Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

The Solus Project PC

Solus to survivalowy sandbox łączący elementy zręcznościowe z licznymi zagadkami logicznymi. Gracze zostają wrzuceni na obcą planetę o bezlitosnym klimacie i dużej populacji drapieżników, a ich zadaniem jest nie tylko przeżycie, ale również odkrycie sekretów, skrywanych przez ten świat. Produkcja powstała w oparciu o technologię Unreal Engine 4.

Przygodowe, FPP, science fiction, sandbox, elementy logiczne, survival, przygodowe gry akcji.

The Solus Project - screen - 2016-04-14 - 319541The Solus Project - screen - 2016-04-14 - 319540The Solus Project - screen - 2016-04-14 - 319539The Solus Project - screen - 2016-04-14 - 319538The Solus Project - screen - 2016-04-14 - 319537The Solus Project - screen - 2015-06-18 - 302136The Solus Project - screen - 2015-06-18 - 302135The Solus Project - screen - 2015-06-18 - 302134The Solus Project - screen - 2015-06-18 - 302133

Teotl Studios | producent

Grip Games | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry The Solus Project | PC

7czerwca2016

7czerwca2016

Steam

PC Windows
Okładka The Solus Project (PC)
The Solus Project

The Solus Project to utrzymany w klimacie science fiction survivalowy sandbox z widokiem pierwszoosobowym, dostępny na platformie PC Windows. Produkcję opracowało szwedzkie studio Teotl, mające na koncie grę logiczną The Ball oraz pełną łamigłówek platformówkę Unmechanical.

Fabuła

Fabuła osadzona została w tym samym świecie co The Ball, choć akcję przeniesiono w odległą przyszłość, w czasy, gdy Ziemia stoi na skraju zagłady ekologicznej. Zdesperowana ludzkość rozpoczyna poszukiwania nowych światów do skolonizowania, a my wcielamy się w członka jednej z odpowiedzialnych za tę misję ekip odkrywców. Po dwudziestu latach podróży gwiezdnej docieramy wreszcie na miejsce, ale lądowanie na planecie kończy się wypadkiem, w wyniku którego ginie cała załoga – poza postacią gracza. Co gorsza, uszkodzeniu ulega większość sprzętu, w tym urządzenia komunikacyjne. Tym samym zostajemy kompletnie sami i możemy liczyć tylko na siebie.

Mechanika

The Solus Project opiera się na przetrwaniu. Gracz, aby nie umrzeć, musi spać, zachować odpowiednią temperaturę ciała, poziom wyżywienia i nawodnienia organizmu, a także unikać obrażeń wynikających z upadku czy konfrontacji z wrogo usposobioną fauną i florą. W zdobywaniu niezbędnych surowców pomagają narzędzia, które bohater wykonać może samodzielnie, a także sprzęt odnajdywany w toku fabuły.

The Solus Project wyróżnia półotwarta struktura poziomów. Do dyspozycji gracza oddano kilka dużych, w pełni eksplorowalnych wysp oraz zamknięte poziomy podziemne. Poszczególne rejony świata różnią się od siebie wyglądem i panującymi na nich warunkami atmosferycznymi. Nawiedzane są też przez niebezpieczne zjawiska pokroju tornad, deszczu asteroid czy suszy. Każdy z sektorów wypełniony jest monumentalnymi, pradawnymi konstrukcjami, które odwiedzić można na własną rękę lub w wyniku postępu fabuły.

Gra zachęca do eksplorowania – wszystkie części świata wypełniono licznymi sekretami i znajdźkami czekającymi na odkrycie. Łącznie The Solus Project skrywa 118 artefaktów poupychanych w najtrudniej dostępnych częściach mapy, zaś historię planety, na której rozgrywa się akcja, można poznać poprzez zgłębienie 513 notatek i malowideł.

Kwestie techniczne

Wydany na platformie PC Windows The Solus Project odznacza się atrakcyjną oprawą graficzną, stworzoną za pomocą technologii Unreal Engine 4. W wersji PC gra oferuje dodatkowo wsparcie dla Oculus Rift, a niewątpliwą gratką dla fanów są potężne narzędzia moderskie, pozwalające w łatwy sposób dodawać do wirtualnego świata nowe lokacje i zadania.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.025 / 10 na podstawie 65 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.7 / 10 na podstawie 17 głosów czytelników.

Gry podobne do The Solus Project

Wymagania wiekowe The Solus Project

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Wymagania sprzętowe The Solus Project

Rekomendowane: Quad Core 2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Dual Core 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 460 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry The Solus Project – trochę wybrakowana odyseja kosmiczna

Recenzja 9 czerwca 2016, 15:20

Przygoda ma wprawdzie charakter liniowy, ale to stwierdzenie w żadnym wypadku nie wyklucza półotwartości świata jako takiego. Oznacza po prostu istnienie głównego celu, w stronę którego „pchają” nas wszelkie inne okoliczności. W tym wypadku ów cel stanowi budowa wieży transmisyjnej, dzięki której możliwe stanie się porozumienie z pozostałymi członkami projektu Solus. I tak – robimy wszystko, by zadanie to wykonać. Wytyczne, sprawiające początkowo wrażenie miniquestów pobocznych, okazują się ściśle wiązać z wątkiem fabularnym. Setki pozostawionych przez rozbitków i Obcych zapisków przedstawiają przebieg dwóch równoległych linii fabularnych, których punktem wspólnym jest problem przetrwania ludzkości.

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.08.2014 13:49
1
Love&Pain...
95
Generał

Gra zapowiada się naprawdę ciekawie czekam na więcej info

04.12.2014 13:13
odpowiedz
aro15arti
14
Centurion
9.5

Gra zapowiada się ciekawie lubię kosmiczne sandboxy. Chociaż planeta nie wygląda jakoś powalająco.

21.02.2016 12:28
odpowiedz
ChrisFalcon
8
Legionista

Po kilku godzinach gry muszę przyznać że wizualnie gra zrobiła na mnie duże wrażenie z powodu konwencji podobnej do Interstellar (poszukiwanie nowego miejsca dla ludzkości) natomiast gra wydaje się zbyt bardzo liniowa. Bardzo mało inwencji twórczej gracza co do rozwoju fabuły. Dziwny pomysł by a''la sandboxowa produkcja była liniowa w dzisiejszych czasach. Gra niemniej jednak warta sprawdzenia chociażby z powodu audio/video.

Świetny pomysł ze zmianami pogody, szczególne wrażenie robią tornada. To wciąż Early Access więc pojawiają się bugi tu i tam ale to normalka.

Całkiem przyjemna robota. Nie wiem czemu gra nie ma większego rozgłosu.

post wyedytowany przez Admina 2016-02-22 10:30:58
13.03.2016 02:37
odpowiedz
infinity-music
4
Junior
10

Dotychczas spedzilem z tytulem 16 godzinach. Gra mnie pochlonela bez reszty. Nietuzinkowy klimat i wysoki poziom produkcji. Czysta przyjemnosc dla oka i ucha. Oczywiscie, jezeli ktos preferuje klimaty eksploracyjno-ufologiczne i chce miec sensytywne doznania.
Nie zgodze sie,ze Solus jest liniowy. Mozna odniesc takie wrazenie, z uwagi na powoli rozwijajaca sie fabule. Tutaj pierwsze skrzypce gra zwiedzanie i przezycie. Fabula rozwija sie nagle i ciekawie, jakby przy okazji. Ten element zaskoczrnia jest bardzo dobry.

Solus, to tytul do ogrywania tylko i wylavznie wieczorowa pora przy zgaszonym switle, z dobrym zestawem audio i - jak sama nazwa wskazuje - w samotnosci.

Polecam

08.06.2016 20:51
odpowiedz
Games-12
7
Konsul
10

Naprawdę świetna gra, świetny klimat oraz graficznie też jest dobrze, co ważne gra jest z Polskimi napisami. Tak dawno nie grałem w tak świetną grę (chodzi mi o gry przygodowe i survival) Teotl Studios odwaliło świetną robotę, moja ocena gry w pełni zasłużona.

10.06.2016 09:28
odpowiedz
Electric_Wizard
17
Pretorianin
8.0

Klimat, to uczucie samotności i pustki jest rewelacyjne. Dla mnie rewelacja, gra kompletnie nie nastawiona na akcję i rąbankę, ale też nie nudna przygodówka. Zdaje sobie sprawę że to tytuł bardziej na jeden raz, ale zasysa człowieka lepiej niż ZUS kasę obywateli.

11.06.2016 12:01
odpowiedz
Czuowiek
37
Pretorianin

Nudna i nudna.

11.06.2016 13:15
odpowiedz
dami hawx
23
Pretorianin
8.0

Dobra gra w swoim gatunku z dozą autorskich pomysłów i super optymalizacją.....brać ! ;)

12.06.2016 18:19
odpowiedz
bleble630
8
Junior

Jaki artefakt najlepiej wybrać na początku?

14.06.2016 22:54
odpowiedz
BWP
79
Pretorianin

Fajna gra, zagadki, mechanizmy, zakręcone podziemia i ja też się zakręciłem. Kto widział klucz do tych drzwi? Gdzie go znaleźć?

14.06.2016 23:22
odpowiedz
BWP
79
Pretorianin

Już mam !

spoiler start

po drugiej stronie przewodu

spoiler stop

19.06.2016 18:46
odpowiedz
imperqck
14
Legionista
8.5

Gra posiada kilka bugów, które mam nadzieję zostaną wkrótce naprawione. Mimo to gameplay jest świetny :)

https://www.youtube.com/watch?v=zQS7oZvzDNs

15.07.2016 09:58
odpowiedz
yredesdos
2
Junior

Gra beznadziejna, biegniesz przez jaskinie 15 min, żeby zrobić jakieś zadanie a później to samą drogą wracasz, i tak przez cała grę. Twórcom się nie chciało zrobić więcej lokacji więc wpadli na pomysł, żeby biegać po mapie w tę i nazad. Odradzam kupno tej gry szkoda czasu i pieniędzy.

20.07.2016 15:33
odpowiedz
kazemiz
2
Junior

Świetna gra idealna dla ludzi ,którzy lubią eksploracje .Polecam!

30.07.2016 22:52
odpowiedz
imperqck
14
Legionista

Szczerze mówiąc dziwie się, że ta gra ma tak niską ocenę. Z pewnością jest wart swojej ceny.

Wracam do serii na moim kanale :)

https://www.youtube.com/watch?v=cyUJ0LVx4lk

31.07.2016 09:33
odpowiedz
1 odpowiedź
<Rydygier>
22
Memento mori
7.5

Klimat, grafika i fabuła a la Interstellar (muza - bardzo pozytywnie - czerpie też z Grawitacji) plus surwiwal - mogłoby być genialnie. Nie jest.

Bo to nie jest surwiwalowy sandboks. Gra jest liniowa, stanowi łańcuch zamkniętych, relatywnie niezbyt rozległych lokacji, po których przemieszczamy się swobodnie i skupia się na aspekcie prostych zagadek (przesuń, znajdź kolejny klucz, przełącz kolejną wajchę, zwiedź kolejną lokację szukając kolejnych kluczy i wajch).

Lekki spoiler:

spoiler start

Dodatkowo eksplorację napędza poznawanie dziejów tego miejsca: czytanie i oglądanie tego, co wyryto w lub też namalowano na skale (tak, to nie jest dziewicza planeta i to jest jasne niemal od początku). Od tej strony trąci z lekka czymś a la Gwiezdne Wrota chyba. Sama stylistyka ruin jest ciekawa, klimat nieco a la dwemerskie ruiny w Skyrim.

spoiler stop

Surwiwal jest tu dodatkiem, ozdobnikiem, niezbyt wciągającym, bo w znacznej mierze bazuje na strategicznie rozmieszczonych, niewyczerpanych źródłach jadła i napoju. Odpada więc cały aspekt zmagania z nieliczącą się z graczem surowością proceduralności otwartego środowiska. Mamy częściowo wyreżyserowany, graczocentryczny pozór. Żeby było jasne - jeśli ktoś kupił tę grę z uwagi na to, co Solus oferuje przede wszystkim, do oceny może dodać 1-1.5, zaś elementy surwiwalu działają tu nieźle jako dodatek. Ale kto chciałby się skupić na próbach przetrwania w niesprzyjającym środowisku obcej planety, poczuć się astronautą z ważną misją ale w ciężkiej d... a liniową fabułę traktować jako dodatek wzmagający imersję, ten się rozczaruje. To mój przypadek.

Grałem tak długo, jak długo umiałem się przekonać, że wszystko to, co mnie w tej grze interesuje nie jest tylko pretekstem dla zamaskowania prostej mechaniki popychania liniowej akcji do przodu przez odnajdywanie kolejnych kluczy i przestawianie kolejnych wajch itp. aktywność. Poznawanie fabuły z rozrzuconych zapisków to już ciężko nadużywana w grach sztampa z lekka psująca wczucie się. Ale rozumiem, czemu to tak poręczne fabularnie i technicznie rozwiązanie. Ostatecznie odpadłem na etapie, który stał się naprawdę wymagający zręcznościowo. To już było zbyt wiele. Mało czego tak nie cierpię, jak gier wymagających małpiej zręczności i pośpiechu. I nie dających swobodnego zapisu gry - ten możliwy tylko w przygotowanych punktach lub podczas snu, który nie wszędzie jest wskazany i kosztuje czas - więc prowiant i wodę. Ostatecznie usunąłem grę z biblioteki.

Podobno można grać z użyciem VR. Jeśli to jest dobrze zrobione, może to być jak dotąd jedna z najlepszych gier dla VR o jakich słyszałem.

Dla mnie to jest nieźle zrobione, ale jednak zmarnowany potencjał. To liniowa gra logiczno-przygodowo-zręcznościowa obudowana elementami surwiwalu które działają in plus, ale stanowią tylko ornament. Gra idzie w inną stronę, niż bym chciał, kładzie nacisk na co innego, niż według mnie powinna - 7.5

post wyedytowany przez <Rydygier> 2016-07-31 10:30:16
20.07.2017 23:41
ketyow
7
Legionista

Fragment o którym mówisz nie był w najmniejszym stopniu wymagający zręcznościowo. Był za to wymagający intelektualnie. W zasadzie był to jedyny fragment w grze, w którym trzeba było odrobinę pomyśleć (a szkoda, zagadki dobrze by jej zrobiły). Wystarczyło

spoiler start

odpowiednio umiejscowić sobie znacznik teleportu, by ten zręcznościowy fragment wykonać za pierwszym podejściem bez większego problemu.

spoiler stop

Osobiście nie cierpię również fragmentów zręcznościowych w tego typu grach, dlatego pozwolę sobie sprostować, że nie ma się czego obawiać.

14.08.2016 12:52
odpowiedz
kaszanka9
81
Delbralstroperslerartor

Bardzo dobra, polecam.

03.11.2016 10:10
odpowiedz
Fakezi
1
Junior

Dla mnie to gra prawie idealna. Bardzo dobry klimat i grafika. Oczywiście nie jest to Crysis, ale nie samą grafiką gra stoi...
Gra wciąga, poszczególne lokacje odkrywają powoli coraz więcej i więcej. Trudno jest skończyć sesje :)
Odkrywanie tajemnicy jest dla mnie najciekawszym elementem gry, choć opowieść mętna co nieco a i bohater taki sobie. Survivalowy wątek wydaje mi się dodatkiem do całości. Bawię się świetnie i o to chodzi :)

post wyedytowany przez Fakezi 2016-11-03 10:11:22
29.11.2016 09:30
odpowiedz
>Juziu<
42
Chorąży
8.0

Zdecydowanie polecam tę grę. Na początku myślałem, że będzie to taka krótka niezależna gra, okazało się że jest dłuższa niż się spodziewałem i im więcej grałem, tym bardziej zaskakiwała różnymi tajemniczymi rzeczami.
Gra dla fanów klimatycznych gier eksploracyjnych, bez walki (ale z ucieczką i ukrywaniem się) nietrudnymi zagadkami, ciekawym światem no i elementami surwiwalu ( w sumie to trzeba jeść, pić, spać i uważać na temperaturę). Jedna z lepszych tego typu gier na steam. Połączenie gier: Kholat, Dear Ester, Kairo, Naissancee, Penumbra, No Man Sky :P

01.03.2017 13:53
odpowiedz
Necrontyr_
9
Legionista

Kolejna gra bez fabuły, co za obciach

17.09.2017 11:33
odpowiedz
martrix
18
Pretorianin
5.5

kolejny symulator chodzenia, bez fabuly. jesli ktos bawi robienie samemu sobie za GM, to moze dorzucic z 1.5 -2 punkty do oceny.

27.09.2017 14:51
odpowiedz
ketyow
7
Legionista
8.5

Fabuła i klimat. Dwa słowa oddające charakter tej gry. Choć rozwój fabuły w dużym stopniu toczy się przez oklepane już znajdowanie różnych wiadomości, tudzież starożytnych napisów, można uznać, że w tym wypadku jest to ok - jest to dość typowy już ostatnio kompromis w grach eksploracyjnych czy walking simulatorach, który mnie na szczęście jeszcze nie zmęczył.

Co więc w tej fabule mamy? Lądowanie na obcej planecie, która okazuje się skrywać swoje tajemnice - szybko okazuje się, że istniało na niej inteligentne życie, co oczywiście wzbudza ciekawość - czy nadal gdzieś ono istnieje, a jeśli nie, to co spotkało tę dawną cywilizację?

Nie można powiedzieć, abyśmy otrzymali jasną odpowiedź na wszystkie nasuwające się pytania, dlatego na stronie gry toczą się długie dyskusje dotyczące interpretacji pewnych zajść. Nie jest jednak tak, że gra zostawia nas bez żadnych odpowiedzi, co prowadziłoby do frustracji - jest to w tym wypadku raczej pozytywne, gdyż wciąż myślimy o grze po jej zakończeniu.

Klimat z kolei jest niesamowity. Sporo czasu spędzimy w podziemiach, rozświetlając sobie ciemności pochodnią lub latarką, a to na co w nich natrafimy będzie budowało atmosferę grozy. Chwilami gra przypominała mi wręcz dungeon crawlera - tylko bez walk. Nie jest to jednak horror straszący w sposób nagły - nic tu nam nagle nie wyskakuje na twarz - a poprzez długotrwałe budowanie atmosfery samotności i nieznanego. Nie dostajemy do rąk żadnej mapy, a opcjonalne ukryte jaskinie potrafią być skomplikowane w budowie i ze dwa razy zdarzyło mi się na trochę zgubić, co w zasadzie też sprzyjało klimatowi - czy uda mi się znaleźć wyjście nim skończy mi się woda?

Gameplay dostarcza wiele przyjemności, choć należy tutaj nadmienić, że nie jest to prawdziwy surwiwal - to tylko gra eksploracyjna z jego elementami. Wody i jedzenia znajdujemy tak duże ilości, że w zasadzie stają się elementem pomijalnym, przyjdzie nam jednak mierzyć się z bardzo uprzykrzającymi życie (ale nie rozgrywkę) warunkami atmosferycznymi - nie zawsze będziemy mogli pozwolić sobie wskoczyć do wody, żeby nie przemarznąć, a niejeden raz dostaniemy w głowę odłamkiem meteorytu, jeśli w porę nie schowamy się za zasłoną. Przejście gry nie stanowi jednak trudności, nie jest też zręcznościowo.

Pod względem wizualnym gra stoi na wysokim poziomie - nie ma się naprawdę czego wstydzić (wykorzystano silnik Unreal 4), na laptopowym GTX 1060 śmiga płynnie na najwyższych detalach, zatem optymalizacja jest ok. Pod względem audio jest jeszcze lepiej.

Do czego mógłbym mieć zastrzeżenia? Ja chętnie zobaczyłbym tu jakieś skomplikowane zagadki (jestem fanem dungeon crawlerów, a już szczególnie Legend of Grimrock II), ale tych zasadniczo nie praktycznie żadnych, a już na pewno nie trudnych. Niektórym może nie spodobać się to, że mamy tu tylko iluzję otwartego świata - tak naprawdę gra jest liniowa i nie mamy też wpływu na jej zakończenie. Dla mnie nie jest to wadą, raczej lubię gry, które stoją na pograniczu gry i filmu, po prostu w ładny wizualnie sposób, opowiadają ciekawą i klimatyczną historię, nie zmuszając mnie do zręcznościowych wygibasów (np. SOMA). Jeżeli szukacie surwiwalu - nie tędy droga. To tylko wciąż (rozbudowany gameplayowo) walking simulator.

PS Jeżeli posiadasz - instaluj grę na dysku SSD. Ja wrzuciłem na HDD i ładowała się dość powoli. Po przeniesieniu na SSD czasy ładowania są do pominięcia.

PPS Gra zajęła mi ponad 20 godzin, ale ciężko powiedzieć ile dokładnie - steam nie liczył mi czasu gry w trybie offline. Niestety - to raczej bug, ale w trybie offline większość osiągnięć steam nie zostanie zaliczonych!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze