Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2013, 10:59

autor: Adrian Werner

Shadowrun Returns - obecność zabezpieczeń DRM spowodowana wymogami firmy Microsoft

Studio Harebrained Schemes postanowiło wyjaśnić wątpliwości wokół zastosowania zabezpieczeń DRM w grze Shadowrun Returns. Okazuje się, że taki był wymóg firmy Microsoft przy udzielaniu licencji na tę markę. Twórcom udało się wynegocjować wyjątek tylko dla osób, które wsparły Kickstartera.

Shadowrun Returns trafi do sprzedaży w czerwcu. - Shadowrun Returns - obecność zabezpieczeń DRM spowodowana wymogami firmy Microsoft - wiadomość - 2013-04-14
Shadowrun Returns trafi do sprzedaży w czerwcu.

Kilka dni temu pisaliśmy o ujawnieniu daty premiery gry Shadowrun Returns. Spore kontrowersje wywołała wtedy zapowiedź, że wersja gry pozbawiona zabezpieczeń DRM nie będzie wspierała modów ani przyszłych DLC. Twórcy postanowili więc wyjaśnić całą sytuację.

  1. Shadowrun Returns – oficjalna strona gry

Okazuje się, że wymóg DRM został narzucony przez firmę Microsoft, która jest właścicielem marki Shadowrun. Twórcom udało się wynegocjować wyjątek od tej reguły, ale dotyczy on jedynie ludzi, którzy dokonali zakupu wpłacając pieniądze na Kickstarterze. Te osoby otrzymają Shadowrun Returns oraz pierwsze duże DLC (z kampanią osadzoną w Berlinie) w wersji bez jakichkolwiek zabezpieczeń antypirackich. Każda z nich dostanie również kody umożliwiające odblokowanie obu projektów na serwisie Steam.

Wymóg Microsoftu oznacza, że dla pozostałych osób jedynym kanałem dystrybucji będzie Steam. Gra nie będzie nawet mogła pojawić się na serwisie GoG.com. Jeśli chodzi o modyfikacje, to posiadacze wersji bez DRM będą mogli je instalować ręcznie. Kolejne DLC (o ile takie powstaną) ukażą się jednak wyłącznie na Steam. Tym samym, nawet ludzie, którzy wsparli Kickstartera będą musieli skorzystać ze sklepu firmy Valve, aby nabyć dodatki inne niż kampania Berlińska.

Twórcy zamierzają wprowadzać w każdym DLC masę nowych elementów, które gracze będą mogli wykorzystać we własnych modach. Posiadanie odpowiednich dodatków ma być wymagane do uruchomienia fanowskich przygód. Tym samym, nawet możliwość ręcznego instalowania modów dla wersji DRM zostanie w przyszłości mocno ograniczona. Wychodzi więc na to, że miłośnicy Shadowruna zmuszeni zostaną prędzej czy później do skorzystania z usługi Steam.

Warto dodać, że wersje mobilne gry z oczywistych względów nie będą posiadały edytora umożliwiającego tworzenie nowych przygód. Twórcy planują jednak zbieranie najciekawszych modów wyprodukowanych z myślą o edycji pecetowej i wypuszczanie ich konwersji na tablety.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej