Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2010, 11:54

autor: Szymon Liebert

Twórcy TrackManii zapowiadają ambitne projekty

Firma Nadeo otworzyła serwis ManiaPlanet, poświęcony swoim przyszłym projektom. Wśród nich figurują zapowiedziane wcześniej wyścigi TrackMania 2 oraz dwie nowe gry: ShootMania i QuestMania. Pierwsza z nich ma być strzelanką, w druga cRPGiem – obie stawiają na twórczość użytkowników, która dla studia jest ważnym elementem rynku pecetowego.

Firma Nadeo otworzyła serwis ManiaPlanet, poświęcony swoim przyszłym projektom. Wśród nich figurują zapowiedziane wcześniej wyścigi TrackMania 2 oraz dwie nowe gry: ShootMania i QuestMania. Pierwsza z nich ma być strzelanką, w druga cRPGiem – obie stawiają na twórczość użytkowników, która dla studia jest ważnym elementem rynku pecetowego.

W sieci opublikowano zwiastun przybliżający założenia serwisu, który ma stymulować tworzenie amatorskiej zawartości na pecetach i jednocześnie gwarantować zaplecze dla trzech powyższych projektów. Każdy z nich będzie zawierał podobne narzędzia deweloperskie - gracze będą mogli wymieniać się zawartością i dyskutować o niej na łamach ManiaPlanet.

Twórcy TrackManii zapowiadają ambitne projekty  - ilustracja #1

Powyższy film przynosi także konkrety na temat wspomnianych gier. Beta TrackManii 2 powinna ruszyć w czwartym kwartale tego roku, a ShootMania zostanie przetestowana na początku przyszłego roku. QuestManię sprawdzimy podobno już niedługo. Dwa nowe projekty są na razie dość tajemnicze, ale zapowiadają się co najmniej ciekawie.

Na forum ManiaPlanet pojawiło się kilka dodatkowych postów wyjaśniających różne aspekty przedsięwzięcia. Przedstawiciele dewelopera opowiedzieli, że traktują pomysł jako programową platformę lub nową konsolę. Autorzy wypowiedzieli się także na temat DRM, sposobie dystrybucji zawartości oraz prawdopodobnych datach premier różnych dodatków do gier.

Nadeo patrzy na przyszłość pecetów w ambitny sposób i nie boi się stawiać na rynek, który dla wielu nie jest godny uwagi. Komputery osobiste mają wady, ale i zalety – jedną z nich jest właśnie możliwość tworzenia zawartości przez fanów (oczywiście konsole starają się to imitować - LittleBigPlanet). Być może więc jest to droga do osiągnięcia sukcesu na tej platformie.