Fallout 4 PC

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, za który od 2008 roku odpowiada firma Bethesda. Akcja gry przenosi nas ponownie w typowe dla serii postapokaliptyczne realia, stawiając przede wszystkim na pełną swobodę rozgrywki. Oprócz dobrze znanych elementów cyklu, znacznemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła oraz możliwości podręcznego organizera, znanego jako PipBoy. Mimo sporej ilości zmian w kwestii mechaniki, interfejsu oraz oprawy, twórcom udało się zachować oryginalny klimat z poprzednich części gry.

RPG, FPP, TPP, science fiction, postapokalipsa, sandbox, FPS, TPS, crafting, Role-playing shooter.

Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310731Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310730Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310729Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310728Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310727Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310726Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310725Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310724Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310723

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Fallout 4 | PC

10listopada2015

10listopada2015

premiera PL

PC Windows
Okładka Fallout 4 (PC)
Fallout 4

Fallout 4 na komputery PC jest czwartą pełnoprawną odsłoną kultowego cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, zapoczątkowanego w 1997 roku przez studio Black Isle oraz koncern Interplay. Po zamknięciu studia oryginalnego dewelopera i chłodnym przyjęciu wydanego na PlayStation 2 Fallout: Brotherhood of Steel, prawa do marki przejęła firma Bethesda i to właśnie jej wewnętrzne studio odpowiada zarówno za trzecią, jak i czwartą część serii. Studio znane było wcześniej głównie z serii The Elder Scrolls, której najpopularniejsza odsłona, Skyrim, ukazała się w 2011 roku na PC-tach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.

Tytuł w wersji na komputery osobiste oferuje kilka usprawnień względem konsolowych wydań. Gra oferuje opcję gry między innymi w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości przekraczającej Full HD. Na PlayStation 4 i Xboksie One Fallout 4 działa natomiast „tylko” w 30 klatkach i 1080p.

Kolejną ważną rzeczą są modyfikacje, które w wersji PC-towej rozprowadzane są niemal na tych samych zasadach, co w przypadku Skyrima. Krótko pisząc, gracze mają praktycznie pełną dowolność w tworzeniu modyfikacji.

Fabuła

Fabuła Fallouta 4 rozpoczyna się na przedmieściach amerykańskiego Bostonu, na kilka chwil przed tragicznym w skutkach wybuchem nuklearnym. Podczas krótkiego wstępu poznajemy rodzinę bohatera i kreujemy naszą postać (mężczyznę lub kobietę), dokonując zmian w wyglądzie zewnętrznym oraz przydzielamy punkty umiejętności. Chwilę później następuje wspomniany wybuch, po którym nasz protagonista trafia do przeciwatomowego schronu nr 111. Akcja właściwa zaczyna się 200 lat później, kiedy kontrolowana przez nas postać wychodzi ze schronu na powierzchnię i rozpoczyna walkę o przetrwanie w nieprzyjaznym, postapokaliptycznym środowisku. Naszym głównym zadaniem jest odnalezienie pozostałych członków rodziny.

Mechanika

W zależności od indywidualnych preferencji, akcję w Fallout 4 w wersji na PC Windows, obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzecio-osobowej, a mechanika rozgrywki bazuje w znacznej mierze, na rozwiązaniach znanych graczom z Fallouta 3. W grze powracają m.in. tak charakterystyczne elementy serii, jak system atrybutów S.P.E.C.I.A.L., czy system celowania V.A.T.S., pozwalający na precyzyjne oddanie strzału w wybraną część ciała przeciwnika. W produkcji pojawia się także możliwość przygarnięcia psa lub połączenia sił z innymi postaciami, którym w toku rozgrywki możemy wydawać proste polecenia. Celem nadrzędnym, jaki postawili sobie twórcy, stała się jednak absolutna swoboda, tak więc to od gracza zależy to, gdzie się uda i w jaki sposób jego poczynania wpłyną na dalszy rozwój fabuły.

W porównaniu do poprzednich odsłon serii, wydatnemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła, pozwalający m.in. na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia zupełnie nowych przedmiotów, a nawet całych budynków, które pełnią rolę schronienia dla bohatera oraz innych ocalałych. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt bazowych typów broni, z których każdą poddać możemy setkom unikalnych modyfikacji. W Falloucie 4 powraca też w udoskonalonej formie znany fanom serii organizer o nazwie PipBoy, w którym oprócz całego centrum zarządzania znajdziemy m.in. także proste gry – oczywiście o ile odnajdziemy na pustkowiach odpowiadające im dyski.

Wersje językowe

Fallout 4 w wersji na PC Windows został zlokalizowany na język polski, przy czym umożliwiono również zabawę w oryginalnej, angielskiej wersji, w której głos protagoniście podkłada aktor Brian T. Delnay, znany m.in. z takich produkcji jak Batman: Arkham Knight czy Evolve. Z kolei, jeżeli decydujemy się na zabawę kobietą, z głośników wydobywa się głos Courtney Taylor (Jack z serii Mass Effect albo Juhanii z cyklu Star Wars: Knights of the Old Republic).

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy Fallout 4 na platformie PC Windows bazuje na zmodyfikowanej wersji autorskiego silnika Bethesdy i prezentuje się lepiej niż poprzednia odsłona serii. Mimo szeregu zmian w mechanice oraz interfejsie gry (np. nowy, dość okrojony system dialogowy) autorom udało się w pewnym stopniu zachować unikatowy klimat serii.

Pozostałe informacje

Fallout 4 doczekał się edycji kolekcjonerskiej, w której oprócz samej gry, specjalnego metalowego pudełka, plakatu i poradnika do obsługi PipBoya, znalazła się także replika rzeczonego gadżetu. Pewną ciekawostką jest fakt, że jeden z fanów zamówił bezpośrednio u dewelopera grę, płacąc za nią kapslami (waluta w rzeczonej serii). Studio pozytywnie rozpatrzyło tę niecodzienną prośbę i obiecało dostarczyć graczowi tytuł po jego oficjalnej premierze.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 6.97 / 10 na podstawie 6822 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 1869 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Fallout 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fallout 4

Rekomendowane: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/4 GB Radeon R9 290X lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 550 Ti/Radeon 7870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL502VM

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM, 1 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 z GDDR5, 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync | 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync z WideView Technology
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD | SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2 [21:28]

Nieważne co masz do powiedzenia. Zrobisz i tak jedno. W ostatnim materiale o Falloucie 4 analizujemy dialogi i zadania. Czy to jest gwóźdź do RPG-owej trumny? Porównujemy opcje dialogowe z legendarnymi poprzednikami, w tym z Falloutem 2 i Fallout: New Vegas. To chcesz oglądać? A)Tak B) Niechętnie, ale tak C)Program? D) Nie, ale i tak obejrzę.

0:43
mod Vault 1080

PC

0:4330 grudnia 1899

2:52
zwiastun na premierę (PL)

PC | PS4 | XONE

2:5230 grudnia 1899

2:49
combat gameplay

PC | PS4 | XONE

2:4930 grudnia 1899

Recenzja gry Fallout 4 - Czas apokalipsy

Recenzja 18 listopada 2015, 15:00

Momentów, kiedy ręce same składały mi się do oklasków podczas czterdziestu spędzonych z grą godzin, jestem w stanie wymienić przynajmniej kilka. Wątek detektywistyczny w Diamond City, misje Srebrnego Fantoma, naprawa USS Constitution, wizyta w Muzeum Czarnej Magii, przemierzanie Wierteł Dunwicha czy choćby podążanie Szlakiem Wolności – to przykłady misji zarówno pobocznych, jak i tych z głównego wątku, które skonstruowano w szalenie interesujący sposób, a dodatkowo opatrzono świetnymi postaciami, ciekawą opowieścią czy choćby rewelacyjną lokacją. Często to właśnie sam świat odpowiada za najbardziej wciągającą narrację i tu muszę przyznać Bethesdzie, że ze swojego zadania wywiązała się koncertowo. Dostępny obszar nie powala wprawdzie na kolana rozmiarami, ale jest pełen tak intrygujących miejsc, że nie sposób po prostu przejść z punktu A do punktu B bez kilkakrotnego zbaczania z trasy. A nuż trafimy na ciekawy przedmiot, losowe wydarzenie albo odkryjemy jakieś nowe zadanie? Mapa w Falloucie 4 mocno zachęca do eksploracji, ale przychodzi w końcu moment, kiedy mamy ją już względnie opanowaną i samo podziwianie widoków przestaje wystarczać. Wówczas wypadałoby wypełnić grę jakąś „esencją” i tu niestety autorzy zawiedli na całej linii. Tych kilka wymienionych wcześniej misji jest naprawdę wybitnych, ale niestety stanowi zdecydowaną mniejszość. Cała reszta to nudne do bólu zadania typu „idź tam i tam, znajdź to i to i zabij tego i tego”. Na tym niestety opiera się Fallout 4 i choć trafia się kilka perełek, a lokacje potrafią oczarować, to przez resztę czasu jesteśmy po prostu skazani na bolesną przeciętność.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (3607)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.10.2016 11:25
9
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
6
Legionista

Dosyć długo zabierałem się do napisania tego tekstu ale to chyba najlepszy moment.
Grę przechodziłem dobre dwa razy. Ilość godzin nabitych na steam aż strach liczyć.
Niestety gra została przez większość wyklęta, oceniona "po okładce" lub sami twórcy nie
dali stosownego haczyka... nie wiem mi to nie wnikać. Chociaż muszę przyznać że osobiście
staram się unikać oceniania gier które mi nie siadają z różnych względów np.
Mass Effect czy Bioshock z którymi próbowałem się mierzyć ale okazały się być
"nie moją bajką" co nie oznacza że jestem nastawiony do nich krytycznie a zarzuty
przeciwko F4 właśnie tak w większości wyglądają, ogarniając lekturę tego portalu.
Dobra ale starczy tego przynudzania...
W końcu odinstalowałem ją z konta. Chyba znacie to uczucie że pojawia się efekt odstawienia
gdy brakuje gry która towarzyszyła przez długi czas.
Myślę że najsensowniej będzie dać proste plusy i minusy bo jakbym zaczął się na prawdę rozwodzić
to wyszedł by kilkunastostronicowy.

Plusy
-Widać że twórcy popracowali nad detalami świata. Większość lokacji to istna historia
minionych tragicznych wydarzeń. Wchodząc do jakiegoś zakurzonego baru czy kręgielni
zawsze czułem ten podniosły nastrój a widok szkieletów zastygłych w różnych pozach dawał
dużo do myślenia co mogło się dziać.
-Rozbudowany warsztat broni, pancerzy i całej reszty detali która urozmaica rozgrywkę i
umożliwia przygotowanie się na wybraną misję lub lokację.
-Pomimo zmian, gra trzyma ogólny zarys serii Fallout.
-Dodatki. Dla mnie istotne są trzy tzn w kolejności Far Harbor, Nuka World i Automatron.
Pierwszy za świetny klimat. Drugi za inwencję i trzeci za możliwość ingerowania w
roboty, przebudowę, dozbrajanie i inwencję.
-Towarzysze. Konkretnie uposażeni stają się cenną pomocą i to zarówno w walce jak i jako
tragarze. Konkretnie Cait za jej sarkastyczny styl bycia i Cosworth bo to jakby rodzina
no i dopakowany w warsztacie nieraz ocalił mi życie w podczas starć na południu Bostonu
lub Far Harbor(bez dopakowanego robota na poziomie very hard można zapomnieć o grze na
wyspie)
-Sterowanie postacią. Tutaj konkretny plus z mojej strony. Łatwo i przyjemnie bez
kaskaderki po klawiaturze można sterować postacią.
-Zróżnicowanie terenu po którym się poruszamy i to że wrogowie często umieją wykorzystać efekt
zaskoczenia co szczególnie widać w Far Harbor.
-Narzędzia i możliwość budowy i rozwoju osad. Kwestia bardzo kontrowersyjna ale można
przecież całkowicie olać ten podpunkt lub ograniczyć do minimum. Ja się świetnie bawiłem
widząc jak mur
y zatrzymują atakujących a wyrzutnie rakiet przerabiają ich na paszę
dla dziwadeł pustkowii.
Staram się rozumieć twórców że ich zamysłem było stworzenie czegoś oryginalnego i pchnięcie
gry na nowe tory. No cóż, nie każdemu się spodobało.
-Większość Questów. Syndrom (przynieś, podaj, pozamiataj) jest obecny aczkolwiek osobiście
z zapałem podejmowałem misje poboczne czy ekscytowałem się wyborami moralnymi wątku głównego
czy tego z Far Harbor który już był świetnie dopracowany.
- Zarówno w systemie V.A.T.S jak i "manualnie" system walki daje radę.
-Klimatyczne lecz nieliczne osady.
- Lepiej późno niż wcale... czyli po paru miesiącach patchów gra się bez większych problemów
Jak zaczynałem w wakację przechodzić grę z całymi dodatkami nie miałem ani razu przygód w
postaci wywalania, spadków, bugów etc.

Minusy
-Optymalizacja przy wydaniu gry. Pamiętam ten pokaz slajdów gdy wchodziło się do centrum
Bostonu.
-SI przeciwników stoi na przeciętnym poziomie. Brakuje np. rozwiązań taktycznych z ich
strony. To samo się tyczy towarzyszy którzy pójdą w sam środek piekła walki gdy masz
przed sobą wrogów którzy aż się proszą by siekać ich z dystansu. To samo tyczy się
osadników zamieszkałych w naszych osadach. Ten element też kuleje i często widać
jak osobnicy wchodzą w ścianę, zawieszają się przy kanapie etc.
-Ataki na osady a konkretnie fakt że w niektórych z nich wrogowie pojawiają się w samym środku osad
i najczęściej ja ginę pierwszy po ostrzale z moich wieżyczek rakietowych.
-Respawn wrogów i ich obecność we Wspólnocie. Jest tego za dużo. To wygląda jak tygiel
w którym supermutanci, ghoule, strzelcy i inne ścierwo stacjonują metry od siebie i
jak widać to w Bostonie ciągle słychać walki a osady, punkty handlowe czy miasteczka to
rzadkość a szkoda.
-Niedopracowana fabuła główna. Tutaj temat wzbudza wiele kontrowersji, pomimo tego że
mi się podobała aczkolwiek nie mogę przeboleć zamysłu Bethesdy która nakazywała
Frakcjom niszczyć Instytut. Nie do pomyślenia i barbarzyństwo jest to by niszczyć
takie poteżęne zasoby technologiczne. Od tak Bractwo Stali wyrzekło się teleportacji,
rozwiązaniom biotechnologii czy przedłużania życia.
-Wczytywanie się lokacji etc. czasami można zasnąć z wrażenia ech...
-Gra jest za łatwa po osiągnięciu tego 60-70 poziomu. Zamiast zoptymalizować wrogów do
postaci to mamy pokaz jednostrzałowców tu i ówdzie. Sam zrobiłem sobie downgrade
zakładając tylko pancerz bojowy i hełm oraz skórzane naramienniki.
-Napisałbym o osławionych dialogach ale po pewnym czasie intuicyjnie przyzwyczaiłem się
"w co klikać"

To by było na tyle. Krótko podsumowując. Osobiście daję 8.5/10 a do grania zachęcam
Przynajmniej dać jej szansę. Poobcować parę godzin a nuż zaskoczy.

11.03.2017 09:56
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
6
Konsul

A jeszcze zapytam mgr. Kuba... .Czemu cały czas chodzisz w kombinezonie z krypty? Z sentymentu? ;) Na tym etapie gry mógłbyś już chodzić w lepszym pancerzu.Choćby strój tułacza który leży po drodze do Rocket Dock przy trupie za mostem w Sanktuarium :) Ma lepsze statystyki i nawet ładnie wygląda :)

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-11 09:59:04
11.03.2017 10:13
-2
odpowiedz
11 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Tak sobie myślę Flyby.Gdyby te wzory i ulapszanie pancerz y Ekianory były zależne od perków to by chyba o tym napisała.To jakby nie patrzeć podstawowa informacja by była.A żadnej wzmianki i tym nie doczytałem.Czyli pogryzły mi się mody ?? A mam ich nie podobno a na pewno mniej niż Ty.I w większości te co Ty .Dodatkowo masz jeszcze z ok 40 więcej których nie mam ;)

12.03.2017 10:32
odpowiedz
9 odpowiedzi
kubas2718
3
Legionista

Pójdzie w miarę na i5 3350 p 3.10ghz, 8gb ram ddr 3, gtx 1060 6gb?

12.03.2017 22:53
odpowiedz
4 odpowiedzi
mgr. Kuba
65
-

Na przykład ja się czegoś dowiedziałem nowego ;) Dobrze wiedzieć że nadejdzie moment gdzie trzeba będzie wybrać tylko jedną frakcję a resztę porzucić. Więc trzeba będzie w miarę po nadużywać zadań od Minutemanów i Bractwa. Chociaż na razie nie bardzo mam czas grać i tak ciułam powolutku, zaledwie 16godzin w tydzień :(

Mam od kogoś sejva gdzie jedną postacią czas spędzony w grze wynosi 550godzin, 125level a i nawet nie dotarł przy tym wszystkim do instytutu, trochę przerażająca wizja możliwej długości rozgrywki fallouta, zwłaszcza że Wiedzmin 3 czeka nie ruszany od tygodnia i smutno mi go porzucać chociaż Fallout wciągnął mnie bardziej. A lista gier jeszcze spora się uzbierała przez parę lat :)

Czemu cały czas chodzisz w kombinezonie z krypty?
Hm... nie wiem :) Już ulepszyłem ten kombinezon krypty i tak sobie w nim truchtam, ten strój tułacza mi się nie podobał a chyba nic lepszego nie znalazłem, chyba.

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-03-12 22:53:51
13.03.2017 16:00
-1
odpowiedz
Zyava
6
Konsul

Zrobiłem sobie postać na "Przetrwanie" Flyby ;) Mordęga jest jak cholera. Muchy mięsne to jak Supermutanki się biją xD Nawet amunicja waży. A ,że siły za dużo nie mam(3) to sobie nie podźwigam ;) Jeść i pić trzeba, spać też trzeba(zmęczenie wpływa na statystyki) .Oj, dzieje się ;)

13.03.2017 18:32
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
6
Legionista

Jeżeli ktoś szuka kopa gamingowego żeby rozgrywka była atrakcyjna polecam dwa mody, raczej dla wymagających graczy i nobilitujących tych bardziej zręcznych.
Można łatwiej zginąć ale też zdecydowanie łatwiej ubić z headshot czy w kończynę etc.
Grałem tak około 40 poziomów. Dla mnie bajka
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/20724/?
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2037/

I taki bonus bez którego nie wyobrażam sobie Lexington. Po prostu bajka. Miasto o wiele bardziej bogate w atrakcje, domy z mnogością przedmiotów do plądrowania a nawet podziemne metro i wejście do krypty.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/19120/
28 budynków do eksploracji. Jeżeli ktoś lubi się bawić budowę osad to jest najlepsze co może się przytrafić a super duper mart hehe niech to będzie niespodzianka :)

post wyedytowany przez obserwacja 2017-03-13 18:33:16
13.03.2017 20:59
-1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Flyby, zbroje od Elianory można też znaleźć w świecie gry :) Tego nie doczytałem w opisie...ba wydaje mi się,że tam tego nie ma ;) A znalazłem już dwie na samym początku gry ;) I zapewniam Cię,że nie jest to urojenie przeżartego napromieniowanymi mielonkami, stekami i psią karmą umysłu Zyavy ;)

14.03.2017 17:46
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
6
Konsul

Hmmm...zobacz Flyby co znalazłem.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12383/?
Mod jest spolszczony, tu jest spolszczenie.W spolszczeniu jest napisane co ten mod robi.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/20689/?
W zasadzie taka funkcja powinna być dodana w grze, nawet na forach jest wymieniane za wadę ,że nie mam resetu perków. Myślisz ,że w rpg to jest fair zagrywka? W Hack&slahse też gram i tam reset skili to must have , jak się zły build zrobi. Takie opcje są dostępne od razu w grze. A tu...hmmm......
A swoją drogą nazwa tej mikstury jest ciekawa xD

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-14 17:47:13
14.03.2017 20:13
-1
odpowiedz
NoNeedPC
0
Pretorianin

Rany a ci tylko zajmują się modami zamiast zawartością tej gry.

14.03.2017 21:12
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
mgr. Kuba
65
-

To co to za mod na "ciuszki", Panowie? Chętnie bym się mu przyjrzał.

Ponad to, nie wiem czy taki pomysł wyda wam się kontrowersyjny ale czuję że tak właśnie chcę i pytanie tylko, czy coś takiego istnieje. Mianowicie. Chciałbym budować osady/miasta/bazy. Podoba mi się to ale nie podoba mi się to że trzeba wpływać na wygląd świata stworzonego przez twórców poprzez potrzebę zbierania wszystkiego żeby cokolwiek nowego wybudować. Nie chcę niszczyć "środowiska naturalnego" gry, więc nie mam czym budować. Pytanie. Czy istnieje mod lub jakiś bajer, na budowanie bez ograniczeń surowcami?. Instaluje i mam nieograniczony zasób drzewa, stali i wszystkiego innego potrzebnego do budowy osad. Po prostu. Coś? :)

15.03.2017 20:21
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Flyby, mam pytanie. Czemu gdy wchodzę w pracownię rusznikarską to statystyki broni mam większa a po wyjściu z warsztatu w ekwipunku są mniejsze? Np. Chcę ulepszyć pistolet P220, ma on obrażenia 77. Wchodzę w pracownię, a tam ten sam pistolet(przed ulepszeniem) ma obrażenia 82. Wychodzę z warsztatu i znowu 77. I jeszcze jeden przykład.Ulepszałem karabin snajperski na maks ile się dało. W warsztacie po ulepszeniu pokazało mi,że ma On obrażenia 105, po wyjściu 100 :( Żadnych modów na DMG nie instalowałem. Nie zwróciłem uwagi czy tak było od początku gry, czy teraz coś się porobiło.Gram na starej postaci, nie na poziomie "przetrwanie"

15.03.2017 20:56
-2
odpowiedz
6 odpowiedzi
mgr. Kuba
65
-

Z tym że mi nie chodziło o zbieractwo śmieci bo tego się nie chcę pozbywać tylko nie chce też usuwać wszystkich drzew i wszystkich reliktów przeszłości w postaci ruder domów czy aut żeby postawić sobie bazę, jak dla mnie to to jest gorsze niż małe oszustwo. Chciałbym mieć nieograniczoną stal, drewno, beton, może szkło i tkaninę, nic więcej. No ale jeśli Wy nie kojarzycie to pewnie nie ma ;-)

Mod z nowymi pancerzami Elianory działa, dzięki. Coś tam sobie wybiorę ale pewnie trzeba będzie wszystko po kolei sprawdzać :-)

17.03.2017 13:06
-2
odpowiedz
14 odpowiedzi
Flyby
152
Outsider

To może jeszcze coś o warsztatach Zyava? Przy ogarnianiu osiedla, jedną z pierwszych czynności powinno być zrobienie skrzynki na zbieranie komponentów i przydzielenie osadnika do obsługi.
Niby nic? To zapewnia dodatkowe funkcjonowanie naszych warsztatów ;) Jakoś te owoce rolne i inne muszą tam trafić ;) To najprościej sprawdzić na funkcjonowaniu warsztatu w Sanktuarium ale dotyczy każdego naszego osiedla. Sprawdzajmy zawartość warsztatów podzieloną na działy ;)

18.03.2017 18:39
-2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Flyby
152
Outsider

Nic to, Zyava ;) Moje "mamy" jakoś się tym nie przejmują, ani ja ;)

Teraz podbij serce Curie, ojcowską dobrocią i będzie dobrze..

19.03.2017 19:26
-3
odpowiedz
NoNeedPC
0
Pretorianin

Gra widać nudzi skoro wgrywacie mody.

19.03.2017 20:04
-3
odpowiedz
8 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Ja pierniczę, jak Ja uwielbiam taką motywację ludzi jak tego powyżej. Skoro wgrywamy mody , to gra nudzi. Jesteś facet - mistrz of the day. Na całym świecie ludzie wgrywają modo do f4, by bawić się grą.Świetną sprawą jest to,że Bethesda potrafiła stworzyć taki kod gry który daje ludziom możliwość tworzenia modyfikacji swojej gry.Mody są po to by grę sobie upiększyć pod siebie. Wszyscy na całym świecie, na forach zagranicznych to doceniają i cieszą się z tego,że mogą się bawić produkcją.Tylko w Polsce na forum GRY- Online trafi się czasem jakiś mądrala dla którego mody są po to, bo gra nudzi. Chyba tylko Polak potrafi się tak zbłaźnić, bo tylko tu spotykam takie "talenty".....

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-19 20:04:40
22.03.2017 14:34
-2
odpowiedz
9 odpowiedzi
Flyby
152
Outsider

Sprawdziłem Zyava namiar na Diplomata:

spoiler start


..wiem też że gwiazdkowymi modelami tej broni, na ogół dysponują Strzelcy, choć pewnie decyduje "szczęście" ;) Jako że moje postacie o nie dbają, zaraz w losowym starciu w obronie jednego z osiedli, dodałem jeszcze jeden gwiazdkowiec do kolekcji ;)

spoiler stop


Przy tej postaci (umiejętność posługiwania się pistoletem też się liczy)
Diplomat ma 122 punktów obrażeń i lżejsza wagę, gwiazdkowy model jak na obrazku --->

23.03.2017 19:56
-3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Flyby, czy ta Ellen the cartographer to oprócz tego,że jest to robi coś jeszcze z racji swojego zawodu? :) Bo wrzuciłem Ją sobie, mam tam jakiś quest z Nią w Quincy. Ale nie wiem czy zostawić tą panią czy nie :)

24.03.2017 20:44
-3
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
6
Konsul

Na screenach moda Elianory widzę tautaże na rękach .Wiesz może Flyby jaki to mod? W opisie u Elianory nie ma żadnego odnośnika ani info o tym. A pomazałbym się trochę ;)

27.03.2017 19:12
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kimcio_PL
2
Legionista
8.0

Szczerze, bardzo sceptycznie podchodziłem do tej gry. Wiele naczytałem jaka ona zła i w ogóle, ale pomimo to postanowilem ograć aby sam się przekonać. Powiem jedno, gra nie jest zła jak inni mówią, oczywiście mam respekt do ludzi którzy mówią że ta gra to gówno itd. ale oczywiście do ludzi którzy ograli wszystkie części fallout'a a ta im się nie spodobała ze względu dialogów naprzykład. Ale niestety jest wiele ludzi którzy tej gry nawet nie włączyli a już oceniają że to badziewie bo oglądali na youtube. W każdym bądź razie polecam grę tym osobą które nie tkneły starszych części tej serii, a dla fanów no cóż, trzeba czekać jak obsidian będzie robić fallout'a ponieważ oni zrobili najlepszego fallout'a (oczywiście licząc od 3 z a nie od 1).

30.03.2017 19:00
-3
odpowiedz
Zyava
6
Konsul

Putska w komentarzach jak widzę.Ale nic to...Flyby ...Mam mod który moim zdaniem powinien być zainstalowany od początku gry... Dodaje mnóstwo nowych broni.Wiem co powiesz...Że w grze jest i tak mnóstwo broni.Zgadza się. Ale czekałem na mod dający dużo w jednej paczce. I ten właśnie mod w połączeniu z modem na pancerze Elianory wprowadza do gry dodatkowy element losowości wyposażenia :) W tak ogromnym świecie to jest moim zdaniem atut ;) Co ciekawe , wszystkie nazwy broni są...po polsku ;) Oto link:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/23064/?
Przy instalacji trzeba jedynie uważać by nie nadpisać plików modów z broni które już masz (np. P220)
Bronie można kupić i znaleźć :)

post wyedytowany przez Zyava 2017-03-30 19:03:17
30.03.2017 19:07
-3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Odnośnie moda który podałem w poprzednim poście...Znalazłem w sklepie w Diamond City takie cuda pistolety i karabiny ,że szok w trampkach :) Trzeba się nagłówkować co użyć, a co dać kompanom :) Ulepszać czy nie na razie...Ot , takie dylematy są ;) A takie problemy to Ja lubię ;)

31.03.2017 16:58
-3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Takie cudeńka można znaleźć bądź kupić Flyby :) Wszystkim broniom można zmieniać barwy. Tu jest akurat pustynna strzelba :)

02.04.2017 18:17
-3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Zrobiłem eksperyment Flyby. Aby poprawić nieco szybkość wczytywania, zrezygnowałem póki co ze wszystkich modów od Vivid. Zainstalowałem w ich miejsce jeden mod:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1204/?
I różnica jest duża :) Wygląd tekstur(zwłaszcza podłoża) jest widocznie na minus.Jednak nie przeszkadza to ani trochę.Ma się wrażenie,że gra jest lżejsza :) Na razie tak pogram.
Ale to nie koniec.Eksperymentując dalej wrzuciłem ten mod:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/318/?
Długość wczytywania nie wzrosła, a wiele rzeczy jest ładniejszych.Instalowałem oczywiście wersję 2K :)
Myślę,że pobawię się jeszcze aby zoptymalizować te Loadingi. Z ciekawości zrobiłem jeden myk.Wyłączyłem wszystkie pluginy(mam ich 29) by sprawdzić jak to działa. No wtedy wczytywanie to była chwilunia dosłownie ;)

07.04.2017 12:42
odpowiedz
6 odpowiedzi
Zyava
6
Konsul

Mając 43 lvl udałem się wreszcie na Far Harbor.W zasadzie to od 35 się wybierałem,ale zawsze coś jak to w sandboksach ;) Po wcześniejszej wizycie na 20 lvl'u nadal miałem obawy, ale teraz na spokojnie idzie powalczyć :) Klimat wyspy super.Niestety mgłę musiałem wyłączyć całkowicie, bo komputer mi się wyłączał.Nawet z modem Far Harbor lite, za mocno się nagrzewał i buum :) Sprawdzałem temperatury i procesor nie wyrabiał.No trudno, trzeba grać bez mgły.Sporo się traci z klimatu, bo nie widać ustępującej mgły wraz z postępem fabuły, ale cóż...Mgła pozostaje w wyobraźni( oraz w komunikatach "nie możesz żyć warsztatu, póki mgła się nie rozproszy ;)" )

10.04.2017 10:40
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
T_bone
171
Henchman 24

Flyby, Zyava---> Jest duże prawdopodobieństwo, że jesteście obecnie największymi fanami Fallouta 4 na forum, nie myśleliście o założeniu wysokiej jakości wątku seryjnego?
To oczywiście sugestia, nie nakaz, myślę że byłby to korzystniejsze niż forma komentarzy pod wpisem liczącym ponad 2700 postów.
Miłej gry :)

