Wiedźmin 2 - mod zmieniający walkę jest już dostępny
Kilka tygodni temu zapowiedziano, że Andrzej Kwiatkowski, jeden z pracowników studia CD Projekt RED, przygotowuje dużego moda, który usprawni i wzbogaci mechanikę walki w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Modyfikacja ta właśnie stała się dostępna.
Mod, którego rychłe nadejście zapowiadaliśmy Wam niecałe dwa tygodnie temu, jest już dostępny. Jeżeli uważacie, że rozgrywka w Wiedźminie 2 była niezrównoważona, walka cierpiała niedostatki, a ponadto nie macie nic przeciwko nowym animacjom - ważącego 1,5 GB moda możecie pobrać tutaj:

Dla przypomnienia podajemy najważniejsze zmiany wprowadzane przez tę modyfikację:
- Upłynnienie obecnych animacji i dodanie nowych (jak np. poruszanie się z aktywnym blokiem, nowe „finiszery” - piruety w walce).
- Geralt rozpoczyna grę, posiadając wszystkie umiejętności z pierwszego, podstawowego drzewka (treningowego).
- Zmniejszenie liczby dostępnych umiejętności i zastąpienie dużej części zdolności pasywnych zdolnościami aktywnymi.
- Modyfikacje w systemie ekonomicznym gry i wśród przedmiotów – uatrakcyjnienie asortymentu kupców i usunięcie z ich oferty recept na wiedźmińskie eliksiry, podział zbroi na cztery równoważące się kategorie i zmniejszenie przepaści między rzeczami z początku gry a tymi, które zdobywa się pod koniec.
- Zmniejszenie znaczenia kupowania coraz lepszego ekwipunku na rzecz przeniesienia środka ciężkości w stronę rozwijania umiejętności postaci.
- Poprawa rozlicznych obecnych jeszcze w grze błędów (np. oleje na miecz, które niekiedy nie przynosiły efektu).
Warto przypomnieć, że Andrzej Kwiatkowski z CD Projekt RED przygotował niniejszego moda przy użyciu oficjalnego zestawu narzędzi modderskich REDKit, niedawno udostępnionych w sieci. Fani drugiej częsci przygód Geralta, mogą wiec pobrać owoc pracy developera i wrócić do obsypanego nagrodami polskiego cRPG-a. Jeżei zaś macie dość zabawy z Zabójcami Królów, to pozostaje Wam czekać na trzecią odsłonę, która ukaże się w przyszłym roku.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
The Witcher 2: Assassins of Kings
Data wydania: 17 maja 2011
GRYOnline
Gracze
Steam
- Wiedźmin 2
- CD Projekt RED
- mody / fanowskie projekty (gry)
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany397876 Legionista
Flash wie co robi. Poradził sobie z jedynką to i dwójkę poprawi:)
deTorquemada Generał

Cholera ... a na dniach odinstalowałem. Ale chyba nie chce mi sie tej gry już przechodzić. Raz wystarczyło, na drugi juz jednak czasu zabrakło.
Morgul Maugoth Konsul

claudspeed18 od tego sa MODY, zeby calkowicie zmieniac, tak jak sobie autor wymyslil i to nie ma nic wspolnego z jakoscia samej gry - bo dla niektorych ten mod moze okazac sie niegrywalny tak jak dla innych czysty w2. Ja nie mialem zadnych problemow z walka w w2. Ja zaczalem od klasztoru w grze i dostalem tam kilka razy mocno przez leb zanim sie nie nauczylem, reszta poszla z gorki. Gralem na poziomie normal. Na najwyzszym to moze ulamek procenta graczy skonczyl ta gre, wiec nie wiem co tu mozna bylo utrudniac. Jedyne chyba co mogliby poprawic, a moze poprawili bo nie wiem, to lockowanie celow.
btw. z tego co pamietam to i tak ludzie plakali, ze gra za trudna
kiroll Centurion
Jak dla mnie walka nie była trudna, tak samo te uniki. Wystarczyło trochę wprawy. W całej grze na Mrocznym poziomie miałem duży problem tylko w 1 momencie gry - w 3 akcie. Reszta bez większych komplikacji. Samą grę przeszedłem tyle razy, że ten mod to może być miła odmiana, bo klasyczna wersja jest już nudna i żadnym wyzwaniem.
zanonimizowany579358 Senator
z niektórych zmian widać że mod miał pomóc w graniu i walce a z innych aby utrudnić rozgrywkę?
Skoro coś uprościli to musieli coś utrudnić. Na tym polega balans...
Co do moda, to szkoda, że nie pobiera z poziomu launchera gry, bo z moim netem przy jednorazowym posiedzeniu mod się nie pobierze :/ Ale i tak niedawno po raz drugi ukończyłem W2, więc raczej nie miałbym ochoty zaczynać od nowa.