Dying Light – tryb kooperacji na 7-minutowym gameplayu z wersji konsolowej

W sieci pojawił się 7-minutowy zapis rozgrywki w trybie kooperacji z konsolowej wersji Dying Light. Gameplay przedstawia takie aspekty gry, jak rozwijanie specjalizacji czy współpraca, a także rywalizacja między grającymi. W materiale pojawia się także Hunter – najniebezpieczniejszy ze wszystkich zombie.

Michał Jodłowski

W sieci pojawił się 7-minutowy zapis rozgrywki w trybie kooperacji z konsolowej wersji polskiego survival horroru, Dying Light. Gameplay przedstawia m.in. rozwijanie umiejętności naszej postaci poprzez zdobywanie punktów doświadczenia w jednej z dwóch specjalizacji – sile lub zręczności – które z kolei oferują różne umiejętności specjalne. Aby awansować, musimy masakrować żywe trupy za pomocą wszystkiego, co nadaje się do przywalenia komuś, bądź uprawiać wirtualny parkour. Dodatkową atrakcją są wyzwania, w których grający rywalizują ze sobą; ich celem jest np. dotarcie do wyjścia z danego poziomu w jak najkrótszym czasie. Zwycięzca nagradzany jest dodatkowymi punktami doświadczenia w danej specjalizacji. Na powyższym materiale widzimy również jedną z misji dostępnych w grze, w której musimy za pomocą sprytnie zaplanowanej eksplozji dać światu zewnętrznemu znak, że w obleganym przez zombie obszarze wciąż są żywi, niezainfekowani ludzie.

Kolejną atrakcją jest inwazja Huntera – najniebezpieczniejszego ze wszystkich zombie, który kontrolowany jest przez losowego gracza bądź naszego znajomego. Choć możliwość zmierzenia się z nieumartym łowcą jest zarezerwowana dla graczy, którzy złożyli lub złożą przedpremierowe zamówienie na grę, to mimo wszystko nierówna walka z przepakowanym zombiakiem prezentuje się znakomicie. Nadzombie posiada zestaw nadludzkich umiejętności, które możecie zobaczyć na powyższym filmiku, natomiast gracze do obrony swojego życia mogą używać specjalnej latarki emitującej promienie ultrafioletowe, które mocno osłabiają ich adwersarza, a także zmysłu przetrwania, który pozwala im skuteczniej ustalać jego położenie.

Choć sprawa ekskluzywności wyżej opisanego trybu PvP, zwanego Be the Zombie, jest dość kontrowersyjna, to niewykluczone, że twórcy gry zdecydują się na udostępnienie go pozostałym graczom w terminie późniejszym, chociażby w formie dodatku typu DLC. Jest to dość logiczna konkluzja, gdyż atakowanie i bycie atakowanym przez innych graczy w czasie zupełnie zwyczajnego przechodzenia kampanii jest bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem, które z pewnością dobrze wpłynęłoby zarówno na żywotność tytułu, jak i na jego wyniki finansowe. Wszystko się jeszcze może zdarzyć.

Dying Light zadebiutuje w Europie 30 stycznia 2015 roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. W międzyczasie zachęcamy do lektury naszego testu rzeczonego trybu kooperacyjnego.

Dying Light

Dying Light

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 27 stycznia 2015

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

8.3

Gracze

9.5

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-14
16:42

gorn18 Pretorianin

Pokazali by wersje PC na ultra bo to ona mnie najbardziej interesuje a nie to.

Komentarz: gorn18
2014-09-14
18:40

Irek22 Legend

Irek22

Strong47 [2]
czy ja sie doczekam za mojego życia, prawdziwego survival Horroru ?

Nikt z twórców nigdy nie mówił, że ta gra to będzie survival horror (elektryczne młoty były już w Dead Island). I ta gra nigdy nie miała należeć do tego gatunku. Miała być kolejną grą akcji z zombie w roli głównej.
Robienie więc jej zarzutu z tego powodu, że nie jest tym, czym nigdy nie miała być jest nie na miejscu.

Inna sprawa, że faktycznie te "neonowe" potworki trochę mnie zniechęciły do tej gry i ostudziły mój zapał. Na pierwszych gameplayach Dying Light jawiło się jako ulepszone pod każdym względem oraz trochę mroczniejsze (choćby ze względu na prosty zabieg wprowadzenia cyklu dobowego) Dead Island. Tymczasem twórcy serwują nam jakieś latające kolorowe świecidełka... Teraz to wygląda jak jakiś, kuźwa, Infamous! Niefajnie. Bardzo niefajnie, panie i panowie z Techlandu.
Mam jednak cichą nadzieję, że jest to element wprowadzony tylko dla uatrakcyjnienia rozgrywki w trybie multi, natomiast w singlu niczego takiego nie będzie.

PS
3:48 - Putin?

Komentarz: Irek22
2014-09-14
18:45

ZwP Pretorianin

ZwP

Podobny do Putina. ; )

Gameplay zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Gra zapowiada się ciekawie.
Podobna do Dead Island - czyli kolejny plus. Trochę się obawiałem, że zmienią jej styl i wyjdzie z tego połączenie shootera z Mirrors Edge.

Strong47 - ustawisz sobie poziom trudności na Ultra Hard i po kłopocie. ;P

Komentarz: ZwP
2014-09-14
19:05

ZwP Pretorianin

ZwP

Nie grałeś w to jeszcze. Po premierze pograj w jakims sklepie z elektroniką ( MM, RTV itd ) i być może się przekonasz.
Swoją drogą dobre jest to co napisałeś - niebawem wyjdzie Dead Island 2, ciekawe czy będzie tak samo dobry jak część pierwsza.

Oby się nie okazało, że Dead Island, Dead Island Riptide, Dying Light i Dead Island 2 będą niemalże identyczne.

Komentarz: ZwP
2014-09-17
09:40

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Zapowiadali COOP dla 4 osob gdzie kazda moze byc w innej czesci miasta. Licze ze to wciaz zostalo w planach.

Czepiacie sie lampki....

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl