Producent wykonawczy ze studia Fatshark ogłosił, że finalna wersja sieciowej gry akcji War of the Vikings zadebiutuje na początku marca 2014 roku. Ponadto produkcja, obecnie dostępna w programie wczesnego dostępu na Steamie, wczoraj otrzymała pokaźną aktualizację.

Miłośników drużynowych gier akcji w historycznych klimatach zapewne ucieszy wieść, że War of the Vikings – kontynuacja całkiem ciepło przyjętego War of the Roses z 2012 roku – zadebiutuje za niewiele ponad miesiąc, bo na początku marca. Taką informację podał Gordon Van Dyke, producent wykonawczy ze studia Fatshark. Twórca nie był w stanie wskazać dokładnej daty, ale powiedział, że deweloper „celuje w tak wczesny moment w marcu, jak to tylko możliwe”. Przypomnijmy, że entuzjaści „wojny wikingów” mogą cieszyć się omawianym tytułem dzięki programowi wczesnego dostępu na Steamie, w którym gra jest dostępna od początku października ubiegłego roku.
Zaledwie wczoraj produkcja (będąca już w fazie beta testów) otrzymała ostatnią dużą aktualizację przed oficjalnym debiutem, zmieniającą numer wersji gry na 0.9.0. Dodano samouczek, a także mechanikę indywidualizacji wojowników, umożliwiającą zmianę takich elementów jak broda, płaszcz czy okrzyki wydawane na polu bitwy. Ponadto zwiększono dostępny asortyment oręża oraz uzupełniono system zdobywania waluty i punktów doświadczenia o czasowy mnożnik. Warto również zwrócić uwagę na zmiany w warstwie dźwiękowej produkcji – od teraz postacie po obu stronach konfliktu posługują się odmiennymi językami (islandzkim w przypadku wikingów i staroangielskim, jeśli chodzi o Sasów).

War of the Vikings w programie Steam Early Access nadal kosztuje 18,99 euro (w przeliczeniu około 80 zł). Dostępne są też dwie edycje specjalne. Blood Eagle (27,99 euro / ok. 118 zł) oferuje między innymi cyfrowy album z grafikami koncepcyjnymi, ścieżkę dźwiękową i unikatowe przedmioty w grze. Z kolei Valhalla (134,99 euro / ok. 569 zł) uzupełnia powyższe bonusy o dodatkowe elementy ekwipunku, soundtrack w wersji rozszerzonej, cyfrowy poradnik oraz gwarancję darmowego dostępu do wszelkiej zawartości, o jaką gra zostanie wzbogacona w przyszłości. Dzieło studia Fatshark powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i dystrybucji cyfrowej.
Gracze
Steam
0

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.