10.04.2017 20:32
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
Flyby
152
Outsider

Zyava - o ile pamiętam grałeś w Fallout NV. Najlepszym modowym NPC była tam Willow - zdobyła sobie wielu fanów. Oto masz szansę na jej wcielenie w Falloucie 4:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/23273/?
Postanowiłem mimo obciążenia modami gry zaryzykować - także mimo braku spolszczenia ;)

post wyedytowany przez Flyby 2017-04-10 20:33:08
10.04.2017 22:47
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
Zyava
6
Konsul

Idąc za namową T_bon'a założyłem nowy wątek o Fallout 4. Tytuł wątku to po prostu Fallout 4 - modowanie, dyskusja o grze, pomoc. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do wypowiedzi tam właśnie ;)

22.04.2017 22:34
odpowiedz
danielek69
0
Junior

fallout 3 lepszy bardziej mroczny nie zawsze lepsza grafika jest lepsza .fallout 4 jest dla mnie zbyt cukierkowy jakby namalowany czy cos ;) fallout 3 i fallout new vegas są mroczne czarno-szare przygnębiające i o to chodzi w grach post apokaliptycznych .tak sobie mysłe jaby fallout 3 zrobili cos na miare gta 5 multi player ;) idziesz sobie po pustkowiach i nagle head shot ;p

28.04.2017 01:41
odpowiedz
1 odpowiedź
Jango Kane
10
Pretorianin

Wróciłem aby dokończyć recenzję. Więc tak - głowny wątek fabularny oraz zakończenie beznadziejne, a raczej jego zupełny brak, podobnie jak brak prawie jakichkolwiek dłuższych wątków pobocznych. DLC - z wyjątkiem Far Harbor kompletna lipa. Wyczyść park w Nuka World, dosłownie krótkie cztery questy w Automatronie i niezły, ale krótki i słabo zoptymalizowany Far Harbor - reszta dotyczy budowania, więc jak ktoś nie lubi budować to nie ma sensu ich kupować. Kompletne rozczarowanie po zwiedzeniu dosłownie KAŻDEJ lokacji w tej grze - oprócz powtarzalnych tych samych questów w kilku miejscach i dosłownie KILKU ciekawych lecz krótkich unikalnych questów, wszystkie lokacje są nastawione na walkę. W grze jest tylko 5 miast w podstawce i 5 miast w DLC. Nie mam tutaj na myśli naszych osad, które praktycznie nie mają żadnej interakcji ze światem oprócz tego, że od czasu do czasu trzeba odeprzeć ten same oskryptowane ataki a poza tym nikt ich nie odwiedza z wyjątkiem kilku tych samych karawan (jeżeli postawimy punkt oczywiście). Graficznie gra jest słaba i kiepsko zoptymalizowana a sama walka przypomina gry z 2005 co w przypadku gry nastawionej na ten rodzaj rozrywki raczej może dziwić. Np. walka bronią białą lub pięściami przypomina Obliviona - są tylko dwa rodzaje ataków (szybki/silny) i blok. Nawet do starszego o 4 lata Skyrima to się nie umywa. W dodatku fizyka pozostawia wiele do życzenia i delikwent trafiony kijem baseballowym potrafi przelecieć 20 metrów a wszystko zostanie okraszone dziecinnym obrazkiem i okrzykiem stadionowym tłumu, którego oczywiście nie ma. Gra posiada też zalety jak dobre tworzenie postaci, czy też dobre ulepszanie i samo użycie pancerzy wspomaganych oraz przede wszystkim mody, które jak wiadomo w połączeniu z sandboxem potrafią wydłużyć i urozmaicić rozrywkę oraz przede wszystkim naprawić to, czego Bethesda naprawić nie mogła (albo nie chciała) - jak np. dialogi (słynne TAK/NIE/SARKAZM/ NIE WIEM). Poprzednio wystawiłem grze ocenę 8.5 jednak powinna być to dla mnie nauczka, żeby oceniać gry po ich przejściu, więc moja ocena spada na 7.0 ( w tym 1pkt za modowanie) czyli wg mnie gra jest dobra i może się podobać, ponieważ jest skierowana do szerszej i być może młodszej audiencji, ale jako RPG a przede wszystkim jako Fallout jest beznadziejna, czasami tylko wznosząc się na wyżyny przeciętności.

post wyedytowany przez Jango Kane 2017-04-28 01:46:58
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze