Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2017, 11:08

autor: Kamil Zwijacz

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - ukazała się nowa wersja świetnego moda Misery

Rozbudowana modyfikacja Misery do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci doczekała się wersji 2.2. Mod zwiększa poziom trudności i realizm rozgrywki, poprawia grafikę i dodaje mnóstwo nowych elementów.

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - ukazała się nowa wersja świetnego moda Misery - ilustracja #1

Kilka lat temu na łamach tvgry.pl mogliście zapoznać się z modem Misery do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat). To ciekawy projekt, którego główną atrakcją jest zwiększenie poziomu trudności, chociażby przez zmiany w interfejsie gracza. Jednak to nie wszystko, gdyż dodaje on też nowe funkcje i poprawia grafikę. W 2014 roku jego twórcy wypuścili wersję 2.1 i rozpoczęli pracę nad kolejną aktualizacją. Od tamtej pory o modzie było dość cicho, ale wczoraj ukazało się ostateczne wydanie wersji 2.2.

Misery 2.2 w skrócie:
  1. duża modyfikacja do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci;
  2. zwiększa realizm i poziom trudności;
  3. poprawia grafikę i udźwiękowienie;
  4. ulepsza działanie SI;
  5. dodaje szereg nowych elementów.

Co takiego teraz oferuje Misery? Pisząc w skrócie, sporo dobrego. Natomiast zagłębiając się w szczegóły, wersja 2.2 wprowadziła możliwość rozmontowywania znalezionych łupów na mniejsze części czy też naprawiania zniszczonych przedmiotów. To jednak tylko niewielki wycinek z wszystkich elementów wprowadzonych na przestrzeni kilku lat.

Jeżeli chodzi o kwestie audio-wideo, to po zainstalowaniu modyfikacji otrzymacie ładniejsze bronie, lepiej oteksturowanych mutantów, zmienione cieniowanie i oświetlenie, a nawet nowe udźwiękowienie. Twórcy poprawili też sztuczną inteligencję, która lepiej się zachowuje i stosuje bardziej zaawansowane taktyki. Gra, o czym, już wspomniałem, jest również trudniejsza i bliższa rzeczywistości. Usunięto np. minimapę czy wskaźnik pokazujący ilość amunicji. Medykamenty działają wolniej, zmieniono działanie broni, jedzenie i bandaże nie odnawiają zdrowia itd. Do tego dochodzą trzy grywalne klasy postaci, nowe bronie, przedmioty, dodatkowe warunki pogodowe, latarki i baterie, możliwość gotowania oraz wiele innych.

Jak widać, nie jest to zwykła, drobna modyfikacja, a projekt zmieniający mnóstwo elementów, które potrafią całkowicie odmienić sposób grania w S.T.A.L.K.E.R.-a. Dostępny jest on oczywiście za darmo, więc tym bardziej zachęcamy do spróbowania swoich sił w Misery 2.2.