Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2013, 10:00

autor: Marcin Skierski

Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11

Redaktorzy serwisu PC Games Hardware dowiedzieli się, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wspierać technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11. Nie jest to wielką niespodzianką, jako że produkcja studia CD Projekt RED ukaże się na PC i nowej generacji konsol, więc trzymanie się starszych rozwiązań byłoby nie na miejscu.

Niemiecki serwis PC Games Hardware ujawnił kilka technicznych szczegółów na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Redaktorzy zza naszej zachodniej granicy dowiedzieli się, że produkcja polskiego studia CD Projekt RED wesprze m.in. technologię PhysX oraz biblioteki DirectX 11.

Szczególnie interesująca jest wieść o obsłudze PhysX. Jest to technologia dedykowana pecetom wyposażonym we wspierające tę technologię karty Nvidia GeForce. Pozwala ona na realistyczne odwzorowanie fizyki, eksplozji, czy wody w grach wideo. Do tej pory rodzimy deweloper korzystał z silnika Havok, który zdaje się być jednak mniej rozbudowany i w tych czasach już dość przestarzały.

Screen prezentuje grę Wiedźmin 3: Dziki Gon działającą jeszcze na „starej” technologii Wiedźmina 2 - Wiedźmin 3: Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11 - wiadomość - 2013-03-03
Screen prezentuje grę Wiedźmin 3: Dziki Gon działającą jeszcze na „starej” technologii Wiedźmina 2

Na dole tej wiadomości umieszczamy również materiał filmowy serwisu PC Games Hardware, stanowiący porównanie technologii wykorzystanej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon z tą zaimplementowaną w The Elder Scrolls V: Skyrim. Film udostępniamy w formie ciekawostki, bo został zrealizowany w języku niemieckim.

Wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oznacza wzbogacenie warstwy technicznej gry o obsługę teselacji, techniki MSAA (ang. Multisample Anti-Aliasing), czy HDAO (High Definition Ambient Occlusion). Nie jest to wielka niespodzianka, jako że Wiedźmin 3: Dziki Gon został zapowiedziany nie tylko na PC, ale też konsole nowej generacji. Jednocześnie warto przypomnieć, że dotychczas ujawnione screeny prezentują wczesną wersję gry, działającą jeszcze na „starej” technologii Wiedźmina 2, wspierającej biblioteki DirectX 9. Na ujrzenie oprawy graficznej trzeciej części w pełnej krasie musimy więc jeszcze poczekać.

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii gier cRPG opartych na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Za przygotowanie tego tytułu odpowiedzialne jest polskie studio CD Projekt RED, które ma na koncie również poprzednie części cyklu. Produkcja otrzyma sporo zmian i nowości względem poprzedniczek – możecie o nich przeczytać w poprzednich wiadomościach. Premiera odbędzie się w 2014 roku na PC i konsolach nowej generacji.