Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2014, 19:33

autor: Adrian Werner

NERO - zapowiedziano przygodówkę studia Storm in a Teacup

Studio Storm in a Teacup zapowiedziało grę NERO, czyli przygodówkę zainspirowaną takimi tytułami jak Journey i seria Myst.

Dwuosobowe włoskie studio niezależne Storm in a Teacup ujawniło swój debiutancki projekt. Okazała się nim przygodówka NERO, którą autorzy opisują jako mieszankę serii Myst i gry Journey. Produkcja zostanie pokazana szerokiej publiczności w przyszłym tygodniu podczas imprezy Game Developers Conference w San Francisko, więc na razie twórcy nie chcą zdradzać wszystkich informacji. Nie podano nawet platform docelowych i jedynie ograniczono się do stwierdzenia, że w planach jest wspieranie kilku. Jednak fakt, że deweloperzy zaimplementowali obsługę okularów Oculus Rift sugeruje, że tytuł ukaże się przynajmniej na PC.

Gracze pokierują zakapturzoną postacią eksplorującą fantastyczny świat przypominający marzenia senne. Podczas podróży towarzyszyć nam ma tajemnicza niema postać i przez większość przygody nie będzie wiadomo, czy jest ona naszym sojusznikiem, czy też wrogiem. Na razie autorzy strzegą zazdrośnie konkretów odnośnie fabuły. Obiecują jednak historię, która w dużej części opowiadana będzie poprzez elementy otoczenia i rozgrywkę oraz scenariusz o sporym ładunku emocjonalnym.

NERO - zapowiedziano przygodówkę studia Storm in a Teacup - ilustracja #1

Trochę więcej wiadomo na temat mechanizmów rozgrywki. NERO będzie tradycyjną przygodówką, więc większość czasu spędzimy na eksplorowaniu lokacji oraz rozwiązywaniu zagadek. Podczas pokonywania łamigłówek wykorzystamy moc przywoływania świateł i zarówno one, jak i tworzone przez nie cienie będą wchodziły w interakcje z otoczeniem. Pojawią się także bardziej standardowe wyzwania polegające na manipulowaniu przedmiotami lub urządzeniami. Co ciekawe, część z zagadek ma być opcjonalna – ich rozwiązanie zostanie nagrodzone, ale pokonanie ich nie będzie wymagane do ukończenia kampanii.

Studio Storm in a Teacup zamierza wypuścić NERO na początku przyszłego roku. Kolejne informacje oraz pełną listę platform docelowych poznamy w przyszłym tygodniu, podczas imprezy Game Developer Conference.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej