Project Titan - MMORPG studia Blizzard Entertainment anulowane

Szef studia Blizzard Entertainment poinformował podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu Polygon, że gra MMORPG znana jako Project Titan została anulowana po siedmiu latach produkcji.

Kamil Zwijacz

Pamiętacie jeszcze Project Titan od studia Blizzard Entertainment? Gra miała być pierwszym darmowym (free-to-play) MMORPG uznanego dewelopera, ale niestety tak się nie stanie. Podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Polygon, szef firmy Mike Morhaime, potwierdził, że tytuł został anulowany po siedmiu latach produkcji.

„Stworzyliśmy World of Warcraft i poczuliśmy, że wiemy jak robić gry MMO, więc postanowiliśmy zrobić najbardziej ambitną rzecz, jaką możesz sobie wyobrazić. Nie udało się” – stwierdził Morhaime.

Wyjaśniono, że studio po prostu nie czuło tej gry, nie odkryło w niej zabawy, co oznacza mniej więcej tyle, że prawdopodobnie Project Titan byłby kiepską produkcją. W związku z tym postanowiono z wielkim bólem serca zaprzestać dalszych prac.

„Zawsze bardzo ciężko jest podejmować tego typu decyzje. Było ciężko, gdy anulowaliśmy Warcraft Adventures. To samo, gdy anulowaliśmy StarCraft Ghost, ale zawsze skutkowało to lepszej jakości pracą.”

World of Warcraft nie doczeka się następcy, przynajmniej jeszcze nie teraz. - Project Titan - MMORPG studia Blizzard Entertainment anulowane - wiadomość - 2014-09-23
World of Warcraft nie doczeka się następcy, przynajmniej jeszcze nie teraz.

Morhaime stwierdził, że trzeba wiedzieć kiedy przestać, a Project Titan pochłaniał wiele zasobów firmy, więc deweloperzy zapytali się sami siebie „dlaczego do cholery robimy to w pierwszej kolejności?”. Wśród powodów znalazło się oczywiście World of Warcraft – kultowe MMORPG, które do dziś zapewnia firmie ogromne zyski, chociaż jego popularność spada. Deweloper jednak nie chce być kojarzony jako firma specjalizująca się tylko w MMO. Według szefa Blizzard Entertainment, pracownicy firmy chcą po prostu za każdym razem robić świetne gry, a Project Titan, pomimo fajnych i ciekawych pomysłów, nie pasował im jako całość, więc anulowano dalsze prace.

Sytuację porównano do problemów wśród doświadczonych zespołów muzycznych, którym czasami nie idzie praca w studiu i „muszą wyjść na piwo, przegrupować się”. W przypadku Project Titan „muzyka nie płynęła”, a firma przyzwyczaiła fanów do wysokiej jakości gier i nie chciała stracić ich zaufania przez tytuł, który nie był pewniakiem.

Jednocześnie Morhaime powiedział, że jego zespół nie mówi nie grom MMORPG, ale nie jest to coś, co będzie robił obecnie, nie licząc oczywiście dalszego wspierania World of Warcraft.

Project Titan

Project Titan

PC
anulowana

Data wydania: Anulowana

Informacje o Grze
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-11
22:08

Kuba20057 Junior

Racja. Smuga pochodzi z titana.

Komentarz: Kuba20057
2014-09-28
12:50

Zbyhu Legionista

Zamiast tego by mogli skończyć Starcraft: Ghost;;;;;;

Komentarz: Zbyhu
2014-09-25
09:56

Bierzgal Konsul

Bierzgal

Nie ma firm które nie popełniają kosztownych błędów, tylko osoby które nic nie robią mogą nie popełnić błędu.

To jest najmądrzejsze zdanie w całej tej dyskusji :).

Komentarz: Bierzgal
2014-09-25
09:54

Oburzony Konsul

Oburzony

Blizzard nie pierwszy, nie ostatni raz skasował niemal gotowy projekt w który włożono lata pracy. Gotowa do wydania Warcraft: Lord of the Clans, konsolowy Starcraft: Ghost, Diablo 3 po ponad 5 latach pracy skasowane i zrównane z ziemią i teraz Titan. Firma nie tylko może ale i musi sobie pozwolić na takie zagrania. Bo oni od lat pokazują, że || jakość > kasa + czas = zysk || I jak do tej pory zawsze się to sprawdza. Nie jest więc tak jak mówisz Killarun. Blizzard zarabia m.in. dzięki kasowaniu projektów które nie spełniają olbrzymich wymagań firmy i przyzwyczajonych do najwyższej na rynku jakości klientów.

Komentarz: Oburzony
2014-09-25
09:51

cobrass Chorąży

Nie ma firm które nie popełniają kosztownych błędów, tylko osoby które nic nie robią mogą nie popełnić błędu, z punktu marketingowego zachowali się prawidłowo, stać ich na takie posunięcie, pytanie ile straciliby wypuszczając gniota ? Dlatego decyzja słuszna aczkowliek tylko w przypadku dużego gracza którego na taką decyzję stać.

Komentarz: cobrass

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl