Grand Theft Auto V [PC]

Kolejna odsłona bestsellerowej gangsterskiej serii studia Rockstar North, rozgrywająca się w olbrzymim, otwartym świecie miasta Los Santos oraz w jego okolicach, wzorowanych na krajobrazach Los Angeles oraz południowej Kalifornii. Twórcy rozbudowali tytuł pod względem fabuły i jej bohaterów, dodali wiele nowych elementów rozgrywki, a także sprawili, że świat gry zaczął naprawdę żyć własnym życiem. Alias: GTA V, GTA 5.

wersja językowa:
polska i angielska

Grand Theft Auto V data premiery gry na PC:

27 stycznia 2015 ( światowa data premiery )

27 stycznia 2015 ( data wydania w Polsce )

27 stycznia 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Grand Theft Auto V:

Just Cause 3
Saints Row: Gat out of Hell
Saints Row IV

akcji, FPP, TPP, samochodowe, gangsterskie, sandbox, FPS, TPS

Grand Theft Auto V – kolejna odsłona kultowej serii gangsterskich gier akcji studia Rockstar North – ponownie zabiera nas do świata wzorowanego na Kalifornii. W uniwersum Grand Theft Auto stan nosi nazwę San Andreas i składa się między innymi z miasta Los Santos, które stanowi główne miejsce akcji „piątki”. Tworząc swój świat Rockstar jeszcze raz postanowił sparodiować znaną nam rzeczywistość, ośmieszając ideologie, produkty, zjawiska i zachowania ludzi. Jednocześnie twórcy GTA V postarali się o rozbudowanie swojej produkcji pod każdym względem w stosunku do poprzednich odsłon cyklu.

W Grand Theft Auto V wcielamy się w trzech całkowicie odmiennych bohaterów: Michaela – byłego rabusia banków ze wschodniego wybrzeża, objętego ochroną w ramach programu ochrony świadków, Trevora – pilota wojskowego w stanie spoczynku, cierpiącego na zaburzenia psychiczne oraz Franklina – chłopaka z getta, odzyskującego samochody od niewypłacalnych klientów lokalnego armeńskiego dilera. Każdy z nich pochodzi z innych środowisk społecznych, które szczegółowo odwzorowano w grze. Twórcy tak skonstruowali fabułę i system rozgrywki, aby w niemal każdej chwili można było przełączać się między trójką protagonistów za pomocą jednego przycisku i w ten sposób szybko poznać świat Los Santos oraz zawsze być w samym środku akcji.

Główna metropolia Grand Theft Auto V oraz jej zróżnicowane okolice, na które składają się góry, pustynie, urwiska, pola uprawne, doliny, bazy wojskowe, a nawet strefa brzegowa Los Santos z podmorskimi kanionami i rafą koralową, są największym światem, jaki kiedykolwiek stworzyli spece z Rockstar North. Jest on owocem niezliczonych wypraw w teren doprawionych danymi statycznymi na temat społeczeństwa zamieszkującego Kalifornię. Pozwoliło to tchnąć życie w każdy element miasta – od zachowania poszczególnych przechodniów po rodzaje samochodów występujące na ulicach i system zarządzania ruchem ulicznym.

Nasze niczym nieskrępowane przemierzanie świata Grand Theft Auto V urozmaicone jest dużą liczbą minigier (jak choćby tenis, yoga lub golf), lecz jej sedno stanowią misje, w których możemy sterować jednym, dwoma lub całą trójką bohaterów. Wśród nich dużą rolę odgrywają napady na banki i sklepy, a także przypadkowe misje, na jakie można losowo trafić w poszczególnych lokacjach. Niektóre z nich są powiązane z przyjaciółmi bohaterów lub członkami ich rodzin, przez co pozwalają na lepsze poznanie protagonistów i pogłębienie ich wątków fabularnych. I tak, Michael musi rozwiązać problemy natury rodzinnej ze swoją żoną Amandą oraz dziećmi – Tracy i Jimmym, Trevor zadaje się ze zwolennikiem teorii spiskowych Ronem, natomiast Franklin musi znosić towarzystwo szalonych kumpli, wśród których prym wiedzie niejaki Lamar.

Twórcy jak zwykle oddali do dyspozycji graczy całe multum pojazdów – od rowerów po skutery wodne, samoloty i helikoptery. Ulepszeniu uległ system prowadzenia samochodów, bardziej przypominający gry wyścigowe. W grze ponownie pojawia się sieć sklepów z bronią Ammu-Nation, a na znaczeniu zyskała także walka wręcz. Jednocześnie autorzy postanowili wrócić do motywu modyfikowania statystyk postaci – wykonując odpowiednie czynności bohaterowie stają się lepsi w poszczególnych czynnościach (np. strzelaniu lub prowadzeniu pojazdów). W dalszym ciągu gromadzimy też pieniądze i możemy wydać je na sprzęt, ciuchy, samochody, jachty, a nawet wybrane nieruchomości. Ciekawym dodatkiem do systemu ekonomicznego jest gra na giełdzie, z którą powiązano kilka misji fabularnych.

Gdy chodzi o oprawę audiowizualną, na potrzeby gry stworzono dynamiczną ścieżkę dźwiękową, która znakomicie dostosowuje się do tempa akcji oglądanego na ekranie. Z kolei grafika powstała w oparciu o zmodyfikowaną wersję autorskiego silnika studia Rockstar Games – RAGE (Rockstar Advanced Game Engine). Umożliwia on m.in. na renderowanie bardzo dużych połaci świata gry oraz wykorzystuje bardziej zaawansowany system cieniowania i symulacji świateł. Tak jak w poprzednich odsłonach serii, twórcy zrezygnowali z fotorealizmu na rzecz grafiki przejaskrawiającej cechy współczesnej metropolii, jaką jest Los Santos.

GTA V zawiera bardzo rozbudowaną rozgrywkę sieciową, nazwaną GTA Online. W multiplayerze gracze tworzą osobne postacie i rozwijają je wykonując misje lub angażując się w pomniejsze tryby rywalizacji, czyli przede wszystkim walki gangów, wyścigi, czy skoki na spadochronie. Istotne jest to, że w jednej sesji gry może spotkać się do 16 osób, które działają w ramach wspólnego świata. Na mapie da się walczyć ze sobą, organizować napady lub podejmować zlecenia – w tych może brać od dwóch do kilkunastu osób.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 8.8 / 10 na podstawie 1772 głosów czytelników.  

Gramy w Grand Theft Auto V - FPP nowej generacji?

Gramy w Grand Theft Auto V - FPP nowej generacji? [18:00]

GTA V w trybie FPP. Grand Theft Auto V wkroczyło na konsole nowej generacji. Poza ulepszoną oprawą graficzną została wprowadzona duża nowość - możliwość zabawy w trybie z pierwszej osoby. Jak sprawdza się GTA w trybie FPP?

3:03

Video Grand Theft Auto V

tryb FPP

1:01

Video Grand Theft Auto V

zwiastun na premierę wersji na PS4 i XONE

1:15

Video Grand Theft Auto V

Płot i pies imieniem Skip trailer (PL)

komentarze czytelników (4703)


Pawłoś123  2014-11-22 - 20:24

Wilczur przecież to tylko 2 miechy :0

dodgers  2014-11-22 - 21:52

"Główny powód to Światowa premiera Wiedzmina 3". Jak kanonada premier UBI (AC:U, FC4 i The Crew) w 3 tygodnie nie skłoniły R* do wydania GTA w innym terminie, to i Wiedźmin nic nie zdziała :P Prędzej mogą się motać z samym przenoszeniem, ale po ultra failu z GTA IV mają raczej już wszystko ogarnięte. Jednak bardziej bym stawiał, że za premierą styczniową stoją przyczyny czysto zarobkowe. Wg mnie nie będzie przesuwania premiery.

Ropec  2014-11-23 - 00:33

@Wilczur221PL Nie było żadnych przenosin, marzec i czerwiec to były jedynie nieoficjalne domysły graczy. Oficjalna informacja dotycząca premiery została podana w czerwcu, z początku na wszystkie platformy (ps4, xbox one, pc) gta 5 miało wyjsc w listopadzie, więc tylko 1 raz rockstar przesunął premierę gry na pc :)

Pawłoś123  2014-11-23 - 03:09

Ciekawe czy do końca grudnia pojawi się jakiś trailer czy coś .

Miglo  2014-11-23 - 13:24

wie ktos jakie beda wymagania na PC

The Art of Peer Pressure  2014-11-23 - 13:31

Nikt.

GNOME  2014-11-23 - 14:01

Ktoś może znalazł gdzieś wymagania GTA V ? Czy jakieś zbliżone ?

The Art of Peer Pressure  2014-11-23 - 14:13

Nie ma wymagań i nie będzie, dopóki R* ich nie poda.

Amness  2014-11-23 - 22:15

Boję się, że wymagania będą naprawdę wysokie.

szajba2000  2014-11-24 - 04:55

[link] [ link zabroniony przez regulamin forum ] /r/gta5preo

RaV_6_6_6  2014-11-24 - 20:24

BOJĘ SIĘ ŻE BĘDZIE PODOBNIE JAK GTA IV WYMAGANIA TAKIE ŻE TYLKO NIELICZNI BĘDĄ WSTANIE ODPALIĆ GRĘ NA MINIMALNYCH WYMAGANIACH OBYM SIĘ MYLIŁ ALE ROCKSTAR ZAWSZE POGRĄŻAŁ PC-TY GTA

opos1998  2014-11-24 - 22:37

Jestem ciekaw jakie będą wymagania :D

Plakenzi  2014-11-25 - 10:40

Wydaje mi sie że gra dostanie dobra optymalizację ;) Za długo nad nią pracują a po 2 Rockstar pokazał ze potrafi optymalizowac gry . ( oczywiscie nie mowie tu o GTA 4 :D )

krzrog17  2014-11-25 - 12:40

Gra zamówiona na pc. Tylko czekać do premiery

Pawłoś123  2014-11-26 - 02:52

Premiera przesunięta na marzec -rockstargames.com

.SilveR.  2014-11-26 - 07:58

Wychodzi na to, że: -GTA V na PS3 (Być może w ustawieniach PC'tów), najsłabsze ustawienia będą wyglądać jak na PS3. Ponieważ na PS3 ta gra wygląda najgorzej. Czyli można już mówić na 90%, że wymagania prawie takie same jak w Pax Payne 3. -GTA V na Xbox 360 - Ustawienia średnie. -GTA V na Xbox One - Ustawienia wysokie. -GTA V na PS4 - Ustawienia bardzo wysokie. -GTA V na PC (Ultra). Oczywiście jest to tylko moje własne zdanie, ale myślę że nie ma co się martwić o wymagania. Uhm, premiera 27 Stycznia 2015. (Nie dajcie się trollowi). :r

The Art of Peer Pressure  2014-11-26 - 09:03

Z czego to wychodzi? Kiedy zaraz potem napisałeś, że to tylko Twoje zdanie? Nie wiadomo jak R* postąpi. Może dodadzą jakieś suwaki dla PC, które polepszą grę chociaż odrobinę, może to tylko port PS4 1:1, a może nawet port wersji Xbox 360.

mubio1888  2014-11-26 - 13:33

Nie obawiałbym się o optymalizację, nowe tostery mają strukturę podobną do peceta a chodzi na nich w stabilnych 30 klatkach na sekundę i bardzo rzadko są spadki poniżej tej wartości więc myślę że Gta V na pecety będzie idealnie zoptymalizowane

The Art of Peer Pressure  2014-11-26 - 13:35

A co z Unity? Xbox One sobie radzi, gorzej PS4, a jeszcze gorzej PC. Więc nie byłbym taki pewny.

mubio1888  2014-11-26 - 13:46

Z unity to inna bajka, na konsolach praktycznie nie ma tych 30 klatek często nawet jak oglądałem testy na yt to i na 15 klatkach chodziło i to nie rzadko a dość często a np mi na pececie najmniej to chodziło w 22 klatkach w jakimś pomieszczeniu a teraz mam patcha 1.2 i źle nie chodzi mam wszystko na ultra i spadki są tylko czasami w jakichś pomieszczeniach i czasem gdzieś na wolnym powietrzu i w ogóle nie zacina w przeciwieństwie do far cry 4 gdzie obojętnie czy mam ultra czy low to przycina podczas jazdy, A gta V trzyma równy poziom na konsolach i bardzo rzadko spada poniżej 30 klatek więc raczej się nie obawiam o wersję pc