Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 października 2008, 12:40

autor: Janusz Wyczołek

Kolejne informacje o beta-testach Call of Duty: World at War

Stało się, wiemy już co nieco o zbliżających się otwartych beta-testach Call of Duty: World at War w wersji na PC. Informacja została umieszczona na oficjalnym forum Call of Duty i przedstawia kilka elementów, jakich możemy się spodziewać.

Stało się, wiemy już co nieco o zbliżających się otwartych beta-testach Call of Duty: World at War w wersji na PC. Informacja została umieszczona na oficjalnym forum Call of Duty i przedstawia kilka elementów, jakich możemy się spodziewać.

Po pierwsze, autoryzacja klucza użytkownika odbywać będzie się nie na poziomie centralnego serwera, a samej gry – pierwszy raz w przypadku serii Call of Duty. Serwer zajmował się będzie sprawdzaniem, czy poszczególne nazwy profili związane z kluczami są unikalne. Oznacza to brak konieczności logowania się przed graniem za pomocą nazwy użytkownika i hasła.

Jak tłumaczy autor wiadomości, JD_2020, postąpiono tak ze względu na dodanie do pecetowej wersji funkcji Znajomych i Zaproszeń. Możliwe będzie ich dodawanie, sprawdzenie, na jakich serwerach grają, dołączenie do nich, zapraszanie do własnej gry itd. Wymusza to oczywiście konieczność istnienia unikalnych nazw i stąd właśnie ten pomysł. Dla osób, którym często zdarza się zmieniać klanowe tagi, powstała opcja prefiksów, które jako takie nie należą do nazwy profilu (nie ma więc konieczności jej zmiany, która byłaby uciążliwa), ale wyświetlane są w samej grze.

Kolejne informacje o beta-testach Call of Duty: World at War - ilustracja #1

Przed rozpoczęciem zabawy niezbędne będzie oczywiście uzyskanie wymaganego klucza. Ponieważ jednak wydawcy nie chodzi o ograniczenie liczby użytkowników, dostępne będą one dla wszystkich osób zarejestrowanych na CallOfDuty.com – nawet tych, którzy założą konto już po wystartowaniu beta-testów.

Ponieważ wersja testowa będzie w zasadzie jedynie trochę ograniczonym trybem multiplayer z pełnej edycji World at War, o dostępność serwerów również nie ma się co martwić. Możliwe będzie ich zakładanie, a nawet oferowanie przez usługodawców parających się płatnym hostingiem serwerów gier – zupełnie jak w przypadku pełnej wersji. JD_2020 zaznaczył jednak, że serwer wersji beta dostępny będzie tylko na platformę Windows.

Na koniec dodał jeszcze, że kont (i wszystkich powiązanych z nim rzeczy, np. listy znajomych) utworzonych podczas publicznych testów, nie będzie można „przetransferować” do wersji pełnej. Wszystkie beta-konta zostaną usunięte, tak jak w przypadku Xboksa 360.

Niestety nie wiadomo jeszcze, kiedy testy wystartują. Bądźcie jednak pewni, że powiadomimy Was o tym, jak tylko podana zostanie stosowna informacja, ponieważ sami nie możemy się jej już doczekać. W międzyczasie zapraszamy do zapoznania się z tym, co ma Wam do zaoferowania nasza Encyklopedia.