieliśmy czegoś więcej. Teraz wpadamy na mapę i zgodnie krzyczymy, że gramy agresywnie i idziemy w bój walk, gdzie z każdej strony obrzucają nas amunicją i granatami. Czysty fun!
Co do skinów – na początku ubieraliśmy się na wojskowo lub na ciemne kolory, żeby jak najmniej nas było widać. Ale z biegiem czasu widziałam ludzi, którzy świetnie strzelają. Te osoby nie ukrywają się pod maskującymi ciuchami. Ich stroje krzyczą – „tu jestem i tak mnie nie zabijesz.” Wtedy i sama zapragnęłam wyróżnić się z tłumu. Wyróżnić i zabijać, pokazać się, krzyknąć „I’m fabulous b*tch!” Tak, to daje wiele radości. Pomimo wiec kosztownych kluczy, już odkładam zaskórniaki na kolejne. Mapa po setnym battle royalu może się znudzić, dlatego twórcy gry pracują nad nową, lepszą, miejmy nadzieję, że bez bugów. Patrząc jednak na obecne niedociągnięcia, nie wydaje się to możliwe. Mimo, że teraz dźwięk czy grafika, mapa już mnie nie ruszają, dziękuję tej grze za dostarczenie tylu bodźców i uczuć, wczucia się w rolę na początku mojej przygody z H1Z1: King Of The Kill. I mimo, że teraz wchodzę na serwer, przebieram się w wyzywające ciuszki i biegnę z uśmiechem na ustach i karabinem w ręce, pamiętam dokładnie każde uczucie, każdą myśl i każdą śmieszną historię jaka mi się przydarzyła w tej grze. Patrząc w realnym świecie na campingi czy pick-upy i myśląc o H1Z1 utwierdzam się tylko w przekonaniu, jak bardzo ta gra zawładnęła moim umysłem. Mocne 4/6 w mojej skromnej, subiektywnej ocenie.

11.12.2016 21:00
1
Pawłoś123
33
Stały Bywalec

Poważnie? po co tyle pisania? tyle wysiłku i na co? większość jest kompletnie niepotrzebna i wydaje mi się, że nikogo nie interesuję. A czuję, że mało osób przeczytało wgl Twój komentarz. Zamiast krótko i z sensem, to się rozpisałaś... Proszeee Cię....

25.02.2017 11:25
Dook8
18
Legionista

Mi się "recenzja" podobała, świetnie tłumaczy o co chodzi w grze i przy okazji jest dość wciągające. Język literacki może nie najwyższych lotów, ale przyjemnie się czytało.

16.08.2016 17:21
odpowiedz
lukaszioo
1
Junior

Jak dla mnie gra kozacka nigdy nie grałem w tego typu gry online jakoś mi nie podchodziły lecz ta gra strasznie przypadała mi do gustu inspirując sie innymi youtuberami postawiłem nagrać swój pierwszy amatorski game play na YouTubie [link]
mam nadzieje ze ktoś poświeci chwile uwagi na zobaczenie tego wiadomo wraz z rozwojem kanału będzie coraz lepiej

12.09.2016 13:14
odpowiedz
1 odpowiedź
K@m@R
43
Centurion

Wole poczekać na DayZ.

16.09.2016 02:54
1
domino310
40
JARL

Akurat King of the Kill mało ma wspólnego w DayZ...

21.09.2016 13:38
odpowiedz
1 odpowiedź
feks3883
3
Chorąży
10

Gierka cud i malina! ale wy nie pogracie hahaha bo dobre zabezpieczenia ma hihihi :D
10/10

21.09.2016 14:22
EvolvedForever
14
Pretorianin

Rządek, już wróciłeś? To wyjdź.

10.10.2016 22:48
odpowiedz
capicho
60
Konsul

Nie wiem o co chodzi z opcją 'Trening' ale jeśli ma to stanowić trening przed grą czy jakikolwiek tutorial, to jest to tak zjebane że gorzej być nie może.

23.05.2017 02:05
odpowiedz
Rizon19
1
Junior

Najgorzej wydane 70zł. Gra posiada według mnie tragiczny system strzelania, myślałem że z czasem da się tego nauczyć lecz razem ze znajomymi stwierdziliśmy że jest to strasznie niedopracowane. Kolejny powód jest taki, że sprzęt spełnia minimalne wymagania A i tak gra na najniższych wymaganiach działa topornie. Jestem również zawiedziony jak przebiega rozgrywka np. To jak szybko ktoś zacznie grać określa jak dobry ma komputer, kiedy ktoś zaczyna 30 sek wcześniej ode mnie to czeka już na mnie na dole uzbrojony po zęby a ja bez niczego, albo gracze którzy mają przegrane 200h gry, grają w jednej grze z graczami którzy mają przegrane 10min, nie każdy spędza 10h dziennie przy komputerze i może się mierzyć w jakikolwiek sposób z takimi graczami, teraz na solo pokazuje kto mnie zabił i jego ligę, zawsze tylko platyna i wyżej :D. Myślałem że jeżeli wydam na grę 70 parę zł to będę miał dostęp do pełnej zawartości, na screenach było widać super stroje I myślałem że mogę w każdej chwili customizować postać, Ale nie tym razem, mikroplatnosci górą :D

12.06.2017 22:22
odpowiedz
Aventador
14
Chorąży
2.0

Zbugowany ssyf jak każda gra z wczesnego dostępu. Shotgun z metra zabiera 0hp, hitboxy to porażka, optymalizacja też, lagi, crashowanie gry to norma.
Cena za zbugowaną grę z wczesnego dostępu tez norma. 20€ za takie coś, gdy na półkach sklepowych leżą normalne gry bez bugów w takiej samej cenie lub taniej...

28.06.2017 15:49
odpowiedz
Maksymilianowicz
19
Centurion
8.5

Ta gra jakoś sobie jeszcze radzi od kiedy na rynku jest Playerunknown's Battlegrounds, martwi mnie to ,że kiedy będzie Playerunknown's Battlegrounds z zombie to może całkowicie zmiażdżyć H1Z1: Just Survive. Wydaje mi się ,że obecnie twórcy bardzie dbają o H1Z1: King of the Kill niż o H1Z1: Just Survive.

12.09.2017 10:31
odpowiedz
koper000
43
Pretorianin

To jest FPS? Bo na filmie widzę 3cią osobę?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze