Dragon Age: Inkwizycja [PC]

Dragon Age: Inquisition. Trzecia odsłona serii gier cRPG osadzonej w klimatach fantasy, stworzona przez weteranów gatunku: firmę BioWare. Wcielamy się w nowego bohatera – przywódcę tytułowej Inkwizycji – i zwiedzamy niemal całe Thedas, starając się zażegnać konflikt między magami a Templariuszami oraz powstrzymać inwazję demonów z Pustki. Alias: Dragon Age III: Inquisition.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Dragon Age: Inkwizycja data premiery gry na PC:

18 listopada 2014 ( światowa data premiery )

20 listopada 2014 ( data wydania w Polsce )

18 listopada 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do Dragon Age: Inquisition:

The Witcher 2: Assassins of Kings
Two Worlds III

klasyczne cRPG, TPP, fantasy, sandbox

Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona sagi cRPG stworzonej przez studio BioWare. Pod wpływem opinii fanów, niezadowolonych z wielu aspektów Dragon Age II, deweloper postanowił upodobnić grę do pierwszej części cyklu. Jednocześnie zachowano pewne rozwiązania, które sprawdziły się w „dwójce”, nie zapominając przy tym o sporej garści nowości.

Dragon Age: Inkwizycja ponownie zabiera gracza do świata Thedas, który po wydarzeniach z poprzednich dwóch odsłon pogrąża się w chaosie. Akcja rozpoczyna się 10 lat po finale gry Dragon Age: Początek i kilka miesięcy po Dragon Age II. Królestwo Ferelden nie zdążyło odzyskać pełni sił po inwazji Mrocznych Pomiotów (Pladze), będącej głównym tematem „jedynki”, a imperium Orlais uwikłane jest w wojnę domową. Na całym kontynencie trwa konflikt Templariuszy z magami. Pośród tego zamieszania dochodzi do rozdarcia granicy pomiędzy światem śmiertelników a równoległym wymiarem – Pustką – doprowadzając do inwazji demonów. Temu nowemu zagrożeniu czoła stawia niezależna politycznie Inkwizycja.

Gracz wciela się w przywódcę owej organizacji, a jego zadaniem jest odkrycie tożsamości osoby odpowiedzialnej za sprowadzenie potworów do świata żywych oraz zgromadzenie dostatecznej potęgi, by powstrzymać inwazję. Tworząc postać głównego bohatera, da się zdecydować nie tylko o jego klasie (wojownik, łotrzyk, mag) i płci, lecz także o imieniu, wyglądzie oraz rasie (człowiek, elf, krasnolud i nowość w serii: qunari). Wypowiadane przez protagonistę kwestie zostały w pełni udźwiękowione.

Głównemu bohaterowi towarzyszy trzech kompanów, wybieranych z puli dziewięciu postaci. Większość z nich to nowe twarze, lecz część (np. Varrik) pojawiła się już w poprzednich odsłonach. Nie tylko stanowią oni nieocenioną pomoc w walce, lecz także są ważnym elementem fabuły. Rozmawiając z nimi, gracz poznaje ich historię, motywy i cele. Co więcej, jego poczynania wpływają na to, jak towarzysze odbierają Inkwizytora. Bardzo istotnym elementem relacji z kompanami są także charakterystyczne dla serii romanse. Warto też wspomnieć, że w Inkwizycji twórcy postawili sobie za cel ukazanie stosunków interpersonalnych w bardziej naturalny i dojrzały sposób, co znajduje swoje odzwierciedlenie przede wszystkim w zmodernizowanych scenach seksu.

Grający niejednokrotnie staje przed decyzjami natury moralnej, wymykającymi się tradycyjnemu podziałowi na dobro i zło. Część z nich ma duże znaczenie dla fabuły, a ich konsekwencje nie zawsze są widoczne natychmiast. Możliwość importu zapisanych stanów gry pozwala przenieść do rozgrywki część wyborów dokonanych przez weteranów serii. Z kolei osoby, które nie mają doświadczenia z poprzednimi odsłonami, a również chciałyby mieć nakreśloną samodzielnie historię świata i zamieszkujących go postaci, mogą skorzystać z usługi Dragon Age Keep, przygotowanej na okazję wydania „trójki”, by umożliwić w łatwy sposób wygenerowanie zapisu rozgrywki do zaimportowania.

Poza podążaniem za głównym wątkiem gracz wykonuje misje poboczne i ustosunkowuje się do mniejszych konfliktów toczących się w Thedas. Jako Inkwizytor podejmuje on decyzje w imieniu całej organizacji, kształtując w ten sposób jej reputację oraz politykę wobec innych ugrupowań. Postępy w rozgrywce owocują nie tylko rozwojem postaci, lecz także wzrostem znaczenia tytułowej Inkwizycji. Ponadto wysokie stanowisko daje wymierne korzyści, chociażby w postaci armii, którą da się wysłać do zdobycia twierdzy ukrywającej ważne informacje. Istotny element stanowi również zakładanie przyczółków – zwykle w formie twierdz – na poszczególnych obszarach, by zapewniać sobie w ten sposób wpływy i kontrolę nad danym rejonem. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, by zmieniać wygląd naszych siedzib i rozbudowywać je, a także kierować prowadzonymi przez nie działaniami (na przykład badaniami naukowymi), dysponując dostępnymi nam zasobami ludzkimi.

Ze względu na skalę wydarzeń w grze Dragon Age: Inkwizycja gracz podróżuje po znacznej części kontynentu Thedas, obejmującej Ferelden, Orlais i Dalię. Choć nie mamy tu do czynienia z otwartym światem w pełni tego słowa znaczeniu, to lokacje są dużo większe i bardziej zróżnicowane niż w poprzednich odsłonach cyklu. Przemieszczanie się pomiędzy nimi odbywa się z pozycji mapy, a po dotarciu na miejsce gracz może swobodnie eksplorować rozległe tereny pieszo lub wierzchem. Charakterystyczną cechą wirtualnego uniwersum jest jego podatność na zmiany, które wynikają z działań Inkwizytora (np. wytępianie stworzeń i roślin owocuje zastępowaniem ich przez inne gatunki, a nieudzielenie pomocy wiosce prowadzi do jej zniszczenia). Aby dostać się do obszarów kluczowych dla fabuły, należy wcześniej osiągnąć odpowiedni poziom reputacji Inkwizycji. W tym celu gracz musi wykonywać misje dodatkowe, zdobywać szacunek różnych ugrupowań poprzez dyplomację, zbierać magiczne artefakty i pokonywać niebezpieczne bestie.

Jeśli chodzi o system walki, twórcy starali się pogodzić miłośników taktyki z osobami preferującymi akcję. Gracz może samodzielnie wydawać rozkazy członkom drużyny w trakcie aktywnej pauzy lub przekazać ich w ręce sztucznej inteligencji, by skupić uwagę na jednym bohaterze i rzucić się w wir walki, sprawując bezpośrednią kontrolę nad jego ruchami i atakami. Główne polecenia przyporządkowano pod skróty klawiszowe. Wrogowie przeważnie występują w zorganizowanych i zróżnicowanych grupach. Dzięki ulepszonej SI, potrafią oni wzajemnie się wspierać i reagować na sytuację na polu walki, przez co starcia wymagają od gracza spostrzegawczości i odpowiedniej taktyki.

Gra Dragon Age: Inkwizycja napędzana jest przez Frostbite 3 – silnik znany przede wszystkim ze strzelaniny Battlefield 4. Technologia ta pozwala wykreować duże otwarte przestrzenie oraz wpływać na środowisko. Możliwa jest nie tylko destrukcja niektórych elementów otoczenia (szczególnie podczas walki), lecz również ich odbudowa, na przykład celem otwarcia sobie drogi do niedostępnej wcześniej lokacji. Ponadto w grze pojawia się zmienna pogoda, wpływająca na rozgrywkę.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 9.2 / 10 na podstawie 2767 głosów czytelników.  

Graliśmy w Dragon Age: Inkwizycja – piękne widoki, rozbudowany świat i garść błędów

Graliśmy w Dragon Age: Inkwizycja – piękne widoki, rozbudowany świat i garść błędów (PC) (XONE) (PS4)

"Innym aspektem walki, tym razem już pozytywnym, jest możliwość wskrzeszania kompanów podczas samych starć. W Dragon Age do tej pory leczenie i reanimacja poległego bohatera opierała się przede wszystkim na znajomości odpowiednich czarów lub posiadaniu mikstur – tym razem w trakcie walki możemy przywrócić do życia dowolną postać, a jedyną aktywnością, jakiej gra od nas wymaga w tym zakresie, jest odpowiednio długie trzymanie wskazanego przycisku. Cały proces możemy przeprowadzić przy pomocy dowolnego członka drużyny, a sama czynność nie wymaga żadnego wcześniejszego przeszkolenia. Dla lubujących się w wymagających starciach graczy być może już na starcie zabrzmi to jak zbyteczne uproszczenie rozgrywki, jednak w praktyce cały system sprawdza się przyzwoicie i nadaje potyczkom jeszcze większego dynamizmu. Ten w największym stopniu objawił się podczas walki z głównym bossem testowego fragmentu – avaaryjskim czempionem, którego zabicie zlecono mi na samym początku. Ilość uników, uskoków oraz wskrzeszeń przekraczała wszelkie granice przyzwoitości, ale dzięki temu finalne starcie było najprawdopodobniej najmocniejszą stroną kilkudziesięciominutowego demo."  więcej

Zbliża się Dragon Age: Inkwizycja - powrót serii na dobre tory?

Zbliża się Dragon Age: Inkwizycja - powrót serii na dobre tory? [6:29]

Co wiemy na miesiąc przed premierą? Premiera Dragon Age: Inquisition zaliczyła ostatnio obsuwę, ale twórcy w zamian ujawniają kolejne informacje na temat gry. Postanowiliśmy podsumować wszystkie niuanse, o których dowiedzieliśmy się w niedawnym czasie. Jak prezentuje się wielka twierdza, w której snuje swoje plany kierowana przez gracza Inkwizycja? Czy powrót widoku taktycznego znacząco wpłynie na walkę, krytykowaną w dwójce za uproszczenia? Obejrzyjcie i zobaczcie, na co można liczyć w trzeciej odsłonie serii od BioWare.

2:47

Video Dragon Age: Inkwizycja

dziennik dewelopera - Cassandra Pentaghast

2:01

Video Dragon Age: Inkwizycja

Bohater Thedas (PL)

2:41

Video Dragon Age: Inkwizycja

walka (PL)

komentarze czytelników (565)


ufo555555  2014-10-22 - 13:37

wkoncu jakies mmo na single player a puki co to lords of the falen

ZoŁza113  2014-10-22 - 18:53

@ufo555555 Również czekam na LotF, który zapowiada się na bardzo atrakcyjną zabawę. Co do Dragon Age to fajnie to wygląda. Oba tytuły są ciekawe ale więcej zabawy będę miała z potworami z LotF gdyż każdy ma swój unikalny sposób walki. Przynajmniej tak to wygląda. Z tego co się orientuję w DA wiele potworów ma być z poprzednich części i do ich pokonania nie trzeba żadnej specjalnej taktyki.

ufo555555  2014-10-22 - 19:12

9 bochaterow 3 wymieniona to jeszcze pewnie benda trailery jeszcze far cry 4

Hazdor  2014-10-23 - 09:38

Wie ktoś czy będzie warrior z 2x1h?

Altey17  2014-10-23 - 12:31

@Hazdor Niestety nie :( DW jest przeznaczone tylko dla łotrzyka.

Irek22  2014-10-23 - 13:56

Hazdor [549] Wie ktoś czy będzie warrior z 2x1h? Będzie w DLC za jedyne 8,99$.

Assassyn07  2014-10-23 - 19:43

@UP, taaaa.... w DLC... To jest zmora EA, że oni całą podstawkę dzielą na dlc i mamy zamiast płacić 140zł za samą grę to jeszcze musimy kupić te pseudo dlc które tak naprawdę zostały wycięte z podstawki czyli 220zł. Niestety taką samą taktykę zaczęła stosować firma Sega (total war-y)

ufo555555  2014-10-24 - 11:47

Assassyn07 znawca co juz gra lepsza od wiedzmina to gadka o dlc cyba jeszcze docb nie dociera ze ra bd wieksza niz wiedzmin

Assassyn07  2014-10-24 - 15:53

@UP naucz się matole pisać bo nic z twojej wypowiedzi nie zrozumiałem. Chyba że dostajesz regularnej padaczki kiedy widzisz obraz monitora to wtedy mógłbym zrozumieć i nie czepiałbym się o pisownię.

ufo555555  2014-10-24 - 16:52

padaczke to t masz na punkcie dlc i wiedzmina

Assassyn07  2014-10-24 - 17:34

A po czym wnioskujesz że mam padaczkę na punkcie dlc i wiedźmina? Bo nic takiego nie pisałem, poza tym że wiedźmin będzie najlepszym rpg od lat.

Yarovit  2014-10-24 - 18:06

Niby mówili, że nie będzie DLC z towarzyszami, ale na pewno będzie kilka fabularnych. Paradoxu mam nadzieję nie przebiją, ale i tak jeśli ktoś będzie chciał mieć całość, to zapłaci ze dwa razy tyle, co za podstawkę.

ufo555555  2014-10-24 - 19:58

to skoro taki najlpeszy to czemy przenesli premiere

Assassyn07  2014-10-24 - 20:51

Temu aby wyeliminować jak najwięcej błędów. Nie ma gry która nie miałaby błędu choćby najmniejszego. A twórcy wiedźmina chcą wszystko dokładnie doszlifować i zminimalizować ilość błędów. Dobrym przykładem jest battlefield 4 gdzie nie przełożyli premiery w związku z czym była masa błędów i niedoróbek. A jeśli nadal nie rozumiesz czemu przenieśli to już nie wiem jak inaczej tobie to wytłumaczyć.

ufo555555  2014-10-25 - 10:21

tak tak kazdy sie tlumaczy tym i owym jak w the evil witchin a potem jak gra wychodzi to okazuje sie ze jes taka sobie jak dla mnie to lord of the falen jest lepszy wzgledem rozwoju postaciu i pancerzy i broni i klas i napwet lepsze od dark souls 2

Assassyn07  2014-10-25 - 15:09

No dla mnie od dark souls to Lord of the fallen też będzie o wiele lepszy (przynajmniej na pecety). A co do wiedźmina to musisz poczekać do końca lutego i przekonasz się że to będzie najlepsze rpg. A tak przy okazji to wytłumacz mi dlaczego dla ciebie jak gra ma przesuniętą premierę to znaczy że jest słaba?

ufo555555  2014-10-25 - 15:32

z tego co widzialem nie kazdy lubi wiedzmina a zreszto wyjdzie pogram sobie to zobaczymy na razie nic nie bendepisal ale widac ze zminieli tylko grafike system walki a z pancerzami to nie wiadomo jak bendzie mi tam wystarczy jak na gtx 660 pogram na wysokich a dragon age 3 powino na ulra ale i tak wiem ze czterordzeniowy potrzebny na intel ten admin tego gola to debil

ufo555555  2014-10-25 - 15:35

a wogle to dragon age 3 to 1 gra gdzie mi sie podoba luczniczka i wogle 3 postacie a tak propo to tych 9 to bendzie mozna odrazu przegladac i edytowac czy to fabularnie bo jesli bendzie 9 to to jak w mmo tyle ze na single player i o wiele lepsze

Jao Paulo  2014-10-25 - 16:51

Witam, mam pytanie: czy na tym sprzęcie pójdzie mi gra Dragon Age Inkwizycja? Procesor Intel Core i3-4100M (2 rdzenie, 2.50 GHz, 3 MB cache) Pamięć RAM 4 GB (SO-DIMM DDR3, 1600 MHz) Dysk twardy 1000 GB SATA 5400 obr. Karta graficzna AMD Radeon R7 M265 + Intel HD Graphics 4600 Zainstalowany system operacyjny Microsoft Windows 8.1 PL (wersja 64-bitowa)

boy3  2014-10-25 - 23:11

Nowy torment pozamiata tego śmiesznego DA I :)