Zobacz prawie 20 minut gameplayu z gry Obcy: Izolacja
Podczas targów Gamescom zaprezentowano niemal 20-minutowy gameplay z nadchodzącego survival horroru, Obcy: Izolacja. Zapis rozgrywki pokazuje rozmaite sposoby unikania konfrontacji z Ksenomorfem, a także nieco fabuły w postaci części pojedynczego zadania. Wszystkiemu towarzyszy komentarz jednego z twórców gry.
Michał Jodłowski
Podczas tegorocznych targów Gamescom w niemieckiej Kolonii zaprezentowano niemal 20-minutowy gameplay z nadchodzącego survival horroru, Obcy: Izolacja. W zapisie rozgrywki można przede wszystkim zapoznać się z kilkoma sposobami unikania konfrontacji ze śmiertelnie niebezpiecznym ksenomorfem, z którym spotkanie twarzą w „twarz” kończy się natychmiastową śmiercią, co można zresztą zobaczyć w powyższym materiale. Jednym z najważniejszych elementów pomagających w przetrwaniu jest detektor ruchu. Alistair Hope, dyrektor kreatywny gry Obcy: Izolacja, zaznaczył jednak, że jak sama nazwa wskazuje, urządzenie to wykrywa jedynie poruszające się istoty, a więc nie można brać jego wskazań za całkowity pewnik, gdyż główny antagonista niekoniecznie musi cały czas się przemieszczać. Trzeba także mieć na uwadze, że możliwości tytułowego Obcego są spore. Ma on wyczulone zmysły, a także uczy się naszych zachowań. Gracz będzie ciągle zmuszony do zmieniania taktyki, gdyż wielokrotne zastosowanie jednego triku szybko sprawi, że przestanie on działać, a wręcz może odnieść odwrotny skutek.
W gameplayu można też obejrzeć część jednego z zadań, które stawiane są przed główną bohaterką gry, Amandą Ripley, a mianowicie znalezienie zasobów medycznych. Atmosferę zagrożenia podsyca klimatyczne oświetlenie, a także okazjonalnie pojawiające się hałasy. Styl wizualny gry również mocno nawiązuje do filmu Obcy – ósmy pasażer Nostromo z 1979 roku w reżyserii Ridleya Scotta. Akcja Obcego: Izolacja toczy się 15 lat po wydarzeniach przedstawionych w kultowym obrazie, a główną bohaterką jest córka filmowej protagonistki, pragnąca odnaleźć czarne skrzynki frachtowca Nostromo, aby odkryć, jaki los naprawdę spotkał jej rodzicielkę. Odkrycie tajemnicy pojawienia się ksenomorfa na stacji Sewastopol również stanowi istotną część warstwy fabularnej.
Alistair Hope zdradził, że nie wszyscy napotkani w grze ludzie (a także androidy) będą przyjaźnie nastawieni. Sytuacja śmiertelnego zagrożenia różnie wpływa na poszczególne osoby, zatem niektórzy mogą okazać się równie niebezpieczni, co grasujący po stacji Obcy. Istotny jednak jest fakt, że grę można ukończyć bez zabijania kogokolwiek, o czym pisaliśmy już w Serwisie Informacyjnym.
Obcy: Izolacja ma zadebiutować 7 października bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4.
- Zapowiedź gry Obcy: Izolacja
- Kompendium wiedzy o grze Obcy: Izolacja
- Kup grę Obcy: Izolacja najtaniej dzięki porównywarce cenowej GRY-OnLine

Obcy: Izolacja
Alien: Isolation
Data wydania: 7 października 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
- Creative Assembly
- Sega
- gameplaye
- survival horror
- Alien / Obcy (marka)
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany146624 Legend
Józek 2 - przecież w grze będzie strzelanie i nie mówię o nieśmiertelnym obcym. Oogarnijcie się trochę
zanonimizowany1023659 Legionista
Ma klimacik. Granie w ciemnym pokoju ze słuchaweczkami i jazda, jak za starych dobrych czasów AVP. Szkoda, że nie można w ostateczności zabić obcego (tylko jeden), bo spotkanie=śmierć. Element przetrwania spotkania, choćby bardzo trudny i kilka obcych, byłby fajnym urozmaiceniem.
zanonimizowany997121 Legionista
Uuuuu już się nie mogę doczekać powrotu na Nostromo:) wygląda całkiem przyzwoicie. skradanie się przed Obcym, to dopiero będą ciary na plecach;) bardzo mnie ciekawi gra, gdzie nie będzie się używać broni:) za prosto by było jakbyśmy mieli pełne uzbrojenie. A tak przynajmniej trzeba się skupić i nie dać się złapać;) Bosko;)
krakoos.xbox360 Centurion

Wygląda na arcydzieło. Zamiast bzdurneg o masakrowania obcych trzeba kombinować, grać taktycznie i dużo myśleć. To pewnie dlatego jest tak wielu sceptyków.
A.l.e.X Legend

Jest nieźle jakby obcy zachowywał się inaczej tzn. bardziej niebezpiecznie nie dałoby się tak grać w taki sposób, mimo wszystko można było zrobić to trochę inaczej spotkanie z obcym = śmierć (nawet w obrębie jednej lokacji), wtedy byłby jeszcze lepszy klimat, + detektor ruchu byłby praktycznie non stop w użyciu. Mimo wszystko i tak jest bardzo dobrze, czekam na premierę !