Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 grudnia 2017, 18:12

Life is Strange zmierza na urządzenia mobilne

Firma Square Enix i ekipa Dontnod Entertainment wyruszają na podbój rynku urządzeń mobilnych ze swoim Life is Strange. Czy znajdzie się tam miejsce dla jeszcze jednej epizodycznej przygodówki?

Opracowane przez zespół Dontnod Entertainment Life is Strange to bez wątpienia jeden z cichych hitów 2016 roku. Produkcja, która początkowo była dostępna jedynie w dystrybucji cyfrowej, jednak z czasem doczekała się również pudełkowego wydania, odniosła sukces na komputerach i konsolach, trafiając w ręce ponad trzech milionów graczy z całego świata. Teraz jej wydawca, czyli firma Square Enix, przygotowuje się do jej premiery na iPhone'ach i iPadach. Jak się okazuje, na mobilną wersję przygód Max i Chloe nie będzie trzeba długo czekać.

Czy sukces, jaki Life is Strange odniosło na komputerach i konsolach, zostanie powtórzony na urządzeniach mobilnych? - Life is Strange zmierza na urządzenia mobilne - wiadomość - 2017-12-12
Czy sukces, jaki Life is Strange odniosło na komputerach i konsolach, zostanie powtórzony na urządzeniach mobilnych?
Na skraju upadku

Po premierze Remember Me, którego sprzedaż pozostawiała sporo do życzenia, studio Dontnod Entertainment popadło w kłopoty finansowe, znajdując się na skraju upadku. Po podjęciu stosownych działań (szeroko zakrojona restrukturyzacja i „adaptacja do nowej sytuacji”) zespołowi udało się pozyskać środki niezbędne na opracowanie kolejnej gry. Projekt nosił początkowo miano What If?, a kiedy zainteresowała się nim firma Square Enix, został przemianowany na Life is Strange. Reszta jest już historią…

Jak można wyczytać na oficjalnej stronie produktu w sklepie App Store, trzy pierwsze odcinki mobilnej wersji tego tytułu zadebiutują 14 grudnia; pozostałe dwa epizody mają natomiast zostać udostępnione w 2018 roku. Cena? Za pierwszy odcinek musimy zapłacić 2,99 dolara (co w przeliczeniu powinno zaowocować kwotą rzędu 11 złotych) – kolejne można kupić osobno z poziomu gry lub zaopatrzyć się w ich komplet, w ramach przepustki sezonowej.

Potencjał drzemiący w urządzeniach mobilnych jest stosunkowo rzadko wykorzystywany przez producentów „dużych” gier. Z jego istnienia doskonale zdaje sobie sprawę między innymi ekipa Telltale Games, której kolejne dzieła trafiają nie tylko na komputery i konsole, lecz także na smartfony i tablety. Czas pokaże, czy firmie Square Enix również uda się przebić z przygodami Max i Chloe do świadomości użytkowników iPhone'ów i iPadów.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej