Pierwszy gameplay z Hellraid na silniku Chrome Engine 6
Firma Techland opublikowała 20-minutowy zapis rozgrywki z nadchodzącego pierwszoosobowego slashera o tytule Hellraid. Jest to pierwszy oficjalny materiał wideo prezentujący grę w akcji po zmianie napędzającego ją silnika na Chrome Engine 6.
- Producent: Techland
- Wydawca: Techland
- Gatunek: RPG akcji z widokiem FPP w realiach fantasy
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: 2015 (wczesny dostęp przed końcem 2014)
16 września firma Techland zorganizowała livestream, mający na celu zademonstrowanie rozgrywki w grze Hellraid w wersji alfa. Na szczęście osoby, które nie wiedziały o tym wydarzeniu lub nie zdołały znaleźć się przed komputerem w odpowiednim czasie, nie muszą pluć sobie w brodę, bowiem deweloper uwiecznił gameplay i opublikował go wczoraj w serwisie YouTube (film możecie zobaczyć powyżej). Nagranie trwa nieco ponad 20 minut i jest o tyle interesujące, że stanowi pierwszy oficjalny materiał wideo, który pokazuje Hellraid po przesiadce na nowy silnik graficzny, Chrome Engine 6 (zmianę wysłużonej „piątki” na „szóstkę” zapowiadano w kwietniu, informując przy okazji o przetasowaniu w docelowych platformach sprzętowych produkcji i przesuniięciu terminu jej premiery na przyszły rok).

Omawiany film przedstawia początkowy fragment zabawy, razem z fabularnym intrem – na świat wypełzają spod ziemi demony, a główny bohater, żołnierz Ayden, opuszcza swój posterunek, by upewnić się, że jego siostra Maerwynn, mieszkająca w poblskiej wiosce, jest cała i zdrowa. Tak rozpoczyna się oczywiście droga do piekła, na której bohaterowi przyjdzie zanihilować niezliczone zastępy potworów i zebrać tonę przedmiotów (jak na hack’n’slasha przystało).
Na koniec przypomnijmy, że Hellraid zadebiutuje w niesprecyzowanym bliżej okresie przyszłego roku, jednak zanim to nastąpi, pecetowcy, którzy z utęsknieniem wypatrują tej gry, będą mogli wypróbować dzieło Techlandu za pośrednictwem usługi Steam Early Access (trafi ono na tę platformę przed końcem 2014 roku). Pierwszoosobowy slasher znad Odry powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
- Graliśmy w Hellraid - polskiego slashera RPG od twórców Dead Island
- Oficjalna strona internetowa gry Hellraid

Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Irek22 Legend

Podoba mi się! Nawet bardzo. I nieporównywalnie bardziej niż inna nadchodząca polska siekanka, czyli Lords of the Fallen.
Tylko bez idiotycznie rozwiązanego systemu respawnu przeciwników, bez idiotycznie rozwiązanego levelscallingu, z jasnym i klarownym systemem zapisu oraz z możliwością przypisywania broni do klawiszy w wersji PC (a także bez stołów pożerających pieniądze), proszę... :P
Może wreszcie doczekam się "duchowego spadkobiercy" Dark Messiah!
pisz Senator
Klimat Hexenowy bardzo mi odpowiada, ale z tego filmu wieje taką nudą, że chyba ograniczę się do popykania w demo (o ile będzie).
Draugnimir Generał

NewGravedigger - Symulacji wpływu zawartości plecaka na ruchy bohatera w tak zaawansowanej formie, jaką tu przytoczono, faktycznie chyba nie było; można co najwyżej wymienić takiego Morrowinda, w którym przeciążenie postaci skutkuje całkowitym jej unieruchomieniem (podobnie w kolejnych odsłonach The Elder Scrolls), plus Obliviona i Skyrima, w których na szybkość ruchu bohatera wpływa m.in. masa niesionej przez niego zbroi.
Co do broni - w taki sposób, o jakim piszesz, rozwiązano tę kwestię w pierwszym Wiedźminie. Oprócz dwóch mieczy na plecach, Geralt mógł nosić tylko dwie bronie długie u pasa i jedną lub dwie (zależnie od zbroi) bronie krótkie.
Z kolei odrąbywanie części ciała wystąpiło chociażby w Dark Messiah of Might & Magic (po naładowaniu paska adrenaliny).
NewGravedigger Legend

ja narzekam
czy doczekamy się kiedyś własnie takiej szczegółowej gry, gdzie zawartość plecaka będzie miała znaczenie w zakresie ruchów bohatera? Maksymalnie 2 bronie plus jakiś sztylet.
Dalej, zadawanie ciosów. Czy jest jakaś gra, w które można np. odrąbać poszczególne części ciała?
JaspeR90k Generał

A kto tu mówi o jakimkolwiek narzekaniu? Ja tylko stwierdzam fakty.