Dragon Age: Inkwizycja [PC]

Dragon Age: Inquisition. Trzecia odsłona serii gier cRPG osadzonej w klimatach fantasy, stworzona przez weteranów gatunku: firmę BioWare. Wcielamy się w nowego bohatera – przywódcę tytułowej Inkwizycji – i zwiedzamy niemal całe Thedas, starając się zażegnać konflikt między magami a Templariuszami oraz powstrzymać inwazję demonów z Pustki. Alias: Dragon Age III: Inquisition.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Dragon Age: Inkwizycja data premiery gry na PC:

18 listopada 2014 ( światowa data premiery )

20 listopada 2014 ( data wydania w Polsce )

18 listopada 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do Dragon Age: Inquisition:

The Witcher 2: Assassins of Kings
Two Worlds III

klasyczne cRPG, TPP, fantasy, sandbox, multiplayer, co-op

Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona sagi cRPG stworzonej przez studio BioWare. Pod wpływem opinii fanów, niezadowolonych z wielu aspektów Dragon Age II, deweloper postanowił upodobnić grę do pierwszej części cyklu. Jednocześnie zachowano pewne rozwiązania, które sprawdziły się w „dwójce”, nie zapominając przy tym o sporej garści nowości.

Dragon Age: Inkwizycja ponownie zabiera gracza do świata Thedas, który po wydarzeniach z poprzednich dwóch odsłon pogrąża się w chaosie. Akcja rozpoczyna się 10 lat po finale gry Dragon Age: Początek i kilka miesięcy po Dragon Age II. Królestwo Ferelden nie zdążyło odzyskać pełni sił po inwazji Mrocznych Pomiotów (Pladze), będącej głównym tematem „jedynki”, a imperium Orlais uwikłane jest w wojnę domową. Na całym kontynencie trwa konflikt Templariuszy z magami. Pośród tego zamieszania dochodzi do rozdarcia granicy pomiędzy światem śmiertelników a równoległym wymiarem – Pustką – doprowadzając do inwazji demonów. Temu nowemu zagrożeniu czoła stawia niezależna politycznie Inkwizycja.

Gracz wciela się w przywódcę owej organizacji, a jego zadaniem jest odkrycie tożsamości osoby odpowiedzialnej za sprowadzenie potworów do świata żywych oraz zgromadzenie dostatecznej potęgi, by powstrzymać inwazję. Tworząc postać głównego bohatera, da się zdecydować nie tylko o jego klasie (wojownik, łotrzyk, mag) i płci, lecz także o imieniu, wyglądzie oraz rasie (człowiek, elf, krasnolud i nowość w serii: qunari). Wypowiadane przez protagonistę kwestie zostały w pełni udźwiękowione.

Głównemu bohaterowi towarzyszy trzech kompanów, wybieranych z puli dziewięciu postaci. Większość z nich to nowe twarze, lecz część (np. Varrik) pojawiła się już w poprzednich odsłonach. Nie tylko stanowią oni nieocenioną pomoc w walce, lecz także są ważnym elementem fabuły. Rozmawiając z nimi, gracz poznaje ich historię, motywy i cele. Co więcej, jego poczynania wpływają na to, jak towarzysze odbierają Inkwizytora. Bardzo istotnym elementem relacji z kompanami są także charakterystyczne dla serii romanse. Warto też wspomnieć, że w Inkwizycji twórcy postawili sobie za cel ukazanie stosunków interpersonalnych w bardziej naturalny i dojrzały sposób, co znajduje swoje odzwierciedlenie przede wszystkim w zmodernizowanych scenach seksu.

Grający niejednokrotnie staje przed decyzjami natury moralnej, wymykającymi się tradycyjnemu podziałowi na dobro i zło. Część z nich ma duże znaczenie dla fabuły, a ich konsekwencje nie zawsze są widoczne natychmiast. Możliwość importu zapisanych stanów gry pozwala przenieść do rozgrywki część wyborów dokonanych przez weteranów serii. Z kolei osoby, które nie mają doświadczenia z poprzednimi odsłonami, a również chciałyby mieć nakreśloną samodzielnie historię świata i zamieszkujących go postaci, mogą skorzystać z usługi Dragon Age Keep, przygotowanej na okazję wydania „trójki”, by umożliwić w łatwy sposób wygenerowanie zapisu rozgrywki do zaimportowania.

Poza podążaniem za głównym wątkiem gracz wykonuje misje poboczne i ustosunkowuje się do mniejszych konfliktów toczących się w Thedas. Jako Inkwizytor podejmuje on decyzje w imieniu całej organizacji, kształtując w ten sposób jej reputację oraz politykę wobec innych ugrupowań. Postępy w rozgrywce owocują nie tylko rozwojem postaci, lecz także wzrostem znaczenia tytułowej Inkwizycji. Ponadto wysokie stanowisko daje wymierne korzyści, chociażby w postaci armii, którą da się wysłać do zdobycia twierdzy ukrywającej ważne informacje. Istotny element stanowi również zakładanie przyczółków – zwykle w formie twierdz – na poszczególnych obszarach, by zapewniać sobie w ten sposób wpływy i kontrolę nad danym rejonem. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, by zmieniać wygląd naszych siedzib i rozbudowywać je, a także kierować prowadzonymi przez nie działaniami (na przykład badaniami naukowymi), dysponując dostępnymi nam zasobami ludzkimi.

Ze względu na skalę wydarzeń w grze Dragon Age: Inkwizycja gracz podróżuje po znacznej części kontynentu Thedas, obejmującej Ferelden, Orlais i Dalię. Choć nie mamy tu do czynienia z otwartym światem w pełni tego słowa znaczeniu, to lokacje są dużo większe i bardziej zróżnicowane niż w poprzednich odsłonach cyklu. Przemieszczanie się pomiędzy nimi odbywa się z pozycji mapy, a po dotarciu na miejsce gracz może swobodnie eksplorować rozległe tereny pieszo lub wierzchem. Charakterystyczną cechą wirtualnego uniwersum jest jego podatność na zmiany, które wynikają z działań Inkwizytora (np. wytępianie stworzeń i roślin owocuje zastępowaniem ich przez inne gatunki, a nieudzielenie pomocy wiosce prowadzi do jej zniszczenia). Aby dostać się do obszarów kluczowych dla fabuły, należy wcześniej osiągnąć odpowiedni poziom reputacji Inkwizycji. W tym celu gracz musi wykonywać misje dodatkowe, zdobywać szacunek różnych ugrupowań poprzez dyplomację, zbierać magiczne artefakty i pokonywać niebezpieczne bestie.

Jeśli chodzi o system walki, twórcy starali się pogodzić miłośników taktyki z osobami preferującymi akcję. Gracz może samodzielnie wydawać rozkazy członkom drużyny w trakcie aktywnej pauzy lub przekazać ich w ręce sztucznej inteligencji, by skupić uwagę na jednym bohaterze i rzucić się w wir walki, sprawując bezpośrednią kontrolę nad jego ruchami i atakami. Główne polecenia przyporządkowano pod skróty klawiszowe. Wrogowie przeważnie występują w zorganizowanych i zróżnicowanych grupach. Dzięki ulepszonej SI, potrafią oni wzajemnie się wspierać i reagować na sytuację na polu walki, przez co starcia wymagają od gracza spostrzegawczości i odpowiedniej taktyki.

Gra Dragon Age: Inkwizycja napędzana jest przez Frostbite 3 – silnik znany przede wszystkim ze strzelaniny Battlefield 4. Technologia ta pozwala wykreować duże otwarte przestrzenie oraz wpływać na środowisko. Możliwa jest nie tylko destrukcja niektórych elementów otoczenia (szczególnie podczas walki), lecz również ich odbudowa, na przykład celem otwarcia sobie drogi do niedostępnej wcześniej lokacji. Ponadto w grze pojawia się zmienna pogoda, wpływająca na rozgrywkę.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 2043 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Quad Core 3.0 GHz/AMD Six Core 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R9 270 lub lepsza, 26 GB HDD, Windows 7/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Quad Core 2.0 GHz/AMD Quad Core 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT/Radeon 4870 lub lepsza, 26 GB HDD, Windows 7/8.1 64-bit

Gramy w Dragon Age: Inkwizycja [2/2] - system rzemiosła i siedziba Inkwizycji

Gramy w Dragon Age: Inkwizycja [2/2] - system rzemiosła i siedziba Inkwizycji [8:05]

Nie ma to jak w domu! W drugiej części naszego materiału z Inquisition przenosimy się do Skyhold, czyli siedziby głównego bohatera. Twierdza jest ogromna, a każdy towarzysz ma tutaj własny kącik, w którym można swobodnie pogadać. Przyglądamy się też dość obszernemu systemowi rzemiosła oraz dodatkowym modyfikacjom uzbrojenia i samej Podniebnej Twierdzy.

2:56

Video Dragon Age: Inkwizycja

klasy i specjalizacje (PL)

0:22

Video Dragon Age: Inkwizycja

Świątynia Mythal #3

2:16

Video Dragon Age: Inkwizycja

zwiastun na premierę (PL)

komentarze czytelników (2903)


gothmok  2015-03-23 - 21:18

Patch numer 6 http://blog.bioware.com/dragon-age-inquisition-patch-notes/

Predi2222  2015-03-23 - 21:28

Słabiutkie te poprawki, ja wciąż czekam na jakiś patch który przyspieszy ładowanie się poziomów, bo na chwilę obecną więcej spędzam na ekranach ładowania niż na graniu -,-

Flyby  2015-03-23 - 21:28

Drobiazgi.. To jeszcze nie to, na co czekam.

megazupa  2015-03-23 - 22:13

Mam pytanie. Czy system walki jest taki sam jak w Origins? Tzn. , że po prostu klikamy na przeciwnik, a postać sama go atakuje. Więc jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć jaki system walki jest w Inkwizycji byłbym bardzo wdzięczny.

Predi2222  2015-03-23 - 22:20

megazupa- klikasz na przeciwniku i przytrzymujesz klawisz ataku "R". Puki trzymasz postać atakuje,puścisz -postać przestaje bić. Ostatnio dodali klawisz" auto ataku" czyli zaznaczasz wroga,wciskasz klawisz i postać sama atakuje. Niestety jest toto jakie popieprzone, po naciśnięciu klawisza auto ataku postać chwilę myśli czy atakować, czasami są też problemy z zaprzestaniem "auto".

Flyby  2015-03-24 - 08:45

Taak ..na padzie jeszcze inaczej może to wyglądać ;) W sumie, po ostatnich drobnych "ulepszeniach", lepiej "wypracować" sobie, metodą prób i błędów, własny system walki.

FanBoyFrytek  2015-03-25 - 09:25

@megazupa wystarczy ze wcisniesz lewy przycisk myszki i bedzierz go trzymal lub wciskał pare razy jak kto woli albo wcisnac auto atak i zaznaczyc lewym przyciskiem i tyle :) w trakcie walić ze skilli . Wiec nic nie jest popieprzone tylko tak samo jak w poprzednich częściach choć bardziej 2 . Nigdy nie używałem auto-ataku i nie zamierzam go używać w żadnej grze jak jest mozliwość .

Blaines  2015-03-26 - 09:40

Ja juz swoje zdanie o DA:I napisałem wczesniej. Dla mnie jest to strasznie słaby rpg. Prawda jest taka ze 3 dni po premierze/zakupie gry odlozylem ją na polke i czekam na patch 20. Może wtedy gra będzie bardziej grywalna, bo na tamtą chwilę to była bardzo nieprzyjemna dla gracza i nudna jak flaki z olejem. Dragon Age 1 wciaz pozostaje na miejscu pierwszym z tej serii. Mowie to jako gracz który w rpgi gra od pietnastu lat i GWARANTUJE Wam ze pillars of eternity i torment przebije tą grę o głowe.

Flyby  2015-03-26 - 11:40

Pozwolę sobie, Blaines, "graczu w RPG-i od 15 lat" ;) być odmiennego zdania ;) Prawdą jest że DAI wciąż zyskuje poprzez poprawki i dodatki na jakości - ale też nigdy nie była "nieprzyjemna dla gracza i nudna jak flaki z olejem" ;) Jeżeli taką była dla doświadczonego gracza o ksywce Blaines, to taką już pozostanie..

0.0

kulik8989  2015-03-26 - 14:35

Blaines ->>>> zgadzam się z Tobą. Jest to baaaardzo słaby, nudny, monotonny, schematyczny eRPeG. Do tego ta walka to jest jakaś porażka grałem w to gówno (bo inaczej tego nie można nazwać) jakieś 20 godzin, różnymi postaciami i każda walka była potwornie monotonna. Npc stoją jak kołki praktycznie brak z nimi jakichkolwiek interakcji. Przykład: wydałem się w walkę z mocniejszym o wiele przeciwnikiem i straciłem swoich ludzi zostałem się tylko ja, wiec pobiegłem do swojego obozu bo przecież stacjonuje tam moje wojsko to mi pomogą ! A dupa stoją wryci jakby mieli gdzieś to ze biją ich dowódcę.... Eh nie będę się rozpisywał ale jak dla mnie to jest PORAŻKA biowaru I EA.

kulik8989  2015-03-26 - 14:38

Ja nie czekam na żadne patche bo gra już dawno powedrowala z powrotem do sklepu. Taka gra nie jest warta zajmowania mojego cennego miejsca w kolekcji gier na półce.

Gerr  2015-03-26 - 14:54

Up Niestety ta gra w niczym nie przypomina demo zaprezentowanego rok przed premierą, praktycznie wszystko z tego zostało wycięte, co strasznie mnie boli, bo wtedy zapowiadało się świetnie...

Flyby  2015-03-26 - 16:19

Nie ma to jak wtórna młócka zespołowa nieszczęsnej DAI ;) Cepy walą, plewy fruwają..uhu

FanBoyFrytek  2015-03-26 - 17:42

@Flyby no ba :) życie .

Flyby  2015-03-26 - 19:41

To żeby bojowców podkręcić, dodam że zakupiłem do DAI najnowszy dodatek ;) ..życie, nie? ;)

FanBoyFrytek  2015-03-26 - 21:00

@Flyby ja go od razu kupiłem :)

andzia1802  2015-03-26 - 21:03

Witam, czy ta gra uruchomi się na moim kompie względem minimalnych wymagań? Oto parametry mojego kompa Intel Core i5 2.67GHz Karta graficzna NVIDIA GeForce GT 730 DirectX11 RAM 4 GB Windows 7 Ultimate(SP1) Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Flyby  2015-03-26 - 21:51

Ja z góry napiszę że nie będę radził "pójdzie czy nie" bo mimo mocniejszego sprzętu miałem kłopoty z DAI - nie dość że miała wymagania, to jeszcze była kapryśna jak stara panna. Na przykład ostatnio, po instalacji dodatku, wywaliła się do góry dnem, czym nawet Windows był zdziwiony. ;) Oczywiście już działa ;)

GGolicz  2015-03-28 - 12:05

Może po prostu przyzwyczaiłem się do Skyrima ale sądzę, że dobre RPG to takie, w którym mamy totalną dowolność, toteż według mnie klasa nie powinna być wybierana na całą grę. Uważam też, że twórcy przyłożyli bardzo małą wagę do magii. Gra magiem to naprawdę nic ciekawego. Co dalej? Brak możliwości skradania na wszystkich klasach oraz widok z trzeciej osoby. Trudno wczuć się w rolę postaci, kiedy patrzysz w jej plecy. 1-osobowa kamera zdecydowanie polepsza realistyczność. Inkwizycja trochę nadrabia swoje minusy fabułą oraz multiplayerem, chociaż i ten mógłby być trochę bardziej dopracowany. Duży plus również za możliwość usłyszenia własnego głosu i jego zmiany, a także za bardzo rozbudowane drzewko dialogów. Mam jednak zastrzeżenia do grafiki, którą wszyscy chwalą. Według mnie niektóre miejsca i postaci tam się znajdujące wyglądają jakby były zrobione z plasteliny. Jednak być może to kolejny objaw przyzwyczajenia do piątej części TES-a. Za całokształt daję 6.5. Polecam ludziom którzy są średniozaawansowani lub coś "ogarniają" w gatunku RPG. Mam nadzieję, że moja ocena pomoże wam podjąć decyzję, czy kupić Inkwizycję :).

jarczos  2015-03-29 - 01:43

Cóż pękło mi 80h w grze więc chciał bym podzielic sie spostrzeżniami.Na początek te złe strony: 1:ekran walki taktycznej:to dla mnie pomyłak-postacie i tak robią co chcą,operowanie kamery kiepskie,sam preferuje walkę bez pauzy co przypomina h'n's 2:drzewka umiejętnośći:bardzo przypomina mi to z 2 części i przez to jest dość ograniczone!! dla upartych można odblokować po 3 drzewka dla jednej profesji. Teraz coś na pograniczu-ilość zadań w jednej lokacji.Jest ich dużo(mozaiki,gwiazdozbiory,"znajdzki")-dla jednych to fajne,dla innych to może być nużące. Teraz coś na plus:zrobudowana fabuła!! ilość zadani związanych z naszymi sojusznikami,dodatkowe opcje związane z inkwizycją,romanse,mapa misji-super sprawa 2;osobiście uwielbiam zabawę z statystykami-ilość broni,zbroi,dodatków-fajna sprawa.Choć po 20lvl to już tylko odblokowane rzeczy do zrobienia samemu,bo te znalezione to są powtarzalne. Na koniec pytanie troszkę retoryczne-dlaczego wszyscy wieszają psy na "dragon age 2"?mi się naprawdę fajnie grało w calą grę+dodatki. To tyle moich uwag-zagrajcie.sprawdzcie,ocencie sami.pozdrawiam