Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2013, 12:00

autor: Michał Orlikowski

Nowe szczegóły na temat EverQuest Next Landmark. Nadchodzi Minecraft od Sony

Studio Sony Online Entertainment przedstawiło za pomocą livestreamu sporo informacji na temat nowego tytułu EverQuest Next Landmark. Zapowiedziano rozbudowany system craftingu i modyfikacji świata, a także wspierający go moduł Player Studio.

Nowe szczegóły na temat EverQuest Next Landmark - ilustracja #1

Pierwszy livestream z EverQuest Next Landmark za nami. Mimo że został przedstawiony w zwartej formie, zaprezentował garść interesujących informacji na temat nowej odsłony serii, która pojawi się jeszcze przed premierą EverQuest Next, stanowiąc wprowadzenie do jego świata i mechaniki.

Czym będzie Landmark?

Landmark spełni rolę tytułu bliźniaczego do EverQuest Next. Jednakże zamiast skupiać się na wykonywaniu zadań polegających na walce z potworami i innymi graczami, główną wagę przywiąże do eksplorowania przez graczy świata, a także dostosowywania go do własnych potrzeb. Innymi słowy – dzieło Sony Online Entertainment (SOE) stanie się znacznie bardziej rozbudowaną i zaawansowaną odpowiedzią na Minecrafta. O możliwościach danych przez ten tytuł przeczytacie dalej w artykule.

Rozgrywkę w Landmark rozpoczniemy tradycyjnie od stworzenia i spersonalizowania własnej postaci. Wybierzemy dodatkowo jedną z czterdziestu klas. Co ciekawe, uzyskamy możliwość przetransferowania bohatera do EverQuest Next i kontynuowania tam jego historii, co dodatkowo pozwoli nam na łatwiejsze zaadaptowanie multi-klasowego systemu, który funkcjonować będzie w Next

Po zakończeniu procesu tworzenia herosa, swoją przygodę w świecie rozpoczniemy od jednego z tytułowych „landmarków”. Przybiorą one formę ogromnych, charakterystycznych monumentów, które posłużą za kamienie milowe i pozwolą rozpoznać poszczególne lokacje krainy gry. Jak zapewniają twórcy, „landmarki” przyjmą rolę nie tylko głównych miejsc spotkań graczy, lecz także centr transportu pomiędzy poszczególnymi monumentami oraz różnymi serwerami gry.

Potwierdzono także niektóre elementy, które pojawią się w Landmark:

  • Regularnie dodawana zawartość
  • Pięć do sześciu różnych środowisk
  • System transportu po świecie gry
  • „Heroic movement” – model przemieszczania się bazujący na skokach, przewrotach i innych akrobacjach
  • Dostęp do wierzchowców

Landmark zaoferuje między innymi tereny pustynne

Budownictwo

Gdy już znajdziemy ujmujące nas miejsce, będziemy mogli wbić w nie flagę i ogłosić naszą własnością. Nie ograniczymy się przy tym do jednej tylko posiadłości – wszystkie połączymy ze sobą prywatną siecią teleportów. Nie wiemy jednakże, czy ich liczba zostanie w jakikolwiek sposób ograniczona. Przejęte działki zagospodarujemy własnoręcznie, od momentu zebrania surowców i skonstruowania narzędzi, aż po postawienie ostatniego elementu budowli. Rzeźbę terenu naszych włości również zmodyfikujemy wedle potrzeb.

Jakość narzędzi odbije się jednocześnie na stopniu zaawansowania konstrukcji – im lepszym inwentarzem będziemy dysponować, tym doskonalsze wyprodukujemy przedmioty. Po świecie rozsiane zostaną stanowiska konstrukcyjne, które nam to umożliwią. Pojawi się także możliwość prowadzenia własnego stoiska, oferującego innym graczom stworzone samodzielnie produkty.

Dave Georgeson, odpowiedzialny za właściwy rozwój tytułu, podkreślił dodatkowo, jak wielką wagę studio przywiązuje do stworzonej przez graczy zawartości. Na każdym z serwerów Landmark pojawi się kontynent poświęcony wyłącznie architekturze EverQuest Next. Oznacza to, że najlepsze budowle uzyskają szansę pojawienia się w tym właśnie tytule. Jak ujął to Georgeson: „Grając w Landmark poczujesz się, jakbyś podróżował po czyjejś wyobraźni”.

Player Studio

Ogłoszone w trakcie pokazu plany rozbudowania Player Studio sprawią, że posłuży on graczom jako główne centrum gromadzenia informacji o własnym koncie i zarządzania nim.

Obecnie moduł ten stanowi platformę, za pośrednictwem której gracze uczą się jak tworzyć i dodawać nowe obiekty do gier SOE, takich jak choćby poprzednie części serii EverQuest, czy PlanetSide 2. Aktualizacja serwisu doda między innymi system osiągnięć, wyszukiwanie i obserwowanie elementów gry (takich jak np. gracze czy przedmioty), a także umożliwi spakowanie naszych posiadłości i wystawienie ich jako nieruchomości na rynku gry.

Szczegółowe informacje na temat Player Studio uzyskacie pod tym adresem.

Pojawią się także obszary bardziej zazielenione

Elementy MMO

Cytując twórców: „to nie gra w budowanie, lecz prawdziwe MMO”. Oto charakterystyczne dla gatunku elementy, które trafią do Landmark:

  • Listy przyjaciół i formowanie gildii
  • Budowanie we współpracy z kilkoma graczami
  • Czat głosowy i tekstowy
  • System rankingowy – społeczność gry uzyska możliwość oceniania na plus/minus stworzonych budowli
  • Narzędzia dające możliwość rejestrowania procesu konstrukcji i zaprezentowania krok po kroku jak doszło do jego realizacji

Landmark zostanie wydany jako gra free-to-play – za dostęp do niej nie będzie pobierana żadna regularna opłata. Obydwa tytuły trafią na PC, jednak wciąż nieznaną pozostaje data premiery obydwu gier spod szyldu Everquest.

  1. Oficjalna strona EverQuest Landmark
  2. Oficjalna strona EverQuest Next