Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 26 stycznia 2015, 17:34

autor: Luc

Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek na rekomendowanych wymaganiach

Do premiery Wiedźmina 3 pozostało niewiele czasu, nic więc dziwnego, że w Sieci pojawiają się coraz to nowsze informacje i doniesienia. W rozmowie z gry-online.pl, Adam Badowski – szef CD Projekt RED, zdradził m.in. jakie graficzne różnice zaobserwujemy na poszczególnych platformach.

Pomimo dwukrotnego przesuwanie terminu premiery, Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż jest jednym z najgorętszych tytułów 2015 roku. Choć jeszcze kilka miesięcy temu niektórzy wyrażali swój sceptycyzm w obliczu opóźnień oraz krążących na forach plotkach o domniemanym pogorszeniu grafiki, najnowsze informacje oraz materiały momentalnie przywracają wiarę w wielkość tej nadchodzącej produkcji. Ujawnione niedawno oficjalne wymagania sprzętowe wywołały wprawdzie małą burzę w społeczności graczy, podczas rozmowy z Adamem Badowskim, usłyszeliśmy jednak, że przełoży się to w 100% na jakość obserwowaną na ekranie.

Poniżej znajdziecie, w telegraficznym skrócie, najistotniejsze fakty dotyczące technicznej strony trzeciego Wiedźmina, które pojawiły się w naszym wywiadzie.

  • Obecnie przy Wiedźminie 3 pracuje 230 osób,
  • Prolog oraz samouczek skierowany do masowego gracza będzie można wyłączyć,
  • Spełnienie rekomendowanych wymagań pozwoli na wyświetlanie obrazu w 30 klatkach na sekundę,
  • Wymagania wersji na PC nie są zawyżone, choć programiści wciąż pracują nad jeszcze lepszą optymalizacją,
  • W wersji na PC można będzie zaimportować save’y z poprzedniej odsłony lub zadecydować o przeszłości bohatera w dialogach na początku rozgrywki. Na konsolach dostępna będzie tylko ta druga opcja,
  • Wersje na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One korzystają z tego samego buildu, zestawu tekstur oraz modeli. Gra na wszystkich platformach będzie wyglądała niemal identycznie, wersja na konsolę Microsoftu będzie jednak wyświetlana w rozdzielczości 900p, skalowanym do 1080p.

Adam Badowskim podczas rozmowy wyjaśnia także dokładnie jak m.in. wygląda praca zespołu podczas ostatniej fazy produkcji, wymienia kosmetyczne zmiany odróżniające Wiedźmina 3 na poszczególnych platformach, a także tłumaczy z czego wynikała słabsza jakość jednego z ostatnich trailerów.

Opublikowano także nowe screenshoty, które znajdziecie w zaktualizowanej galerii, zaś nasze wrażenia z przeprowadzanych niedawno zamkniętych testów przeczytacie w osobnym artykule.

Na czym będziesz grał w Wiedźmina 3?

78.4%

Tylko i wyłącznie na PC.

19%

Na konsoli, taniej a też w 30 FPS.

2.6%

Jeszcze nie wiem.