Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2013, 22:20

autor: Michał Kułakowski

Pierwsza część cyklu Gabriel Knight powróci w nowej formie

Z okazji dwudziestej rocznicy wydania pierwszej części przygodówkowej serii Gabriel Knight, w połowie przyszłego roku ukaże się jej całkowicie nowa i odświeżona wersja. Pracuje nad nią scenarzystka oryginału, Jane Jensen, a także jej studio deweloperskie Pinkerton Road.

Gra ukaże się w połowie przyszłego roku

W połowie grudnia tego roku minie równo dwadzieścia lat od czasu premiery klasycznej dwuwymiarowej przygodówki Gabriel Knight: Sins of the Fathers, stworzonej przez legendarne Sierra On-Line. Z tej okazji, niezależne studio deweloperskie Pinkerton Road zapowiedziało remake gry, stworzony z myślą o starych fanach jak i nowej generacji miłośników gatunku. Przypomnijmy, że szefową zespołu jest Jane Jensen, autorka scenariusza i reżyser wszystkich trzech części serii Gabriel Knight, do których jakiś czas temu Pinkerton odkupiło prawa od firmy Activision. Gabriel Knight: Sins of the Fathers ukaże się w połowie 2014 roku na komputerach PC (Mac, Windows) oraz urządzeniach z systemem Android oraz iOS.

Scenariusz tytułu pozostanie bez zmian. Gracze wcielą się ponownie w postać Gabriela Knighta, pisarza specjalizującego się w horrorach oraz właściciela sklepu z książkami w Nowym Orleanie. Licząc na dawkę inspiracji bohater śledzi pracę policji, która zajmuje się tajemniczymi morderstwami, najprawdopodobniej związanymi z kultem voodoo. Z czasem coraz bardziej zagłębia się w dziwny świat magii, poznając równocześnie rewelacje związane z jego przeznaczeniem i dziedzictwem. W trakcie przygody zwiedzimy wiele zakamarków największego miasta Luizjany, a także wybierzemy się w podróż do Niemiec. Gracze rozwiązywać będą również zagadki, których forma ma odpowiadać tym z oryginalnej edycji tytułu.

Gabriel Knight: Sins of the Fathers – grafika #1

Największe zmiany czekają oprawę dźwiękową oraz graficzną, napędzaną silnikiem Unity. Trójwymiarowe tła i modele postaci, w wysokiej rozdzielczości do 2048×1536 punktów, zastąpią pierwotne dwuwymiarowe i statyczne grafiki. Kamera będzie jednak nieruchoma, ukazując lokacje w podobny sposób co oryginał. Autorzy cieszą się z możliwości jakie daje im dzisiejsza technologia zapewniając, że pozwoli ona zrealizować porzucone dwadzieścia lat temu pomysły, dzięki którym lepiej oddadzą klimat Nowego Orelanu.

Wszystkie efekty dźwiękowe oraz nagrania dialogów postaci zostały również stworzone od podstaw. Tytuł posiadać także ma zremasterowaną ścieżkę muzyczną, którą zajmuje się jej oryginalny kompozytor, Robert Holmes (prywatnie mąż Jensen). Warto jeszcze dodać, że prace nad nowym Gabriel Knight: Sins of the Fathers trwają już od ponad roku. Pinkerton Road równocześnie kończy również pracę nad kolejną oryginalną grą, pod tytułem Moebius.

Gabriel Knight: Sins of the Fathers – grafika #2

Gabriel Knight: Sins of the Fathers – grafika #3

  1. Oficjalna strona gry