Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2016, 10:56

autor: Łukasz Szliselman

Total War: Warhammer kończy z totalnym podbojem

To, które regiony będzie się dało podbić w Total War: Warhammer, ma zależeć od wybranej frakcji, wyjaśnia studio Creative Assembly. Zależności te oparte zostały na realiach uniwersum Warhammera i wprowadzą spore urozmaicenie w mechanice rozgrywki.

Górskie twierdze będą domeną krasnoludów i zielonoskórych.

Jeśli do tej pory komuś jeszcze wydawało się, że Total War: Warhammer to po prostu kolejna kopia „totalwarowej” mechaniki w nowych szatach, warto zapoznać się z najnowszym wpisem na blogu dewelopera. Twórcy ze studia Creative Assembly opowiedzieli w nim o tym, jak działa okupacja w ich najnowszej produkcji.

W przeciwieństwie do historycznych odsłon strategicznego cyklu, w Total War: Warhammer nie będzie się dało podbić dowolnego obszaru mapy, lecz ma to zależeć od kontrolowanej przez nas frakcji. Regiony i prowincje zostaną podzielone na dwie podstawowe kategorie: górskie twierdze (Holds), o które walczyć będą zielonoskórzy i krasnoludy, oraz osady ludzkie (Human Settlements), gdzie rozpanoszą się pozostałe rasy. Ponadto niegościnna Norsca ma należeć wyłącznie do plemion Norscan i nikt inny nie będzie mógł zajmować tamtejszych osad. Z kolei armie Chaosu w ogóle nie będą się osiedlać. Tego typu ramy są uzasadnione realiami Warhammera – wszakże podbijanie równin przez krasnoludy czy okupacja podziemnych twierdz przez ludzi byłyby nielogiczne z punktu widzenia uniwersum.

Zamiast totalnego podboju, każda rasa otrzyma odmienne warunki zwycięstwa, zgodne z realiami uniwersum. Dla przykładu, zielonoskórzy skupią się na podbiciu twierdz, osady ludzkie traktując jedynie jako miejsca grabieżczych lub niszczycielskich rajdów, dokonywanych po to, by szybko poprawić swoją sytuację finansową albo oddzielić się od wroga pasem spalonej ziemi niczyjej. Tym sposobem (nie wspominając o różnicach w jednostkach, architekturze i taktykach bojowych) rozgrywka każdą frakcją będzie odmienna i świeża.

Takie podejście rozwiązuje też problem nużącego w przypadku serii Total War „end game”, czyli rozgrywki po osiągnięciu warunków zwycięstwa, kiedy na mapie strategicznej wciąż jest jeszcze sporo ziem do zdobycia, ale nie niesie to ze sobą prawie żadnych prawdziwych wyzwań.

Premierę Total War: Warhammer na PC zaplanowano na 28 kwietnia 2016 roku.

  1. Total War: Warhammer – kompendium wiedzy
  2. Zapowiedź – Total War: Warhammer - ujarzmialiśmy orków na mapie strategicznej Starego Świata
  3. Oficjalna strona internetowa serii Total War