Twórcy ze studia Bungie Software zdradzili, że Destiny w wersji na pecety jest jak najbardziej prawdopodobne, lecz mogłoby ukazać się dopiero po konsolowym debiucie. Ponadto w sieci pojawił się nowy 7-minutowy gameplay, kilka screenów i informacje na temat funkcji przenoszenia zapisów między konsolami starej i nowej generacji.
Choć do premiery Destiny zostało jeszcze bez mała pół roku, w zachodnich mediach branżowych ostatnimi czasy huczy od informacji na temat najnowszego dzieła studia Bungie Software, twórców kultowej serii Halo. Najważniejsza jest dla nas ta, która dotyczy gry w wersji na komputery osobiste. Lars Bakken powiedział, że przygotowanie Destiny na pecety jest możliwe, ale z pewnością nie nastąpi przed wydaniem gry na konsolach. Twórcy zajmują się bowiem każdą z czterech docelowych platform sprzętowych (Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4) osobiście i już ich dopieszczanie bywa kłopotliwe, zatem dodanie do tej listy jeszcze jednego urządzenia okazałoby się zgubne w skutkach. Warto wspomnieć, że stanowisko Bakkena jest zgodne z tym, co w ubiegłym roku stwierdził inny członek zespołu Bungie, Eric Osborne.
Ponadto w sieci pojawił się nowy zapis rozgrywki z omawianej gry, trwający 7 minut z haczykiem (znajdziecie go u szczytu tej wiadomości). Pokazuje on niebezpieczną wyprawę w położone na terenie dawnej Rosji miejsce o nazwie Devil’s Lair, które jest zamieszkane przez obcych rasy Fallen. W przygodzie biorą udział przedstawiciele wszystkich trzech klas postaci – Hunter, Titan i Warlock – a kamera przełącza się między nimi dynamicznie, pozwalając zobaczyć w akcji zdolności i arsenał każdego bohatera. Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch nowych obrazkach, również ukazujących reprezentantów owych trzech „profesji” (one też znalazły się w tym newsie).
Przy okazji Bungie Software potwierdziło, że Destiny zaoferuje funkcje cross-platform, jeśli chodzi o stany zapisu gry, czyli tak zwane „save’y”. Oznacza to, że nic nie będzie stało na przeszkodzie, by rozpocząć zabawę na przykład na Xboksie 360, a potem – kiedy przesiądziemy się na sprzęt następnej generacji – przenieść swój postęp w grze na Xboksa One. Co ciekawe, wypowiadający się na ten temat Tyson Green nie stwierdził jednoznacznie, że podobny proces nie będzie możliwy w przypadku urządzeń różnych marek (czyli np. przy przesiadce z Xboksa 360 na PlayStation 4), ale stwierdził, że z uwagi na restrykcje ustalone przez producentów raczej nie jest to prawdopodobne.

Choć podczas walk zobaczymy sporo kolorowych efektów, Destiny nie będzie utrzymane w tak lekkiej konwencji jak Borderlands.
Przypomnijmy, że premiera Destiny nastąpi 9 września bieżącego roku. Przedtem sieć obiegnie masa materiałów udostępnionych w związku z czerwcowymi targami E3, a wkrótce po nich (latem) grę czekają beta testy. Jak wspomniano we wstępie, najnowsze dzieło studia Bungie powstaje z myślą o konsolach Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One i PlayStation 4.
Więcej:Cyberpunk 2077 w Destiny Rising? Bungie pyta fanów o najbardziej szalone crossovery
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
0

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.