Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2014, 19:25

autor: Michał Jodłowski

Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie pół miliona sztuk; plany Larian Studios na przyszłość

Jak wynika z wpisu na blogu Swena Vinckego, Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie ponad 500 tysięcy sztuk. Vincke opowiada w nim też o planach na najbliższą przyszłość, m.in. dalszym wspieraniu Grzechu Pierworodnego i przygotowaniach do tworzenia kolejnych tytułów.

Divinity: Grzech Pierworodny - Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie pół miliona sztuk; plany Larian Studios na przyszłość - wiadomość - 2014-09-13
Divinity: Grzech Pierworodny

Jak wynika ze wpisu na blogu Swena Vinckego, założyciela Larian Studios i dewelopera serii Divinity, Divinity: Grzech Pierworodny od czasu czerwcowej premiery rozeszło się w nakładzie ponad 500 tysięcy sztuk. Co ciekawe, 90% kopii zostało nabyte w dystrybucji cyfrowej, głównie przez platformę Steam, natomiast tradycyjne, pudełkowe egzemplarze stanowią tylko 10% ogólnego wyniku. Larian Studios spłaciło już swoje zobowiązania i obecnie zarabia na swojej najnowszej grze. Vincke w opublikowanym poście opowiada też o planach na najbliższą przyszłość. Wśród tych znajduje się dalsze wspieranie Grzechu Pierworodnego kolejnymi patchami, które wprowadzą m.in. nowych towarzyszy z pełnym udźwiękowieniem. Deweloperzy eksperymentują też ze wsparciem dla kontrolerów, całkiem możliwe, że na potrzeby opcji split-screen [dzielenie jednego ekranu między dwóch graczy – przyp. Meehow].

Poza powyższym, Larian Studios skupia się na rozwijaniu swojego „erpegowego warsztatu”, gdyż z tym gatunkiem wiąże swoją najbliższą przyszłość. Belgijski deweloper ma zamiar dostarczać innowacyjne tytuły o klasycznych założeniach i umieszczać je w światach żyjących własnym życiem. Istotną zmianą jest natomiast fakt, że studio nie będzie już korzystać z platform crowdfundingowych. Vincke tłumaczy to faktem, że zasoby zbiórek funduszy mają swoje limity, a te powinny zostać wykorzystane przez tych deweloperów, którzy naprawdę tego potrzebują.

Na koniec przypomnijmy, że Divinity: Grzech Pierworodny to pierwszy z czterech istotnych tytułów z gatunku cRPG, w które (za)gramy w tym roku, pozostałe to Dragon Age: Inkwizycja od BioWare, Pillars of Eternity od Obsidian Entertainment oraz debiutujący w przyszłym tygodniu Wasteland 2 od inXile entertainment. Najnowsza odsłona serii Divinity zebrała bardzo pochlebne oceny; Łukasz Gołąbiowski w swojej recenzji wystawił grze znakomitą notę: 9/10, natomiast czytelnicy serwisu GRY-OnLine zapewnili Grzechowi Pierworodnemu średnią ocenę na poziomie 9,2/10 w momencie pisania tego newsa. Miejmy nadzieję, że nadchodzącym erpegom również uda się osiągnąć jak największy sukces.