Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 czerwca 2012, 14:36

autor: Aleksander Kaczmarek

Curiosity - Peter Molyneux ujawnia pierwszą grę studia 22 Cans

Peter Molyneux - jeden z najbardziej znanych projektantów gier, zaprezentował pierwsze dokonania nowo utworzonego studia 22 Cans. Curiosity (Ciekawość) ma być jednym z 22 „eksperymentów”, jakie zamierza przygotować wraz zespołem deweloperskim z Guildford.

Curiosity - Peter Molyneux ujawnia pierwszą grę studia 22 Cans - ilustracja #1

Targi Electronic Entertainment Expo (E3) trudno byłoby uznać za udane, gdyby nie pojawił się na nich Peter Molyneux. Twórca takich serii jak Fable czy Black & White gościł w emitowanym przez stację telewizyjną Spike TV programie E3 All Access Live. W wywiadzie udzielonym Geoffowi Keighley'owi wyjawił, czym zajmuje się po odejściu z Lionhead Studios.

Okazuje się, że niedawno uformowane nowe studio Petera Molyneux w krótkim czasie zdołało przygotować pierwszą z serii eksperymentalnych gier. Curiosity to rodzaj aplikacji, której działanie opiera się przede wszystkim na interakcji z innymi użytkownikami.

Istotą zabawy jest odkrywanie tego, co kryje się we wnętrzu dużej kostki złożonej z tysięcy małych kostek. Zbliżając się „gracz” może je rozgarniać, by spróbować przedrzeć się do środka. Problem w tym, że w międzyczasie tego samego próbują wszyscy inni użytkownicy aplikacji.

Brzmi dziwacznie? Cóż, krótka prezentacja dokonana w trakcie wywiadu także nie ujawniła wielu szczegółów. Wygląda jednak na to, że Molyneux wpadł na jakiś nietuzinkowy pomysł, a Curiosity ma szansę trafić w ciągu najbliższych 6 tygodni na komputery PC oraz urządzenia mobilne.

Quo vadis Peterze Molyneux?

W marcu bieżącego roku Peter Molyneux pożegnał się z firmą Microsoft oraz studiem Lionhead, którym kierował przez 15 lat. Jak sam podkreśla, chciał poświęcić się całkowicie nowemu projektowi. W maju pojawiły się pierwsze doniesienia o planach założonego przez twórcę serii Fable nowego studia deweloperskiego – 22 Cans. Naturalnie zajmie się ono pracami nad „najwspanialszą grą w dziejach”, ale wcześniej zamierza przygotować 22 „prawie najwspanialsze gry”.