Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2009, 10:10

autor: Piotr Doroń

Deep Silver przejmuje prawa do marki Sacred. W planach część trzecia

Bankructwo firmy Ascaron i przejęcie większości jej dóbr przez niemieckie Kalypso Media zamknęło kwestie przyszłości zdecydowanej większość marek znajdujących się w posiadaniu tej pierwszej. Nie do końca jasna była już tylko sytuacja z cRPG Sacred, którego najnowsza, druga odsłona wydana została zarówno na pecety, jak i konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.

Bankructwo firmy Ascaron i przejęcie większości jej dóbr przez niemieckie Kalypso Media zamknęło kwestię przyszłości zdecydowanej większości marek znajdujących się w posiadaniu tej pierwszej. Nie do końca jasna była już tylko sytuacja z cyklem cRPG Sacred, którego najnowsza, druga odsłona wydana została zarówno na pecety, jak i konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.

Deep Silver przejmuje prawa do marki Sacred. W planach część trzecia - ilustracja #1

Zrzut ekranowy z dodatku Sacred 2: Ice & Blood.

Z informacji pozyskanych przez niemiecki serwis GamingXP.com podczas targów gamescom wynika jednak, że marka Sacred także znalazła nowy dom. Redaktorzy portalu dowiedzieli się, że prawa do niej pozyskał koncern Deep Silver/Koch Media, będący wydawcą m.in. serii Secret Files, X3, a w przyszłości także Duke Nukem Trilogy oraz Ride to Hell.

Już niedługo firma Deep Silver/Koch Media wprowadzi zatem do sprzedaży pierwsze rozszerzenie do Sacred 2: Fallen AngelSacred 2: Ice & Blood w wersji na pecety. W przyszłym roku natomiast wyda ich konsolowe wersje. Najważniejszą informację pozostawiliśmy na koniec. Mianowicie, Deep Silver/Koch Media ma w planach wprowadzenie na rynek trzeciej odsłony marki Sacred. Aktualnie produkcja znajduje się w fazie koncepcyjnej, dlatego też nie powinniśmy się spodziewać rychłej publikacji ciekawych faktów na jej temat. Domyślamy się, że dojdzie do tego najwcześniej w przyszłym roku.

Sacred 2: Fallen Angel w wersji PC trafiło na europejski rynek na początku października 2008 roku. Gra spotkała się ciepłym przyjęciem ze strony krytyków (u nas otrzymała notę na poziomie 85%), jak i graczy. Wystarczy wspomnieć, że do końca ubiegłego roku w samych tylko Niemczech nabytych zostało 100 tysięcy egzemplarzy tej produkcji, a reszta świata dołożyła kolejnych 400 tysięcy sztuk.

Edycje konsolowe gry zadebiutowały w Europie pod koniec maja bieżącego roku, otrzymując noty na średnim poziomie 70-71%. Z nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com wynika, że w Stanach Zjednoczonych i w Europie zakupiło je około 400 tysięcy posiadaczy Xboksa 360 i PlayStation 3. Jak widać, rezultaty te wystarczyły, by twórcy rozpoczęli deweloping pierwszego oficjalnego rozszerzenia. Zostanie one wydane w wersji PC już 26 sierpnia. Odsłony konsolowe trafią do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej