Wiedźmin 4 celuje w wyraziste postacie i świat jak z Kingdom Come, ale zachowa swój rdzeń. Baldur's Gate 3 to zupełn...
CDP nie musi nikogo kopiować, zwłaszcza gier, które wyraźnie inspirowały się Wieśkiem. Róbcie swoje i zachowajcie DNA serii, to wystarczy
wiedzmin 3 to dowod ze nie trzeba robic ambitnych gier, a i tak ludzie beda to nazywac najlepszym rpg
Combat oparty na spamowaniu ataku i uniku co jakis czas dodajac do tego jeden z niewielu spelli, nie wymaga zadnych umiejetnosci i nie zmienia sie w trakcie rozgrywki. Budowanie postaci ktorego mogloby nie byc, bo zmienia tak niewiele. Mowie tutaj zarowno jak i o "skillach" jak i o budowaniu poprzez ekwipunek.
Wielki otwarty swiat oparty na bieganiu od znacznika do znacznika, z mnostwem fetch questow. Nie zlicze ile razy musialem kliknac guzik, a potem bezmyslnie biec za czerwonym szlaczkiem na ziemi (tak zwany wiedzminski zmysl).
Same wybory w grze to tez iluzja, bez wplywu na otaczajacy gracza swiat( nie licze tutaj napisow koncowych). Tu najbardziej bolal mnie quest "Racja Stanu" ginie Radowid, bum, npce w miescie zachowuja sie jakby nic sie nie stalo, a ten nadal sobie szczesliwie zyl.
W skrocie slaby rpg, jako gra przygodowa/akcji w porzadku, chociaz nawet do takiej gry za duzo zbędnych zapychaczy sztucznie wydluzajacych rozgrywke. Taka typowa bezpieczna gierka dla kazdego, jak nowe assasiny etc.
Ot wiedzmin 3 gra z dobrą historią
To bardzo dużo, patrząc że to praktycznie połowa gry
Symulacja w stylu Kingdom Come jest świetna. Jest tak wiele opcji, da się zmienić świat, jest super. I chcielibyśmy to zachować i również podążać za tym trendem
No i to mi się osobiście podoba. Połączenie gry RPG z symulacją żywego świata wyszło w KCD bardzo dobrze i chętnie bym widział takie rozwiązania w większej ilości gier RPG, a nie jak w Avowed gdzie świat był jedynie makietą.
Trzeba jednak powiedzieć, że symulacja żywego świata to żadna nowość, bo podobne rozwiązania miał już chociażby nawet Gothic. Trzeba się jednak cieszyć, że niektórzy twórcy zaczynają zauważać, że żyjący i responsywny świat w grach to coś na czym warto się skupić.
Mam tylko nadzieję, że nie są to puste słowa...
Imho do remake Wiedźmina by taki turowy system walki z Baldursów pasował idealnie. Wiadomo, że bez ich engine pewnie nie będzie można rzucać beczką albo 4 krasnoludami ale konkretna grafika, trudne walki i typowa dla cdpr narracja powinny wystarczyć.