Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2009, 10:35

autor: Piotr Doroń

Oficjalny serwis i minimalne wymagania sprzętowe czwartego Gothica

Firma JoWooD przerwała kilkumiesięczne milczenie w sprawie gry cRPG Arcania: A Gothic Tale (znanej również jako Gothic 4: Arcania), będącej kolejną odsłoną słynnego, niestety głównie z powodu niesamowitej liczby błędów i niedociągnięć, cyklu gier fabularnych.

Firma JoWooD przerwała kilkumiesięczne milczenie w sprawie gry cRPG Arcania: A Gothic Tale (znanej również jako Gothic 4: Arcania), będącej kolejną odsłoną słynnego, niestety głównie z powodu niesamowitej liczby błędów i niedociągnięć, cyklu gier fabularnych. Dokonała tego prezentując minimalne wymagania sprzętowe dzieła niemieckiego studia Spellbound, które zastąpiło na tym polu firmę Piranha Bytes, uruchamiając oficjalny serwis internetowy gry oraz publikując wysokiej jakości zrzuty ekranowe.

Oficjalny serwis i minimalne wymagania sprzętowe czwartego Gothica - ilustracja #1

Okazuje się, że aby uruchomić czwartą odsłonę Gothica trzeba będzie dysponować maszyną, która jeszcze dwa i pół roku temu zapewniałaby odpalenie Gothica 3 w bardzo wysokich detalach. Z informacji udostępnionych przez JoWooD wynika, że rozgrywka w Arcania: A Gothic Tale stanie się możliwe dopiero na komputerze wyposażonym w procesor Intel Pentium 4 3.2GHZ lub AMD Athlon 3500+, 1GB pamięci RAM w przypadku Windowsa XP bądź 1,5GB w sytuacji, gdy na dysponujemy Vistą, a także kartę grafiki ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800. Oczywiście posiadanie peceta spełniającego te warunki nie będzie równoznaczne z osiągnięciem płynnej zabawy. Ta stanie się sensowna dopiero na komputerach o znacznie większej mocy. Do premiery czwartego Gothica ma jednak dojść dopiero pod koniec bieżącego roku, więc fani gier fabularnych mają jeszcze sporo czasu na ewentualną wymianę niektórych podzespołów.

Firma JoWooD poinformowała także o uruchomieniu oficjalnego serwisu internetowego poświęconego Arcania: A Gothic Tale. Znajdziecie na jego łamach kilka ciekawych materiałów. Mamy tu na myśli przede wszystkim zestaw zrzutów ekranowych oraz grafik, prezentujących co ciekawsze miejsca wchodzące w świat wirtualnego świata gry. Waszej uwadze polecamy również krótkie streszczenie wprowadzające nas w świat Gothica, a także oficjalne forum dyskusyjne, na którego łamach będą się od teraz toczyć zażarte dyskusje na temat przyszłości serii.

Ostatnią informacją, którą chcielibyśmy Wam przekazać, jest krótki rys historyczny, wprowadzający nas w fabułę Arcania: A Gothic Tale. W grze wcielimy się w rolę Bezimiennego, który powracając z ciężkiej wyprawy widzi, jak potężne zło dosłownie zrównuje z ziemią osady mieszkańców wyspy Feshyr, położonej na Południowych Morzach. Nasz protagonista podejmie wówczas jedyną słuszną decyzję – postanowi wyruszyć za oprawcami, by ich dopaść i odpowiednio ukarać. Jego krokami pokieruje oczywiście gracz. W grze w porównaniu do poprzednich odsłon serii znacznie większy nacisk położony zostanie na magię. Twórcy gry tłumaczą, że to właśnie ten element sprawił, iż zdecydowali się oni na odejście od tradycyjnego tytułowania serii. Według zeszłorocznych zapewnień Arcania ma zaoferować 60-80 godzin wymagającej rozgrywki.

Arcania: A Gothic Tale ukaże się docelowo na komputery osobiste. Nie wyklucza się jednak wydania gry także w wersjach na konsole najnowszej generacji – Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Produkcję przygotowuje studio Spellbound, które zastąpiło na tym polu ekipę z Piranha Bytes po tym, jak utraciła ona wszelkie prawa do korzystania z licencji Gothica. Aktualnie popularny niemiecki deweloper zajmuje się dewelopingiem swojej nowej pozycji z gatunku cRPG – Risen.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej