Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok

Spółka Microsoft ogłosiła właśnie, że nabyła prawa do silnika fizycznego oraz oprogramowania deweloperskiego z rodziny Havok. Używana przez nie technologia od kilkunastu lat wykorzystywana jest w niezliczonych grach, począwszy od produkcji mobilnych, a skończywszy na wysokobudżetowych pecetowych oraz konsolowych hitach.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

12

Firma od 2007 roku należała do Intela

Microsoft ogłosił właśnie, że nabył silnik fizyczny oraz oprogramowanie z rodziny Havok, należące do irlandzkiej firmy o tej samej nazwie. Jej poprzednim właścicielem był Intel, który kupił ją w 2007 roku za 110 milionów dolarów. Gigant z Redmond nie podał jednak ile musiał zapłacić za całą spółkę, która od czasu pierwszego przejęcia rozwinęła znacząco katalog oferowanego software'u i technologii, a także nawiązała współpracę z niezliczonymi partnerami. Przedstawiciele amerykańskiego giganta zapewniają, że nie zmienią polityki ani kierunku rozwoju Havoka i nie ograniczą wykorzystania opracowanych przez firmę rozwiązań jedynie do platform wspieranych przez Microsoft. Jednym z nowych aspektów, którymi mają zająć się inżynierowie Havoka, będzie jednak wykorzystanie serwerów w chmurze do obliczeń fizycznych w grach, takich jak Crackdown 3.

Firma Havok powstała w 1998 roku. Opracowana przez nią pierwsza komercyjna wersja narzędzi deweloperskich Havok ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Pozwalały one na zaawansowane jak na tamte czasy symulowanie fizyki obiektów i interakcji pomiędzy nimi w czasie rzeczywistym. Wraz z udoskonalaniem oprogramowania i wprowadzaniem nowych funkcji Havok stawał się coraz bardziej popularny wśród producentów gier. Jedną z pierwszych produkcji, która w widowiskowy sposób i na szeroką skalę używała oferowanych przez niego rozwiązań był wydany w 2004 roku Half-Life 2. Od tamtego czasu technologie fizyczne Irlandczyków stały się integralną częścią blisko 200 tytułów największych producentów i wydawców, takich jak Electronic Arts, Activision Blizzard, Square-Enix, Ubisoft, Nintendo, Microsoft czy Sony. Z czasem zaczęli korzystać z nich także mniejsi deweloperzy, w tym ci którzy wyspecjalizowali się w aplikacjach mobilnych. Co więcej, technologie Havok są również popularne na co dzień w przemyśle filmowym przy opracowywaniu efektów specjalnych w największych kinowych blockbusterach.

Drobna część z tytułów, które wykorzystują technologię Havoka

  1. Oficjalna strona firmy Havok
  2. Oficjalna strona firmy Microsoft

Dystrybucja cyfrowa na weekend 3-4 października (m.in. Might & Magic X: Legacy, Broken Age i Ancient Space)

Następny
Dystrybucja cyfrowa na weekend 3-4 października (m.in. Might & Magic X: Legacy, Broken Age i Ancient Space)

NBA 2K16 - ponad 4 miliony egzemplarzy w sklepach

Poprzedni
NBA 2K16 - ponad 4 miliony egzemplarzy w sklepach

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl