Hearts of Iron III [PC]

Kolejna odsłona popularnej serii złożonych strategii historycznych, tematycznie nawiązujących do II Wojny Światowej. Tym razem zmagania prowadzimy na ogromnej mapie świata, podzielonej na około 10000 prowincji.

wersja językowa:
polska i angielska

Hearts of Iron III data premiery gry na PC:

07 sierpnia 2009 ( światowa data premiery )

04 września 2009 ( data wydania w Polsce )

07 sierpnia 2009 ( premiera w USA )

gry podobne do Hearts of Iron III:

Victoria II
East vs. West: A Hearts of Iron Game
Europa Universalis III

strategiczne, II wojna światowa, RTS, wojenne, multiplayer, strategiczne wojenne

Hearts of Iron 3 jest kolejną odsłoną serii cenionych strategii historycznych, tematycznie nawiązujących do II Wojny Światowej. Gracz zajmuje się zarówno organizacją działań militarnych, jak i poznawaniem złożonych zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Główną atrakcją trzeciej części cyklu jest możliwość toczenia zmagań na ogromnej mapie świata gry, podzielonej na około 10000 prowincji.

Akcja programu osadzona została w latach 1936-1948. Dzięki takiemu zabiegowi gracz ma czas, aby przygotować wybrane przez siebie państwo do wojennej pożogi, która ogarnęła świat w 1939 roku. Warto zwrócić uwagę, że autorzy Hearts of Iron III, szwedzka firma Paradox, bardzo poważnie traktują historię, dzięki czemu wszystkie autentyczne wydarzenia mające miejsce w okresie owych dwunastu lat mają olbrzymią szansę zaistnieć również w grze. Wszystko bowiem zależy od sposobu prowadzenia rozgrywki i stanu posiadania terytorialnego osoby zasiadającej przed komputerem.

W Hearts of Iron III, podobnie jak i w poprzednich odsłonach serii, autorzy nie narzucają żadnych konkretnych wyborów. Tylko od gracza zależy czy stanie on na czele któregoś z mocarstw, czy też postanowi objąć przywództwo nad którymś z państw nie dysponujących odpowiednimi rezerwami militarnymi i gospodarczymi. W ten sposób niejako samoistnie regulowany jest także poziom trudności zabawy i stające przed nami wyzwania.

W związku z bardzo dużym skomplikowaniem poprzednich części serii i ideą ciągłego rozwoju programu, twórcy zdecydowali się na całkowitą zmianę interfejsu, przez co pomimo swojej złożoności, gra ma szansę trafić nie tylko do zagorzałych miłośników skomplikowanych strategii. Poziom ingerencji w proces decyzyjny rozwoju państwa zależeć będzie tylko i wyłącznie od osoby grającej. Jeżeli jest ona zainteresowana najdrobniejszymi szczegółami, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby osobiście doglądała ona przebiegu powstawania nawet najdrobniejszego elementu – czy też poprzez rekrutację poszczególnych batalionów wojska, czy nadzór nad każdym elementem prowadzonych badań naukowych. Osoby mniej zaangażowane w tego typu procesy mogą zaś wydawać jedynie ogólne polecenia i skupić się na tym, co interesuje je najbardziej.

Hearts of Iron III jako pierwsza gra w serii charakteryzuje się w pełni trójwymiarową oprawą graficzną i możliwością niemal dowolnego ustawienia rozdzielczości ekranu.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 1 CD  
Ocena gry 7.7 / 10 na podstawie 728 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe:

Pentium 4 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista

Hearts of Iron III - recenzja gry

Hearts of Iron III - recenzja gry (PC)

"Prowadzenie wojny dzięki sztucznej inteligencji jest tak proste jedynie w teorii. Rzeczywiście poradzi ona sobie doskonale z utrzymaniem zachodniego frontu i rozniesieniem polskich sił w pył, ale w późniejszym etapie rozgrywki lub na wyższych poziomach trudności (polepszających głównie sytuację wrogich państw) jest często nieporadna i działa bez większego zamysłu. Przesadne poleganie na skryptach jest więc ryzykowne i nadal musimy doglądać wielu rzeczy sami. Tutaj Hearts of Iron III pokazuje zarówno swoją siłę, jak i słabość. Gra wciągnie na długie godziny fanów serii, wymieniających się na forach opisami przebiegów swoich kampanii i tworzących modyfikacje. Innych graczy, również lubiących wyzwania strategiczne, może odrzucić lub znudzić. Jest nieco przystępniej, ale to nadal tytuł pokazujący nam znaczenie słowa „determinacja”."  więcej

Hearts of Iron III zwiastun na premierę

Hearts of Iron III zwiastun na premierę [1:50]

1:33

Video Hearts of Iron III

gameplay

1:09

Video Hearts of Iron III

Blitzkrieg

1:40

Video Hearts of Iron III

GC 2008

komentarze czytelników (366)


SunriX  2013-01-18 - 11:42

Co za muł. Pomimo o wiele lepszego kompa niż wymagania ( dual core 2x2,6ghz,4gb ramu), po roku 1938 godzina w grze trwa około sekundy :/ Wyrzucam ten shit i wracam do Darkest Hour, na razie nic lepszego nie wymyślono.

kubats18  2013-05-11 - 09:30

Witam mam problem a mianowicie gdy chcę wypowiedzieć ograniczoną wojnę w hoi 3 to wszyscy moi sojusznicy wypowiadają wojnę danemu krajowi.Np gram włochami i atakuje Turcje to cała oś wypowiada wojnę Turcji i nie dość że zabierają większą cześć kraju to jeszcze te tereny co ja podbiłem trafiają do nich i tak cała Turcja jest podzielona między Bułgaria i Niemcy .Jest na to jaka rada ? ,spotkaliście się z czymś takim ? bardzo proszę o pomoc z góry dzięki

6.5

Wiatr1000  2013-09-22 - 16:15

Crusader Kings 2 i Europa Universalis były naprawdę super ale jak uruchomiłem HoI 3 to mnie szok spotkal. Okrojony poradnik, szata graficzna jednokolorowa praktycznie. Wszystko takie szare nijakie. Oraz mnogość opcji i podejmowania decyzji na poczatku w krotkim przedziale czasowym. Brakuje w poradniku grania od pczoatku do konca jakims malym panstewkiem daleko po za terenami 2 WŚ by sie zapoznac ze wszystkimi niuansami po koleji. Ch***e trudna i ciezko strawna produkcja o 2 WŚ. Podchodziłem do niej kilkakrotnie i zawsze mnie odrzucało.

Polakk123p  2014-01-31 - 18:59

Two New Games Announced From Paradox Development Studio All-new Title Runemaster and Much-anticipated Sequel Hearts of Iron IV Announced at Paradox Convention MIAMI — January 23, 2014 — Paradox Interactive today, at the Paradox Interactive Convention in Miami, announced the forthcoming release of two new games from Paradox Development Studio. The two titles revealed were Runemaster, a role-playing game (RPG) set in a fantasy realm based on Norse mythology, and Hearts of Iron IV, the highly anticipated new entry in Paradox’s World War II strategy series. [link]

Polakk123p  2014-01-31 - 19:06

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=82823

electricatom  2014-03-20 - 15:31

no wiec tak: zagrałem, muliło, trudny do obsługi interfejs, jak grałem zsrr przegrałem z niemcami po atako barbarossa więc spróbowałem zagrać z kodami zsrr wszystko miałem opracowane technologia powojenna produkcja w jeden dzień a i tak przegrałem z niemcami skończył mi się zapas ludności cały czas armia się cofała jak to możliwe jeżeli nastawiłem ich na atak?!

Runnersan  2014-03-20 - 16:33

Organizację też w jeden dzień ci ustawiło? Wymianę sprzętu i ulepszenia dywizji również? Produkowałeś zaopatrzenie? Jest wiele czynników, które mogły sprawić, że jako ZSRR przegrałeś.

WerterPL  2014-05-20 - 18:31

Ludzie to jakaś masakra! Jest jakiś sposób, żeby bitwy nie trwały tak cholernie długo? Mam wojsko zmodernizowane pod każdym względem, kadrę oficerską w komplecie i z dostawami też żadnych problemów, a mimo to czasem 50 moich dywizji przez 2 miesiące toczy walkę z 1 dywizją wroga a wskaźnik waha się pomiędzy 98% a 99% na moją korzyść. Co się dzieje?!

WerterPL  2014-05-22 - 16:26

Dobra, już rozwiązałem. Wymyślili sobie jakieś nadmierne zgrupowanie czy inny bzdet! Generalnie gra mi się bardzo podoba, ale ma takie debilne wymysły twórców, że to ludzkie pojęcie przechodzi! - Masz w prowincji 50 dywizji (których nie można łączyć) ale jak atakujesz, to może walczyć maks. 4 a reszta sobie stoi i się gapi. - Nie wiem czy to przez ilość prowincji czy coś, ale podboje trwają CHOLERNIE DŁUGO!! Zaatakowałem Francję około maja 1940 a w czerwcu 1941 dopiero jakieś 1/3 Francji zajęte! - NAJBARDZIEJ WKURWIAJĄCE to że nagle ze 140% oficerów nagle z dupy potrafi się zrobić 0% i przegrywasz na każdym froncie! Nieważne, że masz mega-elitarne nowoczesne wojska, nagle nie ma oficera, to odnosisz porażkę w starciu z oddziałem milicji! - Jak toczysz wojnę z Aliantami i zajmujesz Europę, to KAŻDĄ prowincję nadmorską, musisz obstawiać wojskiem, bo inaczej pojedyncze grupki Australii czy innej Gwatemali ci tam desant robią i łażą po całej Europie, a ty musisz gonić. I nie możesz zostawić nawet jednej prowincji nieobstawionej, bo masz 100% szans, że zaraz coś tam wyląduje! I nie próbujcie mi nawet tłumaczyć to jakimś realizmem! W życiu nie uwierzę, że takie głupoty się zdarz ...

mair81  2014-05-24 - 15:05

A ja mam takie pytanko. Ze wszystkich dodatków / 4 / tylko Semper Fi jest po polsku. Jaki będzie miało skutek / o ile się w ogóle da / zainstalowanie innych na polską wersję gry ? Drugie pytanie dotyczy nie "dużych dodatków" ale tych mniejszych np. dodatkowe wzory mundurów czy dodatkowe jednostki w grze. No i właśnie jak sobie bym kupił dodatkowe jednostki w wersji np. angielskiej i je zainstalował na wersję polską gry to czy będą one widoczne w grze, tylko opisy jednostek będą po angielsku czy w ogóle taki manewr się nie powiedzie?

Stefano77  2014-05-28 - 16:08

Mair81. Wszystko da radę. Ważne abyś miał polskie wydanie HOI3 i Semper Fi. Pozostałe dwa dodatki możesz kupić w wersji angielskiej. Następnie wejdz na stronę Wayofwar i znajdziesz tam w dziale z grą spolszczenie do dodatków, lub jak chcesz to wpisz sobie w google spolszczenie do jednego i drugiego dodatku. Gram już kilka lat i wszystko elegancko działa. Polecam także moje spolszczenie do moda o I wojnie światowej na wayofwar. Poza tym warto zainstalować modyfikację Black ICE i spolszczenie dostępne na wayofwar. Do ściągnięcia modyfikacji konieczne jest posiadanie konta i rejestracja gry na paradoxplaza.

10

Stefano77  2014-05-28 - 16:09

Do małych dodatków nie ma spolszczenia, ale są one raczej słabe. Lepiej zainstalować Black ICE, tam masz całą masę nowych jednostek.

mair81  2014-05-30 - 09:18

dzięki

zamek9  2014-06-04 - 13:16

A wie ktos jakie są wymagania do moda BlackIce ? Mam procesor 4 rdzenie 3,2 karta radeon 6850 i 8 GB ramu , w roku 1943 już tak zwolniło, że sie nie da grać... haczy wszystko strasznie. Czyżbym miał za slaby sprzęt ?

gro_oby  2014-06-04 - 15:30

dziwne, my gramy przez multi we dwóc na prędkości 2/3(bo szybciej sie nieda przez multi) i gra działa normalnie w 43 i 44;]

zamek9  2014-06-04 - 21:43

To dziwne bo wszyscy narzekają na tego moda że muli jak cholera i to jest ponoć "normalne"

Stefano77  2014-06-07 - 18:24

Grałem nawet po 45 i płynnie chodziło.

Stefano77  2014-07-14 - 16:58

Ostatnio grałem kampanie Polską na black ice. Wybrałem wariant przystąpienia do Aliantów i konfrontację z Niemcami. Niemcy zaatakowali mnie po odrzuceniu ultimatum 2 września. 4 września niespodziewanie wojnę wypowiedział mi ZSRR. Moje wojsko liczące 770 tys. żołnierzu ustawiłem uprzednio na linii rzek zarówno na zachodzie jak i na wschodzie. W większych miastach ustawiłem garnizony. Niemcy dotarli do moich linii obronnych 7 września. Ruskimi się zbytnio nie przejmowałem, bo dopiero 12 zagrozili moim oddziałom. Gdynia padła 9 września. Poznań bronił się do 27 września, Kraków do 17 września, Łódz do 30 września. Kampania Niemców zatrzymała się na moich liniach obronnych i próbowała je zdobyć do 7 grudnia, ale bezskutecznie. Ruskim ostro skopałem, ale sprowadzili posiłki. Ilość ich dywizji zaczęła mnie przytłaczać. Twierdza Brześć padła 20 listopada. Ostatecznie padł Lwów, oblężony ponad miesiąc. Warszawa nie padła i mogłem jeszcze bronić się gdzieś do 20-27 grudnia, ale spadł po zdobyciu Lwowa moja jedność narodowa i tak 7 grudnia po ponad trzech miesiącach walki przeciwko dwóm potęgom musiałem skapitulować. Śmiem twierdzić, że samym Niemcom dałbym odpór i być może doczekałbym do o ...

Holonek  2014-08-31 - 14:05

Witam, Ja również mam podobny problem. Otóż Dołączyłem Polską do frakcji OŚ , zająłem pribaltikę , Czechosłowację na pół z Niemcami. Wszystko ładnie i pęknie. Do czasu. Otóż Niemcy wypowiedziały wojnę ZSRR , więc mnie też automatycznie wciągnęło w konflikt. Ale Niemcy wcale nie pomogły! Z terenów Rumunii ruszyli (Puppetnąłem Litwę i Łotwę) , z Pribaltiki ruszyli , a w Polsce Nic ( dodam iż tam wygrywali małymi siłami bo 2/3 Sowieckiej armii szło na Polskę. Jak Dotarli do Prus Wschodnich - W ciągu tygodnia zostali wypchnięci. Warszawa Padła. Ja wszystkie jednostki wycofują do NIemiec (Jeśli w chwili poddania się jakaś jednostka jest na terytorium nieprzyjaciela , zostaje, jeśli na twoim to znika. Poddaję się , Rosjanie mnie anektują, a Niemcy łaskawie w ciągu miesiącia wyzwalają mnie. I co najdziwniejsze , po wyzwoleniu mnie wycofują WSZYSTKO z mego terytorium! Ja oczywiście nic nie robię, więc Rosjanie znowu Mnie zdobywają, Niemcy odbijają i tak w koło Macieju! jedyna nadzieja w tym iż siły z Rumunii idące na Leningrad :) odetną Mnie od reszty Sowietów i zabawa w kotka i myszkę się z kończy. Dodam że gram z TFH. I jeszcze jeden przypadek : Mianowicie kiedy grałem Polską , Węgram ...

Holonek  2014-08-31 - 14:25

Poza tym chciałbym poleciecić do Ogrania Następujące państwa( Które dają swobodę i możliwość zdziałania czegoś, nie będąc jednocześnie skazane na śmierć)- Europa: Polska(Można zrealizować Pakt Ribbentrop-Beck) , Węgry (Mają dużą ilość Core poza granicami , co pozwala na dobrą Ekspansję),Jugosławia ( Brak Granic z ZSRR , Niemcami , Najlepsza Pozycja na Bałkanach) , Grecja (Długie Początkowe Bezpieczeństwo, Łatwość Ekspansji ), Turcja ( Spory jak na Minora Manpower , Wielka Przestrzeń aż się prosząca do ataku, Możliwość odbudowy Imperium Ottomańskiego) , Rumunia (Udało mi się nią Zdobyć tereny od Indii, przez Egipt, po KOngo i Słowenię) Finlandia (Zdecydowanie Najsilniejsza Armia w Rejonie, Skandynawia jest już twoja). Afryka- Brak Północna Ameryka- Meksyk ( Możliwość bezproblemowego zajęcia A. Łacińskiej, lub w początkach gry wojny z USA). Południowa Ameryka - Argentyna ( Jedna z Większych Sił militarnych w rejonie , dobry Kandydat do stworzenia Kontynentalnego Imperium), Brazylia ( Wielkie zasoby ludzkie, Latwość walki , wielkie tereny [można zastosować spaloną ziemię]). Azja: Gualixi Cique ( Wiem , nie pamiętam poprawnej nazwy)( Aż się prosi by po wejściu do osi urwać kawał ...