Produkcja Max Payne 3 może kosztować ponad 100 milionów dolarów

Produkcja trzeciej części serii Max Payne może ostatecznie kosztować Rockstar ponad 100 milionów dolarów.

Michał Kułakowski

Rockstar musi pokładać ogromne nadzieje w trzeciej odsłonie serii Max Payne, której przyszłoroczna data premiery została oficjalnie potwierdzona kilka dni temu, ponieważ według serwisu industrygamers przewidywane koszty produkcji tytułu mogą sięgnąć sumy prawie 105 milionów dolarów, co zbliża budżet gry do nakładów znanych z hollywoodzkich superprodukcji. Oznacza to też, że aby włożone w tytuł pieniądze mogły się w ogóle zwrócić, musi ona trafić do przynajmniej czterech milionów nabywców.

To niebezpieczna gra ze strony lubiącego ryzyko dewelopera. Podobny finansowy „zakład” mogliśmy zaobserwować w przypadku Red Dead Redemption, w którego ogromny sukces, początkowo nie wierzyło zbyt wielu branżowych specjalistów. Czas pokazał, że Rockstar postawił na właściwego konia, ale dobra passa nie może trwać wiecznie. Firma, której taktyka polega na wpompowywaniu ogromnych sum w kolejne projekty, na razie osiąga same sukcesy, ale wystarczy, że nowy Max Payne nie będzie tak dobry jak przewidują gracze, a deweloper może mieć bardzo poważny problem.

Produkcja Max Payne 3 może kosztować ponad 100 milionów dolarów - ilustracja #1

Na razie, analitycy przewidują, że Rockstar także tym razem wywinie się z nieciekawej sytuacji i uda mu się zbilansować koszty, a nawet zarobić na nowej grze. Przypomnijmy, że poprzednie części Max Payne rozeszły się na wszystkich platformach w liczbie około 7 milionów egzemplarzy, z czego większość przypadała na pierwszą część cyklu. Trzecia część serii musi więc osiągnąć wynik zbliżony do jedynki, żeby okazać się dochodowym interesem i zadowolić udziałowców jej producenta.

Max Payne 3

Max Payne 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 maja 2012

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.5

Gracze

8.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-09-11
22:13

Azerath Senator

Azerath

nie wyobrazam sobie jak gra za ponad 100 milionow mogla by byc nie warta kupna

Takie Too Human kosztowało bodajże 86 milionów dolarów, a oceny zebrała mocno średnie, żeby nie rzec niskie (chociaż się później mówiło, że nie całkiem zasłużenie, bo była w miarę dobra, tyle że twórcy przehypowali tytuł i nijak nie mogli sprostać wyobrażeniom graczy). Albo taki Driv3r za chyba 60 milionów baksów to już w ogóle. Wszystko rozbija się o to, jak ktoś te pieniądze wydaje. A że w tym przypadku mowa o Rockstarze, to nie ma się co martwić. Dostaniemy kolejny hit zasługujący na 10/10. A ile w tym będzie starego Maxa? Zapewne mało. Szkoda, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

spoiler start

Chociaż Max po zakończeniu dwójki, w którym ginie Mona byłby pewnie mocno zdewastowany psychicznie i z chęcią zobaczyłbym taką właśnie najmroczniejszą część Maxa z jakimiś bardziej odjechanymi schizami i może wyborami moralnymi.

spoiler stop

Komentarz: Azerath
2011-09-12
01:00

moro. Konsul

moro.

Byle do marca, byle do marca. :)

Komentarz: moro.
2011-09-12
02:00

b4r4n Generał

Może do kupy tyle wyjdzie jak się weźmie pod uwagę wszystkie przekładania i zmiany koncepcji...

Komentarz: b4r4n
2011-09-12
10:08

Henrar Generał

Henrar

Bardzo dobrze, że Rockstar postanowiło pójść swoją drogą a nie kopiować pomysłów z Remedy. Przynajmniej wprowadzą trochę świeżości w tytuł i nowy styl.

Komentarz: Henrar
2011-09-13
23:07

zanonimizowany471936 Chorąży

100 milionów? Ta gra nie może się nie udać. Widać Rockstar szykuje dla nas kolejną superprodukcję i błagam nie porównujcie IV do wiedźmina bo w IV jest o wiele więcej detali, za które trzeba przecież zapłacić. Co do NY to bodaj w MP3 mają być retrospekcje i szczerze mówiąc bardzo chętnie zobaczę jak max będzie się staczał na samo dno. Jutro trailer i coś czuje, że zwali nas z nóg. Zresztą wymienię kilka rzeczy w IV, które wpływają na koszty

-od diabła pojazdów
-masa budynków
-ogromna ilość różniących się od siebie ludzi
-silnik Euphoria
-piosenki w radiu(licencja)
-ogromne miasto
-trzeba zapłacić aktorom za podłożenie głosu

To są główne rzeczy, które wpływają na koszty.

Komentarz: zanonimizowany471936

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl