Dragon Age: Inkwizycja [PC]

Dragon Age: Inquisition. Trzecia odsłona serii gier cRPG osadzonej w klimatach fantasy, stworzona przez weteranów gatunku: firmę BioWare. Wcielamy się w nowego bohatera – przywódcę tytułowej Inkwizycji – i zwiedzamy niemal całe Thedas, starając się zażegnać konflikt między magami a Templariuszami oraz powstrzymać inwazję demonów z Pustki. Alias: Dragon Age III: Inquisition.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Dragon Age: Inkwizycja data premiery gry na PC:

18 listopada 2014 ( światowa data premiery )

20 listopada 2014 ( data wydania w Polsce )

18 listopada 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do Dragon Age: Inquisition:

Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr
The Witcher 2: Assassins of Kings
Two Worlds III

RPG, TPP, fantasy, sandbox, multiplayer, kooperacja, klasyczne RPG

Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona sagi cRPG stworzonej przez studio BioWare. Pod wpływem opinii fanów, niezadowolonych z wielu aspektów Dragon Age II, deweloper postanowił upodobnić grę do pierwszej części cyklu. Jednocześnie zachowano pewne rozwiązania, które sprawdziły się w „dwójce”, nie zapominając przy tym o sporej garści nowości.

Dragon Age: Inkwizycja ponownie zabiera gracza do świata Thedas, który po wydarzeniach z poprzednich dwóch odsłon pogrąża się w chaosie. Akcja rozpoczyna się 10 lat po finale gry Dragon Age: Początek i kilka miesięcy po Dragon Age II. Królestwo Ferelden nie zdążyło odzyskać pełni sił po inwazji Mrocznych Pomiotów (Pladze), będącej głównym tematem „jedynki”, a imperium Orlais uwikłane jest w wojnę domową. Na całym kontynencie trwa konflikt Templariuszy z magami. Pośród tego zamieszania dochodzi do rozdarcia granicy pomiędzy światem śmiertelników a równoległym wymiarem – Pustką – doprowadzając do inwazji demonów. Temu nowemu zagrożeniu czoła stawia niezależna politycznie Inkwizycja.

Gracz wciela się w przywódcę owej organizacji, a jego zadaniem jest odkrycie tożsamości osoby odpowiedzialnej za sprowadzenie potworów do świata żywych oraz zgromadzenie dostatecznej potęgi, by powstrzymać inwazję. Tworząc postać głównego bohatera, da się zdecydować nie tylko o jego klasie (wojownik, łotrzyk, mag) i płci, lecz także o imieniu, wyglądzie oraz rasie (człowiek, elf, krasnolud i nowość w serii: qunari). Wypowiadane przez protagonistę kwestie zostały w pełni udźwiękowione.

Głównemu bohaterowi towarzyszy trzech kompanów, wybieranych z puli dziewięciu postaci. Większość z nich to nowe twarze, lecz część (np. Varrik) pojawiła się już w poprzednich odsłonach. Nie tylko stanowią oni nieocenioną pomoc w walce, lecz także są ważnym elementem fabuły. Rozmawiając z nimi, gracz poznaje ich historię, motywy i cele. Co więcej, jego poczynania wpływają na to, jak towarzysze odbierają Inkwizytora. Bardzo istotnym elementem relacji z kompanami są także charakterystyczne dla serii romanse. Warto też wspomnieć, że w Inkwizycji twórcy postawili sobie za cel ukazanie stosunków interpersonalnych w bardziej naturalny i dojrzały sposób, co znajduje swoje odzwierciedlenie przede wszystkim w zmodernizowanych scenach seksu.

Grający niejednokrotnie staje przed decyzjami natury moralnej, wymykającymi się tradycyjnemu podziałowi na dobro i zło. Część z nich ma duże znaczenie dla fabuły, a ich konsekwencje nie zawsze są widoczne natychmiast. Możliwość importu zapisanych stanów gry pozwala przenieść do rozgrywki część wyborów dokonanych przez weteranów serii. Z kolei osoby, które nie mają doświadczenia z poprzednimi odsłonami, a również chciałyby mieć nakreśloną samodzielnie historię świata i zamieszkujących go postaci, mogą skorzystać z usługi Dragon Age Keep, przygotowanej na okazję wydania „trójki”, by umożliwić w łatwy sposób wygenerowanie zapisu rozgrywki do zaimportowania.

Poza podążaniem za głównym wątkiem gracz wykonuje misje poboczne i ustosunkowuje się do mniejszych konfliktów toczących się w Thedas. Jako Inkwizytor podejmuje on decyzje w imieniu całej organizacji, kształtując w ten sposób jej reputację oraz politykę wobec innych ugrupowań. Postępy w rozgrywce owocują nie tylko rozwojem postaci, lecz także wzrostem znaczenia tytułowej Inkwizycji. Ponadto wysokie stanowisko daje wymierne korzyści, chociażby w postaci armii, którą da się wysłać do zdobycia twierdzy ukrywającej ważne informacje. Istotny element stanowi również zakładanie przyczółków – zwykle w formie twierdz – na poszczególnych obszarach, by zapewniać sobie w ten sposób wpływy i kontrolę nad danym rejonem. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, by zmieniać wygląd naszych siedzib i rozbudowywać je, a także kierować prowadzonymi przez nie działaniami (na przykład badaniami naukowymi), dysponując dostępnymi nam zasobami ludzkimi.

Ze względu na skalę wydarzeń w grze Dragon Age: Inkwizycja gracz podróżuje po znacznej części kontynentu Thedas, obejmującej Ferelden, Orlais i Dalię. Choć nie mamy tu do czynienia z otwartym światem w pełni tego słowa znaczeniu, to lokacje są dużo większe i bardziej zróżnicowane niż w poprzednich odsłonach cyklu. Przemieszczanie się pomiędzy nimi odbywa się z pozycji mapy, a po dotarciu na miejsce gracz może swobodnie eksplorować rozległe tereny pieszo lub wierzchem. Charakterystyczną cechą wirtualnego uniwersum jest jego podatność na zmiany, które wynikają z działań Inkwizytora (np. wytępianie stworzeń i roślin owocuje zastępowaniem ich przez inne gatunki, a nieudzielenie pomocy wiosce prowadzi do jej zniszczenia). Aby dostać się do obszarów kluczowych dla fabuły, należy wcześniej osiągnąć odpowiedni poziom reputacji Inkwizycji. W tym celu gracz musi wykonywać misje dodatkowe, zdobywać szacunek różnych ugrupowań poprzez dyplomację, zbierać magiczne artefakty i pokonywać niebezpieczne bestie.

Jeśli chodzi o system walki, twórcy starali się pogodzić miłośników taktyki z osobami preferującymi akcję. Gracz może samodzielnie wydawać rozkazy członkom drużyny w trakcie aktywnej pauzy lub przekazać ich w ręce sztucznej inteligencji, by skupić uwagę na jednym bohaterze i rzucić się w wir walki, sprawując bezpośrednią kontrolę nad jego ruchami i atakami. Główne polecenia przyporządkowano pod skróty klawiszowe. Wrogowie przeważnie występują w zorganizowanych i zróżnicowanych grupach. Dzięki ulepszonej SI, potrafią oni wzajemnie się wspierać i reagować na sytuację na polu walki, przez co starcia wymagają od gracza spostrzegawczości i odpowiedniej taktyki.

Gra Dragon Age: Inkwizycja napędzana jest przez Frostbite 3 – silnik znany przede wszystkim ze strzelaniny Battlefield 4. Technologia ta pozwala wykreować duże otwarte przestrzenie oraz wpływać na środowisko. Możliwa jest nie tylko destrukcja niektórych elementów otoczenia (szczególnie podczas walki), lecz również ich odbudowa, na przykład celem otwarcia sobie drogi do niedostępnej wcześniej lokacji. Ponadto w grze pojawia się zmienna pogoda, wpływająca na rozgrywkę.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 2433 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 3008 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 154,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Quad Core 3.0 GHz/AMD Six Core 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R9 270 lub lepsza, 26 GB HDD, Windows 7/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Quad Core 2.0 GHz/AMD Quad Core 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT/Radeon 4870 lub lepsza, 26 GB HDD, Windows 7/8.1 64-bit

Gramy w Dragon Age: Inkwizycja [2/2] - system rzemiosła i siedziba Inkwizycji

Gramy w Dragon Age: Inkwizycja [2/2] - system rzemiosła i siedziba Inkwizycji [8:05]

Nie ma to jak w domu! W drugiej części naszego materiału z Inquisition przenosimy się do Skyhold, czyli siedziby głównego bohatera. Twierdza jest ogromna, a każdy towarzysz ma tutaj własny kącik, w którym można swobodnie pogadać. Przyglądamy się też dość obszernemu systemowi rzemiosła oraz dodatkowym modyfikacjom uzbrojenia i samej Podniebnej Twierdzy.

2:56

Video Dragon Age: Inkwizycja

klasy i specjalizacje (PL)

1:23

Video Dragon Age: Inkwizycja

Zabójca Smoków DLC - trailer (PL)

3:26

Video Dragon Age: Inkwizycja

Zagadka Martwej Ręki

komentarze czytelników (2989)


Justyna5245  2015-06-05 - 20:53

Gra trochę nużąca : Plusy : - Dobra Fabuła - Crafting - Misje Towarzyszy - Ogromny Świat - Sterowanie - Efekty Graficzne - Epickie Widoki - Interakcja z Otoczeniem Minusy : - Nie ciekawi towarzysze może z wyjątkiem Sery - Świat to obusieczność czyli loadingi lepszy by był świat z origin lub w pełni otwarty - Mało misji pobocznych z dobrych oprócz towarzyszy naliczyłam 6 . - Chwilami strasznie nuży odpycha choć i tak się wraca co jest dziwne . - Nie potrzebnie stracony czas na multiplayer którego mogłoby nie być bo jest zrobiony na odwal się . Ocena 9/10

Irek22  2015-06-06 - 08:54

Już wcześniej twierdziłem, że Dragon Age: Inquisition nie jest dobrym single-player cRPG, ale dopiero Wiedźmin 3 uświadomił mi jak prymitywna jest ostatnia gra EA BioWare. Boże, to się w głowie nie mieści, jak nisko upadło BioWare. Przejęcie przez EA, odejście czołowych postaci studia i w efekcie otrzymujemy takiego potworka, jak Dragon Age: Inquisition.

Justyna5245  2015-06-08 - 16:38

@Irek22 Ale ty płaczesz właśnie z ciekawości zobaczyłam twoje posty . Płaczesz przy dragon age ? przy grze ? to się leczy ale pewnie już jest za pózno bo uważasz , że jest inaczej (trolling dragon age od samego początku) Wiedzmin 3 ? Tak go chwaliłeś nawet jak jeszcze nie wyszedł a jak już wyszedł to (O Bogowie) Tyle postów odnośnie jaki jest perfekcyjny , zaślepiony jesteś jak 3/4 graczy ale w przeciwieństwie do nich to ty jakbyś mógł to byś redkom/wiedzminowi dupę lizał i nie tylko .... trochę mi przypominasz mojego byłego chłopaka miał tu nick assassin czy coś w ten deseń . Wez wróć do realnego życia zobacz jakie jest piękne . Zauważyłam też że do niektórych ludzi odzywasz się tak ,że w realnym życiu byś za to dostał że się tak niegrzecznie wyrażę ( po mordzie ) To może być przyczyną twojej choroby .

4.5

xsellos  2015-06-10 - 21:09

1 SKOŃCZYŁEM 3 RAZY - 2 dwa razy - 3 ani razu gra sztywna bez klimatu jakby ktoś wsadził jej kij w D....

bzzq  2015-06-19 - 10:40

Mam pytanko, czy to normalne, że po wybraniu perka "zaawansowane skupienie /koncentracja " możliwość zbierania skupienia na 2 pasku dotyczy tylko części towarzyszy? Zdaje się, że ta umiejętność działa u mnie tylko dla drużyny, którą miałem w momencie wybierania umiejętności. To chyba bug.....

sich  2015-06-20 - 14:49

BRAK POLSKIEGO DB Do dupy z tym gównem

wariat111111  2015-06-22 - 23:32

Kto przeszedł wiedźmina 3 i dragon age inkwizycje ? Krótka piłka która lepsza gra?

T20  2015-06-23 - 04:21

Zdecydowanie Wiedzmin. Inkwizycja zła nie jest, ale cholera...w wiesku nawet quest poboczny ze znalezieniem babci jej patelni jest ciekawszy niż wszystkie poboczne z Inq. Tam tylko biegam cos zabic i przeczytać zupelnie bez sensu i składu. Nie pamietajac nawet po co a, w wiesku niby jest w rezultacie podobnie ale otoczka jest zupelnie inna. Różnorodne misje z życiem i fabułą niszczą gre od BioWare.

Predi2222  2015-06-23 - 07:39

Przeszedłem dragona i gra fajna, później przeszedłem (no może jeszcze nie do końca) Wieśka i dragon wypada słabiutko, nie ma w ogóle startu.

Wodzuu  2015-06-23 - 19:31

Dokładnie jak poprzednicy, grę kupiłem po premierze, z 2 dni pograłem i odłożyłem, jakoś kurczę no nie wciąga, a o obecnie gram w Wiedźmina i nie ma podbitki żadnej Dragon Age do niego.. . O Wiedźminie można by dużo pisać, ja tylko napiszę, jedna z najlepszych jak nie najlepsza gra w jaką grałem dotychczas.

panTicTac  2015-06-25 - 08:23

Oczywiście że Wiedźmin 3, ta gra ma najlepsze questy poboczne w historii, a jeszcze lepszy główny wątek. Inkwizycja to syf-co najwyżej na 5/10.

7.5

Sewan  2015-06-26 - 13:45

Jeden krótki komentarz do tej gry: Dupy nie urywa.

polakcebulak  2015-06-27 - 18:59

To ty chyba lubisz jak coś urywa ci dupę.

gothmok  2015-07-08 - 11:43

Nowy patch 1.08 wyszedł większość to poprawki do umierającego multiplayera.

8.5

EyeMaze  2015-07-15 - 20:10

Przeszedłem obie gry i trochę bawi mnie jak to niektórzy spuszczają się nad Wiedźminem. Gra jako całokształt może i lepsza, jednak z pewnością nie ma między tymi grami takiej przepaści jak to niektórzy mówią. Co najważniejsze same wątki główne są wg mnie w miarę na równym poziomie. O ile Wiedźmin ma poważniejszą i bardziej głęboką fabułę, to w samym DA:I czuć fajny klimat fantasy. Zadania poboczne faktycznie lepsze w Wiedźminie, ale nawet w nim po jakimś czasie robi się irytujące jak każdy wieśniak robi ci wywód z całego swojego życia. Jak dla mnie walka lepiej się prezentuje w DA:I, duży plus za walka drużynową, oraz swoją drogą za całą toczką związana z drużyną, zresztą występującą w każdej grze Bioware. O ile Wiedźmin to takie 9 może 9,5 to DA:I dałbym spokojnie 8,5. Jeśli ktoś jest fanem rpg będzie się świetnie bawił przy obu grach.

FanBoyFrytek  2015-07-17 - 11:06

@EyeMaze i tu masz plusa :) Fabuła stoi na równym poziomie choć w inkwizycja była zrobiona od podstaw a wiedzmin na podstawie ksiązek itd . Wiedzmin 3 mnie najbrdziej irytuję że większość gry to zabawa w detektywa .

SuperSamuraj  2015-07-20 - 10:05

Wiedźmin mnie nudził jak cholera, jakoś mnie nigdy nie pociągała ta gierka, ale co można powiedzieć od DA:I ? Z tego co widziałem w wersji próbnej to takie mmo bez mmo, jak ktoś wyżej napisał. W takim wypadku równie dobrze można kupić Guild Wars 2. Powstrzymam się od oceny jednak, bo przecież pograłem tylko 6 godz.

Xsanik  2015-07-22 - 01:05

Zawiodłem się, bo liczyłem na to, że Inkwizycja po BARDZO przeciętnym Dragon Age 2będzie znacznie lepsza. Mocne 7.5 ze względu na na fakt, że jest to Dragon Age. Na dobrym poziomie jest JEDYNIE grafika, która wygląda dobrze, ale dla mnie nie miała ona większego znaczenia, udźwiękowienie jest również okej, ale zdecydowanie dużo lepsze było w Origins. Zadania poboczne są po prostu nudne i nijak rozwiązane- odczuwanie monotonni podczas wykonywania jest nieuniknione, na motywie: "przynieś, podaj, pozamiataj". Do tego motyw zrobiony w taki sposób, że nawet odechciewa się skupić o czym dane zadanie jest. Fabuła jest po prostu okej, bez rewelacji. Na początku BARDZO uciążliwe sterowanie kamerą, zwłaszcza w rzucie izometrycznym (kamerze taktycznej), gdzie możliwość oddalenia kamery jest zbyt ograniczona. Na plus jednak jest zarządzanie inkwizycją i sposób w jaki jest to wykonane. Niestety nawet przeglądanie ekwipunku jest męczące, choć to kwestia przyzwyczajenia. Walka... Efektowna, to na pewno, ale to bardziej sieczka niż walka, mnóstwo efektów, które na pewno dają jakąś tam satysfakcję, ale brakuje mi tutaj czegoś z klasyki cRPG ;). Ilość umiejętności też nie powala. Osobom, którym pod ...

.WyrzygałemDuszę  2015-07-23 - 21:51

Cholera, po przejściu rewelacyjnej jedynki oraz przeciętnej dwójki rozmyślam nad trójką... Niby wymagania minimalne spełniam, acz...powie mi ktoś, czy na takim sprzęcie ruszy? Procesor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.00 GHZ RAM: 4GB Windows 7/64bit. Ge Force GT 740 2GB. Może być na najniższych, lecz aby nie ścinało. Jak sądzicie?

Has89  2015-08-01 - 21:38

Dla mnie ta gra to totalna porażka. Od cienkiej fabuły i fatalnych zadań pobocznych, przez dosyć słabo zrobione "ulepszenia" zamku i baaaardzo małą liczbę przedmiotów, po (jak dla mnie) paskudną grafikę. Jak odpalam Wieśka 3 na ultra, a później próbuję przejść DA to tak, jakbym cofnął się ze 4-5 lat wstecz jeśli chodzi o grafikę i efekty z nią związane. Naprawdę- jakbym grał w Risena 3 czy coś...