Wiedźmin 3: Dziki Gon – ciekawostki na temat systemu walki i innych elementów gry
wkurw.. mnie to w Wiedźminie, że potiony należy robić przed walką albo wtedy gdy masz dostępne składniki. Jak dochodzi do starć, gdy trzeba coś wypić brak potiona w ekwipunku!!. Szlak by trafił wtedy całą grę. Postawiliby znak idziesz tam zrób potiona! bo czekacie przeciwnik. -Albo może któryś z producentów wpadnie na pomysł ten co ja, by mieć cały dostępny asortyment ziół, fiolek i czego tam jeszcze(nieskończona ilość), by móc sobie zrobić potiona w dowolnym miejscu w grze. A rzadkie składniki niech wypadają z potworów, czy są do kolekcjonowania i przerobienia - to akurat pomysł w przypadku Wiedźmina, bo konieczność picia w tej grze wyskokowych napojów asz wylewa się z tej gry.
Postawiliby znak idziesz tam zrób potiona! bo czekacie przeciwnik. -Albo może któryś z producentów wpadnie na pomysł ten co ja, by mieć cały dostępny asortyment ziół, fiolek i czego tam jeszcze(nieskończona ilość), by móc sobie zrobić potiona w dowolnym miejscu w grze.
Mam lepszy pomysł, najlepiej niech bedzie opcja przejścia całej gry jednym guzikiem. Teraz jest za trudno :o I Geralt powinien być nieśmiertelny!!! Co to za gra jak mogę zginąć :(
Jak nie potrafisz myśleć i planować to zagraj w jakiegoś CoDa...Tak trudno jest porobić sobie kilka podstawowych potków na wszelki wypadek? Potrzebujesz wielkiego napisu na pół ekranu A TERAZ ZRÓB TEN I TEN POTEK KRETYNIE BO BEDZIE WALKA (nacisnij tab by wejść do menu, przejdą na zakładkę eliksiry, nacisnij lpm by wybrać składniki, następnie E by wymieszać). Nie wiesz gdzie iść dalej? Spoko widzisz tą strzałkę nad twoją głową? Podązaj tam gdzie wskazuje jej węższa końcówka. Dla pewności masz czerwoną oczojebną linie na mapie żebyś nie zgubił sie na tym rozwidleniu aż dwóch ścieżek (DWÓCH! Umiesz w ogóle do tylu doliczyć?)
@Matekso -> Można wypić eliksiry podczas walki, ale z zmniejszone efektywności. Taka mała zmiana w planie. Te ograniczenie sprawiło, że zbieranie informacje na temat potwora przed właściwa walka będzie miało większe znaczenie. A także planowanie i taktyka, oraz opanowanie sztuka władanie miecza i uniki do perfekcji a la Dark Souls jak przystało na prawdziwy Wiedźmin i prawdziwy gracz. Jak Ci nie podoba się te utrudnienie, to gra nie jest dla Ciebie i ucz się lepiej grać i myśleć, ale proszę nie wymagaj od twórcy wszelkie uproszczenie a la Dragon Age 2, bo psuje to klimatu!
Po drugie, od czego są poradniki w Internecie przeznaczone dla takich gracze jak Ty? Gwarantuję, że jak nabierzesz więcej doświadczenie i wiedzy, to granie przy złożone i trudne RPG daje Ci więcej radości i satysfakcji od uproszczenie RPG.
To może najlepiej żeby dało się od razu potiony robić w czasie walki ....
@Noname13 -> W książki Wiedźmin nie raz pokazuje, że Geralt często pije eliksiry przed walki, a rzadko w środku walki. Z drugiej strony, bohater będąc w zagrożenie i dzięki temu potwory od razu budzą WIĘKSZE GROZY, co dodaje tylko klimatu. Już nie można rzucać na potwory na oślep nie będąc przygotowany.
To może najlepiej żeby dało się od razu potiony robić w czasie walki ....
Jak w Skyrimie... ;)
sir Qverty [2]
Mam lepszy pomysł, najlepiej niech bedzie opcja przejścia całej gry jednym guzikiem.
Ty sadysto! Za podżeganie do znęcania się powinieneś pójść do pierdla!
Ja mam jeszcze lepszy pomysł - niech rzucą tę grę w cholerę i w ogóle nigdy jej nie wydają! Po co bowiem Matekso i jemu podobni mają się z nią męczyć i przepalić swoją jedną jedyną szarą komórkę?!
UP ALL. Ja NIE wymagam od nich uproszczenia gry!!! Graczem jestem z papierami na uzależnienie na gry, i przechodzą się na HARD u mnie, także ten panie sir Q... nie udało ci się mnie niczym ciekawym zaskoczyć w twej wypowiedzi. A CoD'y co ty od nich chcesz?! mają zarąbiste kampanie Single!! - Wiedźmin 1 i 2 był trudny (Kejran przed patchem, Upiór, kościej) dawał popalić. Ogólnie w dwójce mało Ci potworów i bossow, za to postawili bardziej na politykę(Ta sama w sobie jest ciężka). Xan ale Ja mam wiedzę i doświadczenie w grach. Mój pomysł to nie uproszczenie, a usprawnienie mechaniki gry i jej płynności!
W sumie czego można oczekiwać od gościa, który "zajebistą GRĄ przez duże G R A" określa produkcję o nazwie The Order: 1886...
@Matekso -> Cytat: "Xan ale Ja mam wiedzę i doświadczenie w grach" -> Ja też mam to samo, ale co z tego? Twoje sugestie są mało trafne i nie każdy weteran popiera takie rozwiązanie.
Wystarczy zrobić hardzie kilka eliksirów na zapas i problem znika. Gracz z twoim doświadczeniem nie będzie miał z tym problemu.
@makmakpl i @Matekso -> Albo mieć mnóstwo ziół na zapas, by w razie potrzeby od razu przygotować pożądane eliksiry, żeby potem nie żałować, że zmarnujemy ziół na niewłaściwe eliksiry w niewłaściwy moment. Ale wcześniej warto mieć trochę UNIWERSALNE eliksiry (średnie skuteczności) na zapas. Bo nie zawsze wszystko da się przewidzieć. Przed wyruszenie w określone tereny należy zbierać odpowiednie informacje od NPC i książki na temat terenie i bestiariusze. A jak nie masz takiej informacji i nie wiesz, jakie niespodzianki czekają na drodze, to od czego są UNIWERSALNE eliksiry? Eliksiry są podzielone na SPECJALNE i UNIWERSALNE. W końcu to dorosły RPG dla doświadczone gracze, gdzie naprawdę można czuć jako prawdziwa łowca, który musi odpowiednie przygotować i mieć odpowiednie wiedzy, a nie dziecko prowadzony za rączkę i jakaś niewidzialna ducha podaje "potrzebna zabawka". :)
Zauważcie, że w książce Wiedźmin jest napisany, że eliksiry Geralt mają opóźnione efekty, a więc to naturalnie, że musi wcześniej wypić przed wyruszenie na łowy. Podobnie jak leki z apteka.
Kolejna uwaga. Niedawno gdzieś czytałem w wywiadzie twórcy, że w Wiedźmin 3 gracz może wybrać dowolny miejsce na medytacje (na alchemia i wypicie eliksiry), a nie w określone punkty na mapie jak było w Wiedźmin 2.
Cześć wszystkim!
Czytając wasze posty nabieram racji, że ta gra będzie miodzio!
Czemu tak uczepiliście się tworzenia tych mikstur?
Przecież logiczną ścieżką rozumowania nie da się pić czegokolwiek podczas walki. Faktycznie, wszędzie przecież pije się miksturę, gdy bije Cię stu kilowy potwór ziejący ogniem prawda? Przecież to normalne, najzwyczajniejsze na świecie..
Twórcy zapewne chcą położyć nacisk na realistyczność (A nie jak u Amerykanów, na odwrót i na ułatwienie gry).
Trzeba będzie poznać potwora, jego zwyczaje, słabości, zachowanie w różnych sytuacjach (Rzut kamykiem obok monstrum i dowiemy się, czy podejdzie ostrożnie, czy zrobi nam piekło gdy my kryjemy się w krzakach).
Gdy już się dowiemy, wypijemy odpowiednią miksturkę i zaczniemy działać. Będzie trzeba wyczuwać momenty, wiedzieć kiedy wkroczyć.
Osobiście polecam takie rozwiązanie, lubuję się w grach skomplikowanych - utrudnionych.
Będziemy mieli możliwość odczucia na skórze Geralta jak to było zostać Wiedzminem. :D
Pozdrawiam
S0L1D3R
Phi, Wiedźmin 3 niz mnie dawno przestał interesować, bo jest ch*jowy i twórcy się sprzedali.
PS: No dobra, tak naprawdę jest zajebisty, ale mi nie wejdzie
"...bawić będą mogli się nawet gracze nie znający wcześniejszych gier (jako że Dziki Gon jest projektowany jako „samodzielny” produkt) etc." Czyli znowu zapisy z poprzednich części nie będę znaczyły praktycznie nic?
@Matekso - A czego ty oczekujesz? Tworzenia mikstur w trakcie walki? To chyba oczywiste jest, że w wolnym czasie się przygotowuje miksturki z zebranych składników a gdy wyruszamy do jakieś jaskini albo coś w tym stylu trzeba je wypić. Zresztą tak jest we wszystkich erpegach. Wyruszasz gdzieś poza miasta, gdzie należy spodziewać się potworów i sporej ilości walki? Najpierw się odpowiednio przygotuj i wyposaż. Zgodzę się z tym, że w W2 należy wiedzieć w którym miejscu są przeciwnicy by odpowiednio wcześniej spożyć miksturę. Na szczęście w W3 będzie też możliwość wypicia ich w trakcie walki, choć wtedy będą miały słabsze działanie.
@S0L1D3R -> [+1] Dobra uwaga. :D Wypicie eliksiru podczas walki często daje okazje przeciwników do ataku z zaskoczenie. Trzeba ogłuszyć przeciwnik na dłuższy czas, aby bezpiecznie wypić eliksir bez ryzyka. Gry RPG z fantasy + uzasadnione logiki są często lepsze od "absurdalne" fantasy w stylu Final Fantasy XIII. Absurdalne fantasy są dobre tylko dla tematyka komedia i horrory.
@sebogothic -> [+1] Słusznie. :) Co do wypicie eliksiry podczas walki, to niech będą eliksiry o słabsze i stopniowe efekty. Oraz nie da się wypić, kiedy przeciwnik jest w pobliżu do ataku (trzeba najpierw ogłuszyć albo odwrócić uwagę). Próba wypicie eliksir w pobliżu atakująca przeciwnika powinno grozić "trafienie krytyczne" (potrójne obrażenie).
@Nerka -> Na pewno zapisy z W1 i W2 będą mieli znaczenie. Bo inaczej czemu twórcy zachęcali gracze, by zachowali zapisy z poprzednie części? Są znani, że często dotrzymają słowa. Po prostu "nowi" otrzymają Geralt z przygotowane przeszłości ustalone przez twórcy bez specjalne bonusy. A gracze z zapisy prawdopodobnie mogą doświadczyć alternatywne momenty (spotkanie znane postaci z poprzednie części np. król z W2 będzie reagował inaczej), a rozgrywka mogą zostać utrudnione godne dla "weterani" i otrzymają specjalne bonusy. Jak znam twórcy W3, to na pewno nie będzie na poziomie Mass Effect 2. Ale nie ma 100% gwarancji, że tak będzie. Moja rada - poczekajmy i zobaczymy. Do tego czasu zachowuj zapisy z W1 i W2 na wszelki wypadek. ;)
Sir Xan [18]
W realu wypicie eliksiru podczas walce często daje okazje przeciwników do ataku z zaskoczenie.
Że co, przepraszam?
@Irek22 -> Mój błąd i już poprawiłem. ;P Dzięki za cenna uwagę.
Sir Xan
Bo inaczej czemu twórcy zachęcali gracze, by zachowali zapisy z poprzednie części?
Coś tam kiedyś napomknęli o tym samym przed premierą W2, a save z tego co pamiętam sprowadzał się do tego czy Płonąca Róża da nam wejść do obozu, czy będziemy musieli iść naokoło.
Teraz wydaje się, że będą się bardziej liczyć, bo było kilka wyborów pod koniec gry, które bedą miały wpływ na to czy postać się pojawi czy nie
spoiler start
mowa o Letho, który jest chyba na trailerze, ale przecież można było go ubić. Do tego jeszcze wybór strony, który zmieniał akt 2. Też Abigail z "jedynki" może powrócić jeśli ją uratowaliśmy, bo przecież się pojawiała jeszcze pod koniec gry niezależnie od wyboru, ale w jednym przypadku żyła.
spoiler stop
Mało było w Wiedźminach takich wyborów ważnych, bo i tak w W2 narzucili swój tok historii, więc myślę, że w "trójce" też może być mało rzeczy, chyba, że pójdą w premiowanie zadań pobocznych i z tych zadań pojawią się postacie i nowe opcje dialogowe.
puci3104-> Warto zacząć od tego, że gra ma mieć całkowicie otwarty świat. A save z W1 jeszcze decydował o początkowym rynsztunku (co sprowadzało się do tego, że najlepsza zbroja z jedynki w dwójce nie była już taka dobra)
Ciekawe czy ten Wiesiek 3 będzie taki "genialny", bo może będzie jeszcze wielkim nie wypałem. Cóż, pożyje się i zobaczy.
w sumie nie oglądałem tych filmików ale czy faktycznie podali to że znaki będą te same? chodzi o to że w sezonie burz Geralt użył jakiegoś usypiającego znaku (nazwy już nie pamiętam), więc może go dodadzą.
jak ktos czytal ksiazki to wie ze Wiedzmin tez pil mikstury troche czasu przed walkami. Tutaj chcieli zrobic podobnie
@Zgrywus1 - No ale uzbrojenia nie liczę do tego, bo tak jak wspomniałeś i tak da się uzyskać lepszą. Btw. czy tylko mnie to denerwuje w większości gier RPG, że znajdujesz najlepszą zbroję na świecie, a w kolejnej części okazuje się ona niewiele lepsza od zardzewiałej żelaznej kolczugi :D
Właśnie odnośnie otwartego świata liczę na to, że wezmą pod uwagę zadania poboczne i np. jak coś zrobiliśmy to w świecie ta postać się pojawi w W3 i coś wspomni o tym, może coś dostaniemy, a może nawet jakąś inną drogę w queście, ale wątpie żeby to była aż taka skala powiązań.
A save z W1 jeszcze decydował o początkowym rynsztunku (co sprowadzało się do tego, że najlepsza zbroja z jedynki w dwójce nie była już taka dobra)
Mod FullCombatRebalance do Wiedzmina 2 na szczescie to poprawil.
YENNA POPIELATO WŁOSA ????????????????????????????????????????????????????????
Dobre tam ogary są yennefer do Ciri mylić