Fallout 4 PC

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, za który od 2008 roku odpowiada firma Bethesda. Akcja gry przenosi nas ponownie w typowe dla serii postapokaliptyczne realia, stawiając przede wszystkim na pełną swobodę rozgrywki. Oprócz dobrze znanych elementów cyklu, znacznemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła oraz możliwości podręcznego organizera, znanego jako PipBoy. Mimo sporej ilości zmian w kwestii mechaniki, interfejsu oraz oprawy, twórcom udało się zachować oryginalny klimat z poprzednich części gry.

RPG, FPP, TPP, science fiction, postapokalipsa, sandbox, FPS, TPS, crafting, Role-playing shooter.

Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310731Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310730Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310729Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310728Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310727Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310726Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310725Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310724Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310723

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Fallout 4 | PC

10listopada2015

10listopada2015

premiera PL

PC Windows
Okładka Fallout 4 (PC)
Fallout 4

Fallout 4 na komputery PC jest czwartą pełnoprawną odsłoną kultowego cyklu post-apokaliptycznych gier RPG, zapoczątkowanego w 1997 roku przez studio Black Isle oraz koncern Interplay. Po zamknięciu studia oryginalnego dewelopera i chłodnym przyjęciu wydanego na PlayStation 2 Fallout: Brotherhood of Steel, prawa do marki przejęła firma Bethesda i to właśnie jej wewnętrzne studio odpowiada zarówno za trzecią, jak i czwartą część serii. Studio znane było wcześniej głównie z serii The Elder Scrolls, której najpopularniejsza odsłona, Skyrim, ukazała się w 2011 roku na PC-tach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.

Tytuł w wersji na komputery osobiste oferuje kilka usprawnień względem konsolowych wydań. Gra oferuje opcję gry między innymi w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości przekraczającej Full HD. Na PlayStation 4 i Xboksie One Fallout 4 działa natomiast „tylko” w 30 klatkach i 1080p.

Kolejną ważną rzeczą są modyfikacje, które w wersji PC-towej rozprowadzane są niemal na tych samych zasadach, co w przypadku Skyrima. Krótko pisząc, gracze mają praktycznie pełną dowolność w tworzeniu modyfikacji.

Fabuła

Fabuła Fallouta 4 rozpoczyna się na przedmieściach amerykańskiego Bostonu, na kilka chwil przed tragicznym w skutkach wybuchem nuklearnym. Podczas krótkiego wstępu poznajemy rodzinę bohatera i kreujemy naszą postać (mężczyznę lub kobietę), dokonując zmian w wyglądzie zewnętrznym oraz przydzielamy punkty umiejętności. Chwilę później następuje wspomniany wybuch, po którym nasz protagonista trafia do przeciwatomowego schronu nr 111. Akcja właściwa zaczyna się 200 lat później, kiedy kontrolowana przez nas postać wychodzi ze schronu na powierzchnię i rozpoczyna walkę o przetrwanie w nieprzyjaznym, postapokaliptycznym środowisku. Naszym głównym zadaniem jest odnalezienie pozostałych członków rodziny.

Mechanika

W zależności od indywidualnych preferencji, akcję w Fallout 4 w wersji na PC Windows, obserwujemy z perspektywy pierwszo- lub trzecio-osobowej, a mechanika rozgrywki bazuje w znacznej mierze, na rozwiązaniach znanych graczom z Fallouta 3. W grze powracają m.in. tak charakterystyczne elementy serii, jak system atrybutów S.P.E.C.I.A.L., czy system celowania V.A.T.S., pozwalający na precyzyjne oddanie strzału w wybraną część ciała przeciwnika. W produkcji pojawia się także możliwość przygarnięcia psa lub połączenia sił z innymi postaciami, którym w toku rozgrywki możemy wydawać proste polecenia. Celem nadrzędnym, jaki postawili sobie twórcy, stała się jednak absolutna swoboda, tak więc to od gracza zależy to, gdzie się uda i w jaki sposób jego poczynania wpłyną na dalszy rozwój fabuły.

W porównaniu do poprzednich odsłon serii, wydatnemu rozbudowaniu uległ system rzemiosła, pozwalający m.in. na recykling elementów otoczenia i wykorzystanie ich do stworzenia zupełnie nowych przedmiotów, a nawet całych budynków, które pełnią rolę schronienia dla bohatera oraz innych ocalałych. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt bazowych typów broni, z których każdą poddać możemy setkom unikalnych modyfikacji. W Falloucie 4 powraca też w udoskonalonej formie znany fanom serii organizer o nazwie PipBoy, w którym oprócz całego centrum zarządzania znajdziemy m.in. także proste gry – oczywiście o ile odnajdziemy na pustkowiach odpowiadające im dyski.

Wersje językowe

Fallout 4 w wersji na PC Windows został zlokalizowany na język polski, przy czym umożliwiono również zabawę w oryginalnej, angielskiej wersji, w której głos protagoniście podkłada aktor Brian T. Delnay, znany m.in. z takich produkcji jak Batman: Arkham Knight czy Evolve. Z kolei, jeżeli decydujemy się na zabawę kobietą, z głośników wydobywa się głos Courtney Taylor (Jack z serii Mass Effect albo Juhanii z cyklu Star Wars: Knights of the Old Republic).

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy Fallout 4 na platformie PC Windows bazuje na zmodyfikowanej wersji autorskiego silnika Bethesdy i prezentuje się lepiej niż poprzednia odsłona serii. Mimo szeregu zmian w mechanice oraz interfejsie gry (np. nowy, dość okrojony system dialogowy) autorom udało się w pewnym stopniu zachować unikatowy klimat serii.

Pozostałe informacje

Fallout 4 doczekał się edycji kolekcjonerskiej, w której oprócz samej gry, specjalnego metalowego pudełka, plakatu i poradnika do obsługi PipBoya, znalazła się także replika rzeczonego gadżetu. Pewną ciekawostką jest fakt, że jeden z fanów zamówił bezpośrednio u dewelopera grę, płacąc za nią kapslami (waluta w rzeczonej serii). Studio pozytywnie rozpatrzyło tę niecodzienną prośbę i obiecało dostarczyć graczowi tytuł po jego oficjalnej premierze.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 6.5 / 10 na podstawie 6583 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 1869 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Fallout 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fallout 4

Rekomendowane: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/4 GB Radeon R9 290X lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 550 Ti/Radeon 7870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL502VM

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM, 1 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 z GDDR5, 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync | 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync z WideView Technology
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD | SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2

Jak marne dialogi pogrążyły Fallouta 4 - porównanie z New Vegas i Fallout 2 [21:28]

Nieważne co masz do powiedzenia. Zrobisz i tak jedno. W ostatnim materiale o Falloucie 4 analizujemy dialogi i zadania. Czy to jest gwóźdź do RPG-owej trumny? Porównujemy opcje dialogowe z legendarnymi poprzednikami, w tym z Falloutem 2 i Fallout: New Vegas. To chcesz oglądać? A)Tak B) Niechętnie, ale tak C)Program? D) Nie, ale i tak obejrzę.

0:43
mod Vault 1080

PC

0:4330 grudnia 1899

2:52
zwiastun na premierę (PL)

PC | PS4 | XONE

2:5230 grudnia 1899

33:16
E3 2015 - gameplay

PC | PS4 | XONE

33:1630 grudnia 1899

Recenzja gry Fallout 4 - Czas apokalipsy

Recenzja 18 listopada 2015, 15:00

Momentów, kiedy ręce same składały mi się do oklasków podczas czterdziestu spędzonych z grą godzin, jestem w stanie wymienić przynajmniej kilka. Wątek detektywistyczny w Diamond City, misje Srebrnego Fantoma, naprawa USS Constitution, wizyta w Muzeum Czarnej Magii, przemierzanie Wierteł Dunwicha czy choćby podążanie Szlakiem Wolności – to przykłady misji zarówno pobocznych, jak i tych z głównego wątku, które skonstruowano w szalenie interesujący sposób, a dodatkowo opatrzono świetnymi postaciami, ciekawą opowieścią czy choćby rewelacyjną lokacją. Często to właśnie sam świat odpowiada za najbardziej wciągającą narrację i tu muszę przyznać Bethesdzie, że ze swojego zadania wywiązała się koncertowo. Dostępny obszar nie powala wprawdzie na kolana rozmiarami, ale jest pełen tak intrygujących miejsc, że nie sposób po prostu przejść z punktu A do punktu B bez kilkakrotnego zbaczania z trasy. A nuż trafimy na ciekawy przedmiot, losowe wydarzenie albo odkryjemy jakieś nowe zadanie? Mapa w Falloucie 4 mocno zachęca do eksploracji, ale przychodzi w końcu moment, kiedy mamy ją już względnie opanowaną i samo podziwianie widoków przestaje wystarczać. Wówczas wypadałoby wypełnić grę jakąś „esencją” i tu niestety autorzy zawiedli na całej linii. Tych kilka wymienionych wcześniej misji jest naprawdę wybitnych, ale niestety stanowi zdecydowaną mniejszość. Cała reszta to nudne do bólu zadania typu „idź tam i tam, znajdź to i to i zabij tego i tego”. Na tym niestety opiera się Fallout 4 i choć trafia się kilka perełek, a lokacje potrafią oczarować, to przez resztę czasu jesteśmy po prostu skazani na bolesną przeciętność.

Komentarze Czytelników (2921)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.10.2016 11:25
7
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
3
Legionista

Dosyć długo zabierałem się do napisania tego tekstu ale to chyba najlepszy moment.
Grę przechodziłem dobre dwa razy. Ilość godzin nabitych na steam aż strach liczyć.
Niestety gra została przez większość wyklęta, oceniona "po okładce" lub sami twórcy nie
dali stosownego haczyka... nie wiem mi to nie wnikać. Chociaż muszę przyznać że osobiście
staram się unikać oceniania gier które mi nie siadają z różnych względów np.
Mass Effect czy Bioshock z którymi próbowałem się mierzyć ale okazały się być
"nie moją bajką" co nie oznacza że jestem nastawiony do nich krytycznie a zarzuty
przeciwko F4 właśnie tak w większości wyglądają, ogarniając lekturę tego portalu.
Dobra ale starczy tego przynudzania...
W końcu odinstalowałem ją z konta. Chyba znacie to uczucie że pojawia się efekt odstawienia
gdy brakuje gry która towarzyszyła przez długi czas.
Myślę że najsensowniej będzie dać proste plusy i minusy bo jakbym zaczął się na prawdę rozwodzić
to wyszedł by kilkunastostronicowy.

Plusy
-Widać że twórcy popracowali nad detalami świata. Większość lokacji to istna historia
minionych tragicznych wydarzeń. Wchodząc do jakiegoś zakurzonego baru czy kręgielni
zawsze czułem ten podniosły nastrój a widok szkieletów zastygłych w różnych pozach dawał
dużo do myślenia co mogło się dziać.
-Rozbudowany warsztat broni, pancerzy i całej reszty detali która urozmaica rozgrywkę i
umożliwia przygotowanie się na wybraną misję lub lokację.
-Pomimo zmian, gra trzyma ogólny zarys serii Fallout.
-Dodatki. Dla mnie istotne są trzy tzn w kolejności Far Harbor, Nuka World i Automatron.
Pierwszy za świetny klimat. Drugi za inwencję i trzeci za możliwość ingerowania w
roboty, przebudowę, dozbrajanie i inwencję.
-Towarzysze. Konkretnie uposażeni stają się cenną pomocą i to zarówno w walce jak i jako
tragarze. Konkretnie Cait za jej sarkastyczny styl bycia i Cosworth bo to jakby rodzina
no i dopakowany w warsztacie nieraz ocalił mi życie w podczas starć na południu Bostonu
lub Far Harbor(bez dopakowanego robota na poziomie very hard można zapomnieć o grze na
wyspie)
-Sterowanie postacią. Tutaj konkretny plus z mojej strony. Łatwo i przyjemnie bez
kaskaderki po klawiaturze można sterować postacią.
-Zróżnicowanie terenu po którym się poruszamy i to że wrogowie często umieją wykorzystać efekt
zaskoczenia co szczególnie widać w Far Harbor.
-Narzędzia i możliwość budowy i rozwoju osad. Kwestia bardzo kontrowersyjna ale można
przecież całkowicie olać ten podpunkt lub ograniczyć do minimum. Ja się świetnie bawiłem
widząc jak mur
y zatrzymują atakujących a wyrzutnie rakiet przerabiają ich na paszę
dla dziwadeł pustkowii.
Staram się rozumieć twórców że ich zamysłem było stworzenie czegoś oryginalnego i pchnięcie
gry na nowe tory. No cóż, nie każdemu się spodobało.
-Większość Questów. Syndrom (przynieś, podaj, pozamiataj) jest obecny aczkolwiek osobiście
z zapałem podejmowałem misje poboczne czy ekscytowałem się wyborami moralnymi wątku głównego
czy tego z Far Harbor który już był świetnie dopracowany.
- Zarówno w systemie V.A.T.S jak i "manualnie" system walki daje radę.
-Klimatyczne lecz nieliczne osady.
- Lepiej późno niż wcale... czyli po paru miesiącach patchów gra się bez większych problemów
Jak zaczynałem w wakację przechodzić grę z całymi dodatkami nie miałem ani razu przygód w
postaci wywalania, spadków, bugów etc.

Minusy
-Optymalizacja przy wydaniu gry. Pamiętam ten pokaz slajdów gdy wchodziło się do centrum
Bostonu.
-SI przeciwników stoi na przeciętnym poziomie. Brakuje np. rozwiązań taktycznych z ich
strony. To samo się tyczy towarzyszy którzy pójdą w sam środek piekła walki gdy masz
przed sobą wrogów którzy aż się proszą by siekać ich z dystansu. To samo tyczy się
osadników zamieszkałych w naszych osadach. Ten element też kuleje i często widać
jak osobnicy wchodzą w ścianę, zawieszają się przy kanapie etc.
-Ataki na osady a konkretnie fakt że w niektórych z nich wrogowie pojawiają się w samym środku osad
i najczęściej ja ginę pierwszy po ostrzale z moich wieżyczek rakietowych.
-Respawn wrogów i ich obecność we Wspólnocie. Jest tego za dużo. To wygląda jak tygiel
w którym supermutanci, ghoule, strzelcy i inne ścierwo stacjonują metry od siebie i
jak widać to w Bostonie ciągle słychać walki a osady, punkty handlowe czy miasteczka to
rzadkość a szkoda.
-Niedopracowana fabuła główna. Tutaj temat wzbudza wiele kontrowersji, pomimo tego że
mi się podobała aczkolwiek nie mogę przeboleć zamysłu Bethesdy która nakazywała
Frakcjom niszczyć Instytut. Nie do pomyślenia i barbarzyństwo jest to by niszczyć
takie poteżęne zasoby technologiczne. Od tak Bractwo Stali wyrzekło się teleportacji,
rozwiązaniom biotechnologii czy przedłużania życia.
-Wczytywanie się lokacji etc. czasami można zasnąć z wrażenia ech...
-Gra jest za łatwa po osiągnięciu tego 60-70 poziomu. Zamiast zoptymalizować wrogów do
postaci to mamy pokaz jednostrzałowców tu i ówdzie. Sam zrobiłem sobie downgrade
zakładając tylko pancerz bojowy i hełm oraz skórzane naramienniki.
-Napisałbym o osławionych dialogach ale po pewnym czasie intuicyjnie przyzwyczaiłem się
"w co klikać"

To by było na tyle. Krótko podsumowując. Osobiście daję 8.5/10 a do grania zachęcam
Przynajmniej dać jej szansę. Poobcować parę godzin a nuż zaskoczy.

13.01.2017 15:54
odpowiedz
Flyby
149
Outsider

Pff..

spoiler start


Może kiedyś pójdę aż tak daleko ;) Tak czy owak uważam fabułę Nuka World, w wypadku linii questów wątku głównego, za najsłabszą ze wszystkich dodatków, właśnie z racji "finału". Jango Kane nie musi tego czytać ;) Za mało jest alternatywnych rozwiązań a nawet jak są (kupcy) - to głupio i topornie jest to zrobione. Zabrakło autorom finezji która jest obecna w podstawce i dodatkach. Czasami ta finezja też psu na budę się zdaje ale przynajmniej jest. ;)

spoiler stop

post wyedytowany przez Flyby 2017-01-13 16:00:58
13.01.2017 22:17
odpowiedz
Jango Kane
7
Pretorianin

Szczerze mówiąc to zamierzam wkrótce zacząć Nuka World ze względu na posterunki. Dlatego nie buduje innych osad póki co - w sensie zacząłem (w domyśle miały zaopatrywać moje bandy) - ale doszedłem do wniosku, że z automatronem można budować roboty, które będą odwalać robotę za moich żołnierzy więc nie spadnie im morale od ciężkiej pracy hehe :P

14.01.2017 01:05
odpowiedz
1 odpowiedź
Jango Kane
7
Pretorianin

Swoją drogą przez przypadek zauważyłem, że mod o nazwie "Radiant clouds and fogs" obniżał mi fpsy... o jakieś 60 klatek! Usunięcie go pozwoliło mi na zainstalowanie ENB oraz moda do pogody. Powiem tak - szczęka mi opadła! I ja myślałem, że mam dobrą grafikę wcześniej. Polecam takie kombo - Vivid ENB, Vivid Weather oraz enhanced color correction. Po zainstalowaniu radzę zrobić 2 konfiguracje (Shift+enter w grze włączy ukryte menu enb) - dla dnia i dla nocy. Wiem też, że da się to ustawić w automacie, ale jeszcze nie miałem czasu tego rozgryść. Naprawdę, polecam wszystkim wyżej wymienione mody - zmieniają grę nie do poznania.

14.01.2017 16:36
odpowiedz
obserwacja
3
Legionista

Jak pierwszy raz przeszedłem F4(mi się podobała. Trzeba podejść z dystansem, no odrzucić stare zapatrywania i się bawić) i po pewnym czasie wróciłem jak wyszły wszystkie dodatki to pierwszy raz w życiu spróbowałem modów. Nexus i te sprawy.
Instalacja łatwizna. Około 100 modów na pokładzie.
Jakby mi ktoś te rok temu pokazał screena w jaki sposób ogarnąłem świat F4 to bym chyba padł....
Tekstury z top detalami(woda, kamienie, drzewa, potwory) ja w NCR Riot Gear z detalami divide z mojego ulubionego dodatku do New Vegas i snajperką "anti-material"... nie ma sprawy. Parę modów i działa.
Ogromne kino "Eden Meadows Cinemas" w Far Harbor jako nowa w pełni funkcjonalna osada ze zrekrutowanym bandziorem z Nuka World jako jeden z osadników... nie ma sprawy.
Dodatkowa ogromna krypta na morzu blasku i kampania na parę godzin... nie ma sprawy. Piękna sprawa.
Jak wyjdzie Andromeda w marcu to na bank wrócę do F4.

Ps. Jeżeli osoby świeże czytają tą dyskusję o modach to ja polecam przede wszystkim samem instalować i dobierać. Nie ma lepszej rady niż samem zacząć.
Po prostu ogarniamy
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/searchresults/?src_cat=1
To są najpopularniejsze, pogrupowane w działy i można się bawić

post wyedytowany przez obserwacja 2017-01-14 16:39:41
14.01.2017 16:41
odpowiedz
1 odpowiedź
obserwacja
3
Legionista

Jeszcze jedna mała próbka

14.01.2017 17:18
odpowiedz
Jango Kane
7
Pretorianin

Jeszcze do grubszej poprawki, ale tak wygląda kombo Vivid ENB, Vivid Weather oraz Enhanced Color Correction. W dodatku Vivid Weather poprawia textury wody więc nie ma tego efektu rozjechanych textur na horyzoncie, dodaje nowe dźwięki (deszcz, wiatr), masę nowych efektów pogodowych (śnieżyce itp) i ogólnie jest masakra. Na screenie wczesny wschód słonca ok. 5 rano :))

post wyedytowany przez Jango Kane 2017-01-14 17:19:37
14.01.2017 22:18
odpowiedz
Zyava
3
Pretorianin

Jango Kane ...Weź już przestań bo przyprawiasz o ból łba ztaką jakością grafiki na Falloucie 4 ;) Obecnie gram i moduję Skyrima SE ,ale na F4 też już ostrzę ząbki.Jednak po tym co Ty tu wyprawiasz to Ja i pewnie Flyby dostaniemy białej gorączki ;) Obecnie gram na I7 HQ , Gtx 950 4 Gb oraz 12 Gb Ram(laptop). I na Skyrim ostro uważam,by się komp nie zagrzał :) Obecnie mam wgranych do F4 kilka modów i gra grzecznie czeka, ale po tym co widzę to dostaje choroby poprom...eeee.....pomodowej ;)

post wyedytowany przez Zyava 2017-01-14 22:20:55
14.01.2017 22:25
odpowiedz
11 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

Mam pytanie do @Jango Kane lub @Flyby. Czy mod Armorsmith Extended ma spolszczenie? Wydaje mi się,że miał a teraz znaleźć nie mogę? Jest też mod który jest wymagany do Armorsmith Extendend , Armory coś tam. I też wydaje mi się,że było spolszczenie ...a nie ma :( Może miałem omamy jakieś? ..Za duże napromieniowanie czy co .......

14.01.2017 23:32
odpowiedz
10 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Udało mi się skonfigurować Vivid ENB. Wreszcie każda pora dnia wygląda fajnie i nie ma problemu ze zbyt ciemnymi nocami. Efekt jak na obrazku :P

15.01.2017 12:05
odpowiedz
1 odpowiedź
Unu
0
Junior

Bardzo dobra gra ale czy jest to RPG ? Moim zdaniem jest to doskonała, klimatyczna strzelanka z elementami RPG. Ukończenie z dodatkami zajęło mi 353 godziny. Polecam, aczkolwiek do poziomu poprzednich części gry Fallout 4 nie dorasta.

15.01.2017 22:52
odpowiedz
9 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin
9.0

@Flyby, @Jango Kane poratujcie Zyave. Potrzebny mi ten mod.
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/978/?
Tylko nie wiem jak to zainstalować :( W opisie jest, że trzeba coś wypakować ,potem coś kasować ale nie ogarniam. Nie chcę czegoś zepsuć. Chciałby, go zwyczajnie przez NMM zainstalować.To też trzeba coś kasować? Kiedyś Go miałem i chyba coś źle mi wyszło bo gra była brzydka i miejscami brakowało jakby tekstur. Pomożecie???? ;)

post wyedytowany przez Zyava 2017-01-15 22:56:16
16.01.2017 15:39
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Jak znasz angielski to tu masz ciekawy artykuł o opcjach graficznych w Fallout4 - http://gameranx.com/features/id/31572/article/fallout-4-guide-settings-to-turn-on-or-off-for-best-performance/

17.01.2017 00:12
odpowiedz
1 odpowiedź
Jango Kane
7
Pretorianin

Red Rocket skończone jak widać w oddali, teraz czas na Sanktuarium. Budowanie w Fallout 4 to straszny pożeracz czasu chociaż bywa czasami irytujące.

17.01.2017 14:04
odpowiedz
6 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

@Jango Kane, zaczynam się denerwować na ten mod AE. Nawet okulary nazywają się po angielsku. Czy dużo stracę jak zainstaluję More Armor Slots który proponowałeś? Dodam, iż nie zamierzam instalować modów dodających jakieś nowe pancerze.Wogóle nie instaluję do F4 modów dodających jakikolwiek sprzęt.

17.01.2017 19:04
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Chciałem zacząć Nuka World i gra crashuje mi gdy jadę pociągiem... Jakieś pomysły? Wyłączyłem wszystkie mody od interfejsu, ale nie pomaga...

17.01.2017 22:19
odpowiedz
14 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

Panowie, cyrki się dzieją ;) Wyłączyłem AE i dalej mam po angielsku pewne rzeczy...Wyłączyłem więc wszystkie mody ..i dalej po angielsku :) Tego AE nie da się odinstalować bo nie widać go w NMM, tzn. widać plugin ale nie widać w folderkach tych małych gdzie są mody.Może tu jest problem.

19.01.2017 17:35
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

Kurcze.... The Mercenary Pack, fajny mod na pancerze,ale wymaga AE.Szlag by to trafił. I jeszcze Homemaker dla miłośników budowania(może dla Ciebie Jango Kane ,jeśli go nie masz jeszcze) , ale po angielsku wrrrr. Ten mod to by dopiero agielszczyzny dodał ;)

19.01.2017 21:00
odpowiedz
22 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Takiej ekipie nikt nie podskoczy na pustkowiach :D

21.01.2017 11:49
odpowiedz
5 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Ostatnio zmodowałem audio - niecałe 50mb a robi sporą różnicę bez wpływu na wydajność. Polecam następujące mody (wgrywać w takiej kolejności):
1)Reverb and Ambiance Overhaul - ogólnie zwiększa balans i realizm dźwięków, więc mamy np. echo karabinów maszynowych na otwartej przestrzeni, jeszcze inne dźwięki w jaskiniach albo pomieszczeniach itd. - http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10189/?
2)Commonwealth Warfare - realne odgłosy broni -http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/16588/?
3) Commonwealth Warfar Explosions - znacznie lepsze odgłosy explozji wszystkiego od granatów mołotowa, po samochody i atomówki (polecam plik opcjonalny no ear ringing sounds) - http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/16609/?
4) Cinematic Sounds - Explosions - TU UWAGA zastępujemy pliki z CW Explosions, podczas instalacji trzeba dać "YES TO ALL" - znacznie lepsze dźwięki samych granatów.
5) Quieter Settlements - ciche osady, czyli trochę zmniejsza hałas wieżyczek, generatorów itp. - http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2819/?

21.01.2017 18:24
odpowiedz
8 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

UWAGA - dla tych co chcą mieć osiągnięcia na Steamie mimo używania modów - jest skrypt który to umożliwia (i przy tym jest w pełni legalny) - http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12465/?

post wyedytowany przez Jango Kane 2017-01-21 18:24:35
22.01.2017 09:48
odpowiedz
7 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

Mam pytanie do Was Jango i Fly(ewentualnie do wszytkich którzy tu jeszcze zaglądają ;) ).Używacie tego Unofficial Fallout 4 Path? W Skyrimie SE nie używam.Jadnak Fallout 4 jest już dość starą grą, a patchy oficjalnych Bethesda już nie wypuszcza. Może warto tego unnoficial zainstalować? Jest spolszczony i już w finalnej wersji. Wczoraj dopadły mnie dwa małe ale denerwujące bugi(np. facet piszący przy terminalu w powietrzu odwrócony tyłem do terminala, ale klika w te klawisze a jakże xD )
Jest szansa,że skoro gra już jest w fialnej wersji raczej i unnoficial to będzie to dobrze działać.Jak myślicie? No i w sumie to jest malutki path.

post wyedytowany przez Zyava 2017-01-22 09:52:02
22.01.2017 10:05
odpowiedz
Zyava
3
Pretorianin

A sprawdzaliście tą panią?
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15071/?
W opisie jest napisane,że mod wysoce potrzebuje Valkyr body i Face textures(ale nie jest to wymagane).Ja mam co do ciał CBBE. Natomiast textury twarzy Valkyr pasują do wszystkich ciał, więc problemu nie będzie.

22.01.2017 10:15
odpowiedz
Zyava
3
Pretorianin

I jeszcze to znalazłem :) Myślę,że może się przydać:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/17686/?
Mod nie inwazyjny i angielszczyzny za dużo nie dołoży :)

22.01.2017 10:59
odpowiedz
Jango Kane
7
Pretorianin

K9 jest ok, sam używam, bo standardowe pancerze dają mały wybór. Jak chcesz zmienić npca to wystarczy użyć komendy w konsoli "ShowLooksMenu <numer ID npca>" i edytujesz kreatorze jak chcesz. Nieoficjalnego patcha nie próbowałem, bo gra chodzi mi dobrze z wyjątkiem dwóch notorycznych bugów jak wyciąganie niewidzialnej broni (nie da się strzelać) oraz długie wczytywanie się stołów do craftingu gdy podchodzę do nich za pierwszym razem. Natomiast polecam pierwsze 8 audio-modów które dałem wyżej. Wiele osób nie docenia jak ważne jest audio. Nadaje klimat w grze, zwłaszcza po dodaniu moda na głośniejsze kroki. Efekt jest niesamowity jak wchodzisz gdzieś do jaskini i słyszysz echo swoich butów, szum wiatru albo skrzypienie drzewa. Walka też jest niesamowita, lasery brzmią naprawdę potężnie :))

22.01.2017 14:28
odpowiedz
Jango Kane
7
Pretorianin

Taka mała rada jak ktoś chce używać jetpacków bez limitu to wystarczy dodać do fallout4custom.ini tą linijkę:
[General]
sStartingConsoleCommand=cl rim 0.002;setgs fJetpackThrustSustained 99.9;setgs fJetpackDrainSustained 0

22.01.2017 15:11
odpowiedz
9 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Chcecie ustawić godrays na ultra przy spadku... tylko 1fps? Proszę bardzo jeden plik cfg (niecałe 500kb) - http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/15211/?

22.01.2017 17:14
odpowiedz
11 odpowiedzi
Zyava
3
Pretorianin

Przy próbie instalacji Unnoficial Path wyskakuje mi taki komunikat:
The o;d Fallout4.ini edit is causing long loading times, please remove it from your .ini file, set it as:
sResourceDataDirsFinal=
(nothing after the "+"
Dziwne w tej linijce mam po + wpisane STRINGS\, I nie dopisywałem tego , tylko było. A Unofficial każe to skasować.Też tak robiliście?

22.01.2017 17:39
odpowiedz
6 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Dobra, a tak z innej beczki - bawił się ktoś w zaawansowane budowanie? Zauważyłem, że można budować taśmociągi i linie produkcyjne w zakładce elektryczne. Polski opis (więc raczej nie z moda) mówi, że po podłączeniu do komputera można produkować coś. Nie mam surowców na chwilę obecną żeby postawić fabrykę, ale wie ktoś czy da się produkować np. klej? :> Albo kapsuła szperacza - można go zaprogramować żeby szukał surowców - robiliście to? Tyle mam jeszcze do wybudowania a utknąłem w Red Rocket i Sanktuarium a reszta poszła na upgrady broni i pancerzy -.-

22.01.2017 22:59
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Jango Kane
7
Pretorianin

Już tłumacze - źle zrozumiałeś to co tam było napisane. Możesz dowolną linijkę dodać w Falloutcustom.ini równie dobrze jak w Fallout.ini. Custom używa się do modów dlatego, bo jak odpalasz opcje w launcherze to zawsze wyzeruje ci różne inne ustawienia które wpisywałeś wcześniej w fallout.ini, natomiast w custom nigdy ich nie rusza więc zamiast się bawić we wpisywanie 10x tego samego to wrzucasz to w custom. Pamiętaj custom przy odpalaniu gry zawsze nadpisze ustawienia w fallout.ini oraz falloutprefs.ini więc jak np. nie chce ci się ręcznie wyłączać jakiegoś ustawienia w configu za każdym razem gdy wchodzisz w ustawienia graficzne to wrzucasz linijkę do fallout.custom i masz problem z głowy :)

23.01.2017 00:43
odpowiedz
Jango Kane
7
Pretorianin

Notoryczny brak miejsca w Red Rocket... Jeszcze trochę i postawię drapacz chmur! :D

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze