Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 marca 2017, 10:50

autor: Adrian Werner

BattleTech zaliczy lekki poślizg

Zespół Harebrained Schemes napotkał pewne problemy podczas produkcji turowej strategii BattleTech. Zostały one już rozwiązane, ale spowodowały spowolnienie w pracach. W rezultacie opóźnieniu ulegnie premiera zamkniętej bety oraz samej gry.

Mamy złe wieści dla graczy czekających na grę BattleTech, czyli taktyczną turówkę studia Harebrained Schemes. Autorzy właśnie poinformowali, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom 15 marca nie wystartuje zamknięta beta dla osób, które wsparły projekt na Kickstarterze. Deweloperzy napotkali pewne problemy, które wydłużyły cykl produkcyjny. Najpewniej spowoduje to także opóźnienie premiery pełnej wersji. Początkowo miała ona nastąpić latem tego roku, a teraz twórcy jako termin debiutu podają „późne lato lub jesień”.

Premiera zarówno bety, jak i samej gry trochę się opóźni. - BattleTech zaliczy lekki poślizg - wiadomość - 2017-03-09
Premiera zarówno bety, jak i samej gry trochę się opóźni.
BATTLETECH W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Harebrained Schemes
  2. Wydawca: Harebrained Holdings
  3. Gatunek: turowa strategia
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: późne lato/jesień 2017 r.

Powodów opóźnienia jest kilka. Studio Harebrained Schemes dokonało potrzebnego od dawna ulepszenia infrastruktury deweloperskiej. Nowocześniejsze narzędzia w dłuższej perspektywie przyśpieszą prace, ale początkowo spowodowały masę małych problemów i zaradzenie im pochłonęło uwagę dużej części zespołu na prawie trzy tygodnie.

Jeszcze większe kłopoty wywołała przesiadka na nową wersję silnika Unity. Przynosi ona wiele ulepszeń wydajności, więc autorzy postanowili, że należy ją wprowadzić przed startem bety. Spodziewali się oczywiście, że wywoła to błędy, ale ich skala była sporym zaskoczeniem. Zepsuciu uległo wiele systemów i mechanik, na których opiera się cała gra.

Wszystkie te problemy zostały już rozwiązane i autorzy znowu mogą w całości poświęcić się wyłącznie tworzeniu gry. Na razie twórcy nie wiedzą dokładnie, kiedy możemy spodziewać się startu zamkniętej bety, ale jej data ma zostać ujawniona wkrótce.

Większość fanów zapewne nie będzie miała za złe lekkich opóźnień w produkcji, o ile zaowocują one lepszym produktem końcowym. Fani BattleTecha od dekad czekają na dobrą turówkę w tym uniwersum, więc kilka miesięcy więcej nie zrobi im większej różnicy.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej