Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2015, 21:31

autor: Maciej Żulpo

Fable Legends – rezultaty pierwszych testów z użyciem DirectX 12

Ujawnione dziś testy gry Fable Legends – korzystającej z DirectX 12 i silnika Unreal Engine 4 – wskazują znaczną poprawę wydajności na kartach Nvidii i AMD.

Portal PCGamesHardware opublikował dziś test wydajności (benchmark) gry Fable Legends – test o tyle istotny, że gra korzystała w jego trakcie z technologii DirectX 12, która na współczesnych kartach graficznych jest w stanie zapewnić znacznie większą wydajność. Benchmark wskazuje niewielką przewagę kart graficznych Nvidii nad produktami AMD – różnice między potężnym Titanem X a R9 Fury X wynoszą zaledwie jedną klatkę na sekundę, co stanowi różnicę marginalną i może zapowiadać wznowienie rywalizacji „zielonych” z „czerwonymi”. Rezultaty prezentujemy poniżej (dotyczą rozdzielczości 1920x1080 przy zastosowaniu najnowszych sterowników obu producentów).

Wykres prezentuje średnią liczbę klatek na sekundę. W testach wykorzystano procesor Intel Core i7-6700K oraz 16 GB pamięci RAM. - Fable Legends – rezultaty pierwszych testów z użyciem DirectX 12 - wiadomość - 2015-09-24
Wykres prezentuje średnią liczbę klatek na sekundę. W testach wykorzystano procesor Intel Core i7-6700K oraz 16 GB pamięci RAM.

Uzyskane wyniki po raz kolejny wyraźnie pokazują, jak duży potencjał drzemie w zaprezentowanej przez Microsoft technologii. Fable Legends jest ponadto pierwszą grą korzystającą z nowych bibliotek w tak dużym zakresie, mimo że czerpie zaledwie ułamek możliwości, które te oferują – używa m. in. technologii Async (umożliwiającej znacznie sprawniejsze przekazywanie i przetwarzanie jednostek cieniujących – shaderów) oraz manual Resource Barrier Tracking (odciążającej procesor, nie wymagając dłużej wykonywania przez niego części pobocznych operacji), co zwiększa wydajność wszystkich podzespołów. DirectX 12 zapewnia również możliwość generowania znacznie bardziej skomplikowanych i imponujących pod względem wizualnym poziomów, co gołym okiem dostrzec można w zaprezentowanym powyżej materiale wideo z omawianego benchmarku.

Prezentacja wydajności jest z o tyle istotna, że na jej podstawie w przybliżeniu określić można, jak wyglądać i zachowywać będą się kolejne tytuły zasilane przez Unreal Engine 4. Posiadacze nieco starszych układów nie muszą się jednak obawiać – nowa odsłona serii Fable (która na Xboksie One oraz pecetach zadebiutuje 13 października tego roku) wciąż posiada obsługę DirectX 11, choć prawdopodobnie nie zapewni wsparcia dla starszych bibliotek. Nową technologię wykorzysta też Deus Ex: Mankind Divided i Star Wars: Battlefront.