Zobacz kolejne przepiękne demo Unreal Engine 5
Gratulacje, tutaj już nie do odróżnienia co jest realne a co wygenerowane. Teraz czekam tylko na interfejsy i rozwój VR kiedy będzie można za pomocą wyobraźni lub słów tworzyć wirtualne światy. Niesamowicie to wszystko poszło. Wyobraziłem sobie Fallouta 5 - a to trailer :P
I to jedyne zastosowanie tego silnika przez najbliższe lata.
Tak wyjdą jakieś gry, ale ograniczone mocno.
Bo niestety UE5 jest daleki od ukończenia
Przy tych demach pracuje od groma inżynierów, do tego większość rzeczy to "hacki" by to skleić w całość i jakoś działało co nie sprawdzi się w grach.
UE5 nie ma nawet poprawnego systemu roślinność, wymagany jest zewnętrzy plugin / hack co bardzo źle wróży produkcji Wiedźminowi "4"
Kto wie czy CPDR nie będą pierw niewolnikami by stworzyć taki system, a potem dopiero ruszą z produkcją gry.
No i właśnie po to CDP chce współpracować z Epicem. Nad silnikiem praktycznie nie da się pracować w próżni, bez równoległego tworzenia na nim jakiejś gry, więc obie strony mogą na tym skorzystać.
Jaki hack? Przecież jest w Foliage Editor czy jak to się tam zwie. Możesz sobie tworzyć własne biomy z różnymi ustawieniami dot. ich "rozsiewania", następnie ręcznie je malować albo używać materiałów krajobrazu aby je obsadzać. Jest symulacja wiatru itp, więc o czym mówisz?
Widzę znawca silników w grach. To wymień silniki, które posiadają taki poprawny system roślinności ? Red Engine go posiada ?
Co to za "hacki" posłużyły, by skleić w całość tą scenę ? Przedstaw nam, jak wyglądają te "hacki" i dlaczego nie można tego nazwać integralną częścią Unreala?
Uproszczę Ci robotę, ściąg wizualizację z Free For Month na Unreal engine i poszukaj tam "hacków".
Przecież większość osób pracujących na Unrealu nie korzysta tylko z narzędzi wbudowanych w Unreala, takie rzeczy jak modele, dużo prościej ogarnąć poza tym oprogramowaniem. Większość programów graficznych ma kompatybilne mapowanie tekstur itp.
Jedyną rzeczą, którą byłoby sens powiedzieć w stosunku do dyskredytacji tego osiągnięcia, to to, że to wizualizacja, a nie gra. Za tą ścianą nie ma niczego. Powierzchnia renderowanej przestrzeni to ze 4metry kwadratowe. Nie ma problemu z uzyskaniem szczegółowości na takim obszarze...
Ktoś na siłę próbuje w komentarzach zdyskredytować każdą wzmiankę o CDPR. To nie jest raczej zwykłe hejterstwo pojedynczych osób, tylko zorganizowana akcja. Ci ludzie, którzy tak robią często nie potrafią pisać poprawnie w naszym języku....
Jak zawsze, od statycznego dema o ograniczonej wielkości do pełnej, działającej gry, która miałaby tak wyglądać, niesamowicie daleka droga.
Dokładnie to samo pomyślałem. Wszystko na tym filmiku bardzo ładnie wygląda, ale co z tego skoro to jest tylko niewielka i do tego bardzo statyczna przestrzeń. Osobiście wolałbym zobaczyć jakiś choćby niewielki otwarty świat, który wyglądałby tak niesamowicie jak ten warsztat, a do tego fajnie by było jakby ten otwarty świat był mocno interaktywny. To dopiero byłoby osiągnięcie, które spowodowałoby u mnie opad szczęki (i pewnie pożar komputera).
Szkoda, że tylko dema silnika tak będą wyglądać, bo gierki raczej nie będą na tym samym poziome, ponieważ developerzy muszą najpierw nauczyć się dobrze optymalizować gry, co bardzo dobrze robi Microsoft i jednym z najlepszych przykładów jest seria Forza Horizon i Forza Motorsport (tylko te wymieniłem, bo w inne produkcje od MS nie grałem i nie wiem jak to wygląda).