Wiedźmin czy Cyberpunk? Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą sieciową
MMO w świecie Wiedźmina z różnymi szkołami, całym kontynentem i kreacją postaci szczerze mówiąc bym nie pogardził.
Rzucę taki komentarz w stylu koncert życzeń, a nuż się uda.
Chciałbym, żeby w takiej grze typu multiplayer z "żywym" światem wszystko myślało. Żeby potwory które często zabijasz goniły Cię stadami albo robiły zasadzki. Żeby silniejsi przeciwnicy AI byli agresywni i przeganiali słabszych graczy, a słabi przeciwnicy schodzili z drogi. Żeby jakieś bronione zamczyska czy fortece, czy kryjówki były przygotowane na intruzów (pułapki, zasadzki, okrążenie, ucieczka ze skarbem...), żeby każde zwierzę czy mob, które mijasz, zwracało uwagę i było przygotowane. Żeby AI zmieniało oręż względem naszego oręża. Żeby jakieś grupy zbrojne wyznaczały za nas nagrody. Żeby urodzaj wśród zwierzyny był zależny od pogody/pory roku. Żeby handlarze robili Cię w jajo, jak stwierdzą że nie myślisz (triggerem może być jakaś zbroja, quest, przynależność itp.).
Żeby bogaci byli respektowani, ale żeby często ktoś się na nich zasadzał z AI. Żeby zabicie jednego członka grupy ściągało wszystkich, żeby hałas był naprawdę zauważalny nawet wśród przeciwników z pobliskich miejscówek.
Ale to chyba nie Boże Narodzenie. :/
Problemem jest horrendalna ilość mocy obliczeniowej, która byłaby konieczna by to wszystko na bieżąco liczyć oraz złożoność mechanizmów, które musiałyby się wzajemnie zazębiać i z siebie wynikać.
Mimo wszystko nie jest to chyba zupełnie niemożliwe do osiągnięcia. Istnieją np. gry Paradoksu, których główną zaletą są złożone mechaniki, które razem doprowadzają do efektów niezamierzonych przez twórców a mimo to realistycznych. Możliwe, że wraz z rozwojem AI, wzrostem mocy obliczeniowej przy jednoczesnej rezygnacji ze wszystkich zbędnych bajerów graficznych dałoby się coś takiego stworzyć. Najlepiej jakby udało się wykorzystać AI tak aby NPCe mogły podejmować decyzje samodzielnie i modyfikować działania na podstawie nabytych doświadczeń. Gdyby połączyć to z proceduralnym generowaniem, które działa w grach coraz lepiej to faktycznie może dałoby się stworzyć grę, która rzeczywiście gwarantowałaby każdorazowo unikalne doświadczenie.
W jednej z ofert prac dla The Molasses Flood jest Grafik 3D i tam można poczytać że musisz mieć doświadczenie z tworzeniem osób i potworów a gdzie są "potwory" no w wiedźminie i też można z tego samego ogłoszenia przeczytać że będzie to gra stylizowana - coś jak Sea Of Thieves
Zagrał bym sobie w jakąś Wiedźmińską gache w stylu Genshina, lub Honkaia, mocno nastawioną na fabułę i różne ciekawe postacie.