Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11

Mafia II na targach gamescom robi na wszystkich ogromne wrażenie. Dzieło ekipy 2K Czech wydaje się być dopracowane niemal w każdym elemencie, w związku z czym podjęcie rywalizacji o najlepszą grę akcji przyszłego roku nie powinno być dla niej żadnym problemem. W posiadanie kolejnych informacji na jego temat weszli dziennikarze serwisu PC Games Hardware.

Piotr Doroń

Mafia II na targach gamescom robi na wszystkich ogromne wrażenie. Dzieło ekipy 2K Czech wydaje się być dopracowane niemal w każdym elemencie, w związku z czym podjęcie rywalizacji o najlepszą grę akcji przyszłego roku nie powinno być dla niej żadnym problemem. Potwierdzają to choćby wrażenia z testu grywalnej wersji dzieła, jakie przygotował dla Was Vercetti. W posiadanie kolejnych informacji na jego temat weszli dziennikarze serwisu PC Games Hardware.

Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11 - ilustracja #1

Otóż, z informacji przekazanych przez producentów gry wynika, że silnik graficzny Mafia II powstał w całości na bazie bibliotek DirectX 9, w związku z czym gra, przynajmniej na początku, nie zaoferuje wsparcia dla DX10 i DX11. Najnowsze zrzuty ekranowe pokazują jednak, że nie jest to wcale wielką przeszkodą – produkcja prezentuje się bowiem naprawdę dobrze (w ruchu jest jeszcze lepiej). Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że choć Mafia II będzie tytułem multiplatformowym, to jednak wersja pecetowa jest tą główną. Stąd też zaoferuje ona m.in. najbardziej zaawansowaną oprawę graficzną. Ma to umożliwić wsparcie dla procesora PhysX, który będzie odpowiedzialny nie tylko za takie oczywistości jak fizyka, ale również zachowanie dynamicznego, interaktywnego dymu.

Mafia II bez wsparcia dla DX10 i DX11 - ilustracja #2

Mafia II zostanie wydana jednocześnie w wersjach na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Do debiutu gry dojdzie na początku przyszłego roku 2010 roku.

Mafia II

Mafia II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 sierpnia 2010

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.6

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-08-21
11:12

djgromo Pretorianin

Przykro się robi czytając te komentarze.

Najlepiej dalej żyć w średniowieczu. Zamiast się domagać wsparcia dla nowych bibliotek i tego by wreszcie zaczęły wychodzić gry, które je wspierają Wy dalej się cieszycie.

Moim zdaniem DX10 było przereklamowane lekko i zyskało złą sławę za sprawą Visty.
10.1 daje już sporo większą wydajność ok 20% w niektórych grach.
Nowe DX to łatwiejsza praca dla programistów => szybsze robienie gry => brak wykonywania mozolnych czynności i częściowa automatyzacja niektórych zadań => pozostaje więcej czasu na prawdziwe dopieszczanie gry
To także wsparcie dla nowych efektów graficznych dzięki czemu gry wyglądają ładniej.

Najważniejsze jest jednak to, że zawsze jest to krok naprzód. Nie po to wydaję kupę kasy na kartę z obsługą DX 10 żeby dalej patrzeć na brak wsparcia przez odpowiednie tytuły. Ktoś wspomniał, że nie będzie patrzył na promienie światła przechodzące przez liście. Wg mnie po to to jest wprowadzone, żeby móc to podziwiać niekoniecznie biernie patrząc, ale też podczas gry nawet tej dynamicznej. Dobrze wpływa to na walory wizualne, gra jest ładniejsza i bardziej fotorealistyczna a to chyba dobrze? Jak ktoś tego nie dostrzega i się przed tym broni mówiąc coś w stylu 'i tak nie będę na to patrzył więc najlepiej tego nie dodawać do gry' to naprawdę współczuję takiego toku rozumowania.

Żeby było jasne: nie pochwalam papki marketingowej, ale zawsze trzeba iść naprzód, a nie stać w miejscu. Po to płacę za mocne karty z obsługą nowych DX żeby móc grać w gry je obsługujące.

Komentarz: djgromo
2009-08-21
11:32

zanonimizowany139149 Pretorianin

szkoda ze to wyglada zupelnie jak na konsole

Komentarz: zanonimizowany139149
2009-08-22
11:50

zanonimizowany579408 Chorąży

😃

Najważniejszy jest klimat i grywalność a nie grafika, przynajmniej dla prawdziwych graczy... oczywiście nie twierdzę że nie jest ważna ale nie w pierwszej kolejności...
Na tym silniku będzie pewnie dużo lepiej zoptymalizowana i pójdzie na większości sprzętów a wygląda i tak baardzo ładnie

Komentarz: zanonimizowany579408
2009-08-28
14:41

zanonimizowany139149 Pretorianin

maja racje bo dx10 to taka 9 nadetalach stopien poziom wyzej niz np very high czy ultra. Jak gra ma maksymalne ustawienia very to dx10 tao taki ultra , jak high to 10 taki very ultra. A jedynastka to taka sztuczna cukierkowa dx dziesiatka, cos jak bylo quake 3 dla jedynki i dwojki, czy "dziwna grafika" z ut 2007 na pccie

Komentarz: zanonimizowany139149
2009-09-05
10:33

LordVader1 Generał

👍

Pomimo, że Mafia II będzie bez wsparcia DirectX 10 i 11, jestem przekonany, że Mafia II będzie świetną grą.

Komentarz: LordVader1

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl