Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2014, 12:32

Star Citizen – budżet na produkcję zamknie się w 80-100 mln dolarów

Chris Roberts wyjawił w wywiadzie dla serwisu Gamespot, że według jego szacunków końcowy budżet gry Star Citizen wyniesie 80 do 100 milionów dolarów. Kwota ta dotyczy jednak w znacznej mierze samego dewelopingu – nie wiemy, ile pieniędzy przeznaczonych zostanie na marketing tytułu.

Star Citizen to gigant crowdfundingu i niekwestionowany rekordzista, jeśli chodzi o liczbę pieniędzy, które udało mu się zgromadzić tylko dzięki wsparciu fanów. Licznik na stronie zbiórki pokazuje w tej chwili 48,4 miliona dolarów i nikt nie wie, na jakim poziomie się zatrzyma. Niemniej, nie brakuje spekulacji w tej kwestii, a dzięki serwisowi Gamespot dowiedzieliśmy się, co na ów temat sądzą sami twórcy gry. Niedawny wywiad amerykańskich dziennikarzy z Chrisem Robertsem – szefem studia Cloud Imperium Games – ujawnił, że według szacunków legendarnego twórcy space-simów budżet produkcyjny Star Citizen zamknie się w 80 do 100 milionach dolarów. Podkreślam tutaj słowo „produkcyjny” – gros środków ze przytoczonej kwoty zostanie przeznaczony na sam deweloping. Nie wiemy, jak wiele funduszy rozejdzie się na rzecz działań marketingowych, tym bardziej że nawet nie rozpoczęto jeszcze „aktywnej promocji ani sprzedaży czegokolwiek”.

Star Citizen jawi się wszystkim, o czym mogli śnić fani space-simów. Czy Chrisowi Robertsowi rzeczywiście uda się stworzyć perłę? - Star Citizen – według Chrisa Robertsa budżet na produkcję gry zamknie się w 80-100 milionach dolarów - wiadomość - 2014-07-21
Star Citizen jawi się wszystkim, o czym mogli śnić fani space-simów. Czy Chrisowi Robertsowi rzeczywiście uda się stworzyć perłę?
Star Citizen w skrócie:
  • Producent: studio Cloud Imperium Games (z Chrisem Robertsem na czele)
  • Gatunek: symulator kosmiczny z kampanią fabularną i rozbudowanym modułem MMO
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery: I połowa 2015?

Skąd tak wielki sukces finansowy w przypadku gry, której premiera nadal pozostaje pieśnią stosunkowo odległej przyszłości? Mimo że tytułowi jeszcze daleko do ukończenia, twórcy stopniowo udostępniają fanom kolejne elementy składowe Star Citizen w formie modułów. Pierwszy był Hangar Module, który ukazał się w sierpniu 2013 roku i pozwalał oglądać swoje statki, zwiedzać ich wnętrza etc., natomiast drugi i na razie ostatni to wydany parę tygodni temu Arena Commander (znany też jako Dogfighting Module), oferujący rozgrywki sieciowe polegające na starciach myśliwców w przestrzeni kosmicznej. W parze z modułami idzie tutaj model finansowy gry – zapewniając więcej środków zespołowi Chrisa Robertsa, otrzymujemy starter z bardziej okazałym i lepiej wyposażonym modelem statku oraz innymi prezentami. Co więcej, gracze korzystają potem ze swoistych mikropłatności, by sprawiać sobie coraz to nowsze upominki i sprawniejsze statki, a chociaż gry jako takiej jeszcze nie ma, można przynajmniej cieszyć się nabytkami w wirtualnym hangarze lub na polu walki.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej