Kingdom Come: Deliverance PC

Kingdom Come: Deliverance to gra z gatunku RPG, której akcja została osadzona w Europie Środkowej na początku XV wieku. Grę cechuje realizm historyczny (twórcy określili ją żartobliwie jako Dungeons & No Dragons), a także nieliniowa fabuła, otwarta struktura świata, skomplikowany system walki i efektowna oprawa graficzna (tytuł korzysta z technologii CryEngine 3).

RPG, FPP, średniowiecze, sandbox, Kickstarter, indie, historyczne, RPG akcji.

Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334888Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334887Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334886Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334885Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334884Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334883Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-11-30 - 334882Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-09-30 - 332017Kingdom Come: Deliverance - screen - 2016-09-30 - 332016

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Kingdom Come: Deliverance | PC

22października2014

wczesny dostęp

2017

2017

Steam

PC Windows
Okładka Kingdom Come: Deliverance (PC)
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance to wydane na PC Windows pierwszoosobowe RPG akcji, osadzone w historycznych realiach średniowiecznej Europy Środkowej. Za powstanie gry odpowiada niezależne czeskie studio Warhorse, w skład którego weszli m.in. autorzy popularnej Mafii, strategii Original War czy wydawanej w latach 2003-2007 trylogii UFO. Podczas prac nad swym debiutanckim tytułem, deweloperzy zza naszej południowej granicy czerpali inspiracje z szeregu kultowych pozycji w swoim gatunku, w efekcie czego pod względem mechaniki i otwartości świata ich produkcja przypomina nieco takie tytuły, jak The Elder Scrolls V: Skyrim czy cykl Mount & Blade. Wzorem dla trudnego i niezwykle wymagającego systemu walki stała się seria Dark Souls, zaś sam sposób prowadzenia fabuły budzić może skojarzenia z naszym rodzimym Wiedźminem.

Kingdom Come: Deliverance został oficjalnie zapowiedziany w grudniu 2013 roku, jako niezwykle rozbudowana produkcja, rozbita na trzy duże epizody (akty). Pierwsza część gry ukazała się latem 2016 roku na komputerach PC oraz konsolach ósmej generacji, zaś kolejne akty udostępnione zostały przez twórców w ok. półrocznych odstępach.

Fabuła

Fabuła gry osadzona została w Europie Środkowej na początku XV wieku. Akcja właściwa rozpoczyna się w bowiem w roku 1403, a więc na kilkanaście lat przed krwawymi wojnami husyckimi, które wstrząsnęły nie tylko Czechami, ale także Królestwem Niemieckim czy Polskim, rządzonym w owych czasach przez Władysława Jagiełłę.

W Kingdom Come: Deliverance wcielamy się w postać syna kowala, młodego chłopaka imieniem Henry. Kiedy pewnego dnia jego wioska zostaje zrównana z ziemią przez przetaczające się armie wroga, nasz protagonista poprzysięga wypełnić ostatnią wolę ojca i dokonać zemsty na sprawcach napaści. Kierowany chęcią odwetu Henry, dość szybko wplątany zostanie w wielką politykę oraz całą sieć intryg, co w konsekwencji postawi przed nim znacznie trudniejsze zadanie uratowania prawowitego władcy swego kraju i przywrócenia porządku w państwie. Realizacja tego celu zajmie naszemu bohaterowi dobrych kilka lat, podczas których odwiedzi on różne rejony Europy Środkowej i weźmie udział w całym szeregu wydarzeń historycznych oraz autentycznych bitew.

Mechanika

Rozgrywka w Kingdom Come: Deliverance na platformie PC Windows toczy się w rozległym, otwartym świecie średniowiecznej Europy Środkowej, podzielonym na trzy odrębne części (po jednej na każdy akt gry). Sama mechanika zabawy nie odbiega jednak w znacznym stopniu od większości współczesnych RPG akcji, tak więc podczas rozgrywki przyjdzie nam walczyć, prowadzić rozmowy z postaciami niezależnymi, rozwijać swoje umiejętności, parać się rzemiosłem i dbać o swoje wyposażenie, a także wykonywać rozmaite zadania główne i poboczne, odznaczające się sporą swobodą realizacji, a co za tym idzie nieliniowego rozwijania fabuły. W toku gry, do naszego bohatera dołączą też różne postaci niezależne, które przez krótszy lub dłuższy czas będą wspierać go swoimi umiejętnościami w walce i wykonywaniu zadań.

W odróżnieniu od większości gier z tego gatunku, utrzymanych najczęściej w stylistyce fantasy, Kingdom Come: Deliverance osadzony został w czasach historycznych, tak więc podczas rozgrywki nie spotkamy żadnych potworów ani magicznych przedmiotów, a na czoło wysuwa się tu wierność historycznym realiom epoki, co znajduje również swoje odwzierciedlenie m.in. w systemie rozwoju bohatera. W grze zabrakło typowego systemu klasowego, zaś nasz protagonista, opisany czterema podstawowymi współczynnikami (zdrowie, kondycja, głód i senność) może rozwijać się w różnych kierunkach, wykorzystując np. umiejętności wojownika, barda, czy złodzieja. Co ciekawe, Henry kształtuje swoje talenty nie tylko dzięki wykonywaniu zadań, ale także za sprawą czytanych książek i spotykanych nauczycieli.

Niezwykle istotną rolę w grze pełni walka, której daleko do typowo zręcznościowego modelu, znanego z popularnych slasherów. Twórcy z niezwykłym pietyzmem odtworzyli bowiem prawidła średniowiecznej szermierki, co zaowocowało realistyczną, lecz niezwykle wymagającą mechaniką walki, z możliwością zadawania ciosów w różne części ciała, blokowania, parowania czy zbijania wrogiego oręża. Warto jednocześnie odnotować, że w toku rozgrywki nasz protagonista weźmie udział nie tylko w indywidualnych pojedynkach, ale także w epickich oblężeniach, gdzie czekają nas starcia z udziałem nawet setek postaci. Na szczególną uwagę zasługuje także niezwykle rozbudowany system ekwipunku. Bohater założy bowiem na siebie aż szesnaście różnych elementów zbroi lub ubioru, które dodatkowo będą układały się w warstwy, co da nam w sumie praktycznie niezliczoną ilość kombinacji. Sporą część przedmiotów, a także szereg przydatnych wywarów Henry wytworzy zaś samodzielnie, za sprawą rozbudowanego choć dość nietypowego – bo zrealizowanego w formie minigier – systemu rzemiosła.

Tryby gry

Produkcja studia Warhorse koncentruje się w całości na fabule oraz trybie rozgrywki jednoosobowej, tak więc w grze nie znajdziemy żadnej formy zabawy w wariancie mulitplayer.

Kwestie techniczne

Wydany na platformie PC Windows Kingdom Come: Deliverance korzysta z zaawansowanego silnika graficznego CryEngine 3, znanego przede wszystkim za sprawą serii Crysis. Mimo relatywnie niskiego budżetu, pozwolił on czeskim deweloperom na stworzenie wysokiej jakości oprawy, która równie dobrze prezentuje się na popularnych „blaszakach”, jak i na konsolach ósmej generacji. Dzięki niemu także, wykreowany na potrzeby gry świat średniowiecznej Europy stał się wyjątkowo żywy i autentyczny. Poszczególne lokacje charakteryzują się odmiennym stylem architektonicznym, będącym efektem ścierania się wpływów różnych kultur, zaś zamieszkujące je postacie niezależne obdarzone zostały zaawansowanymi algorytmami sztucznej inteligencji, warunkującymi ich codzienny tryb życia np. poprzez pracę czy ulubione sposoby spędzania wolnego czasu.

Zobacz pełny opis gry

Oczekiwania czytelników: 9.6 / 10 na podstawie 2527 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Kingdom Come: Deliverance

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Gramy w Kingdom Come: Deliverance! Piękna grafika, realia średniowiecza, zero potworów

Gramy w Kingdom Come: Deliverance! Piękna grafika, realia średniowiecza, zero potworów [12:35]

Wiedźmin 3 + Oblivion + Mount & Blade Kingdom Come: Deliverance wkracza w wersję 0.4 i robi to z przytupem. To może być najładniejsza gra, jaka do tej pory wyszła a do tego ma kapitalny klimat, piękny świat i oryginalnie nie przenosi nas w realia fantasy, ale w historyczny świat XV wieku. Będzie hit?

11:27
kulisy produkcji #11 - pancerz oraz system RPG (PL)

PC | PS4 | XONE

11:2730 grudnia 1899

6:30
kulisy produkcji #12 - broń kontra pancerz

PC | PS4 | XONE

6:3030 grudnia 1899

1:42
zwiastun wersji beta

PC | PS4 | XONE

1:4230 grudnia 1899

Testujemy wersję beta gry Kingdom Come: Deliverance - pierwszy zgrzyt

Przed premierą 8 marca 2016, 17:25

Katastrofa to słowo może nie do końca adekwatne do tego, co dzieje się na ekranie, ale w odpowiednio mocny sposób sugerujące, że z Kingdom Come: Deliverance coś jest bardzo nie tak. I bynajmniej nie chodzi o jakieś straszne przypadłości, a raczej o fakt, że od czasu obu alf praktycznie niewiele albo zgoła nic się nie zmieniło. Przy czym wersje alfa, jakiekolwiek by nie były, są od tego, by tylko wyznaczyć jakiś kierunek rozwoju, ale wersja beta... No to już powinno być coś w bardziej kompleksowy sposób przedstawiające końcową jakość produktu.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (176)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
25.11.2015 21:28
-1
odpowiedz
3 odpowiedzi
kropla40
29
Chorąży

Nie jestem przekonany do tego systemu walki bo albo nie będzie przeciwników w postaci zwierząt co niezbyt mi pasuje albo walka z nimi będzie tragiczna. Fakt system walki znany z M&B jest świetny ale w walce ze zwierzętami się nie sprawdzi.

29.11.2015 13:00
odpowiedz
albandur
5
Junior

Jak widzę tą grafikę i system walki, to już wiem że w 2016 będę grzał w domu laptopem xD

30.11.2015 23:25
odpowiedz
1 odpowiedź
gedlanek
32
Centurion

Wyjdzie to w Polsce ? Będzie PL ? ktoś coś wie...

23.12.2015 01:16
-1
odpowiedz
NEMROK19
89
Senator

Raczej będą tylko napisy PL

15.01.2016 01:12
-4
odpowiedz
1 odpowiedź
Maxi85
4
Junior

ludzie jak macie takie wiejskie komentarze dawac jak niekturzy powyzej to wezcie lepiej idzcie targac rysia

06.03.2016 17:18
odpowiedz
WitcherPL
25
Pretorianin

HMMM Oczekiwania mam ogromne co do tej produkcji
Jednak ostatni filmik http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=96898 zwódźcie uwagę na system walki jak dla mnie BARDZO SŁABY myślałem że to będzie coś w stylu M&B ALE CZAS POKAŻE...

09.03.2016 21:30
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MrKam55
32
Chorąży
8.0

NARESZCIE COŚ BEZ SMOKÓW I INNEGO TEGO TYPU GÓWNA.

16.03.2016 13:11
odpowiedz
1 odpowiedź
WitcherPL
25
Pretorianin

Wiadomo czy gra pojawi sie na Steam ?

16.03.2016 20:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zalewany
27
Pretorianin

Albo mi się wydaje albo na siódmym screenie jest chorągwia z herbem dolnego śląska.

22.03.2016 22:02
-2
odpowiedz
BracoForOne
8
Konsul
7.0

nie ten sprzęt

29.04.2016 18:59
odpowiedz
1 odpowiedź
HaniebnyXD
1
Junior

Bardzo czekam na tę grę uwielbiam takie klimaty średniowiecza z fabułą a wogule z taką wciągającą

04.05.2016 16:06
odpowiedz
chopmaz
10
Legionista

To może być hicior, poczekamy zobaczymy :)

12.05.2016 21:09
odpowiedz
1 odpowiedź
Matvion
3
Legionista

Jeżeli Daniel Vavra nie ugnie się przed krytykami i nie umieści według ich zaleceń czarnoskórych postaci to....

Z pewnością tę grę kupię, nawet wersji kolekcjonerskiej.

25.05.2016 13:43
odpowiedz
chopmaz
10
Legionista

Jeszcze trochę poczekamy do premiery. Gra wyjdzie nie wcześniej niż w 2017 roku.

12.06.2016 09:17
odpowiedz
Executioner
4
Junior

Dlaczego napisane jest że premiera w 2014? I co ma znaczyć to zdanie że pierwsza część gry ukazała sie w 2016?: "Pierwsza część gry ukazała się latem 2016 roku na komputerach PC oraz konsolach ósmej generacji, zaś kolejne akty udostępnione zostały przez twórców w ok. półrocznych odstępach"

09.07.2016 00:05
odpowiedz
grzyb111
31
Pretorianin

Każą sobie płacić premium i jeszcze kpią z czytelników żałosne.

10.07.2016 15:30
odpowiedz
1 odpowiedź
Psychosocial
61
SlipknoT

Wymagania oczywiście 16gb ram albo i 24gb, karta graficzna gtx 1070 dla wysokich\ultra ustawień i procesor 8-rdzenoiowy z taktowaniem 4.6Mhz

08.08.2016 17:44
odpowiedz
MadKrebs
3
Chorąży

Na tę produkcję czekam wyjątkowo niecierpliwie. Jeżeli utrzyma wysokie oceny po premierze, to w końcu będę miał motywację do zmodernizowania, lub całkowitej wymiany kompa.

22.08.2016 16:12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Psychosocial
61
SlipknoT

To sobie jeszcze w chuj czasu poczekamy.

24.08.2016 12:00
-14
odpowiedz
L1Ender
40
Anty_ISLAM
0.5

22 października 2014 --- hahahahahahahahahahah, dam 0.5 bo mam dzisiaj dobry humor

25.08.2016 14:43
odpowiedz
1 odpowiedź
KacZi2001
2
Junior
10

Nareszcie jakaś godna gra na miarę Mount&Blade

24.09.2016 20:02
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
ScovyT
26
Konsul
10

Czytajcie ze zrozumieniem matołki :) Gra była dostępna od 24 października 2014 we wczesnym dostępie.Obecnie na steam już jej chyba nie ma, a to źle wróży tej produkcji.
Nie wiem czy to plotka,ale autorzy ponoć mieli jakieś problemy z wydawcą gry gdyż ten nakazał Im aby w grze był jakiś czarnoskóry :) W miejscu i w epoce gdy dzieje się akcja gry nie było murzynów , a gdyby jakiś się zabłąkał to by ludzie krzyczeli,że diabeł i spalili na stosie :D OOO, i to jest pomysł dla autorów.Skoro muszą, to niech wstawią jakiegoś czarnego i niech zostanie ukazana scena palenia na stosie Krótki to epizod czarnego NPC'a ale jest

01.10.2016 22:06
1
odpowiedz
Iohannes
1
Junior

Powiem tak: pograłem już sobie około 17 godzin, niestety była to rozgrywka niezbyt satysfakcjonująca gdyż mój sprzęt lekko niedomaga jednak mogę powiedzieć, że klimat, ubiory, uzbrojenie, wnętrza domów niesamowicie oddają realia europy z wczesnego XV wieku tak więc jest to chyba najbardziej historyczna gra tego typu a uwierzcie mi że znam się trochę na historii i wiem co mówię. Jedynym i niestety jednym z najważniejszych asptektów które niezbyt napawają optymizmem jest system walki którego nie mogę przełknąć i dla mnie odbiera całą frajdę z grania. Wiem że ma być jak najbardziej realistyczny ale jak dla mnie jest po prostu niewygodny i nie wiem jak będzie wyglądała walka na polu bitwy gdzie podczas niej kamera zawiesza się na przeciwniku nie pozwalając odwrócić od niego wzroku. Mam nadzieję ze w wersji finalnej będzie to wyglądało lepiej.

13.10.2016 10:33
-10
odpowiedz
1 odpowiedź
L1Ender
40
Anty_ISLAM

Az trudno uwierzyc ze ta gra ma 9.6 oczekiwania....bronia jej jakies lamusy chyba . 3 lata i jeszcze nie ogloszono nawet premiery.... i ocena 9.6 ..no prosze....

18.11.2016 17:59
odpowiedz
STALKER__PL__
3
Legionista

Zobaczy się co z tego będzie, jak na razie prezentuje się epicko.

23.11.2016 03:05
odpowiedz
STALKER__PL__
3
Legionista

Zapowiada się genialnie.

post wyedytowany przez STALKER__PL__ 2016-11-23 03:06:16
10.12.2016 14:13
odpowiedz
<Rydygier>
14
Memento mori
11.12.2016 16:46
1
odpowiedz
Zyava
4
Pretorianin
10

Gra już teraz wygląda pięknie.Cały jej rozmach, rpgowość system walki, w zasadzie wszystko jest świetne.Problem w tym,że to jest aż niemożliwie perfekcyjne ;) Ilość elementów jakie autorzy chcą wprowadzić do gry jest obłędna.Czy to może się udać takiej grupie zapaleńców? Oby :) Oczekiwania jak najbardziej na 10.

13.12.2016 07:02
2
odpowiedz
1 odpowiedź
sebogothic
92
Senator

Zapowiada się świetnie. Cieszę się, że projekt wreszcie zmierza ku końcowi i powoli zaczynają dopinać wszystko na ostatni guzik. Naturalnie prowadzi to do cięć w pewnych kwestiach, jak np. rezygnacja z kowalstwa czy psa jako towarzysza, ale projekt był tak ambitny, że było jasne, iż nie uda im się skończyć wszystkiego na czas. Trzeba coś wyciąć by wreszcie skończyć grę, a później można się pokusić o dodanie tego co usunięto w jakichś darmowych patach. Oby tylko system walki był dopracowany i dopieszczony. Na dotychczasowych gameplayach z bety troszkę tego nie czuć. Jest jakby mało płynnie (wygląda to jakby składał się z mikrotur), ale liczę na to, iż w ostatecznej wersji wszystko będzie działało jak należy i walka oprócz tego, że stworzona na podstawie prawdziwych traktatów, to będzie dawać mnóstwo frajdy. Liczę na ich mądre podejście do kwestii otwartego świata. Gra jest utrzymana w realiach historycznych, bez fantasy, a to oznacza, że nie będzie można rozsiać po mapie setek gniazd potworów czy innych takich. :P Średniowiecze to przede wszystkim rozległe pola i lasy bez wielopoziomowych jaskiń i tajemniczych świątyń pełnych nieprzebranych skarbów. Gra zapewne nie podejdzie typowemu zachodniemu odbiorcy wychowanym na Skyrimie czy sandboksach Ubisoftu. I dobrze. :) Liczę, że Kingdom Come będzie bardzo dobrym action RPG do którego będzie się chciało wracać co najmniej kilkukrotnie. Prezentowany system rozwoju postaci czy rozbudowanego ekwipunku wygląda interesująco. Jestem ciekaw czy gra będzie miała jakiegoś polskiego dystrybutora, który może pokusi się od dubbing. Już wolę grać po polsku niż po angielsku na terenie średniowiecznych Czech. Nawet polskie napisy by wystarczyły i można by zagrać z czeskimi głosami, chociaż utarło się, że ten język jest zabawny w uszach Polaka. ;) Dla fanów średniowiecza to będzie prawdziwa gratka, myślę, że każdemu fantasy się troszkę przejadło i Kingdom Come ma szansę stać się czymś odświeżającym. A pomysł z uwiecznieniem wizerunków osób, które wsparły projekt na obrazach, ikonach, malowidłach - genialny!! Tak przecież było w średniowieczu czy też w renesansie, że malarze uwieczniali w swoich dziełach wizerunki fundatorów.

29.12.2016 19:12
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Hydro2
103
Senator

Więcej action,mniej rpg (z wyjątkiem fabuły) i to będzie to.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze