Grim Fandango - odświeżona wersja pokazana na Comic Conie
Podczas konwentu Comic Con w Nowym Jorku studio Double Fine pokazało grywalną wersję odświeżonego Grim Fandango - klasycznej przygodówki autorstwa LucasArts, oryginalnie wydanej w 1998 roku.
Podczas trwającego w Nowym Jorku konwentu Comic Con założone przez legendę branży Tima Schafera studio Double Fine pozwoliło na przetestowanie odświeżonej wersji Grim Fandango – przygodówki LucasArts z 1998 roku. Pierwsze informacje oraz opinie pozwalają podejrzewać, że zespołowi z San Francisco udało się zachować klimat pierwowzoru, jednocześnie wprowadzając sporo poprawek.

Na Comic Conie remake Grim Fandango został zaprezentowany tylko na PlayStation 4 (gra trafi także na PC, Maca, Linuksa oraz PlayStation Vita). Największe zmiany dotyczą oczywiście oprawy graficznej – tła są teraz znacznie wyższej rozdzielczości, zaś modele trójwymiarowych postaci zostały stworzone od nowa. Zupełnie odświeżono efekty oświetlenia oraz cieniowanie, a aby zobaczyć różnicę między wersją z 1998 a 2014 roku wystarczy jeden przycisk – przy jego użyciu przeniesiemy się w taką Krainę Zmarłych, jaką była ona u schyłku ubiegłego wieku. Niezmieniony pozostał format obrazu 4:3, jednak gracze będą mieli możliwość przerzucenia się na 16:9. Szlify nie ominęły też oprawy audio, tworzonej przy pomocy symfonii z Melbourne.
Kompletnie inne będzie sterowanie – jeden z niewielu aspektów Grim Fandango, na które narzekali jednym głosem tak gracze, jak i krytycy. Odświeżona wersja klasyka LucasArts w znaczny sposób ułatwi poruszanie się i rozwiązywanie zagadek. Oczywiście ci, którzy stęsknili się za topornym systemem z pierwowzoru otrzymają możliwość powrotu do starej konfiguracji. Zupełną nowością są natomiast komentarze twórców – w wielu momentach gry w rogu ekranu pojawi się możliwość wysłuchania paru słów od Tima Schafera oraz paru innych członków studia, które pracowało nad Grim Fandango w 1998 roku. Double Fine zapowiada, że to wcale nie koniec całkiem świeżej zawartości, jednak za wcześnie jeszcze na mówienie o konkretach.

Reakcje tych, którzy mieli szczęście zagrać w ten tytuł na Comic-Conie są bardzo entuzjastyczne: na portalu Polygon możemy przeczytać, że odświeżone Grim Fandango jakimś sposobem „wygląda tak dobrze, jak je zapamiętaliśmy, a jednocześnie o wiele lepiej”. Z kolei redaktor serwisu IGN stwierdził, że Double Fine po trzydziestu minutach spędzonych z grą dostało od niego niemal nieograniczony kredyt zaufania: „Zabawny scenariusz i dialogi, niesamowicie zbudowany świat oraz niezapomniane postaci są tak dobre teraz, jak były w 1998 roku, ale to właśnie zmiany sprawiają, że remake jest jeszcze lepszy niż oryginał”. Najwidoczniej fani przygodówek (i nie tylko!) mogą mieć nadzieję na prawdziwie wyjątkowy tytuł. Odświeżone Grim Fandango trafi na PC, Maca, Linuksa, PlayStation 4 oraz PlayStation Vita już w przyszłym roku.
- Oficjalna strona internetowa studia Double Fine
- Oficjalna strona internetowa konwentu Comic Con w Nowym Jorku
Więcej:Legendarna metalowa gra akcji za darmo. Tak twórcy Brutal Legend uczcili pamięć Ozzy'ego Osbourne'a

GRYOnline
Gracze
Steam
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
tadek[5] Konsul
Autor artykułu dopisał pod screenami tekst: "screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango"
No właśnie, wczoraj na bank tych dopisków nie było :)
zanonimizowany930719 Senator
@Septi
Autor artykułu dopisał pod screenami tekst: "screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango", prawdopodobnie dzisiaj lub wczoraj. Przez cały czas w artykule nie było ani słowa o tym że te screeny pochodzą z wersji z 98'.
Zresztą nie ma to większego znaczenia, kto widział na filmikach DF na przykład modyfikacje ekranu głównego (z popielniczką i papierosem) ten wie że dotychczasową ich pracę nad remakiem można określić co najwyżej jako dostateczną.
Problem w tym że szybko oglądając te filmiki trudno rozróżnić która ich część to fragment już "podbity", a która dotyczy starego GF.
Przyznaję, że fakt błędu edytorsko-merytorycznego na GOLu mocno mnie zasugerował, więc cofam to co napisałem wcześniej. Nie wiadomo tak naprawdę jak ta gra wygląda (czy dobrze czy źle), bo aktualnie nie ma materiałów na podstawie których można by wyciągnąć jakieś konkretne wnioski. To co widziałem trudno uznać za zachęcające, z drugiej strony jeszcze kilkukrotnie gra może dostać konkretnego graficznego boosta. Wstrzymam się więc ze wstępną techniczną opinią do momentu pojawienia się "prawdziwych" screenów.
Septi Senator

Pisze jak byk pod tymi screenami że to są screeny z gry z 1998 roku.
Saint GutFree Centurion

@Bezi2598 Screenshoty pochodzą z gry z 1998 roku - Double Fine nadal nie udostępniło grafik z odświeżonej wersji.
zanonimizowany307509 Legend
[Jestem niesłyszący]
Podejrzewam, że wielki sukces na Kickstarter i dużo pieniędzy uderzyło do głowy Double Fine . :P Stali się tacy pewniaki...