Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2014, 10:59

autor: Kamil Zwijacz

Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację

Deweloperzy ze studia ArenaNet udostępnili dużą aktualizację gry MMORPG Guild Wars 2. Wprowadzone nowości obejmują niemalże każdy aspekt produkcji. Udoskonalono m.in. system cech, wprowadzono technologię Megaserwer, zmieniono zasady wydarzeń i wiele innych.

Wielka, kwietniowa aktualizacja gry Guild Wars 2. - Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację - wiadomość - 2014-04-15
Wielka, kwietniowa aktualizacja gry Guild Wars 2.

W marcu firma ArenaNet zapowiedziała wielkie zmiany, które dokonają się w popularnej grze MMORPG Guild Wars 2. Dziś ma miejsce premiera obiecanej aktualizacji, w związku z czym przygotowaliśmy dla Was skrócony opis wszystkich najważniejszych nowinek. W dalszej części wiadomości przeczytacie m.in. o modyfikacjach w systemie cech, wprowadzeniu technologii Megaserwer, dostosowywaniu postaci, itd. Warto zauważyć, że wszystkie nowości są niejako odpowiedzią na niedawną dużą premierę w świecie gier MMO - The Elder Scrolls Online od studia ZeniMax Online. W ostatnich dniach miała też miejsce promocja na zakup Guild Wars 2, która rozpoczęła się dokładnie w dniu debiutu TESO. Tytuł studia ArenaNet można było przez jakiś czas nabyć w cenie niższej aż o 50%. Krótko pisząc, wojnę gigantów czas zacząć.

Traits Unleashed, czyli coś o systemie cech

System cech (Traits) przeszedł gruntowne zmiany. Po pierwsze, deweloper zniósł konieczność odwiedzania trenera i kupowania instrukcji, by zdobyć nowe poziomy. W związku z tym zmieniono etapy, na których odblokowywane są kolejne levele cech (adept – 30 lvl, mistrz – 60 lvl i arcymistrz – 80 lvl).

To jednak nie koniec zmian w tym temacie. Do tej pory gracz na 80 poziomie doświadczenia posiadał 70 punktów cech i musiał poświęcić 5 z nich, by odblokować wybraną cechę. Od teraz punktów jest już tylko 14, ale każdy z nich odpowiada 5 w starym systemie. Ich zdobywanie rozpoczyna się natomiast od 30 poziomu doświadczenia.

Nie zabrakło także zmian w procesie refundowania cech. Znany z trybu PvP przycisk zerowania drzewka wkracza do całej gry, dodatkowo czynność tę można wykonać bez ponoszenia żadnych opłat. Oprócz tego dodano klawisz służący do usuwania pojedynczych cech. O pozostałych nowinkach przeczytacie na podlinkowanej wcześniej stronie.

Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację - ilustracja #2

System Megaserwer

Kolejną poważną zmianą jest system Megaserwer, czyli, pisząc w wielkim skrócie, opcja znacznie ułatwiająca rozgrywki ze znajomymi w ramach PvE, bez znaczenia na jakim serwerze domowym się znajdujemy. Twórcy tłumaczą to rozwiązanie w następujący sposób - od teraz częściej trafiać mamy na mapy, na których znajdują się znajomi, koledzy z gildii i ludzie mówiący w naszym języku. Skutkować ma to większą ilością osób w danej lokacji, znacznie ulepszając doznania płynące z PvE.

O kwestiach technicznych przeczytacie na oficjalnej stronie gry, ale warto przytoczyć kilka korzyści płynących z tego systemu. Najważniejszą z nich jest większe zaludnienie map, niezależnie od pory dnia. Do tego system sprawdza nasze drużyny i jeżeli teren jest zdolny pomieścić kolejnych graczy, to dołącza nas do osób z gildii, do której należymy. Oprócz tego na mapie zawsze będzie znajdować się większa ilość osób, niż dotychczas. By unaocznić nam zmiany, przeprowadzono testy, które dały następujące rezultaty:

Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację - ilustracja #3

System Megaserwer będzie wprowadzany stopniowo. Na początek twórcy włączą go na mapach dla poziomów 1-15, w głównych miastach i lobby PvP. W kolejnych miesiącach technologia obejmie całą Tyrię.

Zmiany w world bossach i wydarzeniach

Nowa opcja wymusi także zmiany w world bossach i wydarzeniach. Do tej pory bossowie pojawiali się o różnych godzinach na poszczególnych światach. Od teraz tego typu eventy odbywać mają się w określonym czasie w całej grze, dzięki czemu łatwiej będzie się załapać na takie wydarzenie.

Rotacja eventów została podzielona na trzy grupy, dzięki czemu studio może kontrolować sposób aktywowania wydarzeń. System przedstawia się następująco:

  • Hard-Core, Mega-Organized Event – najtrudniejsze wydarzenia, wymagające doskonałej organizacji wśród graczy, które pojawiać mają się co około 8 godzin w trzygodzinnych oknach;
  • Standard World Events – standardowe wydarzenia, będące zestawem sześciu world eventów dostępnych od momentu premiery Guild Wars 2. Rotacja ma być powtarzana co godzinę i co pół godziny;
  • Low-Level World Events – wydarzenia niskopoziomowe na mapach przeznaczonych dla poziomów 1-15. Jeden event rozpoczynać ma się w 15 minucie każdej godziny, a kolejny w 45 minucie.

Dokładny kalendarz wydarzeń i szczegółowy opis wszystkich zmian znajdziecie w tym miejscu.

Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację - ilustracja #4

Przyszłość gildii i WvW

System Megaserwer wpłynie także na gildie. Do tej pory ich członkowie z różnych światów posiadali unikalne instancje na każdym z nich, odblokowując tym samym ulepszenia i zapewniając wpływy niezależnie od siebie, co mogło prowadzić do podziałów w społeczności. Megaserwer pozwoli na łatwiejsze dołączanie do innych członków gildii, a w przyszłości połączy wszystkich w jedną grupę, dzięki czemu każdy gracz przyczyniał będzie się do rozwoju jednej gildii, a nie jej poszczególnych instancji. System nie wpłynie jednak na ograniczenie ilości graczy do 500 oraz nie zezwoli na łączenie oddzielnych gildii. Nie wprowadzi także zmian w trybie WvW.

Runy, sigile, balans i pozostałe elementy

Najnowsza aktualizacja to nie tylko zmiany w systemie cech i wprowadzenie Megaserwera. Twórcy z ArenaNet zatroszczyli się także o ulepszenia w innych kwestiach. Znikają m.in. różnice w runach PvE i PvP, a zebranie pełnego setu ma przynosić wymierne korzyści. W przypadku sigili porzucone zostały niejasne zasady, a czas odnawiania się poszczególnych rodzajów jest różny. Nie zabrakło także usprawnień w balansie postaci. Opisu wszystkich atrakcji szukajcie tutaj. Warto także wspomnieć o zmianie Critical Damage na Ferocity, co ma m.in. pomóc w łatwiejszym pojmowaniu możliwości zadawania obrażeń i eksperymentowaniu z umiejętnościami. Udoskonaleniu uległ również system wyświetlania statystyk dotyczących obrażeń krytycznych.

Guild Wars 2 - popularne MMO otrzymuje dużą aktualizację - ilustracja #5

Kolejne usprawnienia dotyczą systemu Wardrobe, służącego do przechowywania skórek. Szafa znajduje się teraz w panelu postaci. Założenia są następujące – całość ma być prosta w obsłudze, z możliwością stałego rozwijania i umożliwiająca sprawniejsze dostosowywanie bohaterów do własnego widzimisię. Dodatkowo barwniki odblokowywane są teraz dla całego konta, a nie są przypisywane do poszczególnych postaci, jak miało to miejsce do tej pory.

Zniknęła konieczność uiszczania opłat za naprawę ekwipunku, zmienił się system przyznawania nagród za championów i wydarzenia, a w kolejce czekają także ulepszenia Mystic Forge. Punkty WXP zliczane są teraz dla całego konta – wystarczy zalogować się na każdą postać, by system automatycznie zebrał dane w jedno miejsce.

Oczywiście wszystko, o czym możecie przeczytać powyżej, to tylko część tego, co już zostało wprowadzone do gry i co w najbliższych miesiącach ujrzy światło dzienne. Twórcy obiecali na bieżąco informować o kolejnych nowinkach, więc warto po prostu zaglądać na oficjalną stronę Guild Wars 2, by być na bieżąco.