Fallout 4 PC

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, za który od 2008 roku odpowiada firma Bethesda. Akcja gry przenosi nas ponownie w typowe dla serii postapokaliptyczne realia, stawiając przede wszystkim na pełną swobodę rozgrywki. Oprócz dobrze znanych elementów cyklu, znacznemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła oraz możliwości podręcznego organizera, znanego jako PipBoy. Mimo sporej ilości zmian w kwestii mechaniki, interfejsu oraz oprawy, twórcom udało się zachować oryginalny klimat z poprzednich części gry.

RPG, FPP, TPP, science fiction, postapokalipsa, sandbox, FPS, TPS, crafting, Role-playing shooter.

Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310731Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310730Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310729Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310728Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310727Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310726Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310725Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310724Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310723

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Fallout 4 | PC

10listopada2015

10listopada2015

premiera PL

PC Windows
Okładka Fallout 4 (PC)
Fallout 4

Fallout 4 na komputery PC jest czwartą pełnoprawną odsłoną kultowego cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, zapoczątkowanego w 1997 roku przez studio Black Isle oraz koncern Interplay. Po zamknięciu studia oryginalnego dewelopera i chłodnym przyjęciu wydanego na PlayStation 2 Fallout: Brotherhood of Steel, prawa do marki przejęła firma Bethesda i to właśnie jej wewnętrzne studio odpowiada zarówno za trzecią, jak i czwartą część serii. Studio znane było wcześniej głównie z serii The Elder Scrolls, której najpopularniejsza odsłona, Skyrim, ukazała się w 2011 roku na PC-tach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.

Tytuł w wersji na komputery osobiste oferuje kilka usprawnień względem konsolowych wydań. Gra oferuje opcję gry między innymi w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości przekraczającej Full HD. Na PlayStation 4 i Xboksie One Fallout 4 działa natomiast „tylko” w 30 klatkach i 1080p.

Kolejną ważną rzeczą są modyfikacje, które w wersji PC-towej rozprowadzane są niemal na tych samych zasadach, co w przypadku Skyrima. Krótko pisząc, gracze mają praktycznie pełną dowolność w tworzeniu modyfikacji.

Fabuła

Fabuła Fallouta 4 rozpoczyna się na przedmieściach amerykańskiego Bostonu, na kilka chwil przed tragicznym w skutkach wybuchem nuklearnym. Podczas krótkiego wstępu poznajemy rodzinę bohatera i kreujemy naszą postać (mężczyznę lub kobietę), dokonując zmian w wyglądzie zewnętrznym oraz przydzielamy punkty umiejętności. Chwilę później następuje wspomniany wybuch, po którym nasz protagonista trafia do przeciwatomowego schronu nr 111. Akcja właściwa zaczyna się 200 lat później, kiedy kontrolowana przez nas postać wychodzi ze schronu na powierzchnię i rozpoczyna walkę o przetrwanie w nieprzyjaznym, postapokaliptycznym środowisku. Naszym głównym zadaniem jest odnalezienie pozostałych członków rodziny.

Mechanika

W zależności od indywidualnych preferencji, akcję w Fallout 4 w wersji na PC Windows, obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzecio-osobowej, a mechanika rozgrywki bazuje w znacznej mierze, na rozwiązaniach znanych graczom z Fallouta 3. W grze powracają m.in. tak charakterystyczne elementy serii, jak system atrybutów S.P.E.C.I.A.L., czy system celowania V.A.T.S., pozwalający na precyzyjne oddanie strzału w wybraną część ciała przeciwnika. W produkcji pojawia się także możliwość przygarnięcia psa lub połączenia sił z innymi postaciami, którym w toku rozgrywki możemy wydawać proste polecenia. Celem nadrzędnym, jaki postawili sobie twórcy, stała się jednak absolutna swoboda, tak więc to od gracza zależy to, gdzie się uda i w jaki sposób jego poczynania wpłyną na dalszy rozwój fabuły.

W porównaniu do poprzednich odsłon serii, wydatnemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła, pozwalający m.in. na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia zupełnie nowych przedmiotów, a nawet całych budynków, które pełnią rolę schronienia dla bohatera oraz innych ocalałych. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt bazowych typów broni, z których każdą poddać możemy setkom unikalnych modyfikacji. W Falloucie 4 powraca też w udoskonalonej formie znany fanom serii organizer o nazwie PipBoy, w którym oprócz całego centrum zarządzania znajdziemy m.in. także proste gry – oczywiście o ile odnajdziemy na pustkowiach odpowiadające im dyski.

Wersje językowe

Fallout 4 w wersji na PC Windows został zlokalizowany na język polski, przy czym umożliwiono również zabawę w oryginalnej, angielskiej wersji, w której głos protagoniście podkłada aktor Brian T. Delnay, znany m.in. z takich produkcji jak Batman: Arkham Knight czy Evolve. Z kolei, jeżeli decydujemy się na zabawę kobietą, z głośników wydobywa się głos Courtney Taylor (Jack z serii Mass Effect albo Juhanii z cyklu Star Wars: Knights of the Old Republic).

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy Fallout 4 na platformie PC Windows bazuje na zmodyfikowanej wersji autorskiego silnika Bethesdy i prezentuje się lepiej niż poprzednia odsłona serii. Mimo szeregu zmian w mechanice oraz interfejsie gry (np. nowy, dość okrojony system dialogowy) autorom udało się w pewnym stopniu zachować unikatowy klimat serii.

Pozostałe informacje

Fallout 4 doczekał się edycji kolekcjonerskiej, w której oprócz samej gry, specjalnego metalowego pudełka, plakatu i poradnika do obsługi PipBoya, znalazła się także replika rzeczonego gadżetu. Pewną ciekawostką jest fakt, że jeden z fanów zamówił bezpośrednio u dewelopera grę, płacąc za nią kapslami (waluta w rzeczonej serii). Studio pozytywnie rozpatrzyło tę niecodzienną prośbę i obiecało dostarczyć graczowi tytuł po jego oficjalnej premierze.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.22 / 10 na podstawie 6756 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 1869 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Fallout 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fallout 4

Rekomendowane: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/4 GB Radeon R9 290X lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 550 Ti/Radeon 7870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL502VM

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM, 1 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 z GDDR5, 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync | 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync z WideView Technology
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD | SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2 [21:28]

Nieważne co masz do powiedzenia. Zrobisz i tak jedno. W ostatnim materiale o Falloucie 4 analizujemy dialogi i zadania. Czy to jest gwóźdź do RPG-owej trumny? Porównujemy opcje dialogowe z legendarnymi poprzednikami, w tym z Falloutem 2 i Fallout: New Vegas. To chcesz oglądać? A)Tak B) Niechętnie, ale tak C)Program? D) Nie, ale i tak obejrzę.

2:52
zwiastun na premierę (PL)

PC | PS4 | XONE

2:5230 grudnia 1899

0:43
mod Vault 1080

PC

0:4330 grudnia 1899

3:03
trailer (PL)

PC | PS4 | XONE

3:0330 grudnia 1899

Recenzja gry Fallout 4 - Czas apokalipsy

Recenzja 18 listopada 2015, 15:00

Momentów, kiedy ręce same składały mi się do oklasków podczas czterdziestu spędzonych z grą godzin, jestem w stanie wymienić przynajmniej kilka. Wątek detektywistyczny w Diamond City, misje Srebrnego Fantoma, naprawa USS Constitution, wizyta w Muzeum Czarnej Magii, przemierzanie Wierteł Dunwicha czy choćby podążanie Szlakiem Wolności – to przykłady misji zarówno pobocznych, jak i tych z głównego wątku, które skonstruowano w szalenie interesujący sposób, a dodatkowo opatrzono świetnymi postaciami, ciekawą opowieścią czy choćby rewelacyjną lokacją. Często to właśnie sam świat odpowiada za najbardziej wciągającą narrację i tu muszę przyznać Bethesdzie, że ze swojego zadania wywiązała się koncertowo. Dostępny obszar nie powala wprawdzie na kolana rozmiarami, ale jest pełen tak intrygujących miejsc, że nie sposób po prostu przejść z punktu A do punktu B bez kilkakrotnego zbaczania z trasy. A nuż trafimy na ciekawy przedmiot, losowe wydarzenie albo odkryjemy jakieś nowe zadanie? Mapa w Falloucie 4 mocno zachęca do eksploracji, ale przychodzi w końcu moment, kiedy mamy ją już względnie opanowaną i samo podziwianie widoków przestaje wystarczać. Wówczas wypadałoby wypełnić grę jakąś „esencją” i tu niestety autorzy zawiedli na całej linii. Tych kilka wymienionych wcześniej misji jest naprawdę wybitnych, ale niestety stanowi zdecydowaną mniejszość. Cała reszta to nudne do bólu zadania typu „idź tam i tam, znajdź to i to i zabij tego i tego”. Na tym niestety opiera się Fallout 4 i choć trafia się kilka perełek, a lokacje potrafią oczarować, to przez resztę czasu jesteśmy po prostu skazani na bolesną przeciętność.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (3565)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.10.2016 11:25
10
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
5
Legionista

Dosyć długo zabierałem się do napisania tego tekstu ale to chyba najlepszy moment.
Grę przechodziłem dobre dwa razy. Ilość godzin nabitych na steam aż strach liczyć.
Niestety gra została przez większość wyklęta, oceniona "po okładce" lub sami twórcy nie
dali stosownego haczyka... nie wiem mi to nie wnikać. Chociaż muszę przyznać że osobiście
staram się unikać oceniania gier które mi nie siadają z różnych względów np.
Mass Effect czy Bioshock z którymi próbowałem się mierzyć ale okazały się być
"nie moją bajką" co nie oznacza że jestem nastawiony do nich krytycznie a zarzuty
przeciwko F4 właśnie tak w większości wyglądają, ogarniając lekturę tego portalu.
Dobra ale starczy tego przynudzania...
W końcu odinstalowałem ją z konta. Chyba znacie to uczucie że pojawia się efekt odstawienia
gdy brakuje gry która towarzyszyła przez długi czas.
Myślę że najsensowniej będzie dać proste plusy i minusy bo jakbym zaczął się na prawdę rozwodzić
to wyszedł by kilkunastostronicowy.

Plusy
-Widać że twórcy popracowali nad detalami świata. Większość lokacji to istna historia
minionych tragicznych wydarzeń. Wchodząc do jakiegoś zakurzonego baru czy kręgielni
zawsze czułem ten podniosły nastrój a widok szkieletów zastygłych w różnych pozach dawał
dużo do myślenia co mogło się dziać.
-Rozbudowany warsztat broni, pancerzy i całej reszty detali która urozmaica rozgrywkę i
umożliwia przygotowanie się na wybraną misję lub lokację.
-Pomimo zmian, gra trzyma ogólny zarys serii Fallout.
-Dodatki. Dla mnie istotne są trzy tzn w kolejności Far Harbor, Nuka World i Automatron.
Pierwszy za świetny klimat. Drugi za inwencję i trzeci za możliwość ingerowania w
roboty, przebudowę, dozbrajanie i inwencję.
-Towarzysze. Konkretnie uposażeni stają się cenną pomocą i to zarówno w walce jak i jako
tragarze. Konkretnie Cait za jej sarkastyczny styl bycia i Cosworth bo to jakby rodzina
no i dopakowany w warsztacie nieraz ocalił mi życie w podczas starć na południu Bostonu
lub Far Harbor(bez dopakowanego robota na poziomie very hard można zapomnieć o grze na
wyspie)
-Sterowanie postacią. Tutaj konkretny plus z mojej strony. Łatwo i przyjemnie bez
kaskaderki po klawiaturze można sterować postacią.
-Zróżnicowanie terenu po którym się poruszamy i to że wrogowie często umieją wykorzystać efekt
zaskoczenia co szczególnie widać w Far Harbor.
-Narzędzia i możliwość budowy i rozwoju osad. Kwestia bardzo kontrowersyjna ale można
przecież całkowicie olać ten podpunkt lub ograniczyć do minimum. Ja się świetnie bawiłem
widząc jak mur
y zatrzymują atakujących a wyrzutnie rakiet przerabiają ich na paszę
dla dziwadeł pustkowii.
Staram się rozumieć twórców że ich zamysłem było stworzenie czegoś oryginalnego i pchnięcie
gry na nowe tory. No cóż, nie każdemu się spodobało.
-Większość Questów. Syndrom (przynieś, podaj, pozamiataj) jest obecny aczkolwiek osobiście
z zapałem podejmowałem misje poboczne czy ekscytowałem się wyborami moralnymi wątku głównego
czy tego z Far Harbor który już był świetnie dopracowany.
- Zarówno w systemie V.A.T.S jak i "manualnie" system walki daje radę.
-Klimatyczne lecz nieliczne osady.
- Lepiej późno niż wcale... czyli po paru miesiącach patchów gra się bez większych problemów
Jak zaczynałem w wakację przechodzić grę z całymi dodatkami nie miałem ani razu przygód w
postaci wywalania, spadków, bugów etc.

Minusy
-Optymalizacja przy wydaniu gry. Pamiętam ten pokaz slajdów gdy wchodziło się do centrum
Bostonu.
-SI przeciwników stoi na przeciętnym poziomie. Brakuje np. rozwiązań taktycznych z ich
strony. To samo się tyczy towarzyszy którzy pójdą w sam środek piekła walki gdy masz
przed sobą wrogów którzy aż się proszą by siekać ich z dystansu. To samo tyczy się
osadników zamieszkałych w naszych osadach. Ten element też kuleje i często widać
jak osobnicy wchodzą w ścianę, zawieszają się przy kanapie etc.
-Ataki na osady a konkretnie fakt że w niektórych z nich wrogowie pojawiają się w samym środku osad
i najczęściej ja ginę pierwszy po ostrzale z moich wieżyczek rakietowych.
-Respawn wrogów i ich obecność we Wspólnocie. Jest tego za dużo. To wygląda jak tygiel
w którym supermutanci, ghoule, strzelcy i inne ścierwo stacjonują metry od siebie i
jak widać to w Bostonie ciągle słychać walki a osady, punkty handlowe czy miasteczka to
rzadkość a szkoda.
-Niedopracowana fabuła główna. Tutaj temat wzbudza wiele kontrowersji, pomimo tego że
mi się podobała aczkolwiek nie mogę przeboleć zamysłu Bethesdy która nakazywała
Frakcjom niszczyć Instytut. Nie do pomyślenia i barbarzyństwo jest to by niszczyć
takie poteżęne zasoby technologiczne. Od tak Bractwo Stali wyrzekło się teleportacji,
rozwiązaniom biotechnologii czy przedłużania życia.
-Wczytywanie się lokacji etc. czasami można zasnąć z wrażenia ech...
-Gra jest za łatwa po osiągnięciu tego 60-70 poziomu. Zamiast zoptymalizować wrogów do
postaci to mamy pokaz jednostrzałowców tu i ówdzie. Sam zrobiłem sobie downgrade
zakładając tylko pancerz bojowy i hełm oraz skórzane naramienniki.
-Napisałbym o osławionych dialogach ale po pewnym czasie intuicyjnie przyzwyczaiłem się
"w co klikać"

To by było na tyle. Krótko podsumowując. Osobiście daję 8.5/10 a do grania zachęcam
Przynajmniej dać jej szansę. Poobcować parę godzin a nuż zaskoczy.

06.03.2017 13:52
-1
odpowiedz
Zyava
5
Konsul

Są też mody, które pomagają oczyścić teren do budowy np. Spring Cleaning. Wygodniej się wtedy stawia budynki i inne rzeczy. Ale, pomimo iż to popularny mod u mnie powodował błędy, więc polecić go z czystym sumieniem nie mogę.Jednak może to tylko u mnie tak było, warto sprawdzić i przetestować.

07.03.2017 21:19
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
5
Konsul

Osada "testowa" w początkowym Red Rocket skończona :) Mają prąd, kibelek, dachy nad głową, stodołę z bilardem i szafą grającą, są sklepy z bronią i pancerzami, jest Pani doktor , i jest Pani...eeee.....Pani w czerwonej sukience ;) Teraz jak znajdę fajne miejsce to we Wspólnocie chciałbym nauczony doświadczeniem wybudować jakąś wypasioną osadę ze wszystkim co się da :) Teraz czas na podróże :)

spoiler start

Udało mi się raptem z fabułą do Diamond City dostać i zabrać Piper :)

spoiler stop

07.03.2017 22:42
odpowiedz
1 odpowiedź
mgr. Kuba
64
-

Coś tam sobie powolutku tworzę ---> oczyściłem dziś fabrykę Corvegi, trochę dużo przeciwników jak na początkowe zadanie ale jakoś dałem radę. Bardziej drastyczne było to miasteczko przed fabryką, Lexington, pełne ghuli, kolejnych bandytów a nawet tych ciężko zbrojnych, trzeba było ominąć póki co.

Czuję że potrzebuję broni z tłumikiem, najlepiej pistoletu i karabinu snajperskiego ale do tego trzeba rozwinąć znawcę spluw na drugi poziom a do tego trzeba osiągnąć 17poziom, a ja tu dopiero na 8 :(
Podoba mi się perk(?) który nagradza moje samotne podróże dając mi procentowo większe obrażenia i większy udźwig, itd. Piesek jest fajny ale na razie podchodzę do tego standardowo, czyli żeby nikt się koło mnie nie kręcił, może jak będę bardziej nie do zabicia to wezmę ze sobą ciapka i w tedy bezstresowo będzie mógł wyrywać do przodu i ściągać uwagę wrogów :) Na razie to szkoda że nie mam tyle czasu żeby pograć dłużej ;)

Gra jest pełna bugów, paru takich które jawnie utrudniają mi grę, a tak dużo czasu od premiery minęło :(

Okropna jest jakość tego screena, czemu wasze screeny wyglądają lepiej? Normlanie, w PNG to wrzucam...
Tutaj w lepszej jakości https://images84.fotosik.pl/414/befd8fbdf352bb59.png

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-03-07 22:49:08
08.03.2017 08:57
odpowiedz
12 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

A więc, bugi ktore mnie nawiedzily to, az trzy w muzeum wolnosci (?), nie moglem skorzystac z terminala w piwnicy tego muzeum, ten terminal przy drzwiach za ktorymi bylo ogniwo fuzyjne (?) do uruchomienia pancerza, drzwi dalo sie otworzyc spinka ale mimo wszystko, postac jakby wieszala sie przed terminalem i obraz zatrzymywal sie na nim i nic nie mozna bylo zrobic poza wczytaniem zapisu. Kolejny blad nie wyswietlal mi dialogow Sturgesa (?) podczas wspolnej rozmowy z Prestonem. Nastepny, rowniez terminal, na lewo od Prestona na gorze muzeum, byl tam wpis jakiejs kobiety ocalalej po wybuchu i niestety nie moglem tego wpisu doczytac, terminal nie wyswietlal dalszej czesci tekstu po zjechaniu w dol i tak skonczyla sie ta historia na slowach " ...jesli to czytasz to, ", jeszcze z jednym terminalem mialem tak samo, caly tekst ponizej jednej strony sie nie wyswietlal.
Nastepnie dwa mniejsze, czyli Preston radosnie chadzajacy po radioaktywnej wodzie wokol Sanktuarium oraz wiezyczka strzelnicza sprzed wejscia do fabryki Corvegi ktora po zestrzeleniu jej zaczela na mnie glosno harczeć i bylo to słyszalne z dosc dalekiej odleglosci.

Co do towarzyszy, to ja jednak wole poki co podrozowac sam, na pewno mozliwosc zapakowania psu parudziesieciu kilogramow rzeczy jest przydatna ale daje rade i wolę tak, fakt faktem pewnie szybciej by mi poszlo z oczyszczaniem fabryki gdyby tylko ktos pomogl w zabijaniu aleeee :-) Początki są zawsze najlepsze Flyby, chociaz ja sobie troche popsulem wrazenia przez to ze dlugo nie mialem na czym grac i cos tam sobie ogladalem na youtube i to pare gier, nie ze znam fabułe czy duzo czasu na to stracilem ale jednak teraz czasem zamiast sie zaskakiwac to mam czasem takie " oo, pamietam, noo " ;-)

I jak cos to ja mam problemy z zapamietywaniem nazw takze jak gdzies jest " (?) ", to znaczy ze moglem sie pomylic ;-)

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-03-08 09:01:51
09.03.2017 15:58
-1
odpowiedz
Zyava
5
Konsul

Co do P220, to nie znalazłem jeszcze żadnego gwiazdkowego. Mam dwa jakieś normalne, tyle że ładnie ulepszyłem.Jeden przerobiony na amuinicję 38, bo tej jest od groma.Ma ciut mniejsze obrażenia ale to nie przeszkadza ponieważ gdy rzeba wzmocnić siłę ognia jest......drugi P220 strzelający już 45 ką i ten jest już dość mocny :) Wspomagam się snajperką gwiazdkową , akurat na ghule mi się trafiła, ale to nie z moda żadnego. A co do snajperek, to pojawiła mi się w sklepie w Diamond City jedna z wersji tej snajperki z moda którą instalowałem,ale jeszcze ciut za słaba.Ta na Ghule bez ulepszania, jest lepsza :)

09.03.2017 16:40
-1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Dodam jeszcze Fly,że strasznie korci mnie zacząć grę nową postacią na poziomie trudności przetrwanie :) Tak początek sobie pograć gdzieś do Concordu i zobaczyć jak to jest ;) Odstrasza mnie jedynie ten brak szybkiej podróży. Ciężko sobie wyobrazić bieganie z drugiego końca mapy do pierwszego Rocket Dock ;) Reszta utrudnień jest jak najbardziej w porządku . Tylko nowa postać musi być raczej bardziej ukierunkowana na wytrzymałość i perki z nią związane, tak myślę.Próbowałeś tego trybu?

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-09 16:41:59
10.03.2017 03:48
odpowiedz
11 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

Coś mam problem chyba z zainstalowaniem tego Unnoficial patcha, niby się coś robi a jednak potem go nie ma na liście w nexusie, homemaker bez problemu się zrobił :(

Ładna ta gra, dotarłem do miasta, takie całkiem skromne, Megatona zrobiła na mnie lepsze wrażenie w F3. Zaraz przed wejściem na tereny miejskie zaatakowały mnie dwa supermutanty, jakoś poradziłem, ale chwilkę później natrafiłem na walkę bandytów a tuż przy stadionie ochroniarze Diamond City próbowali wybić kolejnych supermutantów. Oj to nie są tereny dla mnie na razie chyba :)
W lepszej jakości https://images84.fotosik.pl/419/d6d3786bb337507f.png

Kolejny zjawiskowy błąd graficzny rodem z kamieniołomów mnie nawiedził https://images82.fotosik.pl/420/282e814187b96dc1.png

I jeszcze jeden widoczek https://images83.fotosik.pl/419/deeb66549c5273ec.png :)

10.03.2017 15:33
-1
odpowiedz
8 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Ten mod ze zbrojami od Elianory wymaga do craftowania tychże zbroi moda AWKCR. Mod ten powoduje angielszczyzne w nazwach przedmiotów z gry(niektóre ubrania, okulary itp.) Już sprawdziłem.Wyłączyłem ten AWKCR i jest ok :) Natomiast jeśli craftować nie chcemy to wszystkie zbroje można kupić u nowego NPC w grze, Ellie która jest gdzieś w okolicy Diamon City :) Craftować ich nie będę.A sklep jak znajdę to zobaczymy jak te zbroje wyglądają.Akurat tylko ich zmienione nazwy mi nie przeszkadzają :)

10.03.2017 19:36
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Flyby
151
Outsider

Zyava, kusicielu ;) Widziałem ten mod. Ja już mam aktywne 73 mody..
Na razie komp choć warczy ale dźwiga grę - bo zszedłem z antyczymś na ten FX coś tam i anizotrop x8.. Lecz ile jeszcze da rady?
Poza tym ten mod potrzebuje nie tylko AWKCR..chce jeszcze czegoś tam - nie będę ryzykował ;)

post wyedytowany przez Flyby 2017-03-10 19:39:59
10.03.2017 22:20
-1
odpowiedz
10 odpowiedzi
Flyby
151
Outsider

..potem dodałem koszulkę -->

a potem musiałem postać wyganiać ze sklepu bo najchętniej wszystko by wykupiła ;) Ech, te kobiety..

11.03.2017 00:29
-1
odpowiedz
4 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

Problem z nieoficjalnym patchem rozwiązany, nieoficjalnie. Mam dlc ale nexus (EDIT: nexus mod menager) nie chciał pomóc, próbowałem ręcznej instalacji i tutaj właśnie popełniłem bardzo głupi błąd przez który nie mogło się to udać, mianowicie, homeworkera wrzucało się do głównego folderu z grą więc i z automatu z patchem zrobiłem tak samo ;-) Najważniejsze że już działa i że działa, efekty widoczne --->

Dziękuję za pomoc Panowie :-)

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-03-11 00:42:54
11.03.2017 09:56
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
5
Konsul

A jeszcze zapytam mgr. Kuba... .Czemu cały czas chodzisz w kombinezonie z krypty? Z sentymentu? ;) Na tym etapie gry mógłbyś już chodzić w lepszym pancerzu.Choćby strój tułacza który leży po drodze do Rocket Dock przy trupie za mostem w Sanktuarium :) Ma lepsze statystyki i nawet ładnie wygląda :)

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-11 09:59:04
11.03.2017 10:13
-1
odpowiedz
11 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Tak sobie myślę Flyby.Gdyby te wzory i ulapszanie pancerz y Ekianory były zależne od perków to by chyba o tym napisała.To jakby nie patrzeć podstawowa informacja by była.A żadnej wzmianki i tym nie doczytałem.Czyli pogryzły mi się mody ?? A mam ich nie podobno a na pewno mniej niż Ty.I w większości te co Ty .Dodatkowo masz jeszcze z ok 40 więcej których nie mam ;)

12.03.2017 10:32
odpowiedz
9 odpowiedzi
kubas2718
2
Legionista

Pójdzie w miarę na i5 3350 p 3.10ghz, 8gb ram ddr 3, gtx 1060 6gb?

12.03.2017 22:53
odpowiedz
4 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

Na przykład ja się czegoś dowiedziałem nowego ;) Dobrze wiedzieć że nadejdzie moment gdzie trzeba będzie wybrać tylko jedną frakcję a resztę porzucić. Więc trzeba będzie w miarę po nadużywać zadań od Minutemanów i Bractwa. Chociaż na razie nie bardzo mam czas grać i tak ciułam powolutku, zaledwie 16godzin w tydzień :(

Mam od kogoś sejva gdzie jedną postacią czas spędzony w grze wynosi 550godzin, 125level a i nawet nie dotarł przy tym wszystkim do instytutu, trochę przerażająca wizja możliwej długości rozgrywki fallouta, zwłaszcza że Wiedzmin 3 czeka nie ruszany od tygodnia i smutno mi go porzucać chociaż Fallout wciągnął mnie bardziej. A lista gier jeszcze spora się uzbierała przez parę lat :)

Czemu cały czas chodzisz w kombinezonie z krypty?
Hm... nie wiem :) Już ulepszyłem ten kombinezon krypty i tak sobie w nim truchtam, ten strój tułacza mi się nie podobał a chyba nic lepszego nie znalazłem, chyba.

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-03-12 22:53:51
13.03.2017 16:00
odpowiedz
Zyava
5
Konsul

Zrobiłem sobie postać na "Przetrwanie" Flyby ;) Mordęga jest jak cholera. Muchy mięsne to jak Supermutanki się biją xD Nawet amunicja waży. A ,że siły za dużo nie mam(3) to sobie nie podźwigam ;) Jeść i pić trzeba, spać też trzeba(zmęczenie wpływa na statystyki) .Oj, dzieje się ;)

13.03.2017 18:32
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
5
Legionista

Jeżeli ktoś szuka kopa gamingowego żeby rozgrywka była atrakcyjna polecam dwa mody, raczej dla wymagających graczy i nobilitujących tych bardziej zręcznych.
Można łatwiej zginąć ale też zdecydowanie łatwiej ubić z headshot czy w kończynę etc.
Grałem tak około 40 poziomów. Dla mnie bajka
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/20724/?
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2037/

I taki bonus bez którego nie wyobrażam sobie Lexington. Po prostu bajka. Miasto o wiele bardziej bogate w atrakcje, domy z mnogością przedmiotów do plądrowania a nawet podziemne metro i wejście do krypty.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/19120/
28 budynków do eksploracji. Jeżeli ktoś lubi się bawić budowę osad to jest najlepsze co może się przytrafić a super duper mart hehe niech to będzie niespodzianka :)

post wyedytowany przez obserwacja 2017-03-13 18:33:16
13.03.2017 20:59
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Flyby, zbroje od Elianory można też znaleźć w świecie gry :) Tego nie doczytałem w opisie...ba wydaje mi się,że tam tego nie ma ;) A znalazłem już dwie na samym początku gry ;) I zapewniam Cię,że nie jest to urojenie przeżartego napromieniowanymi mielonkami, stekami i psią karmą umysłu Zyavy ;)

14.03.2017 17:46
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
5
Konsul

Hmmm...zobacz Flyby co znalazłem.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12383/?
Mod jest spolszczony, tu jest spolszczenie.W spolszczeniu jest napisane co ten mod robi.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/20689/?
W zasadzie taka funkcja powinna być dodana w grze, nawet na forach jest wymieniane za wadę ,że nie mam resetu perków. Myślisz ,że w rpg to jest fair zagrywka? W Hack&slahse też gram i tam reset skili to must have , jak się zły build zrobi. Takie opcje są dostępne od razu w grze. A tu...hmmm......
A swoją drogą nazwa tej mikstury jest ciekawa xD

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-14 17:47:13
14.03.2017 20:13
-1
odpowiedz
NoNeedPC
0
Centurion

Rany a ci tylko zajmują się modami zamiast zawartością tej gry.

14.03.2017 21:12
odpowiedz
2 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

To co to za mod na "ciuszki", Panowie? Chętnie bym się mu przyjrzał.

Ponad to, nie wiem czy taki pomysł wyda wam się kontrowersyjny ale czuję że tak właśnie chcę i pytanie tylko, czy coś takiego istnieje. Mianowicie. Chciałbym budować osady/miasta/bazy. Podoba mi się to ale nie podoba mi się to że trzeba wpływać na wygląd świata stworzonego przez twórców poprzez potrzebę zbierania wszystkiego żeby cokolwiek nowego wybudować. Nie chcę niszczyć "środowiska naturalnego" gry, więc nie mam czym budować. Pytanie. Czy istnieje mod lub jakiś bajer, na budowanie bez ograniczeń surowcami?. Instaluje i mam nieograniczony zasób drzewa, stali i wszystkiego innego potrzebnego do budowy osad. Po prostu. Coś? :)

15.03.2017 20:21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Flyby, mam pytanie. Czemu gdy wchodzę w pracownię rusznikarską to statystyki broni mam większa a po wyjściu z warsztatu w ekwipunku są mniejsze? Np. Chcę ulepszyć pistolet P220, ma on obrażenia 77. Wchodzę w pracownię, a tam ten sam pistolet(przed ulepszeniem) ma obrażenia 82. Wychodzę z warsztatu i znowu 77. I jeszcze jeden przykład.Ulepszałem karabin snajperski na maks ile się dało. W warsztacie po ulepszeniu pokazało mi,że ma On obrażenia 105, po wyjściu 100 :( Żadnych modów na DMG nie instalowałem. Nie zwróciłem uwagi czy tak było od początku gry, czy teraz coś się porobiło.Gram na starej postaci, nie na poziomie "przetrwanie"

15.03.2017 20:56
odpowiedz
6 odpowiedzi
mgr. Kuba
64
-

Z tym że mi nie chodziło o zbieractwo śmieci bo tego się nie chcę pozbywać tylko nie chce też usuwać wszystkich drzew i wszystkich reliktów przeszłości w postaci ruder domów czy aut żeby postawić sobie bazę, jak dla mnie to to jest gorsze niż małe oszustwo. Chciałbym mieć nieograniczoną stal, drewno, beton, może szkło i tkaninę, nic więcej. No ale jeśli Wy nie kojarzycie to pewnie nie ma ;-)

Mod z nowymi pancerzami Elianory działa, dzięki. Coś tam sobie wybiorę ale pewnie trzeba będzie wszystko po kolei sprawdzać :-)

17.03.2017 13:06
odpowiedz
14 odpowiedzi
Flyby
151
Outsider

To może jeszcze coś o warsztatach Zyava? Przy ogarnianiu osiedla, jedną z pierwszych czynności powinno być zrobienie skrzynki na zbieranie komponentów i przydzielenie osadnika do obsługi.
Niby nic? To zapewnia dodatkowe funkcjonowanie naszych warsztatów ;) Jakoś te owoce rolne i inne muszą tam trafić ;) To najprościej sprawdzić na funkcjonowaniu warsztatu w Sanktuarium ale dotyczy każdego naszego osiedla. Sprawdzajmy zawartość warsztatów podzieloną na działy ;)

18.03.2017 18:39
odpowiedz
4 odpowiedzi
Flyby
151
Outsider

Nic to, Zyava ;) Moje "mamy" jakoś się tym nie przejmują, ani ja ;)

Teraz podbij serce Curie, ojcowską dobrocią i będzie dobrze..

19.03.2017 19:26
-2
odpowiedz
NoNeedPC
0
Centurion

Gra widać nudzi skoro wgrywacie mody.

19.03.2017 20:04
1
odpowiedz
8 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Ja pierniczę, jak Ja uwielbiam taką motywację ludzi jak tego powyżej. Skoro wgrywamy mody , to gra nudzi. Jesteś facet - mistrz of the day. Na całym świecie ludzie wgrywają modo do f4, by bawić się grą.Świetną sprawą jest to,że Bethesda potrafiła stworzyć taki kod gry który daje ludziom możliwość tworzenia modyfikacji swojej gry.Mody są po to by grę sobie upiększyć pod siebie. Wszyscy na całym świecie, na forach zagranicznych to doceniają i cieszą się z tego,że mogą się bawić produkcją.Tylko w Polsce na forum GRY- Online trafi się czasem jakiś mądrala dla którego mody są po to, bo gra nudzi. Chyba tylko Polak potrafi się tak zbłaźnić, bo tylko tu spotykam takie "talenty".....

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-19 20:04:40
22.03.2017 14:34
1
odpowiedz
9 odpowiedzi
Flyby
151
Outsider

Sprawdziłem Zyava namiar na Diplomata:

spoiler start


..wiem też że gwiazdkowymi modelami tej broni, na ogół dysponują Strzelcy, choć pewnie decyduje "szczęście" ;) Jako że moje postacie o nie dbają, zaraz w losowym starciu w obronie jednego z osiedli, dodałem jeszcze jeden gwiazdkowiec do kolekcji ;)

spoiler stop


Przy tej postaci (umiejętność posługiwania się pistoletem też się liczy)
Diplomat ma 122 punktów obrażeń i lżejsza wagę, gwiazdkowy model jak na obrazku --->

23.03.2017 19:56
odpowiedz
10 odpowiedzi
Zyava
5
Konsul

Flyby, czy ta Ellen the cartographer to oprócz tego,że jest to robi coś jeszcze z racji swojego zawodu? :) Bo wrzuciłem Ją sobie, mam tam jakiś quest z Nią w Quincy. Ale nie wiem czy zostawić tą panią czy nie :)

24.03.2017 20:44
odpowiedz
Zyava
5
Konsul

Na screenach moda Elianory widzę tautaże na rękach .Wiesz może Flyby jaki to mod? W opisie u Elianory nie ma żadnego odnośnika ani info o tym. A pomazałbym się trochę ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze